چگونه اعتماد به بازار سرمایه باز می گردد؟

محمدعلی احمدزاد اصل کارشناس بازار سرمایه در خصوص بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه بیان کرد: از بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه استقبال می کنیم و حتما اجرای بندهای این بسته اثر مثبتی در بازار سرمایه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 01 November 2022

به گزارش بورس تابناک، محمدعلی احمدزاد اصل کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه سنا در خصوص بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه بیان کرد: از بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه استقبال می کنیم و حتما اجرای بندهای این بسته اثر مثبتی در بازار سرمایه خواهد داشت. سازمان بورس در راستای حمایت از بازار، آنچه را در چارچوب اختیارات خود می توانسته، در این بسته آورده؛ اما نکته اینجاست که این بسته آثار کوتاه مدت خواهد داشت و بهبود وضعیت بازار سرمایه در بلندمدت نیازمند پایبندی دولت، مجلس و بانک مرکزی و وزارت صمت به اجرای وعده هایی است که پیش از این مطرح کرده اند. صنایع بزرگ ما با تحریم ها کنار آمده اند؛ اما با این حجم ابهام نمی‌توان کنار آمد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: با توجه به شرایط بنیادی بازار سرمایه، منطقا ناشران باید از انتشار اوراق تبعی استقبال کنند؛ بدون در نظر گرفتن ریسک های کلی بازار سرمایه بسیار ارزنده بوده و پتانسیل رشد حداقل ۱۰۰ درصدی را دارد. اما متاسفانه با برخی بدعهدی‌ها در قبال بازار سرمایه، اعتماد از این بازار رخت بربسته و مردم انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در بورس ندارند. اقتصاد، خواباندن پس اندازها در حساب های بانکی و دریافت سود ثابت نیست! اقتصاد یعنی مشارکت دادن سرمایه های خرد و کلان در امر تولید و هموارترین مسیر برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و کمک به تامین مالی و توسعه بنگاه های تولیدی و اشتغال زایی و کاهش نرخ تورم، بازار سرمایه است. اما اگر مثلا دولت در بودجه ۱۴۰۲ ریسک جدیدی به شرکت های بورسی تحمیل نکند یا اگر نرخ گاز صنایع و خوراک پتروشیمی ها را برای حداقل ۳ سال تعیین کند، بانک مرکزی هم به وعده ها در مورد کنترل نرخ بهره بین بانکی با سقف ۲۰ درصد پایبند باشد، اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه بازمی گردد و این بازار رونق خواهد گرفت. بازار سرمایه نیازمند آرامش است و امیدواریم با هماهنگی ۳ قوه، بازار سرمایه رنگ آرامش بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار