بازدید 5496

پیشنهاد سخنگوی شورای نگهبان به اعضای شورای شهر

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی با بیان اینکه همه باید در جهت توسعه و ترویج قانون اساسی کمک کنیم، پیشنهاد ورود قانون اساسی به کتب درسی، آموزش قانون اساسی در کنار آموزش حقوق شهروندی، ایجاد فرهنگسرا و موزه قانون اساسی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 11 December 2022

 


به گزارش تابناک،‌ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره فرایند تهیه و تصویب قانون اساسی گفت: قانون، قانون مردم است چون در فرآیند تصویب آن مردم حضور جدی و موثر داشتند. قانون اساسی یک کشور، عالی ترین سند معتبر حقوقی و میثاق سیاسی در همه کشورها است.

او با بیان اینکه قانون اساسی نقاط درخشانی دارد که از نظام سیاسی ما برگرفته شده است و بر وجهه جمهوریت و اسلامیت تاکید دارد، گفت: قانون اساسی ما تبلور حکومت دینی در بستر سیاسی و نظام حکمرانی است.

بخشی از صحبت‌های نظیف را در ادامه بخوانید:

*دولت ها یا نمی‌دانند و یا نمی‌توانند برای مشکلات مناطق دوردست تدبیر کنند، بنابراین این موضوع در قانون اساس پیش بینی شده و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا، جایگاه ویژه‌ای است. همه ما، مردم و مسئولان نیاز داریم به این قانون مراجعه کنیم، به قانون کم مراجعه می شود و قانون کم مطالعه‌ می شود.

*در آموزش حقوق شهروندی می توان قانون اساسی را در دستور کار قرار داد همچنین می توان پارک‌های قانون اساسی برای گفتگو و آموزش این قانون ایجاد کرد.

*همچنین می‌توان فرهنگسرا و موزه قانون اساسی نیز ایجاد کرد و آموزش عمومی محله محور نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

*برغم تلاش‌های دشمنان ما، هنوز وجهه جامعه ما وجهه دینی است اما نباید به این اکتفا کنیم و باید مناسبات اجتماعی رنگ دینی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل