بازدید 8033

آزادی ۲ هزار زندانی استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: در ۴ ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۲ هزار و ۱۲۴ نفر از زندانیان استان با استفاده از ارفاقات قانونی یا تسهیلات قضایی آزاد شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 29 September 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، غلامعلی دهشیری در تشریح اقدامات دادگستری استان یزد در رابطه با آزادی زندانیان واجد شرایط با استفاده از ارفاقات قانونی و تسهیلات قضایی، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های قوه قضاییه در دوران تعالی کاهش جمعیت کیفری است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده در ۴ ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۲ هزار و ۱۲۴ نفر از مددجویان استان با استفاده از ارفاقات قانونی یا تسهیلات قضایی از زندان آزاد شده‌‎اند

وی افزود: این تعداد از محکومان استان یزد با استفاده از ارفاقات قانونی و یا تسهیلات قضایی از قبیل «آزادی مشروط، تعلیق در اجرای مجازات و…» از نعمت آزادی برخوردار شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به آزادی هزار و ۸۵۲ زندانی و ۸ مورد عفو زندانیان استان در سال‌جاری، ادامه داد: از زندانیان آزاد شده در نتیجه اعمال ارفاقات قانونی و تسهیلات قضایی در سراسر استان انتظار می‌رود که اعطای این امتیازات قانونی را ارزشمند تلقی کرده و در مسیر درست زندگی حرکت کنند.

دهشیری تاکید کرد: به هیچ عنوان اعمال امتیازات قانونی برای مجرمانی که امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، نخواهد بود بلکه برخورد قانونی و قاطعانه با آنان صورت می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: ادامه این روند موجب کاهش جمعیت کیفری و گشوده شدن گره‌های زندگی خانواده‌هایی شود که منتظر آزادی و بازگشت سرپرست یا فرزندان خود هستند و این افراد نیز زندگی سالمی را در پیش گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار