بازدید 82400
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۲۹ آبان

روزنامه جوان: یکی از عوامل باخت رسانه‌ای شمایید! /قطعنامه شورای حکام؛ نشانه پایان انعطاف / آزادی فراتر از هر مقوله دیگر

واکنش‌ها به اظهارات رئیسی درباره مردود شدن خواص، روایات‌ متناقض درباره یک مرگ مشکوک، هدف وزیر خارجه عمان از سفر به ایران چه بود؟ پشت پرده تور‌های ۸ تا ۸۰ میلیون تومانی جام جهانی، پرداخت معوقه مهر در آخر آبان، پیش‌بینی قیمت خودرو در ماه‌های پایانی سال و نرمش شی جین‌پینگ در برابر مداخله‌جویی امریکا، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۳ 20 November 2022

 


به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۹ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر انقلاب در دیدار صد‌ها نفر از مردم اصفهان با تیتر‌هایی همچون «بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد»، «هیچ‌کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند» و «امیدآفرینی، شاخص ایران‌دوستی است» در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


قطعنامه شورای حکام؛ نشانه پایان انعطاف

یوسف مولایی، استاد حقوق بین‌الملل طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان قطعنامه شورای حکام؛ نشانه پایان انعطاف نوشت: قطعنامه‌های شورای امنیت همواره به منظور ارسال پرونده کشور‌ها به شورای امنیت نیست. گاهی این قطعنامه‌ها جنبه هشدار دارد. در دو نشست قبلی آژانس از رفتار ایران انتقاداتی صورت گرفت و انتقاداتی به منظور عدم همکاری با آژانس و فراهم نشدن امکان دسترسی آژانس به سایت‌هایی که آژانس مدعی بود که در آن فعالیت‌هایی صورت گرفته انجام شد؛ اما ایران در ارتباط با آن توضیحی به آژانس نداد. از این جهت بود که پس از نارضایتی آژانس از کم‌کاری تهران در تعامل با آژانس و تحریکات و فشار‌های غربی‌ها در نهایت شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه سوم خود را علیه ایران صادر کرد؛ لذا حتی اگر شرایط سیاسی هم تغییر نمی‌کرد قطعنامه صادر شده علیه ایران در شورای حکام تا حدودی قابل پیش بینی بود. البته احتمالا مسائل داخلی ایران موجب شده مواضع اروپایی‌ها علیه تهران تندتر شود، اما ظاهر قضیه فنی است و مدعی هستند که ایران در مورد مسائل پادمانی توضیحی به آژانس نمی‌دهد.

سه سایت در این زمینه مد نظر است و، چون ایران در این زمینه همکاری نکرده است ایران را مستعد برخورد دانسته‌اند. اگر شرایط عادی بود و در تهران مشکلاتی وجود نداشت احتمال اینکه این رخداد در آژانس علیه ایران ایجاد نشود، دور از ذهن بود. زیرا به هر طریق اروپایی‌ها به گونه‌ای تصمیم می‌گیرند که حاشیه‌ها نیز بر متن برای آن‌ها تاثیرگذار است. شاهد بودیم که جز چین و روسیه همه کشور‌های موثر به این قطعنامه رأی دادند. البته اروپایی‌ها به ایران فشار‌هایی آورده بودند که موارد اختلافی با آژانس را حل کند از سوی دیگر ایران هم به منظور بازگشت به برجام ضمانت‌هایی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست کرده بود که در برابر این خواسته آن‌ها نیز مساله پادمان را برجسته می‌کردند. از جمله علت‌های این قطعنامه این بود که پادمان با مسائل سیاسی و مسائل حقوق بشری ادغام شد و انگیزه در اروپایی‌ها به منظور توافق با تهران کاهش یافته است. از قرار معلوم آن‌ها نمی‌خواهند مانند گذشته در برابر ایران انعطاف نشان دهند.

از سوی دیگر ایران هم اوقات مناسبی داشت تا از آن استفاده کرده و برجام احیا شود، اما این زمان‌ها از دست رفت و کارشناسان در این ارتباط مدام هشدار دادند. ایران در ارزش‌گذاری برای پیشرفت در پرونده هسته‌ای دچار اشتباه‌های محاسباتی شد و اکنون می‌بینیم که بازگشت به برجام در مقایسه با گذشته سخت‌تر شده است تا بتواند به احیای برجام امیدوار‌تر باشد. البته اگر سخنان سفیر روسیه درست باشد و در آینده شاهد حضور اعضای آژانس در ایران باشیم آنگاه می‌توان این احتمال را داد که بخشی از ابهامات آژانس در نتیجه مذاکرات در ایران حل شود. البته صف‌بندی سیاسی در ارجاع پرونده هسته‌ای ایران مهم است و اگر نوعی اجماع هم در این ارتباط باشد شرایط سخت‌تر هم خواهد بود. البته اگر ایران این مذاکرات را آغاز کند و به سمت حل مسائل حرکت کنیم آنگاه ایران می‌تواند امیدوار باشد.

از طرفی شرایط داخلی ایران یک متغیر برای غربی‌ها به حساب می‌آید و اگر تهران بخواهد در پرونده هسته‌ای به دستاوردی برسد در ابتدا باید نوعی آرامش در داخل ایجاد کرده و در مورد مسائل داخلی باید مدیریت ویژه‌ای داشته باشد. ایران دچار اشتباه محاسباتی شد زیرا اینگونه تحلیل می‌کرد که جنگ اوکراین موجب خواهد شد اروپا به ذخایر ایران نیاز داشته باشد، اما شاهد بودیم که اینگونه نشد و این وزنه از دسترس ایران خارج شد. از این رو می‌توان چنین تحلیل کرد که برجام با شرایطی که وجود داشت فعلا قابل دسترس نیست و باید به منظور احیای برجام طرحی نو در انداخت که آن هم در ابتدا مستلزم ایجاد شرایط بهتری در ایران و مدیریت کشور و ایجاد آرامش در درون ایران است. این مورد را می‌توان در تصمیم‌گیری‌های غربی‌ها در آینده در ارتباط با برجام مشاهده کرد.

آزادی فراتر از هر مقوله دیگر

محمد‌صادق جنان‌صفت طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت نوشت: شهروندان ایران تنها به این دلیل که در دهه‌های پرشمار سپری‌شده به هر دلیل با فایده‌های مقوله ارزشمند آزادی در نظر و در عمل آشنایی لازم و کافی به دست نیاورده‌اند، درباره این عنصر نیرومند و پیش‌برنده جامعه‌های انسانی کمتر می‌دانند. این اندک فهمی از مزیت‌های مقوله بسیار نیرومند آزادی حتی در میان سیاستمداران و مدیران اقتصادی و سیاسی کشور نیز با کمال وضوح دیده می‌شود. نزد سیاست‌ورزان ایرانی که منافع گروهی و باندی و جناحی و حکومتی آن‌ها اقتضا می‌کند، آزادی مقوله‌ای است که در برخی از رفتار‌های آدمیان و گروه‌های انسانی نمود پیدا می‌کند و عموما نیز آن را به آزادی در پوشش و رفتار با دیگران خلاصه می‌کنند. اما واقعیت آزادی بسیار فراتر از این تصورات کوته‌بینانه و خام است. آزادی یک کالای لوکس برای اشراف و صاحبان قدرت نیست بلکه یک نیروی پایان‌ناپذیر برای آزادسازی ذهن آدمی از هر اندیشه دگم و بازدارنده است. واقعیت این است که ذهن انسان در صورت وجود آزادی کامل می‌تواند راه‌های پیشرفت برای آدمیان و نیز جامعه‌های انسانی را هموار کند و شهروندان هر جامعه دارای نعمت آزادی را به رفاه مادی و نیز آرامش فکر و خیال برساند.


اگرچه مقوله آزادی به مثابه یک نهاد و به دلیل نیروی آزادی‌بخشی که در ذات خود دارد در تاریخ با سرکوب‌های شدید و پرشمار روبه‌رو شده و هنوز نیز مستبدان عالم از رهبران سیاسی و دارندگان اندیشه‌های جزمی و منجمد این نهاد را سرکوب کرده و به بیراهه می‌کشانند، اما تجربه نشان داده است این نیروی پیش‌برنده تاریخ انسانی از همه بند‌های زورمداران رهایی را تجربه کرده و روز‌به‌روز بر شیفتگان آن افزوده می‌شود.


برای اینکه مفهوم فایده آزادی را بهتر درک کنیم می‌توانیم به تاریخ معاصر رجوع کنیم. تاریخ ۳۰۰ سال تازه‌سپری‌شده جوامع انسانی نشان می‌دهد هر جامعه‌ای به هر میزانی که از نیروی آزادی در سیاست، در امور اجتماعی و در اقتصاد بیشتر استفاده کرده و آزادی را به مثابه اصل و محور همه نوع قانونگذاری و فعالیت قرار داده است از لحاظ معنوی و مادی در صف جلو ایستاده است. کشور‌های غرب اروپا (آمریکا، ژاپن، استرالیا و کانادا) را با کشور‌های دیگر مقایسه کنید. آمریکا الان در کجای قدرت جهان ایستاده است و آمریکای جنوبی در کجا؟ کره‌جنوبی در کجای بلندای اقتصاد ایستاده و کره شمالی در کجا؟ شیلی و کوبا را مقایسه کنید و این را ادامه دهید و ببینید که آزادی چه پیامد‌های مبارکی دارد.

 

روزنامه جوان: یکی از عوامل باخت رسانه‌ای شمایید!


روزنامه جوان طی یادداشتی در شماره امروز خود نوشت: روزنامه هم‌میهن، به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی در سرمقاله دیروز خود به موضوع شکست رسانه‌ای نظام پرداخته است. این روزنامه در این یادداشت نوشته: «تقریباً یک گزاره در میان طرفداران وضع جاری مورد اتفاق‌نظر است. این گزاره هم در جلسات و هم در فضای عمومی مورد تأکید قرار می‌گیرد. می‌گویند که در جنگ رسانه‌ای شکست خورده‌ایم. البته نوعی فرافکنی هم در این ادعا هست، زیرا می‌خواهند بگویند که دیگر کار‌های ما مشکلی ندارد و فقط در این جنگ شکست خورده‌ایم، درحالی‌که این ادعا حقیقت ندارد. باید بگویند که در این جبهه از جنگ، شکست بدتری از سایر جبهه‌ها خورده‌ایم و در جبهه‌های دیگر نیز وضع مناسب‌تری نداریم.» این برداشت هم میهن البته برداشت یک سویه خود آنهاست و حامیان نظام یا به قول هم میهن، حامیان وضع جاری، نه فقط در مورد جنگ رسانه‌ای بلکه در مورد گزاره‌های دیگر همواره انتقاد خود را طرح کرده‌اند و از قضا نه تنها طرفدار وضع جاری نیستند، بلکه جریان متبوع رسانه‌هایی همچون هم میهن را بانی وضع موجود می‌دانند و برای همین به رویکرد دوگانه آن‌ها معترض‌اند. نمی‌شود حامی حسن روحانی و اسحاق جهانگیری بود و برای آن‌ها مدام تحسین و تمجید خرج کرد و خود را مخالف وضع موجود هم دانست. هر کس باید نقش خود را در این معرکه بپذیرد. جریان اصلاحات اگر مسئولیت پذیر بود، نباید الان آتش بیار معرکه می‌شد.


یک خبر را با هم مرور کنیم؛ خبرنگار روزنامه هم‌میهن هم اکنون به اتهام جاسوسی و ارتباط با رسانه‌های تروریستی بازداشت است. حالا همین رسانه برای دیگران یادداشت می‌نویسد که چرا در جنگ رسانه‌ای شکست خورده‌اید!


حامیان نظام در جنگ رسانه‌ای شکست خورده‌اند، اما حزب کارگزاران سازندگی که خاستگاه کرباسچی است و حداقل حامی سه رئیس‌جمهور بوده که جمعاً ۲۴ سال دولت را در دست داشته‌اند و همواره هم رسانه داشته‌اند، کجای وضع موجود ایستاده‌اند و نقش‌شان در شرایط کنونی چیست؟ در اعتمادزدایی از نظام، چقدر نقش ایفا کرده‌اید، با اینکه همواره در درون قدرت بوده‌اید؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۵۳
یکی به روزنامه جوان و همفکرانشان بگوید غیر از خود شما هیچ کس در این اعتراضات نامی از حسن روحانی نیاورده و هیچ شعاری راجع به رییس جمهور سابق داده نشده
پاسخ ها
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
پوشیده نیست ده نود هیچ حرکت اقتصادی از سمت ریئس دولت و همکارانش صورت نگرفت به غیر از فراخوان برای بورس و خالی کردن جیب مردم با زمین زدن بورس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
صندوق بین المللی پول گزارش سالیانه داده
که ایران پس از هائیتی و سومالی و ترکمنستان و گینه و اتیوپی که فقیر ترین کشورهای جهان هستند
به مقام ۶ در هزینه کردن تنها ۱۲ و نیم درصد از کل تولید ناخالصی ملی اش را برای مردم و کشورش هزینه کرده است !!؟

خدا کند که آن ۸۷/۵ درصد تولید ناخالصی ملی ایران

در جای امنی قرار داشته باشد !!؟!!!!!!

و چرا مردم و کشور ثروتمند ایران باید و فقط ۱۲/۵ درصد تولید ناخالصی ملی شان را هزینه کنند ؟؟؟

و جزو فقیر ترین کشورهایقحطی زده و گرسنه باشیم ؟؟؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
سال 4 ام از دوره دوم ریاست جمهوری ابراهیم رییسی:
آقای رییسی و طرفدارانش همچنان می گویند دولت روحانی مسبب همه چیز است و اینکه ما کاری نکردیم مهم نیست
البته که بیان واقعیت برای امثال روزنامه جوان از زهر تلخ تر است
آقای یوسف مولایی در مورد برجام تحلیل ضعیفی ارایه کردند. برجام صرفا وسیله ای برای پسرفت، توقف پیشرفت های هسته ای و در عین حال حفظ تحریم هاست و تلاش برای احیای آن بیهوده و مضر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
واقعا چرا تندروهای حاکم شده که ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی در زمان روحانی را از سوء مدیریت آنها میدانستند !!؟؟

و تحریم های جهانی را تنها ۲۰
درصد مقصر میدانستند !!؟

الان که کل دولت و مجلس و نهادهاو قوای مسلح و انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی و کل قدرت و رسانه ها را در دست دارند

بفرمایید و با مدیریت جهادی انقلابی و تلاش های شبانه روزی که می گفتید

اوضاع و احوال اسفبار و فلاکت بارتر کشور و مردم را درست کنید
و فقر و بیکاری و تورم و گرانی و عقب مانده گی ووووووووو

را بدون برجام و تصویب اف ای تی اف اصلاح و تمام کنید

بسم الله
امام فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند حالا جوانان گرسنه و بیکار شدن شرور
لیبرال دموکراسی برای تنبلان و بیکاره ها ترسناک است. وقتی ایده ای برای خلق ثروت نداری باید رقبا را با ابزار دیگری کنار بزنی. وقتی ضعف جسمانی داری اما می خواهی در مسابقه دو نفر اول بشی باید تقلب کنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
والا چیزی که ما از لیبرال دموکراسی دیدیم کاملا برعکس حرف شماست. در همین آمریکا عده تنبل قمارباز بیسواد مثل ترامپ و دومادش صرفا به دلیل سرمایه دار بودن هر غلطی می خواهند می کنند و پول پارو می کنند ولی باهوش تذین افراد که فقیر هستند چند ده تا چند صد هزار دلار بدهی از وام های دانشجویی و غیره دارند و بعد از سی سال جون کندن حتی نمی تونند یک خونه بخزند. این چیزهایی که در فیلم های هالییودی می بینید را به عنوان واقعیت قبول نکنید.
نتیجه:گرانی دلاروافزایش بیشتر قیمت ها ونهایت فشار به مردم است چاره ای کنید
خطاب به روزنامه جوان داداچ کجاها داری سیر میکنی
از روی ابرا بیا پایین کف زمین تا واقعیت ها رو ببینی
مردم بی صبرانه منتظر اعدام‌های گسترده اغتشاشگران و قاتلان در ملا عام در شهرهای کشور هستند
مطالبه عمومیییییی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اون مطالبه عمومیت منو کشته! لطفاً شما ساندیس خور ها از طرف عموم صحبت نکنید.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
ما بیشتر از شما منتظر اعدام و محاکمه مفسدان اقتصادی هستیم
چپاول گران ثروت ملی، کسانی که در این اتفاق سهیم بودند و اختلاسگران
استاد ، مشکل این مملکت ناکارآمدی مدیران کم سواد و نالایق است نه چندتا جوان و نوجوان
شما درماه چقدر درآمد دارید و چقدر خرج دارید؟
عدالت مالی در ایران حاکم است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
افکار رابه‌دیگران‌نسبت‌نده،وازجانب‌شخص‌خودت
صحبت‌کن‌ونظربده،،نه‌ازطرف‌جمع؟بقول‌داریوش‌ارجمند
افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
خب فرض کن اعدامهای گسترده صورت گرفت، آیا نتیجه این کار رو در سطح جامعه و جهان در نظر گرفتی؟؟؟ می‌دونی چه عواقبی داره؟؟؟ خداوند کشور ایران رو از سر آدمهای تندرو حفظ کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
راستی جریان ابر فساد فولاد مبارکه کسی یادش هست به کجا رسید؟
مسئولین خوابند!
یادداشت روزنامه جوان چی میخواد بگه ؟؟؟؟؟؟؟؟ اینکه وضع موجود خیلی خوبه و تمام شلوغی ها کار خارجی هاست و فقط هیاهوست؟؟؟؟؟ کمی انصاف هم بد نیست .طی ۲۴ سال دولت اصلاح طلبها مگه اصولگراها خارج گود بودن و فقط تماشا کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جنگ زرگری تما م شده دولت که میخواست اقتصاد بدون توجه به برجام انجام بده مقصر اصلی چون همه چی گرون کرد و کم اورد جهت اینکه صدای مردم در نیاد گشت ارشاد فعال کرد و ببااعث این قایل ه شد ضمنا زمستان سرد نیومد
آقای کرباس چی درست می‌گویند اگر در این مقوله شکست سنگینی نخورده بودیم ایشان نمی‌توانستند اینطور راحت سخن پرکنی کنند وچیزهایی که لایق خودشان است را به دیگران نسبت دهند اوضاع امروز ما نتیجه چند دوره حکومت افساد طلبان است به یاد بیاورند بازداشت ودادگاهی شدنشان را به جهت کثافت کاریشان در شهرداری تهران. و تهدیدشان که افشا میکنم چه چیزی را می‌خواستید افشا کنید ؟ ناکارامدی رئیس اعصمتان هاشمی را خجالت و شرم وحیا چیز خوبی است
خداوند متعال در حدیث معراج میفرماید
ای احمد
اگر بنده ای شب و روز به اندازه تمام موجودات هفت آسمان نماز بخواند و روزه باشد و مانند برهنگان لباس پوشد و مانند ملائکه غذا نخورد ولی باندازه خردلی حب دنیا و مقام و ریاست در آن داشته باشد
رنگ بهشت را نخواهد دید. ای داد و بیداد ...
اولا عدوسبب خیرشودگرخداخواهد!بهترین گزینه درمقابل لات بازی غرب وحشی نژادپرست دربرجام تعلیق عضویت دران پی تی است!!کرباسجی جزاصلاح طالبان غربزده است حرفهاش جناحی وبذرپاشی براانتخابات آیتده است این ها دست ازسرنلت برنمیدارن!!
با عرض سلام و ادب و احترام به محضر حضرت آقا امام خامنه ای حافظه الله و تعالی مسئولین در هیچ زمینه ای جوابگوی مشکلات مردم نیستند اعم از کارهای اداری ، معیشت ، مسکن و غیره ذلک و در آمدها نیز با توجه به نرخ تورم خیلی پائین است . همچنین تورم در بخش مسکن تاخت و‌ تاز می کند و رهن مسکن از 600میلیون تومان هم بالا زده و اجاره ها سنگین شده و ما مستأجران برای نان شب زن و بچه هایمان محتاج هستیم . و‌مسئولین به مردم در همه زمینه ها جواب سر بالا می دهند و این عوامل باعث نارضایتی اجتماعی خیلی خیلی خیلی زیادی در بین اقشار مختلف جامعه شده است .و مردم نسبت به مسئولین به صورت صد در صد اعتمادشان را از دست داده اند .
کرباشچی باید محاکمه بشه
روزنامه جوان به همان دلیل که هر گاه هر کسی واقعیت را گفت و انتقاد کرد او را به شمن ارتباط دادید در ۲۴ سال که نه، در۴۳ سال رسانه ها ناچار از خود سانسوری شدند که مبادا توسط دوستان شما در دادگاه محکوم‌ به جاسوسی شوند. از این رو نتوانستند رسالت خود را انجام دهند.
عجب اونا از برجام خارج شدن صدبرابر تحریم کردن بعد ما مقصریم ما یک سال انعطاف داشتیم چرا انقد غربی ها پرو هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
وقتی به صاحب اصلی برجام که آمریکا بود گفتیم حق ورود و سرمایه گذاری در ایران نداری و اسراییل رو هم تهدید کردیم قطعا اونها از برجام خارج میشن
روزنامه جوان شما با اخبار کذبی که نوشتید چقدر در بی اعتماد کردن مردم سهم داشتید؟ ضمناً خودتان بهتر می دانید که در ایران رسانه ها ازادی ندارند و باید اخبار فرمایشی را منتشر کنند. اگر قبول ندارید ببینید رسانه ملی و نماینده مجلس در مورد مرگ کیان‌ چه عملکردی داشت.
وقتی نمی خواهند بفهمند دیگری کاری نمی شود کرد .
مدیران روزنامه جوان را عرض می کنم .
دریغ از یک جو درک درست و سواد رسانه ای .
خواسته آمریکا و اروپا از ایران اینست که آنان را به کشورمون راه بدیم و نفت و گاز و هر چیزی که از معادن ایران استخراج میشود مخصوصا اورانیوم را دو دستی تقدیم اونا کنیم و دیگر کشورهای منطقه و جهان را هم تشویق به همین کار کنیم و در عوض اونا مخصوصا آمریکا مقداری از فرهنگ بی ریشه شون را به ما بدهند،کسانی که فکر میکنند آمریکا و اروپاییها برجام را به وجود آوردند که به آن عمل کنند خیلی نااگاهند اونا برجام رو به وجود آوردند که بهانه ای برا تحریم بیشترایران و فشار بیشتر به ایران داشته باشند واقعا متاسفم برای ایران و مردم ایران که مثلا اندیشمندانش اینقدر نااگاهند و اگر آمریکا و کشورهای اروپایی الان در این سطح از پیشرفت قرار دارند به خاط دزدی و غارتگریهایی است که از دیگر کشورهای دنیا کرده و میکنند و از منابع کشورهای دیگه برا خودشان پلکان ساختند و کشورهای دیگر را عقب نگه داشتند و کشورهایی که سالیان دراز استعمارگر بودند معلومه که باید از کشورهایی که سالیان زیاد مستعمره بودند چندین برابر پیشرفته تر باشند،اروپاییها و آمریکاییها قبلا مردم کشورهای دیگه رو به بردگی میگرفتند متاسفانه الان پیشرفت کردند و دولت و مردم کشورها را با هم به بردگی میگیرند
دوست عزیزجلل اعتماد مردم ویا برعکس اعتماد زدایی با سعار وحرافی امکان پذیر نبست جلب اعتماد با عملکرد ونتیجه ماموس ان در معیشت مردم بدست میاید
روزنامه جوان و کیهان اگر تعطیل میکردند زمان شلوغی ها به کمتر از ۱۰ درصد میرسید.
رییسی گفته : انجام اصلاحات عقبگرد و شکست نمی باشد . و باید به جای مدیران ناکارامد که آیه یاس میخوانند ، از مدیران قوی و کارآمد و پرتلاش استفاده کنیم .

ولی متاسفانه میبینیم که عبدالملکی را که نتوانست در وزارت رفاه ، کاری انجام دهد را به مقام ریاست مناطق آزاد کشور می گمارند !!!؟؟؟؟

نتیجه : ( نگاه نکن که چه می گوید ، فقط ببین چکار میکند !!؟؟؟؟ )
این کم و کاستیها به خاطر سوء مدیریت همفکران آقای کرباسچی یعنی اصلاح‌طلبهاست که ۳۲ سال دولتها و بیشتر مجلسها را در دست داشتند.
ولی الآن بعضی از آنها در قامت یک طبلکار بر امواج این اغتشاشات سوار شده و فکر می‌کنند مردم چیزی نمی‌فهمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اگر بخواید درست حساب کنید آقای رفسنجانی زمان ریاست جمهوریش اصولگرای دو اتیشه بود. احمدی نژادم اصولگرای دو اتیشه بود و انقدر اصولگرایان بادش کردن و هرکی بهش انتقاد کرد انگ ضد نظام و و ... بهش زدید که کم مونده ود ادعای خدایی کنه. خاتمی و روحانی اصلاح طلبن. بد نیست مسئولیت شاهکارهای زمان اجمدی نژاد رو بپذیرید جناب اصولگرا.
خباثت رسانه‌ای چیست؟؟؟

تیتر روزنامه اعتماد است که خبر احضار محمود صادقی و پروانه سلحشوری و چند بازیگر را منتشر میکند و خبر احضار حسن عباسی را سانسور میکند!!! درحالیکه این خبر دیروز در تمام کانال‌ها منتشر شد و در همه آنها اسم حسن عباسی هم وجود داشت.

هدفش این است که مثلا بگوید بازهم جناح اصلاح‌طلب مورد مواخذه قرار گرفته و بس!
صندوق بین المللی پول در گزارش سالیانه اش : میزان هزینه کرد ایران به

نسبت تولید ناخالصی ملی اش را تنها ۱۲/۷ درصد محاسبه و اعلام کرد !!!

و پس از ۵ کشور بسیار فقیر ، همچون :

هائیتی ، سومالی ، اتیوپی ، گینه استوایی و ترکمنستان

، متاسفانه و در کمال ناباوری ایران در مقام ششم جهان قرار گرفته !!!؟؟؟

قطعا قرار گرفتن ایران که جزو ۲۰ کشور ثروتمند و در حال توسعه جهان است

در کنار این کشورهای بشدت فقیر و عقب مانده و قحطی زده و گرسنه ، بسیار

تاسفبار و شوکه کننده است
و نشان دهنده وجود مشکلات بسیار بسیار جدی و خطرناک و حیاتی میباشد .
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
وقتی خیلی از مبادلات ما با دور زدن تحریم یعنی دور از چشم اونا صورت میگیره چطور به نظر رسیدن!!؟
هر ظلمی دلشون خواسته کردن. از پایین ترین ارگان مثل شهرداری گرفته تا برسه به بالا.دوره اصلاح طلبا گفتن تقصیرات رو مینداختن گردن اصلاح طلبا. الان که مدریت هر سه قوه از یه گروه هس پس چرا باز کار ناآمد هستین؟!!!
کشوری که رابطه بر ضابطه ارجعیت داره همینه
همین تحلیل های غلط برای آمریکا باعث شکست برجام شده ،در ثانی برجام یک موضوع غلطی است برای محکومیت ایران وجلو گیری از پیشرفت علم ،اگر در غرب آزادی هستش چرا جلو آزادی علمی ایران وجهان را می‌گیرند آنها با آزادی جاهل وفاداری وظلم وستم وبه استعمار کشیدن انسانها مخالف نیستن وآنرا آزادی می‌دانند ولی جلوی علم را گرفتن ودانشجویان هسته ای را شهید کردن حق خودشان می دانند ،
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من آنچه البته به جایی نرسد فریاد
این مسئولان که درجامعه وبین مردم زندگی نمیکنند .درد مسکن و دارو ودرمان و بیکاری و فقر وغیره ندارن وشکمشان سیر است انتظاری از درک مشکلات مردم نباید ازانها داشت.رسانه های وابسته هم مثل خودشان هستند
ایران پس از ۵ کشور که فقیر ترین کشورهای جهان هستند

مقام ششم در هزینه کردن تنها ۱۲/۵ درصد از کل تولید

ناخالصی ملی خودمان را برای کشور و مردم هزینه کرده

هائیتی کینه و سومالی اتیوپی و ترکمنستان در مقام اول تا پنجم هستند

ایران بعنوان ۱۷ مین کشور ثروتمند جهان است
ولی باید در مقام ششم هزینه کردن ثروتش در جهان باشد

واقعا باید خون گریست
خطاب به روزنامه آرمان،بنظرتون ایران باید چقدر دیگه به آژانس دسترسی بده خوبه و از نظر شما انعطاف پذیییییر میشه!!؟؟اصلا صنعت هسته ای رو تعطیل کنیم چطوره هاا!!اگر نظر ما مردم میخوایید اینکه دیگه هیچ گونه دسترسی به آژانس ندید نه پادمانی ن فراپادمانی! چون به هرحال اونا تحریم میکنن ک به درک.یکبار بمب هسته هم بسازید تا خیال اونها راحت بشه دیگه؛این همه تحریم تحمل کردیم حالا ۲ سال دیگه هم روش
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
رفیق یه بار برای همیشه بهد از هجده سال به شکل کاملا مردم سالاری ، این انرژی هسته ای رو به رای بگذارید. از طرف همه مردم سخن نگو
مردم معترض شرور نیستند !
حداقل از زمان شاه عباس ، حکمرانان ما دو سه فصل عقب تر از وقایع جهان سیر می کردند و برای کشور داری رمل و اسطرلاب را به تحقیق و تفکر ترجیح می دادند‌. در حال حاضر ، دولت فکر کرد با جنگ اوکراین و فصل سرما ، برگ برنده برجام را پیدا کرده ، غافل از آنکه اولا الان دیگر ما رقمی در تولید و صادرات نفت در جهان نیستیم ، اگر هم الان اروپا تصمیم به سرمایه گذاری در نفت ما بکند ، چندین سال طول می کشد که قادر به استخراج نفت و پس گرفتن سرمایه بشود. پس کلا ما نفع اقتصادی برای غرب نداریم. کلا هیچ برگ بر نده ای هم در مذاکرات نداریم
در پاسخ آفای محمد‌صادق جنان‌صفت در تیتر آزادی فراتر از هر مقوله دیگر باید گفت که ایشان نیاز دارند یک مقدار بیشتر تحقیق کنند که گمان می کنند کشورهایی مثل آمریکا و ژاپن و اروپا به دلیل دادن آزادی کامل، کشورهایی خوشبختی هستند! در آمریکا با وجود اختلاف طبقاتی خیلی شدید بین شهروندان (یک مورد از هزارها اینکه در شهر لس آنجلس بیش از 36000 بی خانمان که حتی قضای حاجت خود را در خیابانها انجام می دهند) نمی تواند یک کشور پیشرفته باشد! از طرفی آلمان و ژاپن که زمانی قدرت های اول جهان بودند امروزه اساسا کشور مستقل نبوده و جزئی از ایالات آمریکا هستند و هیچ گونه استقلالی ندارند. پس در حقیقت آنها هم پیشرفته نیستند! کانادا و استرالیا تحت نظر انگلیس بوده و تازه کشورهایی آزاد و دموکرات به معنای واقعی کلمه نیستند. شما آقای جنان‌صفت یک کشور مستقل، پیشرفته و عادل که بر اساس ظلم و استثمار دیگر کشورها ثروت جمع نکرده باشد در دنیا به ما معرفی کن بنده قطعا متقاعد می شم در همه امور آزادی، اقتصاد، فرهنگ، .... آن را الگو قرار دهیم تا ان شاء الله ما هم مثل آن کشور شویم! فقط یک مورد کافیست!
روزنامه جوان: یکی از عوامل باخت رسانه‌ای شمایید!

روزنامه جوان بر خلاف نامش هم چنان در گذشته گیر کرده و مانده است. همین اندیشه رواداری صفر در قبال هر انتقادی عامل شکست بوده و خواهد شد.
مخاطبم نظام است :
من دلار 70 ریالی را ندیده ام ولی 25 سال پیش وقتی یک مسیر طولانی را با تاکسی رفتم یک سکه 50 ریالی مسی با تصویر نقشه ایران پرداخت کردم ولی همین هفته پیش همان مسیر را با 50000 ریال اسکناس پرداخت کردم
وقتی تورم 40 ساله کشوری بدون منابع و زلزله خیز 3.5 درصد است و برای ایران با این همه ادعای فرهنگ و تمدن و منابع و دین و آیین و ... فقط تورم یک روزش بیش از 3.5 درصد است از چه پیشرفت و کارآمدی و عدالت محوری سخن میگوید
معترضان به حجاب بیراهه میروند مشکل چیز دیگری است مشکل اصلی اون جوانی است که اگر کار پیدا کند باید یک قرن تلاش کند تا یک خانه بخرد (اگر حلال بخورد و با معیارهای اسلام و انسانیت پیش برود شاید بیشتر) طبقه اشراف متصل به نظام باید تصفیه شوند و جمهوری اسلامی ایران به اصل انقلاب مردم پابرهنه بازگردد و منابع کشور عادلانه تقسیم شود و ثروت ناحق برخی از مدیران و وابستگان از زیر دست آنها خارج شود ما را گدای یارانه کرده اند
باید قانونهای نانوشته طبقاتی و رفاقتی و رانتی و ویژه خواری و ژن خوب برداشته شوند
باید حق تحصیل و بورسیه بین همه مردم یکسان باشد و نه فقط اون بچه مسئول و بچه پولدار از خدمات تحصیل خاص و بورسیه خاص و تحصیل خارج بواسطه اون تحصیل خاص استفاده کند اونهایی که هم و غم خودشان و پدران مدیرشان رفتن به خارج و گاهی بازگشت و گرفتن پست مدیرتی است اونها مسموم کننده هستند
اختلاف طبقاتی در یک جامعه مدعی تشیع نوعی دهن کجی است
بانکداری ضعیف کش و سیستم درمان وی آی پی دار و بیمه های تبعیضی و امضاهایی که برای برخی هست و برای برخی نیست و توصیه ها و .... اینها دهن کجی به یک ملت و فرهنگ و دین است
بدتر اینکه مجرمان خود داعیه فرهنگ و علم عدالت بر میدارند و شعار میدهند عذر بدتر از گناه اینجاست
مردم سخن و شعار اونی که فیش حقوق و پاداشش براهه و ماشین و سطح زندگی لاکچری داره را باور کنند یا وضعیت فلاکت بار تورم و قیمت مسکن و اجاره و جوان بیکارشان را و اینکه نمیتونن هزینه بیمه را بدهند و بواسطه آن شهروند درجه چندم میشوند
ما مروج نا امیدی نیستیم این عمل شماست که ما را نا امید کرده است
چرا مسئولی که با شعار آمده و خرابکاری کرده در جلوی چشم مردم محاکمه نمیشود
چرا باید یک مسئول در شمال و کیش و لاویج ویلای آنچنانی داشته باشد سفره آنچنانی داشته باشد (ارجاع میدهم به عمل علی (ع)) محافظ داشته باشد (مگر از شهادت میترسد) حقوق بالا و پاداش و ژن خوب داشته باشد (تبعیض نژادی کرده اید !) از سفارت بالا رود مرگ بر آمریکا بگوید و فرزندش در خارج باشد
توجیه زیاده ولی اون کسی که نگران اجاره سر ماهش هست اون کسی که پول نداشته بیمه واریز کنه اون کسی که فرزند بیکار و مجردش باعث افسردگیش شده اون کسی که به تبلیغات تلویزیون نگاه میکنه و حسرت میخوره اون کسی که میدونه اون مسئولی که داره شعار میده و صحبت میکنه تامینه و دغدغه چیز دیگری داره اون پابرهنه ای که کارمند و جیرهخوار نیست به هیچ عنوان توجیهات شما را نمیتونه بپذیره چون خودش یک سند مظلومیت و ناکارآمدی هست
کاری ندارم یک عده از سر خوشی و فریب اجنبی و دشمنی و ضدیت با اسلام اعتراض میکنند شاید جمع خواهد شد چون درد مردم یک چیز دیگری است
این دردها آتش زیر خاکستر است
ما راضی نیستیم در این شرایط تحریم ، اختلاف طبقاتی باشد اختلاف درمان باشد اختلاف سطح زندگی باشد اختلاف بین فرزند ما و فرزند مسئولین باشد
کار ما از سخن گذشته و داره به فریاد میرسه ولی گیر کردیم از دست دشمنان دین (اجنبی و سیستم و فریب خورده با هم) از دست فشار (اجنبی و اختلاف طبقاتی داخلی باهم) از دست شعار (شعار داخلی و شانتاج رسانه های اجنبی با هم)
ما خسته ایم (تلاش میکنیم سعی در ایجاد امید میکنیم ولی ناامیدیم)
دولتها تمام تلاششان این شده که یکجوری با آمریکا کنار بیایند یکجوری کوتاه بیایند یکجوری کلاه شرعی بگذارند یک جوری توجیه کنند یک جوری همه چیز را گردن تحریم انداخته اند که صدای خودشان هم درآمده - میخوام بگم از همه داریم میخوریم)
چی شد شعارهای مسکن 40 سال پیش چی شد وقتی الان میخواهید جمعیت زیاد هم شود آخه با این قیمت مسکن !!!!!!!
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
حرف دل منم زدی. کاشکی کسی میشنوید
حزب کارگزاران سازندگی که خاستگاه کرباسچی است و حداقل حامی سه رئیس‌جمهور بوده که جمعاً ۲۴ سال دولت را در دست داشته‌اند و همواره هم رسانه داشته‌اند، کجای وضع موجود ایستاده‌اند و نقش‌شان در شرایط کنونی چیست؟ در اعتمادزدایی از نظام، چقدر نقش ایفا کرده‌اید، با اینکه همواره در درون قدرت بوده‌اید؟
: دعوا نکنید دیگه برای دعواهای جناحی خیلی دیر شده
مردم نه از اصلاح طلب دل خوشی دارند نه از اصولگرا
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی