بازدید 20848

نوری المالکی با قرار وثیقه آزاد شد

دادگاه تحقیقات الکرخ در بغداد درخواستی را دریافت کرد که به دادستان کل ارائه شد و در آن خواسته شده بود اقدامات قانونی در خصوص فایل‌های صوتی المالکی که موجب تنش میان او و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق شده، در پیش گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ 11 October 2022

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یکی از رهبران جریان صدر عراق اعلام کرد که رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر پیشین این کشور امروز (سه‌شنبه) با قرار وثیقه آزاد شد.


 قاضی جعفر الموسوی، از رهبران جریان صدر عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، دستگاه قضایی عراق نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر پیشین کشور را با قرار وثیقه آزاد کرد.

رسانه‌های عراقی امروز اعلام کردند، المالکی برای تحقیقات درباره فایل‌های صوتی منسوب به او که تهدیدی علیه صلح اجتماعی و تحریک به جنگ و آشوب قلمداد شده بود، در دستگاه قضایی عراق حاضر شد.

الموسوی در ادامه اظهار کرد: پس از صدور حکم دادگاه سوم تحقیقات الکرخ برای بازداشت نوری المالکی در خصوص فایل‌های صوتی لو رفته از او در ژوئن گذشته، او صبح امروز در دادگاه حاضر شده و اظهارات او ثبت شده و قاضی حکم آزادی‌اش به قید وثیقه را صادر کرد.

دستگاه قضایی عراق هنوز درباره احضار المالکی برای تحقیقات و یا اتهام‌های مطرح شده و موضعگیری او درباره اتهامات هیچ توضیحی ارائه نداده است.

شورای عالی قضایی عراق ۱۹ ژوئن گذشته اعلام کرد که دادگاه تحقیقات الکرخ در بغداد درخواستی را دریافت کرد که به دادستان کل ارائه شد و در آن خواسته شده بود اقدامات قانونی در خصوص فایل‌های صوتی المالکی که موجب تنش میان او و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق شده، در پیش گرفته شود.

در حالی که المالکی انتساب این فایل‌ها به خود را تکذیب و تاکید کرد که آنها جعلی هستند اما فایل‌ها تنش‌هایی ایجاد کرده و موجب پیچیده‌تر شدن بحران سیاسی در این کشور شد.

علی فاضل، روزنامه‌نگار و فعال عراقی مقیم آمریکا در طول چهار ماه گذشته پنج فایل صوتی را منتشر کرد که در آن گوینده به احزاب شیعه به ویژه جریان صدر و رهبر آن به شدت حمله کرده و به قتل او تشویق می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار