بازدید 39562
با تحولات منطقه و جهان

آزادی حاجی ایرانی در عربستان/ گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره توافق هسته ای/ کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تن در مسابقه فوتبال در اندونزی/ صدور حکم بازداشت برای عمران خان

آزادی حاجی ایرانی در عربستان، گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره توافق هسته ای، کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تن در مسابقه فوتبال در اندونزی، صدور حکم بازداشت برای عمران خان و حمایت اتحادیه اروپا از تمدید آتش بس در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 02 October 2022

آزادی حاجی ایرانی در عربستان/ گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره توافق هسته ای/ کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر در مسابقه فوتبال در اندونزی/ صدور حکم بازداشت برای عمران خان

بین الملل تابناک: آزادی حاجی ایرانی در عربستان، گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره توافق هسته ای، کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تن در مسابقه فوتبال در اندونزی، صدور حکم بازداشت برای عمران خان و حمایت اتحادیه اروپا از تمدید آتش بس در یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آزادی حاجی ایرانی در عربستان

خلیل دردمند حاجی ایرانی زندانی در عربستان سعودی آزاد شد.

بر اساس این گزارش، در تماس‌های تلفنی جداگانه فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق و السید بدرالبوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، خبر آزادی حاجی بازداشت شده ایرانی در عربستان سعودی به وزیر امور خارجه کشورمان اعلام شد.

آزادی حاجی ایرانی در عربستان/ گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره توافق هسته ای/ کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر در مسابقه فوتبال در اندونزی/ صدور حکم بازداشت برای عمران خان

روز جمعه نیز امیرعبداللهیان با همتای عمانی خود تلفنی گفت‌وگو و نسبت به بازگشت هر چه سریع‌تر این شهروند ایرانی به کشور ابراز امیدواری کرده بود. امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی، از تلاش وزرای خارجه عراق و عمان در پیگیری آزادی حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان سعودی تشکر و ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد بازگشت وی به ایران باشیم.

خلیل دردمند از اهالی دُرچه اصفهان است که به همراه مادرش به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شده بود و پس از انجام مناسک حج تمتع در روز عید غدیر توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی در مسجدالحرام دستگیر و به زندانی که چند ایرانی در آنجا بودند، منتقل شده اما پس از ۲ روز توسط نیروهای سعودی فراخوانده و به زندانی دیگر منتقل شده و از آن زمان تاکنون در عربستان سعودی بازداشت است.

در پی بازداشت و زندانی شدن «خلیل دردمند» حاجی ایرانی در مراسم حج امسال، علاوه بر سازمان حج و زیارت، دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را در راستای آزادی هر چه سریع‌تر این شهروند ایرانی صورت داد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در رایزنی تلفنی با همتایان عراقی و عمانی و همچنین در سفر اخیر «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، این موضوع را پیگیری و علاوه بر این، ضمن دیدار و گفت‌وگو با خانواده این تبعه ایرانی، تأکید کرد که این وزارتخانه تمام توان خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این تبعه کشورمان به کار گرفته است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه هم روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در این باره بیان کرد: از زمانی که این اتفاق رخ داد، یکی از مهمترین موضوعات در دستورکار جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره مورد پیگیری قرار داشته و تا زمان تحقق آزادی ایشان این پیگیری استمرار و ادامه می‌یابد. هم سازمان حج و زیارت به عنوان متولی برگزاری مناسک حج در این ارتباط با جدیت موضوع را پیگیری کرد و ان‌شاءالله پیگیری‌ها را ادامه خواهد داد و هم وزرات امور خارجه از اولین زمان به اصطلاح بازداشت ایشان این موضوع را مورد پیگیری قرار داده و در عالی ترین سطح پیگیری‌ها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: وزیر خارجه کشورمان از کانال وزیر خارجه عراق و کانال همتای عمانی در این ارتباط گفت‌وگوهایی را داشت و از همتایان خود خواست توصیه‌های لازم را به طرف عربستانی برای آزادی سریع این شهروند ایرانی بکند. دیدگاه‌های خود را منتقل کرده و معتقدیم زائر ایرانی جرمی را مرتکب نشده که تا این مدت در بازداشت باشد. امیدواریم در سایه فضای عمومی که در دو کشور وجود دارد که به سمت ایجاد فضای سیاسی مثبت و روابط دوجانبه دو کشور حرکت کنند، موضوع شهروند ایرانی هم با نگاه انسانی از سوی مقامات دولت عربستان مورد توجه قرار بگیرد و این حاجی ایرانی که امسال مهمان سرزمین وحی بود را در اسرع وقت آزاد کنند که به آغوش خانواده خود بازگردد.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره توافق هسته ای

وزارت خارجه قطر خبر داد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر شنبه تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» درباره تحولات مذاکرات توافق هسته‌ای گفت‌وگو کرده است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، وزیر خارجه قطر در این گفت‌وگوی تلفنی بر اشتیاق دوحه برای دستیابی تهران و واشنگتن به توافقی برای احیای برجام تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر افزود که دستیابی به توافق هسته‌ای عادلانه به نفع امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.

آزادی حاجی ایرانی در عربستان/ گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره توافق هسته ای/ کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر در مسابقه فوتبال در اندونزی/ صدور حکم بازداشت برای عمران خان

امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز با وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو داشته است.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز ۱۷ مرداد با پرواز هیات‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر در مسابقه فوتبال در اندونزی

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند، در پی درگیری و آشوب پس از یک مسابقه فوتبال در جزیره جاوه اندونزی ۱۲۷ تن کشته و ۱۸۸ تن زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، در پی شورش و اغتشاش پس از یک مسابقه فوتبال در جزیره جاوه اندونزی ۱۲۷ تن کشته و ۱۸۸ تن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه فوتبال اندونزی در پی خشونت و اغتشاش در جزیره جاوه، بازی‌های لیگ فوتبال این کشور را یک هفته به حالت تعلیق درآورده است.

آزادی حاجی ایرانی در عربستان/ گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره توافق هسته ای/ کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر در مسابقه فوتبال در اندونزی/ صدور حکم بازداشت برای عمران خان

این گزارش می‌افزاید، اتحادیه فوتبال اندونزی اعلام کرده که تحقیقات درباره اغتشاشات پس از این بازی فوتبال در جزیره جاوه آغاز شده است.

صدور حکم بازداشت برای عمران خان

روزنامه نیشن چاپ اسلام‌آباد از صدور حکم بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان خبر داد.

این روزنامه اعلام کرد که حکم بازداشت عمران خان به دلیل اظهارات تهدید آمیز وی خطاب به یک قاضی زن در جریان یک تظاهرات صادر شده است.

بر اساس این گزارش، عمران خان در جریان یک تظاهرات اعتراضی که در پارک F-۹ برگزار شد، یک قاضی زن و دوافسر ارشد پلیس را در ملاعام تهدید کرد.

آزادی حاجی ایرانی در عربستان/ گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره توافق هسته ای/ کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر در مسابقه فوتبال در اندونزی/ صدور حکم بازداشت برای عمران خان

همزمان نهاد قانونگذار رسانه‌های پاکستان، پخش هرگونه سخنرانی زنده از عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف این کشور را به دلیل تهدید یک مقام پلیس اسلام‌آباد و یک قاضی زن صادر کرده است.

براساس این گزارش، نهاد ناظر بر رسانه‌های الکترونیکی پاکستان (PEMRA) نیز اعلام کرد که سخنرانی‌های ضبط شده عمران خان تنها در صورتی قابل انتشار است که با یک تاخیر قابل تامل و اطمینان از بازبینی موثر و کنترل ویراستاری منتشر شود.

حمایت اتحادیه اروپا از تمدید آتش بس در یمن

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، اتحادیه اروپا از تمدید آتش بس در یمن حمایت می‌کند.

به گزارش الجزیره، اتحادیه اروپا اعلام کرد، از تمدید آتش بسی که به پیشنهاد سازمان ملل متحد به طرف‌های یمنی برقرار شده، حمایت می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنین گفته است: ما از درخواست سازمان ملل متحد از طرف‌های یمنی برای پذیرش پیشنهاد آتش بس حمایت می‌کنیم و زمان تحکیم و گسترش آن فرا رسیده است.

آزادی حاجی ایرانی در عربستان/ گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره توافق هسته ای/ کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر در مسابقه فوتبال در اندونزی/ صدور حکم بازداشت برای عمران خان

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید دو ماهه این آتش بس یازدهم مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و دهم مهر پایان خواهد یافت.

پیشتر وزیر امور خارجه انگلیس نیز با چشم‌پوشی از حملات اخیر ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، از جنبش انصارالله خواست تا برای تمدید آتش‌بس در این کشور با سازمان ملل متحد همکاری سازنده‌ای صورت دهد.

پیش از این، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با نماینده سازمان ملل متحد در امور این کشور گفت که نیازها و مطالبات بحق مردم یمن می‌بایست در آتش‌بس در نظر گرفته شود.

«هشام شرف عبدالله» در دیدار «هانس گروندبرگ»، گفت: آنچه صنعا درخواست می‌کند نمی‌ توان پیش‌شرط تلقی کرد، بلکه خواسته‌های صرفاً بشردوستانه است و اگر طرف مقابل برای پایان دادن به تهاجم نظامی و رفع محاصره جدی باشد، نباید این موضوع محل اختلاف یا مذاکره باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۹
بیش چهل سال-حتی از زمان بختیار و دولت موقت (نمونه واضحش لغو پرخسارت قراردادهای تسلیحانی و فجایع مثل صدها فروند اف16 و اف 14 و فانتوم و ناوها و ... از دست نیروی ارتش کشور رفت و پولش همچنان در کمای بلوکه و به باد رفته1)-و یک چیز خوب این سیاسیون انقلابی خوب یاد گرفتن- با باندی و جناحی بازی و عدم رعایت اصول دموراسی حزبی- فرار از مسئولیت، یعنی یک دانشجوی کارآموز وزرات خارجه کشورهای پیشرفته دانش و تجربه اش از بسیاری از این پرمدعاهای انقلابی بیشتر است.
این همه تخاصم و تنش و دشمن تراشی با غرب آخرش سودش چی بود؟! چند هزار میلیارد دلار فرصت سوزی و خسارت و نسلها سوخت و آخر چی؟!
از هند و ترکیه و چین و... همگی با کارت ایران بازی کردند برای کسب منافع بجز مردم و کشور ایران!
چگونه این همه رزمندگان مدافع حرم جانفشانی کردند و کشور متحمل هزینه سنگین مادی و معنوی شد در پاسداری امنیت داخلی و... و این ها تحت تاثیر مشتی تندرو و نفوذی مافیای کاسب تحریم قرارگرفتند و چگونه فرصتها سوزاند؟!:
1- در دو سال اخیر، آوانسهای امنیتی به مرتجعین عرب دادند با با آتش بس یمن(که حتی سعودیها بیشتر محموله های سوخت دولت صنعا توقیف کردن)، در عراق و سوریه حرکت مدارا و منفعل دادند به امنیت اشغالگران امریکا و اسرائیلی و ترکیه ای، نیروهایاز قدرت و دستاوردهای نیابتی هیچ استفاده برای تحت فشار قراردادن نکردند.
چقدر خوش بحال مرتجعین شده با این همه صادرات نفت و غیره
2- در مذاکراتی باید مستقیم با طرف اصلی باشد، دو سال در حرکت عجیب به دولت بایدن مستقیم صحبت نکردند1 اما با مرتجعترین و جنایتکارترین حکومتهای ظالم ضد ایارنی و تجزیه طلب ضد تمامیت ارضی مذاکره میکنند و امتیاز اقتصادی میدهند همانهایی آشکار در حال حمایت و تحریک پانهای تجزیه طلب هستند! اما انگار فقط مذاکره مستقیم با امریکا خار دارد!
3- در دنیای پلشت سیاست بازی جهان امروز، چیزی بنام دوستی و دشمنی دائمی نیست، این ساده لوح ما مردم انگاشتن که مثلا ترکیه (عضو ناتو و لایئک و دسوت اسرائیل) با امریکا فرق دراد! این ساده لوح ما مردم انگاشتن است، اگر میشود با ترکیه که اشکارا دارد از تجزیه طلبی پانترکی حمایت میکند با امریکا فرق بگذارد، ترکیه خوب؟ امریکا بد؟! اینها همان مشکلات مغزشویی سیاست دولت مردان ایارن است، دنییا سیاست جای چانه زدن و بازی با برگهای برنده است، موقعیت زمانی درک کردن و اینکه کی باید فرصت غنیمت شمرد و سازش کرد. اشتباه محرز دولت مصدق در سازش با امریکا و انگلیس پس دستاورد ملی شدن در نهایت تمام انقلاب ملی شدن صنعت نفت بر باد داد و این قضیه مقایسه کنید با سعودیها چگونه توانستند آرامکو از آن خود کنند و امروز برتی در دنییا انرزی و سیاست باشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
بخاطر اینکه مسولین ما دیپلمات و سیاست مدار نیستند بلکه انقلابی هستند و فقط به تکلیف عمل می کنند نتیچه هرچه شد شد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
نیاموختی ، 8 سال از این حرفها زدید و به پشیزی نرسیدید حداقل کمی عبرت بگیرید
عربستلن
چرا ؟!!!
عربستان فخر جهان اسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
بله
گردن زدن کسانی که آمبولانس را آتش بزنند را از عربستان یاد بگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
از اهالی کدام شهر عربستانید؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
انهم از نوع گاو شیرده امریکایی
ازادی حاجی بعد از ۴ ماه؟؟؟؟؟
خسته نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
خوشبحالش
اللن سهمیه بهش تعلق میگیره و راحت پزشکی قبول میشه !!
# سهمیه - کیلویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
حاج اقا زیارتت در زندان قبول !!!!؟؟؟؟؟

تا تو باشی که در زمان زیارت و اعمال حج به عبادت

خدا و انجام مناسک واجب پر برکت حج بپردازید
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
علتش را از اربابت بپرس
چه واکنشی اندونزی نشان داده... یک هفته تعلیق!!
ایر عبداللهیان ناکارامد ترین وزیرخارجه ایران تا حالا بوده
توافق هسته ای فاتحش خونده شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
خدا را شکر که امریکای تروریست داره نا امید میشه
باید به مسئولای عربستان آفرین گفت بابت نداشتن اغتشاشگر در کشورشان :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
بله اگر در کشور ما هم قانون گردن زدن با شمشیر وجود داشت دیگر معترض و اغتشاش چی نداشتیم
درود
خوشبخت شد..یک عکس در مکه با سردار گرفت
یک استقبال ویژه بعلاوه یک چمدان پول در ایران....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
عاشق سردار نیاز به پول ندارد
شما برای این کامنت هایت از عربستان و امارات پول می گیری
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
شماها جرا دارید میسوزید
عبداللهیان از خواب بیدار شو برجام تمام شد مردم هم خواسته هاشون بسیار فراتر از برجام هست
امیر جان برجام تموم شد و رفت.سوژه دیگه ای پیدا کن.
امیر عبداللهیان در توهم بسر میبره
چرا فقط حاجی اصفهانی آزاد شد؟ یعنی بقیه که اصفهانی نبودند باید رها شوند؟ مگر اصفهانیها خونشان رنگین تر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
آخه آی کیو اصل خبر را بخون بعد نظر بده.
تابناک شل کردیا چرا نظراتو دور به دور میزاری یا اصلا نمی زاری خبر تهدید بایدن رو دیشب نظر دادم نذاشتی
وزیر خارجه ای که الفبای زبان انگلیسی را هم نمیداند !!!!!
چرا خداوند چهرهای تک تک ما فرقی گذاشته وما درسخن گفتن وسلام کردن به همدیگر مشکلی نداریم. چرا..... ان فرقی که گذاشته خداوند رحمتی ایست. به کمک ما..... که اندیشه ها رخ دهد. وخداوند اندیشه کاران رو دوست دارد. برافرینش خود خشنود میگردد......واگر فرقی نمذاشت ابادی زمین خداوند رخ نمیداد..... بنگرید....... جانان.....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس