بازدید 24148
سه هزار و دویست‌ و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

وزیر ارتباطات: اینستاگرام هنوز پاسخی به ایران نداده / اجرای حکم اعدام ماهان صدرات متوقف شد / مجید تفرشی: دامنه مخالفین به فرزندان مسئولین رسیده! / تجارت ایران و چین ۳۰ میلیارد دلار می‌شود

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند فرمانده کل سپاه: اگر جوانان ما تاریخ را بدانند، می‌توانند تحت تاثیر القائات دشمن قرار نگیرند / سرمایه‌گذاران به سمت خودرو متمایل شدند / پیش‌بینی مالیات بر سیگار در لایحه بودجه ۱۴۰۲ / میرکاظمی: بودجه ۱۴۰۲ دو مرحله‌ای است / خزعلی: ادعای حمایت آمریکا از حقوق زنان ایرانی «مضحک» است ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 14 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

وزیر ارتباطات: اینستاگرام هنوز پاسخی به ایران نداده
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینستاگرام هنوز پاسخی به نامه مرکز ملی فضای مجازی مبنی بر تاسیس دفتر در ایران نداده و اظهارات برخی افراد پیرامون تاسیس دفتر اینستاگرام در ایران حدس و گمان است. عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مرکز ملی فضای مجازی گفته که هنوز پاسخی از سوی اینستاگرام دریافت نکردیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره افزایش قیمت تلفن ثابت اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است که باید درآمد و هزینه آن متناسب باشد، در غیر این صورت نمی‌تواند به مردم خدمات ارائه بدهد. زارع‌پور عنوان کرد: مخابرات برای توسعه و نوسازی نیاز به منابع دارد و چند سالی است که تعرفه های آن ثابت مانده؛ بنابراین، برای ارائه سرویس خوب باید منابع داشته باشد. در قبال افزایش نرخ تلفن ثابت و همراه، یک بسته نیز برای مردم در نظر گرفته شده است.

اجرای حکم اعدام ماهان صدرات متوقف شد
اجرای حکم «ماهان صدرات» از بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر متوقف شد. سید عباس موسوی وکیل مدافع ماهان صدرات در این باره اعلام کرد: با عنایت دادار جان آفرین و با دوراندیشی و ژرف نگری قضات محترم شعبه نهم دیوان عالی کشور و به برکت دعای مردم نجیب، شریف و دلسوز این سرزمین، موکل «ماهان صدرات» از اعدام نجات یافت و قرار توقف اجرای حکم او مستند به درخواست اعاده دادرسی و موافق ماده ۴۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری صادر شد. بر اساس کیفرخواست صادره برای ماهان صدرات، او متهم به "محاربه، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی" شده بود.

فرمانده کل سپاه: اگر جوانان ما تاریخ را بدانند، می‌توانند تحت تاثیر القائات دشمن قرار نگیرند
سردار سلامی: هیچ کشوری از تاریخ خود منقطع نیست؛ آیا غارت نفت ما از سوی انگلیس ها یا اشغال کشورمان را می توان نادیده گرفت؟ آیا آرزوهای امروز انگلیس یا سیاستمدارانشان همان سیاست ها و چرچیل آن روز نیستند؟ اگر جوانان ما تاریخ را بدانند می‌توانند تحت تاثیر القائات آنها قرار نگیرند. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر کسی صدسال مداخله آمریکا در ایران را بداند متوجه می شود رییس جمهور امروز با کارتر و نیکسون و روزولت و کندی و کارتر فرقی ندارد، اظهار داشت: تاریخ برای فهم امروز است و از این منظر، دفاع مقدس و دشمنان آن روز و تفکراشان هنوز هست و با مطالعه دفاع مقدس می‌توانیم بفهمیم چه کسانی دنبال حذف نام کشور عزیزمان هستند. سردار سلامی خاطرنشان کرد: نگارش تاریخ جنگ بیان واقعیت‌ها برای آن زمان نیست، بلکه گشایش راه و روشن کردن چراغ است و این رفتن به دل تاریخ است و در کتاب تاریخ همه چیز روشن است و قرآن هم ما را به مطالعه سرگذشت پیشینیان توصیه کرده است.

توضیحات چین نشان داد روابطش با سعودی، مهم‌تر از روابطش با ایران است
رحمان قهرمان پور تحلیلگر سیاست خارجی در توئیتی در واکنش به بیانیه جنجالی چین در باره جزایر سه گانه ایرانی نوشت: توضیحات چین نشان داد روابطش با سعودی مهم‌تر و استراتژیک‌تر از روابطش با ایران است. وی در توئیتی در این باره نوشت: توضیحات طرف چینی درباره بیانیه مرتبط با جزایر سه گانه چند نکته را نشان می‌دهد؛
۱- از نظر آن‌ها این بیانیه حرف و موضع گیری تازه‌ای از سوی چین نبوده است
۲-چین با این بیانیه سیاست جدیدی را در پیش نگرفته است
۳- روابط چین با عربستان در عمل مهم‌تر و استراتژیک‌تر از روابط با ایران است.

حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور برکنار شد
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی که استعفای خود از نمایندگی مجلس را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرده است به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌‌جمهور منصوب خواهد شد. استعفای ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. قرار است عزیزی به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور منصوب و جانشین سید محمد حسینی شود. ابراهیم عزیزی، نماینده کرمانشاه در دوره های پنجم و یازدهم و از اعضای سابق حقوقدان شورای نگهبان است. وی همچنین "معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور" در دولت محمود احمدی‌نژاد بود.

ایرنا: حال جسمی میرحسین موسوی مساعد است
به دنبال انتشار برخی اخبار ضد و‌ نقیض پیرامون وضعیت سلامت جسمانی میرحسین موسوی، پیگیری‌‌ها حکایت از آن دارد که وی برای چکاب معمولی به یکی از مراکز درمانی مراجعه کرده است.مدیر یکی از مراکز درمانی تهران در گفت‌وگو با ایرنا گفت: ️میرحسین موسوی به دلیل مشکل مزمن گوش میانی خود در برخی اوقات دچار سرگیجه و عدم تعادل می‌شود که شب گذشته نیز با بروز مجدد این حالات برای معاینه به این مرکز درمانی مراجعه کرده است. ️آقای موسوی پیش از این نیز به این عارضه دچار بوده که شب گذشته نیز علائم آن مجددا ظهور کرده و تحت چکاب متداول قرار گرفته است.البته شب گذشته خانواده نیز ایشان را در مراجعه به این مرکز درمانی همراهی می‌کردند. در حال حاضر حال عمومی میرحسین موسوی مساعد است.

دهمرده خطاب به رئیس جمهور چین: ترامپ برایت یک عبرت باشد
نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور چین گفت: ترامپ برایت یک عبرت باشد. ترامپ خدمتی به آمریکا نکرد، بلکه زیر میزها زد و دیگر کسی به آمریکا اعتماد نمی کند.حبیب الله دهمرده در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری گفت: به رییس جمهور چین یک نکته می گویم؛ آقای رییس جمهور، ترامپ برایت یک عبرت باشد. ترامپ خدمتی به آمریکا نکرد، بلکه زیر میزها زد و دیگر کسی به آمریکا اعتماد نمی کند پس این برایت عبرتی باشد. وی ادامه داد: ممکن است با این تعهدات دو ریال گیرتان آید اما برای همیشه آبروی چین را در دنیا می بری و دیگر کسی در کره زمین به شما اعتماد نمی کند؛ مراقبت و تصحیح کن، برگرد و اشتباهت را جبران کن!

انتقاد عنابستانی از صداوسیما؛ چرا راه‌تان را گم کرده‌اید؟
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس سازمان صدا و سیما با انتقاد از عملکرد رسانه ملی، اظهار کرد: یک نماینده که اظهاراتی را به مجلس نسبت می‌دهد، حسب اطلاع ظاهراً خودش هم این اظهارات را تکذیب نیز می‌کند؛ اما متأسفانه صدا و سیما این اظهارات کذب را وسیله تهاجم به نمایندگان کرده است.علی اصغر عنابستانی سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن و عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور چین گفت: آیا شما به دلیل تهدیدات آمریکا حاضر به مذاکره در خصوص حاکمیت چین بر تایوان هستید؟ بدانید حاکمیت مسلم و قطعی ایران بر جزایر سه‌گانه خلیج همیشه فارس قابل مذاکره نیست، این شیر گاو شیرده سعودی مسموم است، مراقب باشید سمی نشوید. وی در تذکر دیگری خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما گفت: متأسفانه دفاع از حجاب ظاهراً در نگاه صدا و سیما جرم شده است، چرا در برنامه پاورقی دفاع از حجاب را به بهانه یک اتفاق مملو از دروغ و شبهه تقطعه می‌کنید؟ چرا اجازه می‌دهید برخی از مدیران و مجریان صداوسیما تریبون ملی جمهوری اسلامی ایران را وسیله عقده‌گشایی شخصی خود کنند؟این نماینده مجلس ادامه داد: یک نماینده که اظهاراتی را به مجلس نسبت می‌دهد، حسب اطلاع ظاهراً خودش هم این اظهارات را تکذیب نیز می‌کند اما متأسفانه صدا و سیما این اظهارات کذب را وسیله تهاجم به نمایندگان کرده است. آقای صداوسیما از تخریب مجلس انقلابی چه چیزی نصیبتان می‌شود؟ چرا راه‌تان را گم کرده‌اید؟

ادعای بلومبرگ: چین مقام برکنار شده را به ایران فرستاد
خبرگزاری بلومبرگ مدعی شد، چین یک مقام را که به تازگی از رده‌های بالای قدرت برکنار شده بود برای دیدار با رئیس جمهور ایران به تهران فرستاد. بلومبرگ در ادامه ادعاهای خود مطرح کرد که چین در حال فاصله گرفتن از ایران است.


خزعلی: ادعای حمایت آمریکا از حقوق زنان ایرانی «مضحک» است
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، گفت: ادعای حمایت از حقوق زنان ایرانی آنجا مضحک می‌شود که آمریکا یعنی پیشنهاد دهنده قطعنامه، خود بیشترین سهم از آمار جهانی زنان زندانی را داراست. انسیه خزعلی در حساب توییتر خود نوشت: «ادعای حمایت از حقوق زنان ایرانی آنجا مضحک می‌شود که آمریکا یعنی پیشنهاد دهنده قطعنامه، خود بیشترین سهم از آمار جهانی زنان زندانی را داراست.» وی همچنین با مخاطب قرار دادن صفحه رسمی کمیسیون مقام زن در توییتر، افزود: «کشورهای غربی به ویژه آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق زنان، صلاحیت تصمیم‌گیری برای حذف ایران از ‎@UN_CSW را ندارند.»

تفرشی: دامنه‌ مخالفین به فرزندان مسئولین رسیده!
مجید تفرشی، تاریخ‌دان و پژوهشگر، در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه تندرو های داخلی و اپوزیسیون خارجی در ظاهر ضد هم هستند اما در باطن همگام و هم راستا با هم عمل می کنند گفت: در بین مسئولان نظام اعتماد به نفس کاذبی وجود دارد که برای کشور خطرناک است.یک زمانی مخالفین جمهوری اسلامی یک درصد سلطنت طلب از خارج کشور بودند الان دامنه‌ی مخالفین به فرزندان مسئولین کشور هم رسیده است. چرا این اتفاق افتاده است که مقامات ما نمی خواهند ببینند که شمار مخالفین جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر می شود؟ در بین دولتمردان یک اعتماد به نفس کاذبی به وجود می آید که به نوعی یک دگردیسی تدریجی را پیش می آورد. حکومت های جهان سومی برای کاهش فهم، شنوایی و کور کردن مردم ساز و کارهای به خصوصی دارند. این ساز و کارها در کوتاه مدت جواب می دهند اما در دراز مدت با واکسینه شدن جامعه و باور ناپذیر شدن آن ها برای مردم، همان ساز و کارهای کور و کردن مردم معکوس عمل می کند و مسئولین را کور و کر می کند و اینجاست که کار خطرناک می شود. /خبرآنلاین

میرکاظمی: بودجه ۱۴۰۲ دو مرحله‌ای است
مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزرا و معاونان رئیس جمهور وارد به ریز بحث شده‌اند، بعضی روزها از صبح تا شب روی تبصره‌های بودجه کار شده و فکر کنم یک جلسه دیگر برگزار و تبصره‌ها تمام می شود، گفت: بودجه دو مرحله‌ای شده است و آنچه برای مجلس قرار است بفرستیم با سال‌های قبل متفاوت می شود. ما الان باید تبصره‌ها و منابع و مصارف به شکل کلان را برای مجلس بفرستیم و پس از تصویب مجلس، جداول  و ریز  بودجه را تحویل مجلس بدهیم. در جلسه‌ای که جمعه گذشته با رئیس مجلس داشته‌ایم، بنا شد در این هفته این مراحل نهایی شود. ما هم بر همین اساس اقدام کرده و بودجه در دو مرحله تهیه می شود.

پیش‌بینی مالیات بر سیگار در لایحه بودجه ۱۴۰۲
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وزیر بهداشت از پیش‌بینی مالیات بر سیگار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تجارت ایران و چین ۳۰ میلیارد دلار می شود
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت تا پایان سالجاری، رابطه تجاری ایران و چین به بیش از ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید.  مهدی صفری افزود: در هفت ماهه امسال روابط تجاری ایران _ چین به بیش از ۲۰ میلیارد رسیده که ۱۰ میلیارد آن صادرات کشورمان است. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: با توافق‌های صورت گرفته با چین، صادرات محصولات کشاورزی به این کشور افزایش می‌یابد.

بدهی ۵۷۰ هزار میلیارد تومان دولت به نظام بانکی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت بیش از ۵۷۰ هزار میلیارد تومان به نظام بانکی بدهی دارد که اگر این مبلغ با برنامه‌ریزی در بودجه‌های سنواتی آینده و شیوه‌های دیگر تسویه نشود به شدت ناترازی بانکی را افزایش داده و موجب بروز مشکلاتی در کشور می‌شود.

سرمایه‌گذاران به سمت خودرو متمایل شدند
کاکایی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت  به ایرنا گفت: از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که با انجام واردات خودرو و تخصیص یک میلیارد ارز به آن، مصرف ارز افزایش یافته و بر این اساس به عنوان یکی از عوامل در افزایش نرخ ارز موثر خواهد بود. خبرهایی درخصوص کاهش ارزش ریال و نگرانی‌هایی در خصوص اقتصاد نیز سبب شد تا نرخ ارز روند افزایشی در پیش بگیرد، به‌ طوری که در یک ماه و نیم گذشته، قیمت دلار در بازار آزاد از ۳۴ به ۳۷ هزار تومان رسید (رشد ۹ درصدی) که به معنای رشد ۹ درصدی قیمت‌هاست. این کارشناس صنعت خودرو بیان‌ داشت: در این شرایط و با توجه به اوضاع خراب بورس و اینکه قیمت ملک نیز رشد زیادی را تجربه کرده و از دسترس خارج است، سرمایه‌گذاران به سمت خودرو متمایل می‌شوند، زیرا تا حدود زیادی خاطرجمع هستند که ارزش آن از بین نمی‌رود و از طرفی نقدشوندگی آن نیز راحت تر است. با وجود مطالب یاد شده، افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو طبیعی بوده و واکنشی نسبت به شرایط اقتصاد کلان کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۹۰
انتشار یافته: ۱۴
مهندس آذری جهرمی بهترین وزیر ارتباطات تاریخ ایران بود .
وزیر ارتباطات: اینستاگرام هنوز پاسخی به ایران نداده

خ وایسا تا بده
چشم الان اینستاگرام میاد ذفتر میزنه و خودشو با سیاست های کلی شما شما وقف میده و مثل پیام رسان های داخلی مشخصات و پیام های مردمو واسه شما میفرسته. امر دیگه ای نیست؟
عبارات وکیل در توقف اجرای حکم ؟؟؟؟
جهت اطلاع وزیر ارتباطات جواب واتس آپ و اینستا و.. اومد گفتند ما وقت اضاف برای پاسخ به شما را نداریم و کارهای مهمتری داریم
مسولان ، چرا باهم هماهنگ نیستند ؟؟

دو روز پیش بود که یکی از نمایندگان روحانی مجلس ، گفتند : اینستا گرام

نظرات و خواسته ما را اجمالا پذیرفته است؟ ؟؟

یعنی ایشان اصلا در جریان نبوده ؟ و یا خدای نکرده دروغ گفته اند ؟؟؟
باوجود روبیکا دیگه نیازی به اینستانیست .امنیت کشوررابه خاطر افراداغتشاشگر به خطر نیندازید ،واتساپ وتلگرام توامل تجزیه ونابودی کشورند.لطفا قطع کنید برای همیشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
به خودت بیا امیر خان
مگر فرزندان مسئولین ، انسان نیستند؟ بالاخره در بین آنها هم آدم هایی پیدا میشوند که کمی وجدان دارند و در مقابل این ظلم و ستم آشکار، لب به اعتراض می گشایند
تشکر از آقای دکتر دهمرده بابت موضع گیری در خصوص چین
مثلا خانم خزعلی، ایشون خودش فرزندشو فرستاد کانادا در حمایت از زنان ایرانی.
هر بی سوادی میاد اسم انقلابی رو میذاره رو خودش تا کسی نگه بالا چشمت ابرو هست .
موافقم که اینستاگرام فیلتر باشد. اینستاگرام فقط وسیله ای برای مطرح سلبریتی هایی است که هیچ خاصیتی برای کشور ندارند.
تابناک چرا مثبت و منفی ها را حذف می کنی!؟ یک دفعه که رای می دهند همه را صفر می کنی
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل