بازدید 5860

خرازی: چینی‌ها باید خطای صورت گرفته را جبران کنند

مشاور رهبر انقلاب با بیان اینکه اتفاقات اخیر در کشور یک جنگ هیبریدی بود، گفت: جنگ هیبریدی شامل همه اضلاع نظامی، سیاسی، خبری و اجتماعی است.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 19 December 2022

به گزارش تابناک، مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه میزبان سومین مجمع گفت‌وگوی تهران (TDF ۲۰۲۲) بود.

در مراسم افتتاحیه این مجمع، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان و برخی از مقامات سایر کشور‌ها از جمله وزیر امور خارجه نیکاراگوئه حضور دارند.

در این نشست، سید کمال خرازی، سیدعباس عراقچی، عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق، محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون وزیر خارجه قطر، کالوس مارتینز معاون وزیر امورخارجه ونزوئلا و تعدادی دیگر از معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه نیز حضور دارند.

مفهوم محوری مجمع امسال «سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران، رهیافتی به دوستی و اعتماد سازی» است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، در این مجمع حدود ۷۰ نفر از ۳۶ کشور از میان مقامات سیاسی، مدیران اندیشکده‌ها و موسسه‌های پژوهشی، اندیشمندان و پژوهشگران حضور دارند.

مدیران اندیشکده‌های داخلی، سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران از دیگر شرکت کنندگان در این نشست هستند.

در نشست‌های چهارگانه این مجمع پس از افتتاحیه، آخرین تحولات غرب آسیا و امنیت در خلیج فارس، اتصالات منطقه‌ای و امنیت انرژی، بحران اوکراین و پیامد‌های منطقه‌ای و جهانی آن و چشم‌انداز صلح و دولت فراگیر در افغانستان بررسی و تبادل نظر خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، مجمع گفتگوی تهران که دور اول و دوم آن در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برگزار شده؛ نقش برجسته‌ای را در گردهم آوردن و تعامل مقامات سیاسی و اندیشمندان حوزه مطالعات بین المللی و منطقه‌ای به ویژه در حوزه منطقه غرب آسیا ایفا کرده است.

در ابتدای این نشست «محمد حسن شیخ الاسلامی» رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گزارشی از اهداف برگزاری این نشست ارائه کرد.

وی افزود: در این نشست در مورد امنیت غرب آسیا، نقش کشور‌های منطقه در ایجاد امنیت، موضوع فلسطین، تحولات اوکراین و اهمیت تشکیل دولت جامع فراگیر در افغانستان گفتگو می‌شود.

شیخ الاسلامی گفت: در مورد این تحولات سوالات جدی وجود دارد که نخبگان باید در ارتباط با آن صحبت و بحث کنند.

سید کمال خرازی مشاور رهبر انقلاب در این نشست گفت: هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد اغتشاش سبب به مخاطره افتادن امنیت سرزمینی شود، همه کشورها جلوی اغتشاشات در خاک خود را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر یک جنگ هیبریدی بود، اظهار کرد: هم سیستم خبری و عملیات تروریستی و هم دستگاه‌های سیاسی کشورها در آن درگیر بودند؛ این جنگ را از قبل طراحی کرده و منتظر یک بهانه بودند.

خرازی بیان کرد: جنگ هیبریدی شامل همه اضلاع نظامی، سیاسی، خبری و اجتماعی است و تخریب افکار عمومی یکی از وجه‌های این جنگ هیبریدی است. ناتو و ارتش آمریکا و دیگر ارتش‌های بزرگ درصدد افزودن یک عرصه جدید به عرصه‌های نظامی خود هستند.

خرازی با تاکید بر اینکه شرط موفقیت گفتگو عدم تجاوز، عدم دخالت بیگانگان در امور کشور‌های منطقه و ایجاد زمینه برای گفتگو است در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سفر اخیر رئیس جمهور چین و رهبر حزب کمونیست این کشور به عربستان اشاره کرد و گفت: ما از این سفر‌ها و دیدار‌ها استقبال می‌کنیم. از اینکه در قالب طرح یک جاده یک کمربند سرمایه گذاری بیشتری در منطقه انجام شود استقبال می‌کنیم، ولی در جریان این سفر خطایی رخ داد و آن ورود به مباحث سیاسی و تمامیت ارضی ایران بود.

وی با انتقاد از بیانیه مشترک چین و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و ادعا‌های مطرح شده در آن در مورد تمامیت ارضی ایران، گفت:چینی‌ها سعی کردند که این خطا را جبران کنند، ولی این خطا به مثابه این بود که ما بیاییم در مورد وضعیت تایوان که جزو خاک چین است اظهار نظر کنیم و قطعا این موضوع مورد خرسندی چینی‌ها نیست و امیدواریم دیگر چنین خطا‌هایی از سوی چینی‌ها رخ ندهد و به صورت کامل خطای صورت گرفته جبران شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۰
شما گفتید چینی ها قبول کردن اونا جایی لنگر می ندازند که به نفعشان باشه ایران نشد کشوری دیگر
باشه بشان می گیم.
قرارداد بستید در حد تیم لالیگا.
باشه به چین میگم
باشه........
حتما برات جبران میکنن.....
داشت گریه میکرد ، میگفت ببخشید.......
اوه اوه عصبانیه اومد ........
چشم حتما خطاشون رو اصلاح میکنن. امر دیگه ای ندارین؟؟؟؟؟
آقای عزیز دل برادر!! از نظر شما چینی ها خطا کردن ولی از نظر چینی ها کارشون دقیق و حساب شده بود.
شما برید یه کم سوادتون رو بیشتر کنید تا تو روابط بین المللی از این و اون رودست نخورید و منافع ملی رو دچار آسیب نکنید.
فکر میکنید چینی ها به خاطر شما از منافع بیشمارشون تو دنیا و منطقه میگذرن؟
آقای خرازی آقای وزیر امور خارجه گفتند اشتباهات را اصلاح کر. دن
امیرعبداللهیان گفت چینی ها اصلاح کردند
باشه. چشم
پیامی سنجیده و قاطع بود
چینی هم به هیچ قیدی پایبند نیستن باید مواظبشون باشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی