بازدید 3976

هشدار درباره شیوع موج جدید کرونا در انگلیس

نشریه اکسپرس انگلیس به نقل از یک کارشناس ارشد حوزه بهداشت، از احتمال شیوع موج جدید سویه نوظهور کرونا خبر داد که از ماه اکتبر در این کشور شایع شده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶ 25 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، استفان گریفین، کارشناس دانشکده پزشکی دانشگاه لیدز به اکسپرس گفت که این سویه درکنار ایمنی کاهش یافته کسانی که با فاصله طولانی واکسن زده‌اند و شمار فزاینده افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند مایه نگرانی است.

به گفته وی از اکتبر گذشته تاکنون، از هر ۴۵ نفر یک نفر به این سویه مبتلا شده‌اند.

طبق دستورالعمل‌های بهداشتی انگلیس، به کسانی که دچار کرونا می‌شوند توصیه می‌شود که در خانه مانده و از تماس با افراد خودداری کنند.

با این حال گریفین می‌گوید که شاید این روش برای جلوگیری از شیوع سویه جدید کافی نباشد. او به نشریه اکسپرس گفت که سویه جدید چالشی برای مقامات بهداشتی ایجاد خواهد کرد و باید اقدامات بیشتری برای دریافت واکسن یادآور انجام شود.

وی افزود: «من دلیلی نمی‌بینم که موج پیش رو افزایش نیابد. هیچ راه حلی هم نداریم که مردم به گونه‌ای ایمن تعامل کنند. یک رویه‌ای وجود دارد که افراد باید خودشان آزمایش کرونا انجام دهند و هیچ پیشرفت اجتماعی یا زیرساختی یا سرمایه‌گذاری در این زمینه جریان ندارد.»

او هشدار داد که سطح آنتی بادی عمومی احتمالاً به دلیل فاصله طولانی بین واکسیناسیون ها در حال کاهش است و مقابله با سویه جدید را دشوارتر می کند.

کارشناس بهداشتی دانشگاه لیدز توضیح داد: سویه‌های جدید کرونا به طور فزاینده ای غالب هستند و حتی آنتی بادی نوع BA.۴/۵ را دور می‌زنند. این درحالیست که به گفته وی «بسیاری از ما مدتی است که واکسن نزده‌ایم و به این ترتیب سطح آنتی بادی در خون به طور طبیعی کاهش یافته است.»

این تحول در حالی رخ می‌دهد که مراکز درمانی انگلیس به دلیل اعتصاب گسترده پرستاران و کارکنان آمبولانس‌ها تحت فشار زیادی قرار دارند و بدیهی است که شیوع موج جدید کرونا، نظام بهداشت این کشور را فلج خواهد کرد. سندیکای پرستاران اعلام کرد که با توجه به شکست مذاکرات با دولت درباره افزایش حقوق کارکنان معترض، اعتصاب‌ها در سال آینده نیز پیگیری خواهد شد.

سایر مشاغل عمومی در انگلیس هم در پی دو رقمی شدن نرخ تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی اعتصاب کرده و یا در روزهای آینده دست از کار خواهند کشید. دولت انگلیس که این روزها با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم‌ می‌کند، توان افزایش حقوق مشاغل عمومی را ندارد.

از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۱۳ هزار انگلیسی بر اثر ابتلا به این ویروس و سویه‌های متفاوت آن جان باخته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار