بازدید 4884

روسیه:خرابکاری درخط لوله نورد استریم به نفع آمریکاست

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز جمعه گفت: خرابکاری در خط لوله گاز نورداستریم یک و 2 بی تردید به نفع آمریکا است.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸ 01 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، نبنزیا در نشست شورای امنیت که به این موضوع اختصاص داشت، گفت: "در نهایت، سوال اصلی این است: آیا آنچه برای نورد استریم اتفاق افتاد برای ایالات متحده مفید است؟ البته، تامین کنندگان گاز مایع آمریکایی باید افزایش چند برابری عرضه LNG به قاره اروپا را جشن بگیرند. "

وی افزود: «برای ما منطقی نیست که پروژه را با دست خود نابود کنیم، پروژه ای که در آن سرمایه گذاری های هنگفتی انجام داده ایم و می تواند بازده اقتصادی قابل توجهی برای ما داشته باشد».

به گفته وی، ایالات متحده اهمیتی نمی دهد که اروپا در زمستان سرد و تاریک قرار دارد.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: در شرایط بحران انرژی، ایالات متحده به سرعت تولیدات اروپایی را منتقل می کند، آنها پرسنل، فناوری ها، منابع تولید پیشرفته را دریافت می کنند. اما هیچ کس در خارج از کشور نگران این نیست که اروپا زمستان بسیار تاریک، سرد و طولانی داشته باشد.

نبنزیا خاطرنشان کرد که روسیه طرفدار تحقیقات جامع خرابکاری علیه خطوط لوله گاز نورد استریم یک و ۲ است، اما هرگونه تحقیقات بین المللی تنها با مشارکت این کشور می تواند عینی باشد.

وی گفت که روسیه خواستار تحقیقات جامع برای روشن شدن شرایط واقعی این حادثه است. ما امیدواریم که شما (کشورهای غربی - اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد) از اقدام روس هراسی و عاری از موازنه کلامی عاری از عقل سلیم به روح آنچه در رابطه با حملات اوکراین استفاده کردید خودداری کنید.

نبنزیا گفت: "برای ما کاملاً بدیهی است که اجرای خرابکاری با چنین پیچیدگی و مقیاسی فراتر از توان تروریست های عادی است. ما اقدامات آسیب رساندن به خطوط لوله گاز را یک خرابکاری عمدی علیه مهمترین هدف زیرساخت انرژی فدراسیون روسیه می دانیم.

این دیپلمات افزود: ما قطعاً تمام کسانی را که در این خرابکاری دست داشته اند، شناسایی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: هر گونه تحقیقات بین المللی درباره آنچه رخ داده است، تنها در صورتی می تواند ادعای عینی داشته باشد که روسیه در آن دخالت داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل