بازدید 83588

پاسخ به استفاده از نیروهای بسیج در گشت‌های ارشاد

رییس پلیس تهران بزرگ درباره برخی اخبار مبنی بر بکارگیری نیروهای بسیج در گشت‌های ارشاد گفت: تمام این افراد از نیروهای پلیس هستند.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 20 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ درباره وظیفه پلیس در موضوع حجاب گفت: واحدهای عملیاتی گشت امنیت اجتماعی و اخلاقی مسئولیت دارند کسانی که در معابر و اماکن عمومی ظاهر شده و به کسانی که شئونات لازمه را رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند و این از وظایف قانونی پلیس است.

وی در پاسخ به این سوال که روزانه چه تعداد افراد به مقر گشت ارشاد منتقل می‌شوند و یا سقف معینی برای انتقال افراد به مقر پلیس امنیت اجتماعی اخلاقی وجود دارد، گفت: ۹۰ درصد کسانی که با پلیس امنیت اخلاقی برخورد دارند و شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند به گونه‌ای است که با تذکرات پلیس در محل رعایت کرده و به دستور پلیس گوش می‌دهند. حدود ۹ درصد از این افراد به داخل ون‌های گشت‌های امنیت اخلاقی منتقل شده و در آنجا با تذکراتی که داده می‌شود، محل را ترک می‌کنند. تنها یک درصد از این افراد که وضعیت مناسبی ندارند برابر قانون به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع داده می‌شوند.

رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: در پلیس امنیت اخلاقی به جای این که با این افراد برخورد قانونی شده و برای‌شان پرونده‌سازی شود و به مراجع قضایی معرفی شوند در همان سالن پلیس امنیت اخلاقی به صورت منظم و با امکانات لازم توجیه شده و به آن‌ها آموزش داده می‌شود و اگر لباس نامناسبی داشته‌باشند خانواده برای آن‌ها لباس مناسب آورده و با لباس مناسب از آنجا خارج می‌شوند. همه ماموران در این سالن که کلاس‌های توجیهی برگزار می‌شود، خانم هستند و هیچ پلیس آقایی در آنجا حضور ندارد.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا برای مامورانی که در گشت امنیت اجتماعی و اخلاقی فعالیت می‌کنند کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود، گفت: ده‌ها کارگاه آموزشی در سطح اساتید مجرب برای ماموران برگزار شده و در ارتباط با انجام ماموریت‌شان و قوانین جاری در اجرای درست ماموریت‌شان و همچنین در رابطه با برخورد مناسب با مردم و...به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مستمر ماموران خانم و آقا در پلیس امنیت اجتماعی اخلاقی جزئی از برنامه‌های همیشگی آن‌ها است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۹۴
انتشار یافته: ۱۳
آفرین
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
دست بردارید از این گشت ارشاد
کجای ایران رو اباد کردید که در مقام ارشاد قرار بگیرید
کی به شما همچین اجازه ای رو داده؟
عجب!!!!!!!!!!!!!
واقعا چقدر مهربونند
ما چقدر خوشبختیم
همه چی ارومه
ما همیشه صورت مسئله را پاک میکنیم من دو روز به اتفاق فرزندم برای خرید مانتو مناسب جلو بسته در شهرخودم گشتم وگیرم نیامد وقتی وضعیت پوشاک سروسامان بگیرد بقیه خودش اتومات تنظیم میشه شما پوشاک کشور رارها کردید وهر تولیدکننده وفروشنده به سلیقه میفروشه بعد تو خیابان به دختر گیر میدید تابی جون حاضرم با حضور نماینده شما برای خرید مانتو به فروشگاه شهر بریم اگر پیدا نکردید این بساط را جمع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
تابی جوووون؟؟ مشکلی‌ نداری احیانا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
شما کی می فهمید که مغازه دار چیزی رو میفروشه که مردم می پسندند. لذا تا می تونید با سایه ها بجنگید جامعه مسیر خود را خواهد رفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
فروشنده ها با توجه به تقاضای بازار جنس می فروشند
تا وقتی ساختار ذهنی امثال شما زورگویی است مشکل حل نمی شه
در تمام مغازه ها هم مانتو جلو باز هست و هم جلو بسته
ولی فرزند شما مانتو های جلو باز می پسنده و شما فکر می کنی اگر این مانتو ها کلا نباشه بچه شما مجبور می شه جلو بسته بخره !
به فرزند خودت زورگویی می کنی و دلت می خواد به کل زنان زور گفته بشه تا تو از عقایدت دست نکشی ؟
همم ! پس اون خانم مامور که شال خانم امینی رو می گیره و به یه سمتی پرت می کنه ، تازه برای این برخورد بی ادبانه آموزش هم دیده !
این اموزش دیده ها هستند ..وای به حال اموزش ندیده هاشون..
ایا در برخورد با خانمهای مورد نظر وهدایت انها به ون نیروی انتظامی مردان نیروی انتظامی اجازه دست زدن به زن ودختر مردم را دارند؟اگر این اجازه را ندارند پس چرا با اینگونه مامورین برخورد نمیشود
یه جوری حرف میزنید انگار ده ها فیلم از ون ارشاد و نحوه بازداشت دیده نشده و خودمان هم که اصلااااا تجربه همکلامی با این نیروهای فرهبخته را نداشته ایم!!!!
تفتیش عقاید و اعمال سلیقه یک عده خاصی برای همه نتیجه اش می شه این

شما چرا اصرار دارید که مردم رو به زور ببرین بهشت بابا با دین و ایمان و حجاب و مسایل شخصی جماعت کار نداشته باشید ببینید کارها اتوماتیک حل می شه یا نه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر