بازدید 11897
با دویست و هفتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

انتقال موشک های نقطه زن انگلیس به اوکراین/ ادعای انگلیس مبنی بر بمباران مرگبار خرسون توسط روسیه

دویست و هفتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 28 November 2022

انتقال موشک های نقطه زن انگلیس به اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و هفتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

استقبال مسکو از میانجی گری واتیکان در بحران اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۲۰:۲۱

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز دوشنبه با استقبال از پیشنهاد واتیکان برای ایجاد چارچوب مذاکره به منظور حل منازعه اوکراین گفت که موضع کی یف این امر را امکان پذیر نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ سخنگوی کاخ کرملین افزود که البته ما به چنین اراده سیاسی، خوشامد می گوئیم اما با توجه به وضع کنونی عملی و قانونی طرف اوکراینی، چنین چارچوب هایی مطلوب نیستند.

پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک، ۱۰ روز پیش در گفتگو با روزنامه ایتالیایی لااستامپا بر آمادگی واتیکان برای هرگونه اقدام ممکن به منظور میانجی گری و پایان دادن به درگیری ها میان روسیه و اوکراین تاکید کرده بود.

روسیه سفیر نروژ در مسکو را احضار کرد
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۷:۰۱

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که سفیر نروژ در مسکو را برای اعتراض به بازداشت دارای انگیزه سیاسی شهروندان روسیه به اتهام کاربرد غیرمجاز پهپاد، احضار کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ این وزارتخانه در بیانیه ای افزود: به دیپلمات نروژی یادآوری شده که مجازات این شهروندان با انگیزه سیاسی بوده و ارتباطی با اصول عدالت عادلانه و بی طرفانه نداشته است.

هم زمان با تقویت اقدامات امنیتی در نروژ در پی خرابکاری احتمالی در خط های لوله انتقال گاز نورد استریم که از بستر دریای بالتیک می گذرند، چند شهروند روسیه به اتهام به پرواز درآوردن پهپادهایی نزدیک مرز میان ۲ کشور در قطب شمال یا تصویربرداری از تاسیسات محرمانه و سری دستگیر شده اند.

مهر ماه گذشته پلیس نروژ یک مرد روسی را به اتهام پرواز پهپاد در فرودگاه شهر ترومسوئه دستگیر کرد. این اتفاق دومین مورد مشابه از این دست طی یک هفته بود.

پلیس نروژ در بیانیه‌ای گفت که پس از دستگیری این مرد ۵۱ ساله مقدار زیادی تجهیزات عکاسی و چندین کارت حافظه کشف و ضبط کرده است.

قوانین تحریم، شرکت‌ها یا شهروندان روسی را از پرواز هواپیما در نروژ منع کرده است.

ژاکوب برگ، رئیس پلیس نروژ در بیانیه‌ای گفت: در میان موارد کشف شده تصاویری از فرودگاه کرکنس و تصاویری از بالگردهای بل مشاهده شده است. برگ گفت که سرویس امنیتی پلیس نروژ (PST) نیز در این پرونده دخیل بوده است.

آنها گفتند که پلیس به دنبال حکم قضایی برای بازداشت این مرد به مدت چهار هفته است.

نروژ در پی مشاهده تعدادی پهپاد در نزدیکی زیرساخت های نفت و گاز خود در هفته های اخیر و در پاسخ به نشت ۲۶ سپتامبر در خط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک، سطح امنیتی خود را افزایش داده است.



نخست‌وزیر اسپانیا: زمان صلح در اوکراین فرا رسیده است
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۴:۱۷

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا به عنوان رئیس سازمان «سوسیالیسم بین‌الملل» برگزیده شد و در نخستین سخنرانی خود پس از انتصاب، در فراخوانی با هدف پایان دادن به جنگ اوکراین گفت: زمان صلح فرا رسیده است.

«سوسیالیسم بین‌الملل» از جمله سازمان‌های وابسته به سازمان ملل است و پدرو سانچز نه تنها پیوند نزدیک‌تر این نهاد با سازمان ملل را خواستار شد بلکه تاکید کرد مسئله تغییرات آب‌وهوایی باید اولویت شماره یک این سازمان قرار گیرد.

با توجه به اینکه بیش از یکصد حزب سیاسی دنیا در سوسیالیسم بین‌الملل عضویت دارند و دستیابی به صلح جهانی و حل‌وفصل مناقشه‌های بین‌المللی از مسیر ارائه راهکارها از جمله اهداف این سازمان است، پدرو سانچز به محض تصدی این سِمت تصریح کرد: زمان صلح فرا رسیده است، برای پایان جنگ اوکراین، برای پایان همه جنگ‌ها.

وی در نشستی در مادرید و در مقابل ۱۳۲ نماینده سوسیالیست، سوسیال دموکرات و احزاب کارگری، توسل به دیپلماسی و احترام به قوانین بین‌المللی را خواستار شد.

پدرو سانچز تاکید کرد: ما درس‌های تاریخ را می‌دانیم؛ می‌دانیم وقتی اجازه داده می‌شود که مردم به خشونت جنگ کشیده شوند، بهای آن را می‌پردازیم. به همین دلیل است که ما وظیفه داریم در فراخوانی جهانی از صلح دفاع کنیم و برای صلح‌طلبی مبتنی بر دفاع از قانونمندی بین‌المللی تلاش کنیم.

نخست وزیر اسپانیا با اشاره به اینکه «دولت‌ها توانسته‌اند نهادهایی را برای حل‌وفصل منازعات بدون توسل به خشونت، ایجاد کنند تا دیپلماسی صلح را شکل دهند و گفت‌وگو بر زور غلبه کند»، گفت: هر جنگ، هر درگیری در اوکراین و هر جای دیگر، جنایت علیه بشریت است.

سانچز افزود: چندجانبه‌گرایی باید قطب ایدئولوژیک دفاع سازمان ملل در مبارزه با تهدیدهای جهانی باشد.

نخست وزیر اسپانیا در سخنرانی خود به اقدامات مختلف قوه مجریه اسپانیا در دوره ریاست خود اشاره کرد و با دفاع از آن‌ها تاکید کرد، اقدامات و قوانین تصویب شده، نمونه‌ای از اهدافی است که وی در پی دستیابی به آن‌ها در سازمان سوسیالیسم بین‌الملل است.

 

برنامه آمریکا برای ارسال اسلحه با برد بیشتر به اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۴:۱۵

طبق گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، آمریکا به دنبال ارسال سلاح هایی با برد بیشتر به اوکراین است که قابلیت کی‌یف را برای حمله به ورای خطوط نظامی روسیه افزایش می‌دهد.

 این خبرگزاری نوشت درحالیکه غرب با برآورده کردن تقاضای سلاح بیشتر به اوکراین دست و پنجه نرم می‌کند وزارت دفاع آمریکا درحال بررسی پیشنهاد بوئینگ است تا کی‌یف را با بمب‌های دقیق کوچک و کم خرج که بر روی راکت‌های رایج نصب می‌شوند، مسلح کند. این جنگ افزارها به اوکراین اجازه می‌دهد ورای خطوط نظامی روسیه را هدف قرار دهند.

ذخایر انبارهای مهمات ارتش آمریکا و متحدانش کمتر شده و با ادامه جنگ اوکراین با نیاز فزاینده به سلاح های پیشرفته‌تر روبرو است. منابع آگاه در حوزه صنعت گفتند که سامانه پیشنهادی بوئینگ با نام «بمب کوچک قطر زمین پایه» (GLSDB)، یکی از طرح‌ها در راستای تولید مهمات جدید برای اوکراین و متحدان آمریکا در اروپای شرقی است.

رویترز با استناد به یک سند و اظهارات سه منبع آگاه افزود که این جنگ افزار می‌تواند تا بهار سال ۲۰۲۳ تحویل داده شود. این سلاح ترکیبی از بمب قطر کوچک GBU-۳۹ با موتور راکت M۲۶ است که هر دو در انبارهای آمریکا موجود می‌باشد.

ادعای انگلیس مبنی بر بمباران مرگبار خرسون توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۴:۱۳

وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که به رغم آزادسازی خرسون توسط نیروهای اوکراین در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان)، ارتش روسیه همچنان به حملات مرگبار در این شهر ادامه می‌دهد.

 رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد ادعا کرد که تنها در ۲۴ نوامبر (۳ اذر) ، ۱۰ نفر بر اثر حملات صورت گرفته در این شهر کشته شدند؛ در ۲۷ نوامبر (۶ آذر) نیز ۵۴ مورد گلوله باران در این منطقه گزارش شد.

این بیانیه مدعی شد؛ خرسون از آن‌ جهت که در محدوده سیستم های توپخانه روسیه قرار دارد بیشتر آسیب‌پذیر است؛ بسیاری از خسارت‌ها در این شهر به دلیل استفاده روسیه از پرتابگرهای موشکی متعدد، عمدتاً سیستم های BM-۲۱ Grad، وارد شده است.

خرسون یکی از چهار منطقه‌ای است که روسیه همه‌پرسی الحاق آن به خاک این کشور را برگزار کرده بود. همچنین این منطقه به عنوان دروازه زمینی ورود به شبه جزیره کریمه که در ۲۰۱۴ به خاک روسیه اضافه شد، از اهمیت راهبردی و استراتژیکی برخوردار است.

وزیر خارجه اوکراین: از برخی کشورها مخفیانه سلاح می‌گیریم
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۴:۱۲

وزیر خارجه اوکراین گفت، برخی از کشورها علی‌رغم اینکه علنا از کمک به اوکراین خودداری می‌کنند اما در پشت صحنه کمک‌های نظامی خود را به کی‌یف می‌فرستند.

به گزارش راشا تودی، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای با روزنامه لو پاریزین عنوان داشت: «در چنین مواردی، تسلیحات از طریق طرف‌های سوم ارسال می‌شوند.»

کولبا بدون ذکر نام این کشورها افزود: اکثر این کشورها علنا می‌گویند که به اوکراین چیزی نمی‌فرستند اما همه چیز در پشت صحنه اتفاق می‌افتد.

این اظهارات وزیر خارجه اوکراین هم‌زمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کمبود تسلیحات حامیان این کشور و کشورهای عضو ناتو انجام شد.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، فقط تعدادی از کشورهای "بزرگتر" ناتو مثل فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند همچنان ظرفیت یا احتمال افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین را دارند. یک مقام رسمی ناتو به این روزنامه گفت: کشورهای کوچکتر پتانسیل خود را از دست داده‌اند. دست کم ۲۰ کشور از ۳۰ اعضای این ائتلاف نظامی ورشکسته شده‌اند.

مسکو بارها به کشورهای غربی هشدار داده که از ورود به این جنگ خودداری کنند و خودشان را به طرفی در این درگیری تبدیل نکنند اما با این حال، اتحادیه اروپا، آمریکا و ائتلاف نظامی ناتو کمک‌های مالی و نظامی متعددی را به اوکراین ارسال کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پیشتر خاطرنشان کرد، ارسال تسلیحات به کی‌یف به مذاکرات میان اوکراین و روسیه کمک نخواهد کرد و در عوض تاثیر منفی بر مذاکرات خواهد داشت.

انتقال موشک های نقطه زن انگلیس به اوکراین

وزارت دفاع انگلیس تایید کرد که موشک‌های «بریمستون ۲» را در اختیار نیروی هوایی اوکراین قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع انگلیس یکشنبه با انتشار توئیتی نوشت: در قسمتی از بسته کمی خود به اوکراین، موشک‌های نقطه‌زن بریمستون ۲ در اختیار نیروی هوای آن کشور قرار دادیم.

این وزارتخانه در توئیت خود ویدیویی از انتقال این موشک‌ها را نیز منتشر کرد اما اشاره‌ای را به تعداد موشک‌ها نکرد.

هفته گذشته روزنامه دیلی تلگراف خبر انتقال این موشک‌ها را منتشر کرد. انگلیس ۶ ماه قبل موشک‌های بریمستون یک در اختیار اوکراین قرار داده بود و در محموله جدید، بریمستون ۲ به آن کشور داده است.

بر اساس این گزارش، موشک‌های بریمستون ۲ که نقطه‌زن بوده و دارای هدایت لیزری است، دو برابر موشک‌های قبلی برد دارند.

وزارت دفاع انگلیس یک ماه پیش اعلام کرده بود که بزودی حدود یک هزار موشک زمین به هوای جدید به اوکراین خواهد فرستاد که برخی از آنها قادرند اهداف هوایی مانند پهپادها یا موشک‌های کروز را از بین ببرند.

کرملین بارها تاکید کرده است که انتقال سلاح کشورهای غربی به اوکراین باعث تاخیر در مذاکره و دستیابی به راه‌حلی برای بحران اوکراین است.

حمایت نظامی انگلیس از اوکراین افزایش می یابد

دفتر نخست وزیر انگلیس بامداد دوشنبه بخش‌هایی از متن اولین سخنرانی سیاست خارجی سوناک را که قرار است، امروز ایراد کند، منتشر کرد.

وی درباره اوکراین خواهد گفت: ما تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین می‌ایستیم و سال آینده کمک‌های خود را ادامه داده یا افزایش می‌دهیم. ما کمک‌های جدیدی در زمینه دفاع هوایی جدیدی به اوکراین ارائه می‌دهیم.

انگلیس در ماه سپتامبر اعلام کرد که پس از آمریکا دومین ارائه‌دهنده بزرگ کمک نظامی به اوکراین است و این کمک‌ها بالغ بر ۲.۳ میلیارد پوند است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت دفاع انگلیس یکشنبه تایید کرد موشک‌های هدایت لیزری بریمستون ۲ در اختیار اوکراین قرار داده است.

سوناک قرار است در سخنرانی دوشنبه خود اعلام کند: رهبری من وضعیت جاری را نمی‌پذیرد. ما چیزهای متفاوتی می‌خواهیم. اولویت من آزادی و حاکمیت قانون است.

وی همچنین خواهد گفت: ما در داخل اقتصاد قوی ایجاد می‌کنیم زیرا اقتصاد قوی بنیان قدرت ما در خارج است. این بدان معنی است که در مقابل رقبایمان می‌ایستم، البته نه فقط بطور لفظی بلکه با عملگرایی قوی.

سوناک پیشتر در سخنانی چین را «چالش سیستمی» و «بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت اقتصادی ما» خوانده بود.

کاهش کمک های مالی آمریکا به اوکراین به درخواست جمهوری خواهان کنگره

نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا در گفت‌وگویی تصریح کرد که با ورود جمهوری‌خواهان تازه وارد به مجلس، کنگره حمایت‌های مالی از اوکراین را کاهش خواهد داد.

به گزارش تارنمای هیل، «مایک ترنر» نماینده اوهایو در مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگویی تلویزیونی افزود: برای کمک به اوکراین به تصویب «لوایح دموکرات‌ها» با اعدام و ارقام بسیار بالا نیاز نیست.

وی در ادامه تاکید کرد که شخصا به ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین نسبت به حمایت از کی‌یف در کنگره آینده اطمینان‌ داده است.

با این وجود، ترنر خاطر نشان کرد که جمهوری‌خواهان بر هزینه‌های مالی حمایت از اوکراین نظارت ویژه خواهند داشت.

این نماینده جمهوریخواه با انتقاد از رقم‌های بالای ارائه شده به کنگره در طرح‌های قبلی دولت، آن‌ها را "لوایح دموکرات‌ها" خواند و ادامه داد: جمهوریخواهان اطمینان حاصل خواهند کرد که اوکراین "آنچه را که نیاز دارد، دریافت کند" از جمله تسلیحات حیاتی مانند سامانه‌های پدافند هوایی.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
اوا. شبکه خبر می‌گفت که دارند حمایتشونو بر می‌دارند پس چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
اتفاقاً جنگ شدیدتر شده
پادشاه روسیه پوتین بهتر نیست از قدرت کنار بری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
روسیه قوی ترین قدرت اتمی جهان هستش با بیشتر از 8 هزار موشک اتمی و قوی ترین بمب های اتم جهان رو هم ساخته مثل تزار و سارمات
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
دلقک را بردارند منطقه ارام میشود
در جنگ افروزی در اوکراین رد پای آمریکا نباید فراموش شود، آمریکا تحریم های روسیه را تشدید کرد و از طرفی اوکراین به طرف دولت های غربی گرایش پیدا کرده بود و روسیه از ترس این که مبادا اوکراین به خواسته های غرب تن بدهد برای تصفیه سازی اوکراین که در زمان شوروی سابق یکی از ایالت های خودش بود به این کشور حمله کرد که البته حمله به مرزهای کشوری مستقل در دنیای امروز پذیرفته نیست ولی ابرقدرت ها چنین می کنند همان طور که آمریکا بدون اجازه سازمان ملل در زمان بوش پسر به عراق حمله کرد و تاوان حملات دیروز آمریکا و امروز روسیه را مردم عراق و اوکراین پرداختند و می پردازند.
آمریکا و غرب اگرچه در ظاهر وانمود می کنند که می خواهند هر چه زودتر جنگ اوکراین و روسیه به پایان برسد ولی در عمل با ارسال سلاح و صحبت های جنگ افروزانه، جنگ را طولانی تر می کنند البته شاید بدشان نمی آید که جنگ طولانی شود زیرا جنگ اوکراین _ روسیه هر چه طولانی تر شود به دلیل تحریم های شدید روسیه، روسیه در آینده از نظر اقتصادی تاوان زیادی خواهد داد از بابت تامین نفت و گاز زمستان غرب هم مشکلی ندارند چون آمریکا صادرات گاز مایع به غرب را افزایش داده و از صادرات گاز سود خوبی می برد و هر زمان لازم باشد عربستان تولید نفت را افزایش می دهد تا از این بابت هم مشکلی نباشد.
انگلیس و آمریکا اگر خواهان پایان جنگ هستند باید از طریق سازمان های بین المللی اقدامات مثمرالثمری انجام دهند نه از طریق ارسال تسلیحات جنگی آن هم از نوع موشک های نقطه زن که عطش جنگ افروزی را شعله ورتر می کند، آیا اگر فردا جنگ جهانی سوم با چاشنی اتمی ایجاد شود آمریکا و انگلیس پاسخگوی اقدامات نابخردانه خود خواهند بود؟
ان شاء الله که جنگ اتمی نزدیک است
امیدوارم هرچه زودتر آمریکای فرماسون فاسد کافر جنایتکار نابود و خاکستر شود
جالبه هیچ کشوری جرأت ندارد حتی یک گلوله به طرف خاک روسیه شلیک کند چون وگرنه 2 دقیقه بعدش با صدها تسلیحات هسته ای روس ها تبدیل به خاکستر و ویرانه خواهد شد
غیر این بود تا حالا 20 بار به روسیه حمله شده بود
چين میدونه اگر به تایوان حمله کند تایوان هم بهانه و یک دام مغرب هستش
حمله چین به تایوان = جنگ با آمریکا
درود بر پوتین مرد بزرگ
«دست کم ۲۰ کشور از ۳۰ اعضای این ائتلاف نظامی ورشکسته شده‌اند.»

این را نیویورک تایمز گفته؟ آن هم از قول یک مقام ناتو؟ یعنی بیست کشور اروپایی ورشکست شده اند؟

آرزوهایتان را در قالب خبر منتشر می کنید؟
موقع زدن انگلیس هست ، یه موشک روسیه بخوره وسط لندن ، روباه پیر مکار حساب دستش میاد
روسیه محکوم به شکست است چون بلد نیست نظر افکار عمومی جهان را تغییر دهد
غرب تا عقب نشینی و شکست روسیه را نبیند دست از ارسال سلاح و حمایت اطلاعاتی از اوکراین بر نخواهد داشت

و این اتفاق دیر نیست ! چون پشتیبانی لجستیک و زاغه های مهمات روسیه هر روز خالی تر از روز قبل میشه و پر کردنشون به پول و وقت کافی نیاز داره که هیچکدوم رو روسیه نداره !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر