بازدید 2258
۱

هیچ مشکل امنیتی در مرز ایران و افغانستان وجود ندارد

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: هیچ مشکل امنیتی در مرز‌های ما با کشور افغانستان وجود ندارد و ۲ کشور در کمال آرامش اقدامات و مراودات خود را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵ 22 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار احمدعلی گودرزی در جریان بازدید از مرز تایباد و دوغارون استان خراسان رضوی افزود: طبق بازدید میدانی صورت گرفته از پاسگاه‌ها و یگان‌های مرزی شرق کشور، واحد‌های مرزی نسبت به گذشته ارتقا یافته و امنیت مرز‌ها پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: در جا‌هایی هم که نیاز به مذاکره با افغانستان باشد، جلسات و هماهنگی ها‌ی لازم از نظر دیپلماسی برگزار می‌شود.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: هم اینک مرزنشینان کشور در نقاط صفر مرزی هم به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و مرزنشینان همیشه پشتیبانی بی دریغی از مجموعه مرزبانانی کشور دارند.

وی اضافه کرد: طبق مذاکرات صورت گرفته با استانداران خراسان‌ رضوی و خراسان جنوبی مقرر شده زیر ساخت‌ها و امکانات زیست محیطی بهتری برای مرزنشینان فراهم شود.

وی تاکید کرد: اکنون امنیت مرز‌ها در جنوب شرق امنیت قابل اتکا، اطمینان و پایداری است، تبادل اطلاعات و جلسات هم اندیشی و همفکری نیز برای بهبود بازارچه‌های مرزی به صورت روزانه و هفتگی با کشور افغانستان برگزار می‌شود.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: انسداد مرز‌ها نیز با سرعت و در ابعاد مختلف هوشمند سازی، انواع حسگرها، هلی شات، پهپاد، سیستم‌های الکترونیکی- اُپتیکی در حال انجام است و جایی که نیاز به دیوارکشی و فنس باشد، این اقدام با نظرات کارشناسی انجام خواهد شد.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
پس مشکلی وجود دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی