بازدید 16180
با تحولات منطقه و جهان

تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل/ سقوط جنگنده اف ۳۵ آمریکا/ پیشنهاد اردوغان برای برگزاری نشست رهبران ترکیه روسیه و سوریه/ تهدید انصارالله یمن به حمله موشکی علیه امارات

تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل، سقوط جنگنده اف ۳۵ آمریکا، پیشنهاد اردوغان برای برگزاری نشست رهبران ترکیه، روسیه و سوریه، تهدید انصارالله یمن به حمله موشکی علیه امارات و تصویب بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری آمریکا در سنا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 16 December 2022

تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل/ سقوط جنگنده اف ۳۵ آمریکا/ پیشنهاد اردوغان برای برگزاری نشست رهبران ترکیه روسیه و سوریه/ تهدید انصارالله یمن به حمله موشکی علیه امارات

بین الملل تابناک: تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل، سقوط جنگنده اف ۳۵ آمریکا، پیشنهاد اردوغان برای برگزاری نشست رهبران ترکیه، روسیه و سوریه، تهدید انصارالله یمن به حمله موشکی علیه امارات و تصویب بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری آمریکا در سنا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل

قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری کانادا با ۸۰ رای موافق ، ۲۹ رای مخالف و ۶۵ رای ممتنع شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید. 

کشور‌هایی همچون روسیه، چین، کوبا، پاکستان، هند، فلیپین، سوریه، سریلانکا، اندونزی، عراق، عمان، لبنان، اندونزی، اریتره، بولیوی، زیمباوه، ترکمنستان، قرقیزستان، بلاروس، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، نیکاراگوئه به این قطعنامه رای مخالف دادند.

عربستان و بحرین هنگام رای گیری در خصوص این قطعنامه ضد ایرانی حضور نداشتند. کشور ونزوئلا هم به دلیل اینکه نتوانسته است حق عضویت خود را در سازمان ملل بموقع پرداخت کند، فعلا حق رای در جلسات سازمان ملل ندارد.

تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل/ سقوط جنگنده اف ۳۵ آمریکا/ پیشنهاد اردوغان برای برگزاری نشست رهبران ترکیه روسیه و سوریه/ تهدید انصارالله یمن به حمله موشکی علیه امارات

افغانستان نیز هنگام رای گیری حضور نداشت و از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان بر سر احراز کرسی دائمی این کشور در سازمان ملل اختلاف وجود دارد و کمیته اعتبارنامه و مجمع عمومی سازمان ملل تاکنون درخواست دولت طالبان برای کسب کرسی افغانستان را به تعویق انداخته است و نمایندگان دولت قبلی این کشور در این نهاد حضور دارند که هزینه های آنان را دولت آمریکا پرداخت می کند. گفته می شود، موافقت با حضور نماینده طالبان در سازمان ملل به معنای به رسمیت شناخته شدن آنها در عرصه بین المللی است.

این قطعنامه ضد ایرانی سال گذشته نیز در مجمع عمومی سازمان ملل  ۷۸ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۶۹ رای ممتنع کسب کرده بود. 

این قطعنامه سیاسی که هر ساله از سوی کشور کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود، نخست در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون "دستورکار وضعیت های حقوق بشری و گزارش های گزاشگران ویژه" مورد بررسی قرار می گیرد که امسال ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان ماه) در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید و حمایت از ناآرامی‌های ایران از محورهای آن بود.

این قطعنامه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، با ۷۹ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع تصویب شد و ۹۶ کشور به این قطعنامه رای منفی و ممتنع دادند.

سقوط جنگنده اف ۳۵ آمریکا

پنجشنبه شب، سخنگوی شرکت لاکهید مارتین آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما از سقوط جنگنده F-۳۵B در پایگاه ذخیره مشترک ایستگاه هوایی نیروی دریایی در فورت ورث مطلعیم و می دانیم که خلبان با موفقیت توانسته از جنگنده خارج شود.

سخنگوی در ادامه افزود: شرکت لاکهید از پروتکل تحقیقاتی مناسب در این حادثه پیروی خواهد کرد.

رسانه های آمریکا گزارش دادند که جنگنده F-۳۵B در حال انجام یک پرواز آزمایشی بود.

تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل/ سقوط جنگنده اف ۳۵ آمریکا/ پیشنهاد اردوغان برای برگزاری نشست رهبران ترکیه روسیه و سوریه/ تهدید انصارالله یمن به حمله موشکی علیه امارات

در ماه اکتبر نیز یک جنگنده F-۳۵A در ایالت یوتا آمریکا در پایگاه نیروی هوایی هیل در نزدیکی سالت لیک سیتی سقوط کرد.

طبق گزارش وزارت دفاع آمریکا در سپتامبر سال جاری، جنگنده F-۳۵ دارای گران‌ترین سیستم نظامی ثبت‌ شده است.

پیشنهاد اردوغان برای برگزاری نشست رهبران ترکیه، روسیه و سوریه

رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد، به همتای روسی خود برگزاری نشست رهبران آنکارا، مسکو و دمشق را پیشنهاد داده که پس از نشست رهبران سرویس‌های اطلاعاتی و وزرای دفاع و امور خارجه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مسیر بازگشت از ترکمنستان به خبرنگاران همراهش گفت: ما می‌خواهیم به عنوان ائتلاف سه جانبه سوریه-ترکیه-روسیه گامی برداریم؛ بنابراین، باید برای این منظور، در آغاز سرویس‌های اطلاعاتی‌مان دیدار کنند و پس از آن وزرای دفاع و وزرای امور خارجه نشستی داشته باشند. پس از این نشست‌ها نوبت به نشست رهبران این سه کشور می‌رسد. من به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این پیشنهاد را دادم و او نیز نظرش مثبت بود. در نتیجه ما یکسری نشست آغاز خواهیم کرد.

تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل/ سقوط جنگنده اف ۳۵ آمریکا/ پیشنهاد اردوغان برای برگزاری نشست رهبران ترکیه روسیه و سوریه/ تهدید انصارالله یمن به حمله موشکی علیه امارات

وی همچنین گفت: مساله صادرات آمونیاک و کود روسیه به بازار‌های جهانی در آینده نزدیک در برنامه خواهد بود. نظر پوتین نیز در این مورد مثبت است. پوتین تاکید دارد که غلات و کود را به کشور‌های نیازمند رایگان ارسال خواهد کرد. ما پیشنهاد دادیم که غلات روسیه را پردازش و آن را رایگان به کشور‌های نیازمند ارسال کنیم. این حرف ما باعث خوشحالی رئیس جمهور روسیه شد، چون ۴۴ تا ۴۶ درصد از این غلات به اروپا و ۱۴ درصد به آفریقا صادر می‌شوند.

اردوغان همچنین اعلام کرد که دستور داده ظرف یک ماه سازوکاری برای انتقال گاز ترکمنستان به اروپا از طریق ترکیه ایجاد شود.

وی گفت: در جریان نشست روز چهارشنبه با الهام علی‌اف و سردار بردی‌محمدوف، روسای جمهور آذربایجان و ترکمنستان تصمیم گرفتیم که وزرای انرژی این سه کشور درباره این موضوع مفصل گفت‌وگو کنند. من به وزیر انرژی ترکیه دستور دادم با برگزاری نشستی با همتایانش از آذربایجان و ترکمنستان، این مساله را حل کند.

اردوغان همچنین در بخش دیگری از سخنانش آمریکا و متحدانش را به ارسال سلاح، مهمات، وسایل نقلیه و دیگر تجهیزات نظامی به نیروهای حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک متهم کرد.

وی گفت: سازمان تروریستی پ.ک.ک بخش اعظم حمایت‌ها را از کجا بدست می‌آورد؟ از نیروهای ائتلافی. اما ما به طو ویژه به آمریکا می‌گوییم اگر به ارسال هزاران کانتینر حامل سلاح، مهمات، وسایل نقلیه و تجهیزات به این سازمان‌های تروریستی ادامه دهد، ما به دفاع از خودمان برخواهیم خاست.

تهدید انصارالله یمن به حمله موشکی علیه امارات

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی در واکنش به تحرکات مشکوک ابوظبی در برخی جزایر راهبردی یمن، به حمله به امارات تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله النعمی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در توییتی در این باره نوشت: امارات معتقد است باهوش بوده و اشغال برخی استان‌ها و جزایر یمن و واگذاری آن به نیروهای اسرائیلی، انگلیسی و آمریکایی، این کشور را از موشک‌های بالستیک و پهپادها در امان نگه می‌دارد.

تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل/ سقوط جنگنده اف ۳۵ آمریکا/ پیشنهاد اردوغان برای برگزاری نشست رهبران ترکیه روسیه و سوریه/ تهدید انصارالله یمن به حمله موشکی علیه امارات

وی افزود: امارات با مردم یمن متکبرانه برخورد و گمان می‌کند، ملت یمن مردمی جاهل و عقب مانده هستند که دشمنان و دوستان خود را نمی‌شناسند. اگر مردم یمن چیزی جز سنگ نداشتند، باید امارات در محاسبات و تفکر خود نسبت به یمن تجدید نظر می‌کرد، حالا که یمن قدرت بالستیک و پهپاد دارد، این کشور کوچک را مجبور به بازگشت به مسیر درست و توبه در برابر دنیا می‌کند.

النعمی همچنین تأیید کرد: هم اکنون نیروهای مسلح یمن، در سطح آمادگی بسیار بالایی برای هرگونه تحولات نظامی اعم از دفاعی یا تهاجمی قرار دارند. نیروهای انصارالله در دوران آتش بس توانستند به پیشرفت و جهش در زمینه صنعتی‌سازی نظامی دست یابند که در صورت ادامه محاصره و جنگ، همین پیشرفت باعث می‌شود که دشمن از شدت پشیمانی انگشت خود را گاز بگیرد.

النعمی در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به آغاز حضور نظامی مصر در دریای سرخ نیز تاکید کرد: آمریکا درصدد ضربه زدن به اعراب و مسلمانان به یکدیگر است و سعی می‌کند به مدیریت جنگ از پشت صحنه بسنده کند.

وی ادامه داد: آمریکا در تلاش است تا عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را وارد نبردی با مردم یمن کند که هیچ نقشی در آن ندارد. هدف این است که عربستان و امارات کمی استراحت کنند و فردا نیز ممکن است سومالی، جیبوتی، اریتره و ... را به این سمت هل دهند.

این اظهارات مقام یمنی پس از آن بیان شد که روز سه‌شنبه ارتش مصر اعلام کرد، نیروهای دریایی آن ماموریت بین‌المللی جدیدی را در دریای سرخ شامل تنگه باب المندب و خلیج عدن بر عهده می‌گیرند. این اتفاق در پی بر عهده گرفتن فرماندهی نیروهای ماموریت مشترک بین‌المللی ۱۵۳ از سوی مصر برای اولین بار است.

این نیروها شامل مصر، عربستان، امارات، اردن و آمریکا می‌شود که سطح عملیات آنها در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن است.

همواره کشتی‌های تجاری جهانی از خلیج عدن و تنگه باب المندب عبور می‌کنند و این منطقه استراتژیک قلمداد می‌شود.

تصویب بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری آمریکا در سنا

سنای آمریکا بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری این کشور را بامداد جمعه تصویب کرد و برای امضای ریاست جمهوری، به کاخ سفید فرستاد.

به گزارش رویترز، این بودجه ۴۵ میلیارد دلار بیشتر از مبلغ درخواستی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و با ۸۳ رای موافق در مقابل ۱۱ رای مخالف به تصویب رسید.

تعدادی از سناتورهای لیبرال که مخالف افزایش بودجه نظامی هستند و گروهی از سناتورهای محافظه‌کار که بر کاهش هزینه‌های دولتی تاکید دارند به این لایحه رای منفی دادند.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته این لایحه را تصویب کرد و انتظار می‌رود بایدن نیز به زودی آن را تصویب کند.

لایحه بودجه دفاعی آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۳ شامل افزایش ۴.۶ درصدی حقوق نظامیان، بودجه خرید تسلیحات، کشتی و هواپیما و حمایت از اوکراین و تایوان است.

جیمز آینهوف سناتور ارشد جمهوریخواه در کمیته نیروهای مسلح سنا در بیانیه‌ای گفت: این مهمترین لایحه‌ای است که هر سال تصویب می‌کنیم.

بر اساس لایحه بودجه دفاعی جدید، آمریکا قرار است ۸۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی به اوکراین و میلیاردها دلار کمک نظامی و تسلیحاتی به تایوان ارائه دهد.

همچنین ارتش مجوز خواهد داشت، بودجه بیشتری به توسعه تسلیحات مافوق صوت، خرید سیستم‌های تسلیحاتی و خرید جنگنده‌های اف-۳۵ و کشتی‌های ساخت شرکت «جنرال داینامیکس» اختصاص دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۳۱
خوب زهر خبر رو میگیرین :) حس بدی از قطعنامه بهمون دست نده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
حالا حس بدی بهت دست بده میخواهی چکار کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
فقط چند کشور به نفع ایران رای دادن روسیه چین و اندونزی و هند.مابقی مثل اریتره و عراق و سودان و ....محلی از اعراب ندارند یعنی اساسا کشور محسوب نمیشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
تنگه هرمز رو ببندیم. ولش کن اصلا به خلیج مکزیک حمله کنیم با موشک اتاوا رو بزنیم ما گزینه های نامحدودی داریم بنده شریعت مداری هستم
اونقدری که برا ایران قطع نامه صادر شده برا خود روسیه صادر نشده این نشون می ده ابر قدرت شدیم!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
نخیر جناب . اتفاقا نشان می دهد ابرقدرت بودن یعنی چه . ابرقدرتی به کشوری دیگر حمله کرده با تحریمهایی که از حالا خودشان در حال دورزدنش هستند ، جوابش را داده اند و ما صرفا چون دنبال انرژی هسته ای هستیم با تحریمهایشان در حال پاره کردنمان هستند و شما توقع دارید بالایی که سر ما آورده اند بتوانند سر کشوری بیاورند که هم تسلیحات اتمی دارد
و هم توان شلیکش به آن سوی کره زمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
نه خیر ما ابر قدرتیم خودم تو شبکه ۶ دیدم تو بیست و سی هم همیشه میگه ما ابر قدرتیم
خب خدا رو شکر!
اردوغان تا دیروز که دشمن قسم خورده سوریه بود اینهمه تروریست را روانه سوریه کرد حالا دایه مهربانتر از مادر شده؟
اردوغان متوهم نمی تواند از قدرت کنار بره تا خاورمیانه روی خوشی ببیند
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
جالبه ایران خودشو یک طرف درگیری در سوریه می دونه ولی کشور های دیگه ایران رو حساب نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
رجب نیاز به رای در داخل ترکیه دارد برای مردمش خودش راسعی می کند مهم جلوه دهد
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
اگز به دل رجب باشه میخواد یه احلاس چهار تایی با چین و روسیه و آمریکا داشته باشه
اردوغان روزهاى سختى ميگذراند. انتخابات رياست جمهورى نزديک است و احتمال انتخاب مجددش با وچود ترفندهاى متعددش خيلى کم شده.با وچود حمايتهاى دلارى عربها وجود اقتصاد پريشان کشور محبوبيتش را به شدت کاهش داده و در نظر عموم مردم يک فرد مزاحم رفاه و صلح در منطقه ديده ميشود. تقاضاى ديدارش با بشاراسد سورى که براى کسب وجهه صلح طلبيش بود با رد اين تقاضا ازسوى بشار ضربه ديگرى بر پيکر پوسيده اين نو عثمانگراى اخوان المسلمين پان ترکيسم بود.
مبارک است .
قطعنامه پشت قطعنامه . حتما هم کاغذ پاره است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
یاد کاغذ پاره های احمدی نژاد افتادم که نتیجه اون کاغذ پاره ها رو امروز داریم میبینیم
اف 35 هنوز تو هیچ جنگی نبوده ولی خیلی تلفات داده!
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
اف سی و پنج میزنه و میره و کشف نمیشه ! هیچ جنگی نبوده ! اسرائیل با چی غرب رو زد و رفت اصلا نفهمیدیم !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
شما برو مشکل را حل کن
سازمان هایی که سیاسی کار هستند و با پول و زور افراد و کشورها را می خرند بیرون بیایید حداقل فشار سیاسی کمتری خواهیم داشت
اول مردم وتحریک کردن وبه هدف رسیدن حالا هم ژست میگیرند وتحریم میکنند... جهان سوم یعنی این... حالا که تحریم میشیم میگند بخاطر هسته ای هستش...
کشور کانادا جیره خور و نوکر امریکا و صهیونیست ها در برابر ملت ایران عددی نیست. بدبخت فکری به حال خودش بکنه
این قطعنامه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل با ۷۹ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع تصویب شدو در واقع ۹۶ کشور به این قطعنامه رای منفی و ممتنع دادند
این درست تره:
در واقع ۱۴۷ کشور رٱی مثبت و ممتنع دادند
چرا ۸۰ کشور به نقض حقوق بشر در ایران رای مثبت دادند؟ و آیا چه مواردی نقض شده که ۸۰ کشور رای مثبت دادند همش نمی شه گفت سیاسی است
این نشان می دهد که مسئولین ما قدرت قانع کردنشون ضعیف است و یا واقعا نقض حقوق بشر می کنند
اگر اقناع سازی آنها مثل صدا و سیمای ما باشد که افتضاح است
اگر صدا و سیمای ما عرضه داشت حداقل با مسئولین سیاسی کشورهایی که رای مثبت دادند مصاحبه می کرد و می پرسید برای چی رای مثبت دادند و آیا در این چه چیزی نقض حوق بشر می شود تا اقدام لازم انجام داد و یا اقناع سازی منطقی کرد
جالبه ما کشته در سوریه دادیم، ترکیه داره منافع رو جمع می کنه. سوریه هم که بدش نمی آید. راستی ایران چی داره بغیر از موشک نقطه زن؟
آقا چه خبره چه خبرههههههههه!
یکی از دستاوردهای بزرگ دولت رئیسی اینست که توانست ما رو به دوران تاریک و سیاه قطعنامه های کاغذ پاره و بی ارزش زمان احمدی نژاد برگرداند. که البته بعدا مشخص شد این قطعنامه ها خیلی هم بی ارزش نبودند و کشور و ملت را به خاک سیاه نشاند و این مسولین ما بودند که هیچوقت ارزش واقعی قطعنامه ها را نفهمیدند
آن قدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دان تان پاره شود.(دکتر محمود)
جناب آقای رئیسی!
قطعنامه دان پاره شد، سیل آن بصورت تحریم سرازیر شد، شما نمی خواهد از محمود خان عبرت بگیرید؟
چرا هر وقت قدرت بدست اصول گرایان می افتد، سیل قطعنامه هم، به راه می افتد؟
هر روز علیه ما قطعنامه می دهند پس وزارت خارجه با میلیاردها دلار بودجه چه کار می کند
ایران با ریسس جمهور مردمی که هر روز از پیشرفت ایران عزیز صحبت می کند هم دستور دهد یک یا دو تا قطع نامه هم علیه کانادا صادر شود...بابا کی به کیه.....
ایران با ریسس جمهور مردمی که هر روز از پیشرفت ایران عزیز صحبت می کند هم دستور دهد یک یا دو تا قطع نامه هم علیه کانادا صادر شود...بابا کی به کیه.....
هر چقدر می‌خوان قطعنامه صادر کنن پاسداران و روحانیت مبارز ما تا آخرین قطره خونشان از کشور و ناموس کشور دفاع می کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی