چرا بازار سهام حرکت نمی کند؟

مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه در صورتی می‌تواند کارساز باشد که چالش‌ در متغییرهای مهم و تاثیرگذار در بازار، رفع بشود. گمان می‌کنم سازمان بورس در این برهه زمانی باید تمرکز و توان خود را صرف رایزنی برای برطرف شدن تصمیمات اشتباه بودجه‌ای کند.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 01 November 2022

به گزارش بورس تابناک، مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) اظهار کرد: بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه در صورتی می‌تواند کارساز باشد که چالش‌ در متغیرهای مهم و تاثیرگذار در بازار، رفع بشود. گمان می‌کنم سازمان بورس در این برهه زمانی باید تمرکز و توان خود را صرف رایزنی برای برطرف شدن تصمیمات اشتباه بودجه‌ای کند.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز تصمیمات مشابه‌ای برای حمایت از بازار اخذ شد اما به علت ایرادات کلان، تاثیر مطلوبی نداشتند، اضافه کرد: ابهامات متغیرهای کلان می‌توانند مانع از حرکت بازار سهام بشود؛ به‌ بیان دیگر این ایرادات همانند دست‌انداز و ترمز عمل کرده و در حال حاضر ریسک بزرگی برای سرمایه گذاران محسوب می‌شود، بنابراین در گام نخست رفع این موارد باید در اولویت اقدامات قرار بگیرد.

دلبری با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون حاشیه سود بنگاه‌ها حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است، گفت: از سازمان بورس انتظار می‌رود در برابر بحث‌هایی همچون افزایش هزینه انرژی (خوراک مایع و سوخت گاز)، وضع عوارض صادرات و... مقاومت کند تا به این واسطه فضای مساعدتری به وجود بیاید و سودآوری شرکت‌های بورسی مورد تهدید قرار نگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار