بازدید 2812

تکاپوی ایران‌خودرو برای ارتقای کیفیت محصولات و خدمات

طرح تحول کیفیت که مهدی خطیبی ۹ ماه قبل و پس از انتصاب به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ابلاغ کرد، سبب شد تا این خودروساز وارد مرحله تازه‌ای از تحولات و تغییرات شود که هدف از آن دست‌یابی به ایران خودرویی نوین است.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 27 October 2022

با توجه به برنامه‌های متعدد بهبود کیفیت و انگیزه مدیرعامل این شرکت برای اصلاح و جبران کاستی‌ها، مفهوم کیفیت بیش از پیش در کانون توجه قرار گرفته و در محصولات تولیدی نمود حقیقی پیدا خواهد کرد. بر این اساس از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون، تمام تلاش‌های این گروه صنعتی در جهت معنا بخشیدن و دستیابی به این هدف است.
حاصل تفکرات و هدف گذاری‌های تیم مدیریتی ایران خودرو در قالب طرح تحول کیفیت، تعریف و برنامه ریزی اجرای ۲۷۹ پروژه کیفی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در سطح گروه صنعتی ایران خودرو بود. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ارتقای کیفی محصولات جاری، توسعه سبد محصولات و تولید محصولات جدید، به روز و در تراز جهانی در کنار افزایش تیراژ تولید، توقف تولید محصولات قدیمی و نیز افزایش صادرات محصولات و ارتقای کیفیت خدمات فروش و پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو اشاره کرد.

در ستاد عالی ارتقای کیفیت ایران خودرو چه می‌گذرد؟

در راستای نیل به اهداف کیفی تعریف شده در چشم انداز گروه صنعتی ایران خودرو، ستاد عالی ارتقای کیفیت متشکل از مدیران ارشد، معاونان و مدیریت‌های مستقل این گروه صنعتی شکل گرفت تا ضمن بررسی میزان پیشرفت‌ها و اخذ تصمیمات کلان، گام‌های بعدی هدف گذاری شوند.
از بهمن ماه سال گذشته تاکنون، این ستاد جلسات منظم هفتگی برگزار کرده که موارد متعددی در پی آن بررسی و مصوبات حاصل از آن ابلاغ شده که با راهبری مستقیم مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو اجرایی شده تا مسیر رشد و توسعه در این خودروسازی منطبق بر اصل تولید مبتنی بر کیفیت ریل گذاری شود.
از جمله شاخص‌ترین دستاورد‌های طرح تحول کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، تولید خودرو بدون کسری قطعات و به صورت کامل و عبور مستقیم است که ارتقای رضایت مشتریان در شاخص‌های کیفیت را به همراه داشته است. در آخرین جلسه این ستاد که در هفته آخر مهرماه امسال برگزار شد، کسب عدد ۸۰ در ارزیابی‌های کیفی شرکت بازرسی کیفیت واستاندارد ایران به عنوان هدف پایان سال از سوی مدیرعامل ایران خودرو مورد تاکید قرار گرفت و شناسایی موارد قابل بهبود و برنامه تداوم این روند در دستور کار قرار گرفت.
کاهش مدت زمان انتظار مشتریان در خصوص خودرو‌های متوقع در شبکه خدمات پس از فروش و به طور کلی کاهش میزان خودرو‌های متوقع و متوقف، از برنامه‌های جدی ایران خودرو به شمار می‌رود. در این راستا در آخرین جلسه ستاد عالی ارتقای کیفیت، مصوباتی جهت کاهش زمان انتظار مشتریان متوقع تصویب و تاکید شد مدت زمان سفارش گذاری نمایندگی و ارسال قطعه تا رفع عیوب و ترخیص خودروی مشتری به میزان ۵۰ درصد کاهش یابد.

تداوم طرح کیفیت با افزودن خودروی هایما

طرح ویژه خودروی تارا که بر اساس آن قوای محرکه این محصول به مدت شش ماه و ۱۰ هزار کیلومتر گارانتی شده، مدتی است که در حال اجرا بوده تا با دریافت بازخورد‌های حاصل از این اقدام، سایر محصولات این گروه صنعتی نیز به مرور مشمول این طرح خواهند شد.
«خطیبی» این اقدام را نشانه بلوغ قوای محرکه ایران خودرو می‌داند، قوای محرکه‌ای که علاوه بر محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در محصولات سایر خودروسازان کشور نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امروزه بیش از هر زمان دیگری از انتخاب تامین کننده قطعات تا فرآیند تولید و نیز خدمات پس از فروش و گارانتی محصول، تحت کنترل الزامات سخت‌گیرانه کیفی است.
با توجه به نظرسنجی صورت گرفته در خصوص طرح گارانتی موتور و گیربکس خودروی تارا، رضایت از طرح در سطح قابل قبول بوده و قرار است اقدامات لازم جهت دستیابی به هدف تعیین شده اجرایی شود. هم چنین تداوم طرح با اضافه کردن محصولات خانواده هایما بررسی و زمانی برای اجرای آن در نظر گرفته خواهد شد. در ادامه سایر محصولات این خودروساز به محدوده اعتبار این گارانتی افزوده خواهند شد.

رفع ایرادات در زمینه حمل و پلاک خودرو تا پایان سال

رویکرد مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همواره بر نیاز‌ها و انتظارات مشتریان و تلاش برای برآورده سازی آن‌ها است تا رضایتمندی مشتریان با ارایه محصولات و خدمات درخور و با کیفیت، افزایش یابد. بنابراین علاوه بر تلاش بر حفظ رتبه اول شرکت ایساکو در حوزه خدمات پس از فروش، باتوجه به بازخورد‌های دریافت شده در خصوص حمل و پلاک خودرو‌ها در حوزه خدمات فروش، مقرر شد مواردی که موجب نارضایتی مشتریان در این زمینه شده، تا پایان سال جاری مرتفع شود.
به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، نمایندگی‌ها پیشانی این خودروساز به شمار می‌روند و به همین دلیل تاکنون جلسات و نشست‌های متعددی با نمایندگی‌های برتر و پیشکسوت این گروه برگزار شده تا ضمن هم اندیشی و دریافت بازخورد‌های این بخش، برنامه‌هایی برای ارتقای نمایندگی و توسعه فعالیت‌های آن‌ها طرح ریزی و عملیاتی شود.
از جمله این برنامه‌ها که در پی اتحاد راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو و گروه سایپا پایه ریزی شده و در دست اقدام است، استفاده از ظرفیت نمایندگی‌های گروه صنعتی سایپا در توسعه نمایندگی‌ها بوده و قرار است در مناطق با تراکم پایین نمایندگی‌های حائز الزامات کیفی شرکت ایران خودرو، ضمن بررسی‌های لازم، این طرح اجرایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی