بازدید 188088
با دویست و بیست و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

انفجار و تخریب پل ارتباطی شبه جزیره کریمه به روسیه+ فیلم/ واکنش شدید اللحن روسیه / مشاور زلنسکی: انفجار پل کریمه تازه اول ماجراست/ بولتون: پوتین باید ترور شود

دویست و بیست و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ 08 October 2022

انفجار و تخریب پل ارتباطی شبه جزیره کریمه به روسیه+ فیلم/انفجارهای متعدد در شهر خارکیف اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و بیست و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

انهدام 220 هدف نظامی اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۲۳:۱۹

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در نشست خبری گفت که جنگنده‌ها، موشک‌ها و یگان‌های توپخانه روسیه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۲۰ هدف نیروهای اوکراین را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «ایگور کوناشکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که جنگنده‌ها، یگان‌های موشکی و توپخانه روسیه، نیروها و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین را در ۱۷۴ منطقه هدف قرار دادند.

کوناشنکوف افزود که چهار انبار مهمات نزدیکی شهرک «گریگوروکا» در «جمهوری دونتسک»، «خرسون» و شهر «نیکولایف» منهدم شد. یک مرکز ارتباطات نظامی اوکراین نیز در خارکی‌یف منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود که نیروهای مسلح اوکراین در تلاش برای پیشروی در مسیر «کوپیانسک» بیش از ۱۰۰ نظامی خود را از دست داده‌اند.

کوناشنکوف گفت: در جهت کوپیانسک، دو گردان تقویت شده دشمن به سمت پرشاترونوویه و یاگودنویه در منطقه خارکف حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای روس مستقر در مناطق «میکولایف»، «کریوی ریه» و «زاپوریژژیا » در جنوب اوکراین علی‌رغم انفجار در پل در شبه جزیره کریمه، تمام تدارکات مورد نیاز خود را از طریق مسیرهای زمینی و دریایی موجود دریافت می‌کنند.

یادداشت اعتراضی سفارت روسیه به وزارت خارجه مولداوی
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۲۲:۴۳

سفارت روسیه در کیشیناو در پی پرتاب مواد محترقه به داخل حیاط سفارت مسکو یادداشت اعتراضی به مقامات مولداوی ارسال کرده است.

خبرگزاری تاس اعلام کرد :در پیامی که روز شنبه منتشر شد، آمده است: "سفارت انتظار دارد که ارزیابی درستی در پیش گرفته شود و در آینده چنین حوادثی تکرار نشود و عاملان آن مجازات شوند.

در این یادداشت اعتراضی آمده است ، "با همدستی مقامات [مولداوی] حمله ای به نمایندگی دیپلماتیک روسیه صورت گرفت.

مواد محترقه به ساختمان آن آسیب رساند، تلاش برای ورود غیرمجاز به مجموعه سفارت انجام شد، کتیبه های توهین آمیز درج شد.

کارکنان دفتر نمایندگی و اعضای خانواده های آنها آسیبی ندیدند.

سفارت روسیه افزود، اما در نتیجه این اقدام، ساختمان سفارت آسیب دیده است.

بولتون: پوتین باید ترور شود
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۲۱:۱۰

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی در دولت سابق آمریکا در مصاحبه‌‌ای با شبکه خبری «سی.بی.اس نیوز» با اشاره به سخنرانی پنجشنبه شب «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در یک گردهمایی حامیان مالی حزب دموکرات که در آن از بالا بودن احتمال وقوع یک «آرماگدون» (پایان دنیا) و جنگ هسته‌ای صحبت کرد، این حرف را ناشی از «اغراق» دانست.

به نوشته پایگاه شبکه سی.بی.اس نیوز، بولتون به «کاترین هریج»، مجری این شبکه که با او مصاحبه می‌کرد گفت، فکر می‌کند جو بایدن در صحبت از وجود «احتمال آرماگدون در شدت وخامت وضعیتی که هم‌اکنون در آن قرار داریم اغراق کرده است.»

پنجشنبه شب جو بایدن در جریان یک گردهمایی مخصوص جمع آوری کمک مالی از حامیان حزب دموکرات در نیویورک در یک سخنرانی گفت: « اگر آنها (روس‌ها) به همین مسیری که پیش می‌روند، ادامه دهند برای اولین بار از زمان بحران موشکی کوبا، ما با تهدید مستقیم استفاده از سلاح‌های اتمی مواجه هستیم.»

این رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا هشدار داد: «ما با چشم انداز آرماگدون از زمان کندی (رئیس‌جمهور دهه ۱۹۶۰ آمریکا) و بحران موشکی کوبا مواجه نبوده‌ایم.»

جو بایدن مدعی شد ولادیمیر پوتین «وقتی در مورد استفاده احتمالی از سلاح‌های اتمی تاکتیکی، سلاح‌های بیولوژیکی یا شیمیایی صحبت می‌کند، شوخی نمی‌کند چرا که امکان دارد به شما این حرف گفته شود که ارتش او به طور قابل توجهی ضعیف عمل می‌کند.»

او اضافه کرد، از نظرش این طور نیست که قابلیت استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی منجر به پایان دنیا نشود.

بولتون که در دولت «جورج بوش پسر» به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل فعالیت داشت و در دولت ترامپ نیز مدتی به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مشغول به کار بود در مصاحبه با سی.بی.اس گفت: «فکر می‌کنم هر زمان به استفاده بالقوه از تسلیحات هسته‌ای فکر کنیم باید چنین مساله‌ای را جدی بگیریم. اما همینطور فکر می‌کنم که باید به طور واضح به آن نگاه کنیم. و همین طور فکر می‌کنم رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظرش، در شدت وخامت وضعیتی که هم‌اکنون در آن هستیم اغراق کرد. آن بخش از حرفهایش که گفت، نمی‌تواند استفاده از سلاح‌ هسته‌ای تاکتیکی بدون منجر شدن به پایان دنیا را تصور کند مشخصا من را آزار داد.»

بولتون در ادامه با خط و نشان کشیدن برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: «چنین چیزی اجتناب ناپذیر نیست اما پوتین می‌خواهد ما فکر کنیم که اجتناب ناپذیر است. او دوست دارد آدمها را عصبی کند. او می‌خواهد جلوی ما را بگیرد. چنین کاری را چند بار بعد از حمله‌اش به اوکراین انجام داده است.او هر بار داشته بلوف می‌زده است. در اینجا ریسک استفاده از سلاح‌ هسته‌ای وجود دارد. فکر نمی‌کنم در شرایطی که قرار باشد چنین چیزی اتفاق بیفتد باشیم اگرچه آن را با دقت زیر نظر داریم.»

بولتون در ادامه این مصاحبه ادعا کرد، اگر روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی استفاده کرد،‌آمریکا باید یک «پاسخ بسیار بسیار اساسی بدهد» و اگر قرار است پوتین اجازه به استفاده از سلاح هسته‌ای بدهد «یادداشت خودکشی خود را امضا کرده است.»

این مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا در پیشنهادش برای آنکه واشنگتن ترور ولادیمیر پوتین را در نظر بگیرد، اظهار کرد: «یک سری کارها پیشنهاد شده‌اند از جمله حمله به نیروهای روسیه در جاهای مختلف. من مشکلی با آن ندارم. آنها کسانی هستند که به اوکراین حمله کرده‌اند. اما فکر می‌کنم کار مهم‌تر این است مسئولیت را به مقاماتی در روسیه که استفاده از سلاح‌ هسته‌ای را تایید کرده‌اند تحمیل کنیم و منظور بسیار مشخص من ولادیمیر پوتین است. فکر می کنم باید علنا این را روشن کنیم تا نه فقط پوتین بلکه همه رهبران رده‌بالای روسیه و همه شهروندان روسیه بدانند که اگر پوتین اجازه به استفاده از یک سلاح هسته‌ای بدهد دارد یادداشت خودکشی خودش را امضا می‌کند.»

بولتون در ادامه خط و نشان کشیدنش علیه پوتین گفت: «خب می‌دانید او مرکز فرماندهی و کنترل ارتش روسیه است. ما به آن مقام مسئول فرماندهی ملی می‌گوییم او یک هدف نظامی مشروع است و فکر می‌کنم در کنار خیلی کارهای دیگری که ما می‌‌توانیم انجام دهیم، او باید بداند که در آن نقطه او در فهرست اهداف ما قرار دارد.»

از سرگیری عبور و مرور روی پل کریمه
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۲۰:۱۷

روسیه اعلام کرد که حرکت قطارها از روی پل شبه جزیره کریمه از سرگرفته شده و حرکت خودروها بر روی این پل نیز دوباره به جریان افتاده است.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دست کم در یک باند پل کریمه، رفت و آمد خودروها به شکل عادی در جریان است.

انتصاب فرمانده جدید روسیه در جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۱۷:۲۷

وزارت دفاع روسیه شنبه (هشتم اکتبر) اعلام کرد ژنرال ارتش «سرگئی سوروویکین» به عنوان فرمانده «گروه مشترک نیروها در منطقه عملیات نظامی ویژه» منصوب شد.

طبق گزارش‌ها، به دستور سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه این ژنرال روس که پیش‌تر فرماندهی کل نیروهای هوافضای روسیه را برعهده داشت، فرمانده گروه مشترک نیروهای روسیه در اوکراین شد.

به نوشته آسوشیتد پرس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سوروویکین به عنوان فرمانده تمام نیروهایی که در اوکراین می‌جنگند منصوب شد.

اعلام نگرانی آلمان از تحرکات نظامی جدید روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۱۶:۱۰

وزیر دفاع آلمان روز شنبه به نگرانی برلین و اعضای ناتو از تحرکات احتمالی ارتش روسیه در آینده اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان روز شنبه هنگام بازدید از نیروهای آلمانی مستقر در لیتوانی گفت که ناتو باید برای امنیت مشترک بیشتر تلاش کند تا از خود برابر اقدامات احتمالی روسیه محافظت کند.

لامبرشت گفت: «واقعیت این است که ما و ناتو باید بیشتر برای امنیت مشترک خود تلاش کنیم زیرا نمی دانیم توهمات پوتین تا کجا به پیش می‌رود.»

وی اظهار داشت: «ما از تهدیدات روسیه علیه لیتوانی شنیده ایم این اولین تهدید نیست و ما باید آنها را جدی بگیریم و آماده باشیم.»

معاون فرماندهی نیروی دریایی آلمان نیز به تازگی در مصاحبه با روزنامه آلمانی «ولت» گفت که آمادگی رزمی نیروی دریایی روسیه پس از پایان درگیری در اوکراین افزایش خواهد یافت.

ودریا سالار «یان کریستین کاک» معاون فرماندهی نیروی دریایی آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه «ولت» گفت: «وقتی به دکترین دریایی جدید روسیه نگاه می‌کنم، متوجه این نکته می‌شوم که این بخش از نیروهای مسلح روسیه نسبت به قبل از اولویت بالاتری برخوردار شده است.»

معاون فرماندهی نیروی دریایی آلمان در بخشی از این گفت‌وگو اظهار داشت: « در حال حاضر شاهد ساخت مستمر یگان‌های جدید بسیار مجهز هستیم. این یگان‌ها به سلاح‌های ابرفراصوت یا موشک‌های بالستیک "اسکندر "مجهز خواهند شد. ما باید برای چنین روزی آماده باشیم.»

به گفته وی، نیروی دریایی روسیه پس از درگیری در اوکراین بسیار قوی‌تر خواهد شد.

مسکو: کی‌یف ماهیت تروریستی خود را آشکار کرد
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۱۵:۰۴

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مقام‌های اوکراینی درباره انفجار امروز یک خودرو روی پل اتصالی شبه جزیره کریمه به روسیه، تاکید کرد: این واکنش‌ها ماهیت تروریستی رژیم آن‌ها را آشکار می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این توییت مقام اوکراینی تاکید کرد: واکنش رژیم کی‌یف به تخریب یک زیرساخت شهری، ماهیت تروریستی آن‌ها را آشکار می‌کند.

در این میان، صفحه رسمی وزارت دفاع اوکراین در توییتر نیز نوشت: انفجار در پل کریمه و رزمناو «موسکوا»، دو رسوایی که نشان دهنده افول قدرت روسیه در شبه جزیه کریمه است. بعدی چه خواهد بود؟

اعلام آمادگی چچن برای اعزام ۷۰ هزار جنگجو به جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۱۵:۰۴

رئیس جمهور چچن از آمادگی ۷۰ هزار جنگنده دیگر این منطقه برای اعزام به مناطق جنگی در اوکراین خبر داد.

به گزارش تاس، «رمضان قدیروف» در کانال تلگرامی خود با بیان اینکه جمهوری خودمختار چچن با ارزش‌های ضد دینی و ضد مذهبی اروپایی‌ها مخالف است، تاکید کرد: "چچن آمادگی خود را برای مقابله با شیطان‌پرستان و یاران آن‌ها در هر نقطه از جهان اعلام کرده است."

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر ۱۰ هزار جنگجوی چچنی در عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین مشارکت دارند و در صورت نیاز ۷۰ هزار جنگجوی دیگر نیز آماده پیوستن به آن‌ها هستند.

رهبر چچن در ادامه با اشاره به مراسم صف آرایی نیروهای نظامی روسیه که در شهر "گروزنی" چچن برگزار شد، افزود: مردم و بزرگان چچن در این مراسم حمایت خود از ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه را اعلام کردند.

رمضان قدیروف هفته گذشته در پی عقب نشینی نیروهای ارتش روسیه در برخی جبهه های اوکراین، خواستار بررسی کاربرد تسلیحات هسته ای تاکتیکی در این کشور شد.

وی با انتقاد از فرماندهای ارتش روسیه به علت ترک شهرک لیمان در شرق اوکراین، در صفحه شخصی خود نوشته بود: به نظر من باید اقدامات شدیدتر و جدی‌تری مانند اعلان حکومت نظامی در بخش‌های مرزی و کاربرد سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی، به اجرا درآید.

مشاور زلنسکی: انفجار پل کریمه تازه اول ماجراست
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۱۵:۰۱

«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ضمن استقبال از انفجار پل کریمه اعلام کرد که این منطقه باید به اوکراین برگردانده شود.

منابع رسانه‌ای از کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین از وقوع انفجار در پل کریمه و فرو ریختن بخشی از سازه آن استقبال کرد.

«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در پیام توییتری اعلام کرد، آنچه «در پل (کریمه) رخ داد، تازه شروع ماجرا است».

این مقام اوکراینی با تاکید بر لزوم بازگشت کریمه به اوکراین افزود: «همه (تجهیزات و سازه‌های) غیرقانونی باید نابود شود و همه آنچه سرقت شده باید به اوکراین بازگردانده شود. هر چیزی (منطقه‌ای) که توسط روسیه اشغال شده باید اخراج شود».

پودولیاک مرداد ماه سال جاری گفته بود که اوکراین قصد دارد پل کریمه را تخریب کند. وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» گفت که این پل، «غیرقانونی» است و باید نابود شود. پل کریمه، این شبه جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند. کریمه بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد

انفجار و تخریب پل ارتباطی شبه جزیره کریمه به روسیه+ فیلم

در شرایطی که تنش‌های اوکراین و حامیان غربی این کشور با روسیه ادامه دارد، آتش‌سوزی و فرو ریختن بخشی از پل کریمه خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای و برخی منابع محلی در روسیه با انتشار فیلم‌ها و تصاویری از پل کریمه گزارش دادند، این پل آتش گرفته و بخشی از سازه آن فرو ریخته است.

تعداد بازدید : 15983

سه روز بعد از اظهارنظر مقام ارشد پنتاگون درباره توانایی اوکراین برای حمله به اهداف روسیه در کریمه، پل این شبه جزیره آتش گرفته است.

منابع رسانه‌ای از قبیل وبگاه «بی‌ان‌اُ» با انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی از کریمه خبر دادند که پل این شبه جزیره آتش گرفته و بخشی از آن فرو ریخته است.

انفجار و تخریب پل ارتباطی شبه جزیره کریمه به روسیه+ فیلم/ واکنش شدید اللحن روسیه / مشاور زلنسکی: انفجار پل کریمه تازه اول ماجراست/ انفجارهای متعدد در شهر خارکیف اوکراین

کانال تلگرامی «کرچ اینفو» در ساعت ۰۶:۲۹ صبح امروز به وقت محلی از وقوع انفجار و آتش سوزی در پل کریمه خبر داد؛ پلی که این شبه جزیره را به خاک روسیه متصل می‌کند.

تعداد بازدید : 15978

«میخائیل پودولیاک» در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» این پل را که کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، «غیرقانونی» خواند و گفت: «این گونه اشیاء باید نابود شود».

با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبرها درباره انفجار در پل کریمه، «کمیته ملی ضد تروریسم» روسیه اعلام کرد که یک کامیون روی پل منفجر شده و باعث آسیب به پل کریمه شده است. به گفته این کمیته، این فرض وجود دارد که انفجار، کار نیروهای عملیات ویژه اوکراین باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور تشکیل یک کمیته دولتی در ارتباط با وضعیت اضطراری پیش آمده برای پل کریمه را صادر کرده است.

از سوی دیگر، در حالی که مقام‌های روسیه از تحقیقات برای یافتن علت انفجار در پل کریمه خبر داده‌اند، «ولادیمیر کنستانتینوف» رئیس پارلمان کریمه، اوکراین را عامل انفجار در پل کریمه خواند. وی البته اعلام کرد که به پل آسیب جدی وارد نشده است و تعمیر آن فورا انجام خواهد شد.

تعداد بازدید : 15983

وی تصریح کرد: «خرابکاران اوکراینی با دستان خون آلود خودشان را به پل کریمه رساندند. آنها هم اکنون چیزی برای افتخار کردن به خودشان دارند. برای ۲۳ سال مدیریت خود، نتوانستند چیزی شایسته توجه در کریمه بسازند اما توانستند به پل روسیه آسیب بزنند. این تمام ماهیت رژیم کی‌یف و دولت اوکراین است. مرگ و نابودی تنها چیزهایی است که آنها قادر به انجام آن هستند».

روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای آماده نیست

رئیس‌جمهور اوکراین گفت، مقامات روسیه شروع به «آماده‌کردن جامعه خود» برای استفاده احتمالی از سلاح‌های هسته‌ای کرده‌اند، اما اضافه کرد که معتقد نیست مسکو آماده به کارگیری این سلاح است.

 ولودیمیر زلنسکی جمعه شب در مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی انگلیسی، اصرار به حمله به روسیه را رد کرد و مدعی شد که اظهارات قبلی اش اشتباه ترجمه شده است.

وی با اشاره به تحریم‌ها گفت: باید از ضربات پیشگیرانه استفاده کرد نه حمله.

انفجارهای متعدد در شهر خارکیف اوکراین

انفجارهای متعدد در بامداد شنبه شهر خارکف در شرق اوکراین را به لرزه درآورد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این انفجارها ساعاتی پس از آن رخ داد که به گزارش خبرگزاری‌ها، روسیه حملات خود به اوکراین را در مناطق الحاقی متمرکز کرد.

گزارشی از تلفات جانی این انفجارها در دست نیست. این در حالی است که تعداد کشته شدگان حملات موشکی قبلی به ساختمان‌های آپارتمانی در شهر جنوبی زاپوریژیا به ۱۴ نفر افزایش یافته است.

ایهور ترخوف شهردار خارکف در تلگرام خود نوشت، انفجارهای صبحگاه شنبه نتیجه حملات موشکی به مرکز شهر بوده است.

وی افزود، این انفجارها موجب آتش سوزی در یکی از مراکز درمانی شهر و یک ساختمان غیر مسکونی شد.

در دیگر مناطق الحاق شده به مسکو، وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که نیروهای این کشور پیشروی اوکراینی‌ها را در نزدیکی شهر لیمان دفع کرده و سه روستا را در مناطق دیگر در شرق دونتسک بازپس گرفته‌اند.

این وزارتخانه همچنین مدعی شد که نیروهای روسیه از پیشروی نیروهای اوکراین به سوی چندین روستا در منطقه جنوبی خرسون جلوگیری کرده‌اند.

بولتون: پوتین بلوف می‌زند و بایدن اغراق می‌کند

مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا، واکنش رئیس جمهوری کنونی به تهدید هسته ای روسیه را اغراق آمیز خواند و گفت که ولادیمیر پوتین نیز بلوف زده است.

جان بولتون در گفت و گو با شبکه خبری آمریکایی سی بی اس گفت که جو بایدن با اشاره به احتمال وقوع آخرالزمان هسته ای، در بیان وخامت اوضاع فعلی غلو کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در جریان گردهمایی خصوصی تعدادی از حامیان ملی حزب دموکرات در مورد احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای در جنگ با اوکراین اظهار نظر کرده بود.

وی گفته بود: ما از زمان جان اف کندی و بحران موشکی کوبا با احتمال وقوع آخزالزمان روبرو نشده بودیم. پوتین وقتی در مورد احتمال کاربرد سلاح هسته ای، شیمیایی یا میکروبی صحبت می کند با کسی شوخی ندارد چرا که ارتش او به شدت ضعیف عمل کرده است.

به گفته بولتون، باید تهدیدهای هسته ای را جدی گرفت اما جهان در وضعیتی که بایدن توصیف کرده قرار ندارد.

بولتون گفت: پوتین می خواهد که ما کاربرد سلاح هسته ای از جانب روسیه را اجتناب ناپذیر بدانیم. دوست دارد که مردم را مضطرب کرده و ما را بترساند. او چندین بار پس از تهاجم به اوکراین چنین کرده و هر بار هم بلوف زده است.

بولتون در مورد نحوه واکنش به کاربرد احتمالی سلاح هسته ای از جانب روسیه گفت: در آن صورت پوتین حکم مرگ خود را امضا کرده و واکنش آمریکا باید بسیار بسیار شدید باشد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۱
انتشار یافته: ۱۱
دفاع پیش دستانه و این حرف ها مشخص کرد روسیه به دنبال کشور گشایی بود. اوکراین حق طبیعیش هست دفاع و حمله، این وسط فقط آبروی قدرت نظامی روسیه بر باد رفت.
یه زمانی همین دوستان گفتند حمله روسیه به اوکراین بلوف است ولی روسیه حمله کرد بولتن احمق میگه پوتین حمله اتمی نمیکنه اومدیم و پوتین بلوف نزد و حمله اتمی کرد اونوقت چیکار میکنید بمبگذاری در کریمه اشتباه بود اولویت اوکراین باید در بازپسگیری مناطق اشغالی باشد نه این کار ها پوتین یک دیوانه است چه تضمینی است که جهان را نابود نکند اوکراین پیشروی کن و از روسیه نترس
از کی تا حالا حکومت های غربی غیر دینی و حکومت کثیف کمونیستی روسبه دینی شده است
مدودوف با حرارت بسیار بالا در ماه جولای میگفت اگر در کریمه اتفاقی بیفته روز قیامت در اوکراین خواهد بود حالا اون از فرودگاه نظامی که یک ماه پیش زدن اینم از پل که عملا انتقال تجهیزات رو مختل میکنه خب به نظر میاد اوکراینیها بر خلاف اروپاییها یا امریکاییها شناخت خوبی از روسیه دارن که احتمالا به دلیل تاریخ و زبان مشترک هست و میدونن چیکار میکنن روسیه کلا آبروی خودش رو در داخل و خارج کشور از بین برد
کرمه جزو اکراین است و دلش می خواد پلش را ا منفجرکنه
چه ربطی به روسیه داره
به چه روزی افتاد ارباب
پوتین باید گروه زبده ای را مامور ترور زلنسکی کند
پوتین باید گروه زبده ای را مامور ترور زلنسکی کند
دست مریزاد به ارتش اوکراین که توانست این پل غیرقانونی بین روسیه و شبه جزیره اشغالی کریمه را منهدم کند تا اشغالگران روس دیگر نتوانند از آن برای تغذیه نیروهای تجاوزگرشان استفاده کنند. به پایان سلام کن پوتین!
نباید بزاریم روسیه یا آمریکا یا هر کشور دیگری از بمب اتمی استفاده کند دوستان اگر خدای ناکرده روسیه یا آمریکا در اوکراین اقدام اتمی بکنند باتوجه به نزدیکی ایران به اوکراین تاثیرات اکتیوی برای ما هم هست پس لطفاً جهان آرام ما را نا آرام نکنید دیکتاتور روسیه
زنده باد ولادیمیر پوتین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی