بازدید 3573
۵

موانع پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری برداشته می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کردند که براساس آن موانع پرداخت وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری برداشته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 06 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) جزییات طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کردند.

ماده واحده- یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۷۱ مکرر) به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۲۴/ ۰۷/ ۱۴۰۰ الحاق می‎شود:

«ماده ۷۱ مکرر- به منظور رفع موانع دریافت تسهیلات یا امتیازات موضوع این قانون:

الف- در اجرای مواد این قانون در خصوص استفاده از امتیازات و تسهیلات،‌ با هدف تشویق فرزندآوری، ازدواج و ودیعه مسکن، چنانچه به موجب قوانین خاصی، پرداخت این تسهیلات یا ارائه امتیازات، موکول به رعایت شرایط معینی گردیده و یا مشمول ممنوعیت شده باشد، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند اعطای تسهیلات و امتیازات فوق را فقط با رعایت این قانون انجام دهند.

ب- در صورتی که متقاضیان موضوع این قانون دارای بدهی قطعی مالیاتی یا بدهی غیرجاری به بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی یا دارای چک برگشتی باشند، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند با درخواست متقاضی، تسهیلات موضوع این قانون را پس از تسویه حداقل پنجاه درصد (۵۰%) بدهی ها و تعهدات مذکور از محل این تسهیلات، پرداخت نمایند. دستورالعمل اجرایی این بند سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ می شود.

ج- بانک‎ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند پرداخت تسهیلات موضوع این قانون را نسبت به سایر تکالیف قانونی در اولویت قرار داده و در خصوص مطالبه وثایق و تضامین، با اولویت توثیق حساب یارانه اشخاص یا سایر دارایی‌های مالی اشخاص از جمله سهام پذیرفته شده در بازار سرمایه با تنها یک سفته عمل نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
جالب اینجاست هنوز نمایندگان مردم ( که از بطن مردم برخواسته اند و مثلا به مجلس رفته اند تا با شناختی که از وضعیت مردم دارند مدافع باشند) یا نمیدانند یا نمیفهمند مشکل ازدواج و فرزندآوری وام نیست تسهیلات بانکی نیست آقایان بفهمند مشکل اشتغال است مشکل تورم و افزایش قیمتهای ساعتی اقلام ضروری خانواده هاست مشکل قیمت سرسام آور خرید خانه و مبالغ اجاره خانه است مشکل اقتصادی کشور را حل کنید وام و تسهیلات مفت خودتان و آقازاده هایتان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
کاملا درست
الان در تهران جوانی که مسکن داشته باشد حداقل 20 تومن باید حقوق ماهیانه داشته باشد و گر نه ازدواج کار اشتباهی است. 4 سال پیش دلار 4 تومن بود الان 40 تومن می باشد. متاسفانه نمایندگان چون مشکل مالی ندارند درک درستی از وضعیت ندارند.
کاملا دروغه
من یه سال هست دنبال وام ازدواج خود هستم
ولی نتونستم بگیرم
دوتا ضامن کارمند دولتی میخوان
با سلام
بنده و همسرم الان درگیر درمان ناباروری هستیم و مشکلات جدی در این مسیر وجود دارد. که تجربیاتم را جهت استحضار مسئولین به شرح ذیل بیان میکنم.

1- هزینه های بالای درمان ،حدود 60 میلیون تومان
2-عدم ارائه خدمات تخصصی درمان و آزمایشات و داروها در همه استان ها و مراکز( در اکثر استان ها خدمات تخصصی نازایی ارائه نمیگردد. گه اکثر این مراکز در تهران متمرکز شده است و اگر در جایی هم ارائه شود در مراکز خصوصی هست)
3- عدم داشتن قرار دارد از طرف مراکز خصوصی با بیمه های مکمل
4- عدم پوشش بیمه پایه و تکمیلی جهت آزمایش ها،داروها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم