بازدید 16500
نشست خبری مشترک رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ارمنستان

رئیسی: ما نسبت به تحولات قفقاز حساسیم/ پاشینیان: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه همکاری بین دو کشور وجود دارد

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به دعوت رسمی رئیس جمهور صبح امروز - سه شنبه - در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت و پس از مذاکره و گفت‌وگو، در یک نشست خبری با رئیس جمهور کشورمان حضور یافت.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ 01 November 2022

رئیسی: ما نسبت به تحولات قفقاز حساس هستیم/ پاشینیان: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه همکاری بین دو کشور وجود دارد

بین الملل تابناک: نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به دعوت رسمی رئیس جمهور صبح امروز - سه شنبه - در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت

روز سه شنبه، سید ابراهیم رئیسی پس از گفت و گوی دوجانبه با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، در نشست مطبوعاتی مشترک در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر ارمنستان و هیات سیاسی و اقتصادی همراه گفت: تردید ندارم سفر نخست وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران، نقطه عطفی در جهت ارتقای دو کشور خواهد بود.

وی افزود: سیاست همسایگی از سیاست های مورد تاکید دولت است و در این مدت چند نشست با پاشینیان داشتیم. در این نشست ها به ویژه در این سفر محور مذاکره توسعه روابط تجاری، اقتصادی و امنیتی بین دو کشور است. 

 رئیسی گفت: در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد روابط تجاری با ارمنستان ثبت شد؛ اما هدف گذاری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور سه میلیارد دلار است که دستیابی به آن با اراده دو کشور کاملا امکان پذیر است.

رئیس جمهور افزود: روابط خوب دو کشور حتما به روابط بهتر در منطقه و در سطح بین المللی خواهد انجامید.

 رئیسی با بیان اینکه منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است و ما نسبت به تحولات این منطقه حساس هستیم، خاطرنشان کرد: امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در مذاکرات دوجانبه با نخست وزیر ارمنستان دو طرف تاکید کردند که حل مسائل منطقه باید به دست مسئولان و دست اندرکاران در همین منطقه باشد و هر نوع دخالت بیگانگان در منطقه به جای حل مشکل، خود ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ظرفیت های منطقه قفقاز می تواند امنیت پایدار و صلح را در این منطقه تضمین کند.

 رئیسی ابراز امیدواری کرد، در سفر نخست وزیر ارمنستان و هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور، بتوان توافقات تهران و ایروان را اجرایی کرد تا گام مهمی در جهت توسعه روابط دو کشور برداشته شود.

پاشینیان: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه همکاری بین دو کشور وجود دارد

نخست وزیر ارمنستان از ارایه گزارشی درباره نتایج نشست سه جانبه سوچی میان سران ارمنستان، آذربایجان و روسیه به رئیسی خبر داد و گفت: موافق نقطه نظرات رئیس جمهور ایران در مورد استقرار صلح و امنیت پایدار در منطقه هستم.

 نیکول پاشینیان روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با رئیسی، رئیس جمهور ایران که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد، با قدردانی از دعوت رئیس‌جمهور کشورمان برای سفر به تهران گفت: در جریان این سفر مذاکرات پرمحتوا و جامعی در حال انجام است.

وی با اشاره به گفت و گوی دوجانبه خود با ابراهیم رئیسی ادامه داد: بررسی‌های زیادی در زمینه های اقتصاد، سیاست، روابط اقتصادی و سیاسی انجام و بر روابط تاریخی دو کشور تأکید شد و همچنین به ظرافت‌های نهفته در روابط دو کشور در همه زمینه‌ها اشاره کردیم.

نخست وزیر ارمنستان با قدردانی از رئیس جمهور به دلیل رویکرد ایشان نسبت به جامعه ارامنه ایران، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نماد شفاف و صریح بر همکاری و همزیستی مسالمت آمیز در میان پیروان ادیان مختلف باشد.

پاشینیان با قدردانی از دیدگاه های اصولی ایران نسبت به صلح و امنیت در منطقه قفقاز اظهار داشت: موضوعات دستور کار امروز همکاری‌های منطقه‌ای هم بود و اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه همکاری بین دو کشور وجود دارد.

وی افزود: اطلاعاتی در مورد نشست سه جانبه روز گذشته در سوچی به آقای رئیسی ارائه کردم و موافق نقطه نظرات رئیس جمهور ایران در مورد استقرار صلح و امنیت پایدار در منطقه هستم.

نخست وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد: اصرار داریم مسئولان جمهوری اسلامی از مسائلی که در مذاکراتمان مطرح می کنیم و همچنین از روابط ارمنستان با آذربایجان و ارمنستان با ترکیه در مسأله قره باغ آگاهی داشته باشند.

پاشینیان بخش عمده مذاکرات را مربوط به روابط اقتصادی، بالا بردن حجم مبادلات تجاری و یافتن راه حل هایی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی عنوان کرد و گفت: در زمینه انرژی و کشاورزی، زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آبی ‌مذاکراتی انجام شد که باید جمع بندی شود.

وی با ابراز خوشحالی از نتیجه بخش بودن دیدار امروز خود با رئیس‌جمهور ایران گفت: وزرای مربوطه درباره تمدید قرارداد تهاتر برق و گاز یادداشت تفاهمی امضا کردند و شواهد نشان می‌دهد این دیدار کاملا مفید و در جهت افزایش روابط دو کشور سازنده بود.

نخست وزیر ارمنستان از رئیس جمهور کشورمان دعوت کرد برای ادامه این گفت و گوها به ارمنستان سفر کند.

پاشینیان در پایان سخنانش با قدردانی از موضع گیری آقای رئیسی برای توسعه مثبت روابط دو کشور، افتتاح سرکنسول گری ایران در یکی از استان‌های ارمنستان را یکی از نمونه های این همکاری برشمرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۴
حساسیتهای زیاد میتواند خطرناک باشد بهتر است کمی از حساسیتها کم کنیم و مثبت نگر باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
آذربایجان خطرناکه
ترکیه پشتشه
جناب رییسی همانطور که به تحولات قفقاز دقت دارید به خانم خزعلی و جناب رستم قاسمی هم دقت کنید با حاشیه های پیش آمده و خواهان عدالت شما هستم
پاسخ ها
عادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
باید پیش بینی کنید و پیش گیری کنید. دقت شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
من فرض رو بر این میگذارم که این کامنت از طرف یک طرفدار معتقد که به رییسی رای داده باشه باشد.
ببینیم چجوری جواب میده

ما که بهش رای ندادیم و میشناختیمش
وضعیت ملتهب جامعه، تورم وحشتناک، قیمت دلار رو به رشد، عدم احیای برجام، افزایش تحریم ها و البته تهدیدها. با این که متاسفانه به این شرایط عادت داریم ولی جزو معدود زمان هایی هست که اینقدر شرایط ناامیدکننده بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
اگر وضعیت نگران کننده بود اینطور غرب با تمام توان به صحنه نمی آمد
بله برای غرب و غرب زدگان خطرناک و ناامید کننده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
وبرای شما شکم سیران بی دغدغه شرق پرست صد البته امیدوار کننده !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
ناشناس 57 : 18
یعنی شما معتقدید مرغی که کیلویی نزدیک به 70 هزار تومانه و دلاری که 33500 تومان رو رد کرده و اینهمه تورم و گرانی و بیکاری و بدبختی ؛ نگران کننده نیست ؟ پس دقیقاً چه بلایی سر مردم بیاد شما نگران می شید ؟
کشتیمون با این حساسیتت
با احترام و عرض ادب خدمت ریس جمهور جناب اقای ریسی.جناب اقای ریسی قیمت دلار به سی وچهار هزار تومان رسید .این یعنی تورم باز هم بالا تر رفته.شما در انتخابات تورم را ناشی از بی تدبیری دولت قبل بیان کردید و بعداز رای اوردن در انتخابات همه چیز پنج تا ده برابر شدو درامد مردم تغییری نکرد یعنی مردم پنج تا ده برابر فقیرتر شدن.ایکاش حساسیت شما و تیم اقتصادیتون بیشتر روی معیشت مردم بود و کمبود بودجه ی مملکت را با فقیر کردن مردم جبران نمیکردید .راه حل این کمبود بودجه فقط وفقط ارتباط با جهان ست که همسو با منافع ملی ایران باشد
جناب اجازه بدید اونها خودشون مشکلات داخلی رو حل کنند شما هم نسبت به اوضاع مملکت خودتون حساس باشید،
اقای ریس جمهور شما باید به دلار 34 هزار تومانی امروز و این حجم از گرانی و فساد حساس باشی
فقط حساسید
بهتر است در کنار این حساسیتها به وضعیت معیشت اکثریت مردم . شرایط وحشتناک اقتصادی فرهنگی اجتماعی و سیاسی مملکت خودتان هم حساس باشید جناب رییسی
ببینید بهشون ناهار هم دادند یا نه حالا که مهمان اوردند
آقای رییسی فقط نسبت به تحولات ایران حساس نیست
ترکیه به دستور اسرائیل میخاد ایران محدود کنه
به وضعیت بغرنج سطخ سواد هم حساس باشید.
نخست وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد: اصرار داریم مسئولان جمهوری اسلامی از مسائلی که در مذاکراتمان مطرح می کنیم و همچنین از روابط ارمنستان با آذربایجان و ارمنستان با ترکیه در مسأله قره باغ آگاهی داشته باشند.
این جمله گویای همه چیز است
بهتره نسبت به تحولات کشورت حساس باشی
عملکرد رییسی در یک سال اول ناامید کننده بوده است
بدون شک هر دو این کشورها بهترین همسایگان برای هم بوده اند. مخصوصا ایران برای ارمنستان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
البته ایران به ارمنستان محبت کرده وخواهدکردولی ارمنستان خیلی بعیداستکه متقابلاًجبران کند واگرقصدطمع به ثروت وحتی سرزمینمان نداشته باشد خیلی خوش شانس هستیم چون به ارامنه اگرچیزی بدهی علاوه براینکه پس نخواهنددادبقیه آنراهم میخواهند خداکند حافظه تاریخی دست اندرکاران مان مشکلی که برای آذربایجان پیش آمد رافراموش نکرده باشند بعیدهم نیستکه نخواهندبامابصورت دیگری همان کنند که باآنهاکردنددرهرحال لطفاًبدقت ملتف باشید
کشور خودت رو رها کردی به قفقاز حساس شدی.
سلام، همانطور که رییس جمهور عزیز به تحولات قفقاز حساس هستند مقداری هم به مردم بیچاره اکراین هم حساسیت نشان بدهند و به پوتین هم این حساسیت را گوشزد کنند
ما؟؟؟ شما چند نفر هستید؟
آین همه نشست میزارین چه فایده ای داره 8 سوال روحانی نشست گذاشت چی شد 8 سال شما هم قراره نشست بزاری آخرش که چی ؟ این همه نشست گذاشتین وقتی منفعتی برای مردم نداره هیچ بهبودی در زندگی مردم ایجاد نمیشه حاصلش چیه اینقدر نشست بزارین کیف کنین
آفرین توجه به ارمنستان خیلی خوب است
ایران باید با همه کشورهای حوزه قفقاز که رابطه تاریخی با آنها دارد توجه محبت آمیز داشته باشد و در عین حال اجازه توطئه و بستن مرز ارمنستان را به کشورهای فرصت طلب ندهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
باشه می گم بهش
جناب ریس به اقتصاد خصوصا دلار حساس باشید که فنر آن در حال در رفتن است و خدا می داند باز چه تورمی ببار آورد
جناب رییسی همانطور که به تحولات قفقاز دقت دارید به خانم خزعلی و جناب رستم قاسمی هم دقت کنید با حاشیه های پیش آمده و خواهان عدالت شما هستم
ایشان بهتر است اول از همه بفکر معیشت مردم ایران و بازنشستگان با حقوق زیر سه میلیون در ماه باشند تا ملت مظلوم فلسطین و لبنان.
و قفقاز.خانم خزعلی و رستم خان که همه اطلاع دارند.
ای کاش کمی هم بطور واقعی و عملی به شرایط اقتصادی و معیشتی و رفاهی واقعی جامعه هم حساس باشید
بهترین کار ممکن. ایران مقدتر نیازمند همچین تصمیمات درست در برهه زمانی درست است . خسته نباشید جناب ریس جمهور
نقشه رم شرقی وغربی را در اینترنت برای منظوری نگاه میکردم۔کشور ارمنستان در محل خود وتوسعه یافته تر با وجود ایران وارمنستان ورم شرقی وجود داشت ولی بجای اذربایجان منطقه کوچکی بنام البانیا بود۔ما واذربایجان برادران جدید هستیم ولی با ارامنه برادران وهم رزمان از ابتدای تاسیس میباشیم۔دوستی با اذربایجان با توجه به عملکرد واحترام فوقالعاده به ارامنه با توجه به دوستی فوق قدیم برای ایران ضروری است۔از همراهان قدیم رضایت داریم واز دوستان جدید دوستی دوطرفه۔
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
داداش خودت فهمیدی چی گفتی
کاش یک مقدار هم به گرانی مسکن و اجاره خانه و زمین و مدیریت اقتصادی حساسیت داشتید و یک مقدار بدبختی مردم براتون مهم بود
نسبت به وضعیت اینهمه کسب و کاری که دارند از بین میرن چی
جناب رییسی همانطور که به تحولات قفقاز دقت دارید به خانم خزعلی و جناب رستم قاسمی هم دقت کنید با حاشیه های پیش آمده و خواهان عدالت شما هستم
با وجودی که منتقد جدی اقای رییسی و اصولگرایان هستم، اما مواضع خوبی در قبال موضوع مرز ایران و ارمنستان گرفته اند و نسبت به توطیه های الهام علی اف هشدارهای به جایی داده اند. هر گونه تغییر در مرزها برای تمام کسانی که دل در گرو ایران دارند(با هر تفکری اعم از اصولگرا، اصلاح طلب، ملی گرا و ...) ، یک خط قرمز بزرگ است و باید به علی اف درس عبرتی داد که بفهمد یک من ماست چقدر کره داره و پاش رو از گلیم خودش درازتر نکنه
با وجودی که منتقد جدی اقای رییسی و اصولگرایان هستم، اما مواضع خوبی در قبال موضوع مرز ایران و ارمنستان گرفته اند و نسبت به توطیه های الهام علی اف هشدارهای به جایی داده اند. هر گونه تغییر در مرزها برای تمام کسانی که دل در گرو ایران دارند(با هر تفکری اعم از اصولگرا، اصلاح طلب، ملی گرا و ...) ، یک خط قرمز بزرگ است و باید به علی اف درس عبرتی داد که بفهمد یک من ماست چقدر کره داره و پاش رو از گلیم خودش درازتر نکنه
اصلا ایشان نمیدانند مرز کجاست و تغییر مرز در نیست بلکه جاده ای ایت برای اتصال آذربایجان به نخجوان و ترکیه ایت
کاشکی سرسوزنی هم برای اقتصاد وگرانیهایی که خودش مسبب هست حساس بود
آنتی هیستامین رو با ناهار بخور سلطان حساسیت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل