بازدید 53001
دومین دور کنفرانس بغداد در اردن

امیرعبداللهیان: نباید از خاک عراق تهدیدی متوجه همسایگان شود / وزیر خارجه عربستان: هرگونه تجاوز به خاک عراق را محکوم می کنیم / بورل: ما مشتاق همکاری نزدیک با بغداد و کشورهای منطقه هستیم

عصر امروز سه شنبه، دومین دور کنفرانس بغداد با مشارکت مسئولان بلندپایه دوازده کشور از جمله «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی «عبدالله دوم» شاه اردن در سواحل بحرالمیت در این کشور برگزار شد.  
کد خبر: ۱۱۵۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 20 December 2022

بورل: ما مشتاق همکاری نزدیک با بغداد و کشورهای منطقه هستیم

بین الملل تابناک: عصر امروز سه شنبه، دومین دور کنفرانس بغداد با مشارکت مسئولان بلندپایه دوازده کشور از جمله «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی «عبدالله دوم» شاه اردن در سواحل بحرالمیت در این کشور برگزار شد.  

بیانیه پایانی کنفرانس بغداد ۲
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - ۲۲:۲۰

حاضران کنفرانس بغداد 2 برای همکاری و شراکت در بیانیه پایانی این کنفرانس بر ایستادگی خود در کنار عراق در مقابله با همه چالش ها تاکید کردند.

بیانیه پایانی کنفرانس بغداد 2 برای همکاری و شراکت بر تداوم همکاری سازنده بر سر نتایج دور نخست این کنفرانس و پیشروی در همکاری با عراق خواستار حمایت از امنیت و ثبات عراق شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حاضران در این کنفرانس بر ایستادگی خود در کنار عراق در مقابله با همه چالش ها و محکومیت انواع افراط گرایی و تروریسم تاکید کردند.

در بیانیه پایانی کنفرانس بغداد 2 همچنین بر حمایت مجدد از عراق در تلاش هایش برای تحکیم قانون اساسی و تقویت حکومت و نقش نهادها در کشور تاکید شده است.

حاضران در این نشست بر حمایت خود از تلاش های عراق برای تحقق توسعه فراگیر و همکاری برای انسجام اقتصادی تاکید کردند.

در این بیانیه اشاره شده است که برگزاری این کنفرانس در دور دوم خود نشان دهنده اهتمام بر حمایت از نقش محوری عراق در توسعه همکاری اقتصادی در منطقه است.

حاضران در کنفرانس بغداد برگزاری دور سوم این کنفرانس و تعیین مکان و تاریخ آن پس از رایزنی توافق کردند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس آمده است که در کنفرانس آتی اردن، امارات، جمهوری اسلامی ایران، بحرین، ترکیه، عربستان، عمان، قطر، کویت، مصر، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری، سازمان ملل و اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.

امیرعبداللهیان: نباید از خاک عراق تهدیدی متوجه همسایگان شود
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - ۱۹:۵۱

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه) ۲۹ آذر ماه در نشست بغداد ۲ در امان پایتخت اردن طی سخنانی عنوان کرد: بسیار خوشوقتم که فرصت حضور مجدد اینجانب در جمع رهبران و مقامات عالی رتبه کشورهای منطقه در نشست دوم همکاری و مشارکت بغداد فراهم شد.

امیرعبداللهیان از دولت و ملت اردن هاشمی به خاطر میزبانی این اجلاس و مهمان نوازی شان قدردانی کرد و افزود: برگزاری این نشست با حضور کشورهای منطقه، نشانه حمایت ما از عراق و تاکید بر تلاش‌های آن در ایجاد زمینه‌های همکاری و تعامل بین کشورهای منطقه است. امیدوارم در سایه این نشست‌ها بتوانیم به منطقه‌ای با ثبات، آباد، توسعه یافته و قوی برسیم.
وی ادامه داد: گفت‌وگو و همکاری بین طرف‌های منطقه‌ای جهت رسیدن به یک فهم مشترک برای نیل به ثبات، صلح و توسعه، نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت قطعی است.

امیرعبداللهیان گفت: از زمان آغاز به کار دولت من، جمهوری اسلامی ایران مناسبات خود را با کشورهای همسایه از جمله کشور برادر جمهوری عراق گسترش داده و حمایت خود از دولت عراق و نخست‌وزیر آن آقای سودانی را در رشد و شکوفایی عراق مورد تأکید قرار داده است. افزایش مراودات تجاری، دیدارهای متقابل با مقامات بلندپایه منطقه، برگزاری کمیسیون‌های مشترک سیاسی- اقتصادی و افزایش همکاری‌ها، مؤید اهتمام و توجه جمهوری اسلامی ایران به همسایگان و منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: ما آرامش و ثبات خودمان را متصل و وابسته به ثبات و امنیت در کل منطقه می‌دانیم و بر همین اساس است که سیاست ثابت و بدون تغییر ما دوری از جنگ و کمک به اعاده امنیت و ثبات در منطقه بوده است.

امیرعبداللهیان: نباید از خاک عراق تهدیدی متوجه همسایگان شود/ وزیر خارجه عربستان: هرگونه تجاوز به خاک عراق را محکوم می کنیم/ بورل: ما مشتاق همکاری نزدیک با بغداد و کشورهای منطقه هستیم

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: ما پاک‌ترین خون‌ها و شجاع ترین فرزندانمان را برای دفاع از امنیت و ثبات منطقه که آن را امنیت خودمان می‌دانیم در مصاف با داعش و در کنار ملت و دولت عراق و سوریه به میدان بردیم امروز در آستانه سالگرد ترور شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و یارانشان به روح بلندشان ادای احترام می‌کنیم. یقینا مجاهدت آنها در حافظه تاریخی ملت‌های منطقه باقی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه افزود: امروز عراق به خاطر تلاش‌ها و دیدگاه‌های سازنده رهبران آن، نقش مهمی در منطقه ایفا می‌کند. مایلم از نقش مثبت منطقه‌ای عراق در جهت برقراری صلح و ثبات منطقه و ترویج فرهنگ گفت‌وگو استقبال کنم. همچنین مایلم آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای را با همه کشورهای منطقه از جمله کشورهای دوست و برادر در حاشیه جنوب خلیج فارس اعلام دارم.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی عراق یکپارچه، با ثبات و توسعه یافته است. همچنین بر اهمیت حمایت کشورهای منطقه از ثبات و امنیت عراق تاکید کرده و بر تحقق امنیت پایدار با مشارکت جمیع همسایگان عراق از جمله کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه تاکید کرده و انتظار نداریم از خاک عراق هیچگونه تهدیدی متوجه همسایگان شود. همچنین از اینکه جای سوریه در نشست امروز خالی است ابراز تأسف می‌کنم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با بیان اینکه، امنیت، امری وارد کردنی و خریدنی نبوده و مقوله‌ای یکپارچه و به هم پیوسته است، گفت: نمی‌توان در یک منطقه برای بی ثبات سازی یک کشور همه امکانات را بسیج کرد و همزمان برای ثبات کشوری دیگر بر ثبات سازی تأکید کرد.

به گفته وی، دوران اتخاذ سیاست‌های اشتباه به سر آمده است.

امیرعبداللهیان یادآور شد: امنیت با نگاه حذفی و تقابلی حاصل نمی‌شود، بلکه امنیت دسته جمعی و ثبات منطقه‌ای از سوی کشورهای منطقه و با نگاه درونی محقق می‌شود. روشن است، ائتلاف مفید به حال ملت‌های منطقه، ائتلاف برای صلح و توسعه با مشارکت همه کشورهای منطقه است.

وی گفت: عمیقا باور داریم که حل منازعات موجود در منطقه، رفع سوء تفاهمات و اختلافات و کاستن از چالش‌های مشترک با انجام گفت‌وگو بین کشورهای منطقه صورت می‌پذیرد و ما می‌توانیم این همکاری را به حوزه‌های مورد علاقه توسعه دهیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در همین راستا، یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر به چالش مشترک بسیاری از کشورهای منطقه تبدیل شده است، مسئله طوفان‌های گرد و غبار است که مقابله با آن مستلزم همکاری مشترک است و می‌تواند محرک و زمینه ساز تعامل و همکاری در سایر زمینه‌ها شود. همچنین جایگاه ویژه و ظرفیت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی منطقه از جمله در زمینه حمل و نقل و ترانزیت بین آسیا، اروپا و آفریقا با وجود گذرگاه‌های حمل و نقل زمینی و دریایی برای نقل و انتقال کالا و مسافر می‌تواند در خدمت به شکوفایی منطقه قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان به برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه طی دو دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تأکید داشته و این موضع اصولی را تغییر نداده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه مسیر گفت‌وگو و مذاکره را ترک نکرده است. در حدود دو سال گذشته جمهوری اسلامی ایران با جدیت مذاکرات وین را برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار پیگیری کرده است.

وی ادامه داد: امروز در گفت‌وگوهای مشترک به همکارم آقای جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از نقش سازنده‌اش در پیگیری مذاکرات وین تشکر می‌کنم، گفتم که ما با رعایت خطوط قرمز ایران و با داشتن متون پیش رو، آماده جمع بندی مذاکرات و رسیدن به گام پایانی توافق هستیم، منوط بر اینکه طرف‌های مقابل واقع بینانه عمل کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سابقه روشن و شفافی دارد، یادآور شد: ما همچنان بر خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی تأکید می‌‌کنیم. نباید به رژیم صهیونیستی و جعلی اسرائیل با داشتن صدها کلاهک هسته‌ای که در پی توسعه طلبی و تجاوز است فرصت تهدید امنیت منطقه را بدهیم.

امیرعبداللهیان در پایان با تأکید بر اینکه فلسطین موضوع اول جهان اسلام است،‌افزود: ما ضمن حمایت از مقاومت در مقابل اشغالگری، راه‌حل سیاسی مسئله فلسطین را با توجه به اصل «حق تعیین سرنوشت» در برگزاری رفراندم بین ساکنان اصیل سرزمین تاریخی فلسطین، اعم از مسلمانان، مسیحی و یهودی برای تشکیل دولت واحد فلسطینی در سراسر سرزمین مادری فلسطین به پایتختی قدس شریف می‌دانیم.

وزیر خارجه عربستان: هرگونه تجاوز به خاک عراق را محکوم می کنیم
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - ۱۹:۴۹

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در نشست بغداد ۲ تأکید کرد که عربستان از تلاش های السودانی نخست وزیر عراق در مواجهه با چالش ها حمایت می کند.

او گفت که عربستان در کنار عراق برای بازگشت به جایگاه تاریخی اش و خواستار ادامه همکاری با عراق به خصوص در بخش های تجاری و اتصال شبکه های برق دو کشور است.

فیصل بن فرحان افزود که کشورش مصمم به گشودن افق های جدید همکاری با عراق است و در حمایت اقتصادی از عراق و پیشرفتش از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

وی تأکید کرد که عربستان هرگونه تجاوز به هر وجب از خاک عراق را محکوم می کند و به بازگشت عراق به نقش منطقه ای و جهانی اش خوش امد می گوید.

در این کنفرانس که به دعوت «عبدالله دوم» شاه اردن و با هماهنگی «شیاع السودانی» نخست وزیر عراق برگزار شده است، سران و مقامات کشورهای ایران، مصر، عربستان، امارات، قطر، بحرین، کویت، عمان، ترکیه، همراه با دبیر کل سازمان همکاری خلیج فارس و اتحادیه کشورهای عربی و نمایندگان سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا و «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه حضور دارند.

این کنفرانس بر اساس تصمیم نخستین کنفرانس ـ که در آگوست ۲۰۲۱ در بغداد برگزار شد ـ به میزبانی اردن برگزار می‌شود و هدف آن حمایت از حاکمیت، امنیت و ثبات عراق و توسعه مکانیسم‌های همکاری با این موضوع به گونه‌ای است که امنیت، ثبات و روند توسعه منطقه را افزایش دهد.

بر اساس اعلام رسانه‌های اردن، در مراسم افتتاحیه این کنفرانس سفرای کشورهای عربی، اتحادیه اروپا، گروه ۲۰ حضور دارند.

مکرون: عراق باید پُلی میان کشورهای منطقه باشد

رئیس جمهوری فرانسه طی سخنانی در جریان دومین کنفرانس بغداد در سواحل بحرالمیت، تاکید کرد که کشورش به روابط متوازن با عراق پایبند است. در همین حال، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت که عراق باید پُلی میان کشورهای منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در جریان این کنفرانس بر پایبندی کشورش به حمایت از امنیت و حاکمیت عراق تاکید کرد.

وی در این باره اظهار داشت: کشورهای شرکت کننده در کنفرانس همگی به دنبال برقراری امنیت و ثبات در عراق و منطقه بوده و همه به روابط متوازن با عراق پایبند هستند.

مکرون تاکید کرد: اگر می‌خواهیم ثبات عراق را تضمین کنیم، باید مشکلات را با همسایگان آن حل و فصل کنیم.

بورل: ما مشتاق همکاری نزدیک با بغداد و کشورهای منطقه هستیم

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در جریان این کنفرانس با بیان اینکه این اتحادیه دوست واقعی عراق است، تاکید کرد: اتحادیه اروپا از محمد شیاع السودانی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا ماموریت هیات خود در عراق را تا آوریل ۲۰۲۴ تمدید می‌کند، تاکید کرد: ما مشتاق همکاری نزدیک با بغداد و کشورهای منطقه هستیم.

بورل گفت: عراق باید پل ارتباطی میان کشورهای منطقه باشد و دولت جدید به ریاست السودانی به دوره پرتلاطم در این کشور پایان داد. اتحادیه اروپا متعهد به عراقی قدرتمند و دموکراتیک است و باید به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق احترام گذاشت.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به بحران اردوگاه آوارگان «الهول» در سوریه پرداخت و تاکید کرد: از تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران اردوگاه الهول حمایت می کنیم.

وزیر خارجه عمان: با هرگونه مداخلات خارجی در امور داخلی عراق مخالفیم

«عبداللطیف الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین در کنفرانس بغداد ۲ برای همکاری و شراکت که هم‌اکنون در اردن در حال برگزاری است، گفت: امیدواریم به توافقاتی دست یابیم که از عراق حمایت کند.

وی افزود: از همه تلاش‌ها برای تحقق ثبات و امنیت عراق حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه بحرین تصریح کرد: ما همواره به تقویت همکاری با عراق و احیای نقش آن در منطقه اهتمام داریم.

به نوشته میدل ایست، وی اظهار داشت: امنیت عراق پایه اساسی ثبات منطقه است.

وزیر امور خارجه بحرین تصریح کرد: با هرگونه مداخلات خارجی در امور داخلی عراق مخالفیم.

وی تأکید که اتصال برق، درآمد اقتصادی بسزایی برای عراق دارد.

وزیر امور خارجه بحرین بر حمایت کامل از تلاش های عراق برای تثبیت قانون و از بین بردن تشکیلات تروریستی تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۸
اول گفته بورل رو به مکرون نسبت میدی بعد گفته بحرین رو به عمان
متاسفانه بورل بدجوری از وزیر نالایق حسابرسي کرده!
روزی که ملت می گفتند جناب ریسی با خود آمریکا مذاکره مستقیم رو شروع کنید ! یادتان هست؟! طاقچه بالا گذاشتید!!! بایدن مرگ برجام را اعلام خواهد کرد
پاسخ ها
سنگ صبور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
دقیقا درست میگی، زمانیکه توپ در میدان طرفهای مقابل بود و داشتن ترتیب یه حمله برق آسا را میدادن، دولتمردان ایران در توهم کذایی فکر میکردن که توپ دست ما هست و حتی چندین و چند گل هم زدیم، اما متاسفانه اینها فقط توهم بوده و همواره بدون برنامه ریزی و محاسبات همیشه به انشالله و ماشاالله کشور و اداره میکردن، دقیقا زمانیکه فکر میکردن توپ دستشون و با متوقف و تاخیر در امور منتظر فرا رسیدن زمستانی سخت برای اروپا بودن، ولی در واقعیت توپ دست آنها بوده که با تاخیر ایجاد شده جزئیات پنهان را آشکار کنند، در چنین شرایطی که ایران دائما شعارهای زمستانی سخت برای اروپا را می‌داد، اگر غربی ها شک داشتند اما اکنون مطمئن شدن که اگر ایران قدرتی بگیرد قطعا مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد می‌کند ولذا این طبیعی است که مانع پیشرفت و قدرت ایران شوند
از هر دری گفتی ولی چرا صدها میلیارد دلار غرامت 8 سال جنگ و جنایات و تجاوزات ارتش عراق را مطالبه نمیکنی؟
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
ده ها. هزار ایثار گر وجانباز زمان جنگ تحمیلی در گوشه خانه محتاج نان شب هستند بعد آقایان خود انباشته از ثروت غرامت هشت سال جنگ را به صدامیان بخشیدن حداقل هزینه اینهمه جانباز ایثارگر را از آنها میگرفتید
عه پس عربستان دلسوزی میکنه قرار داد نفتی داره؟!اخه تا دیروز شاه فهد صدام جنگ ایران حمایت پول میدادید بعدم کمک امریکا که حمله کنه عراق.بعدم داعش حالا تازه اینو میگید؟! اول یاد بگیرید مسلمانی رو بعد همسایگی رو بعد نرید تو بغل موساد و سیا .عراق ارامش داره شماها نباشید.ایرانم با هیچ کسی طارف نداره.اون گروهک ها باید خلع سلاح بشن یا دولت مرکزی مرز رو تحویل بگیره.هر دفعه میگین ولی باز از یه سوراخی ی گروهک ترویستی اقدام میکنه بدستور ارباباشون تو ایران ترکیه سوریه.یا عمل ب تعهداتتون یا خلع سلاح یا دولت مرکزی پاسخگو باشه شمام ال سعود کمتر تو کشورا مسلمان جنایت و مزدوری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
بله درسته،عربستان در تمامی تجاوزات در منطقه به سایر کشوره دست داشته مثل حمله صدام به ایران، حمله داعش به سوریه و عراق وحمله ائتلاف به یمن
باسلام
تهدید اصلی از ناحیه خودرو فروشان خودرو و مونتاژکاران خودرو است هرروز گران تر از دیروز.کشور زیرنظر همین عوامل خودرویی ست
عربستان غده سرطان است
پاسخ ها
سنگ صبور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
در این روزگار، هر صبحی که چشمانم را باز میکنم متوجه این موضوع میشم که یه غده سرطانی جدید متبلور شده است، فکر می‌کنم که دیگر زمان ظهور ولی امر مسلمانان، حضرت قائم فرا رسیده چراکه در حال حاضر نود و نه درصد کشورهای دنیا به غُدَد سرطانی تبدیل و ظالم شدند و ایران چونکه از معدود و یا در عصر حاضر می‌توان گفت نادرترین کشورهای دنیاست که ظالم نبوده و باخدا هستند و مقابل ظلم ستم دیگر، کشورهای ایستادگی میکنن بهمین دلیل است چونکه فقط ایرانیان انسانهای شریف و باخدایی هستند با تقریبا کل دنیا که انسانهای ظالم کفار هستند سر جنگ و دعوا و قهر را داریم، یعنی می‌توان گفت در دنیا تنها کشورهایی نظیر ایران و سوریه و فلسطین و میانمار و گینه بیسائو و گینه با سائو چندی دیگرظالم نیستند، کشور چین هم که تا پیش از این در اقدامی فوق وحشیانه نسل مسلمانان ایغور را کشت و نسل کشی بمعنای واقعی انجام داد و یا تجاوز به خاک تایوان، در حالی که اصلا دین و مذهب ندارن و اصلا خود خدارا هم قبول ندارن، اما در زُمره کشورهای با خدا قرار داشت ولی وقتی رفت عربستان و اون بیانیه را داد، چین هم به کشوری ظالم و متخاصم تبدیل گشت
این وزیرخارجه مسخره عربستان
عجیب وزیر خارجه ایران در یک جلسه غیر رسمی با یک عربی غلط و نا موزون صحبت میکنه مثل اینکه یادشون رفته در عرف دیپلماتیک هر کس بزبان رسمی کشور خودش صحبت میکنه نه زبان مادریش یا زبانی که بلده
روی صحبتم به وزیرخارجه عربستان
آیاهرگونه تجاوز ازخاک عراق بسوی ایران راهم محکوم میکنی?
هردم از این باغ بری می رسد
چوب خدا اصلاااااا صدا نداره،
هیچ کشور عربی با ایران نیست از عراق وسوریه گرفته که زندگی کردن و زنده بودنشون باید مدیون ایران باشن تا ان عربستان که خادم خانه خدا هستن فقط حرف میزنن تا نون بخورن سیر که شدن بعد ببین چکار میکنن چند سال دیگه نگاه کنید مثل چنگ صدام همشون یه طرف ایران تنها یکطرف نه کاری به همسایگری دارن و نه مسامان بودن ما ایم چسبیدیم به یه مشت کشور بی خواص گرسنه ابان هم که خودمون از همشون گرسنه تریم انهایی که سن شون بالا هست اول انقلاب یاسر عرفات دیدن میدونن بغل مرحوم امام ایستاده سیر که شد کجا رفت چکار کرد
تا عربستان هست جهالت وجود دارد و بین مسلمانان اختلاف وخونریزی است
وقتی عراق رو از داعش پس گرفتیم الکاظمی گفت جوانان عراق اینکارو کردن اگر نبودیم الان معلوم نیست چه کسایی تو عراق بودن دات عرب همینه دنبال منافع ولی ما ایرانیها همیشه دنبال مردانگی هستیم تو دنیای پر از ریا وفاسد سیاست نداریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل