بازدید 6076

مصر از چین موشک جنگنده خریداری می‌کند

گزارش‌ها از توافق قریب‌الوقوع میان مصر و چین برای خرید موشک‌های PL-۱۵ برای تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی مصر حکایت دارد.
کد خبر: ۱۱۵۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵ 13 December 2022


به گزارش تابناک به نقل از فارس، وبگاه «تاکتیکال ریپورت» در گزارشی نوشت که مصر به دنبال خرید موشک‌های هوا به هوای هدایت شونده برای جنگنده‌های خویش است و در این راستا به محصولات شرکت‌های MBDA اروپا و Raytheon آمریکا و AVIC چین علاقه نشان داده است.

طبق این گزارش، این شرکت چینی سه نوع موشک جنگنده به نام‌های Meteor AIM-۱۲۰D و PL-۱۵ تولید می‌کند و به نظر می‌رسد که وزارت صنایع نظامی مصر پس از بررسی‌های متعدد سرانجام موشک PL-۱۵ را انتخاب کرده است.

وبگاه دیفنس عربیک نیز نوشت نکته قابل توجه این است که مصر در حال حاضر هیچ کدام از جنگنده‌های جدید چین را در ناوگان هوایی خود ندارد، هرچند پیش از این از جنگنده J-۶ و J-۷ استفاده می‌کرد. در مقابل اما سودان یعنی همسایه مصر جنگنده‌های J-۱۰CE را از چین خریداری کرده است.

وبگاه ارتی عربی نیز نوشت که مصر دارای هواپیمای فرانسوی رافال است و همچنین جنگنده‌های Su-۳۵ را به روسیه سفارش داده است. علاوه بر این، آمریکا نیز اعلام کرده است که جنگنده F-۱۵ را به مصر صادر خواهد کرد (تخمین زده می شود نسخه جایگزین F-۱۵EX باشد). بنابراین، مصر احتمالا موشک های هوا به هوای دوربرد چینی PL-۱۵ را روی این هواپیماهای جنگی تجهیز خواهد کرد.

منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل