بازدید 13860
۱

کاخ سفید: مذاکره با ایران در دستور کار نیست

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه شب اعلام کرد: مذاکره با ایران در دستور کار نیست.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 22 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کربی در گفت و گوی اختصاصی با شبکه "الجزیره" قطر ، همگام با دیگر مقامات آمریکایی باردیگر از اغتشاشات در ایران حمایت و ادعاهایی را مطرح کرد.

وی در خصوص جنگ اوکراین گفت که جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا با ولودمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود در خصوص شرایط در میدان های جنگ و اقداماتی که واشنگتن می تواند برای کمک به کی‌یف انجام دهد، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

کربی در بخش دیگری از سخنانش به روابط رو به رشد روسیه و چین اشاره کرد گفت که شاهد افزایش همکاری و گفت وگوهای چین و روسیه هستیم و این مسأله را از نزدیک زیر نظر داریم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط میدان جنگ و تاکتیک های روسیه، کمک ما به اوکراین نیز تغییر کرده است.

کربی ادعا کرد: پس از آن که پوتین از موشک کروز و پهپادهای ایرانی استفاده کرد، دفاع ضد هوایی موضوعی است که اوکراینی‌ها به آن نیاز دارند.

آمریکا در حالیکه از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، حدود ۱۸ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده است، مدت‌ها است ایران را به ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین متهم می‌کند که این موضوع از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران به شدت رد شده است.

کربی ۲۸ مهرماه نیز گفته بود که واشنگتن هنوز روی مذاکرات رفع تحریم ها با ایران متمرکز نیست.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: بازگشت به برجام بسیار دور به نظر می رسد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با مداخله کشورش در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد که تمرکز دولت بایدن بر آشوب‌ها در ایران است و تهران را متهم کرد آماده توافق نیست.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت که این مذاکرات، تمرکز آمریکا نیست.

وی بدون اشاره به ضعف دولت بایدن برای تصمیم‌گیری درباره بازگشت به برجام مدعی شد که مقامات ایران به طور واضح نشان دادند که آماده این توافق که به نظر می‌آید قریب الوقوع نخواهد بود، نیستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱
میشه وسط حرفهای یکی دیگه، زیرنویس نذاری
حرفها و نظرات خودت رو جدا بنویس
سطح فهم مردم بالاتر از اون چیزیه که فکرشو میکنی و نیازی به توضیح اضافی ندارن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان