بازدید 5303
۳

کمیته‌های استانی احیای دریاچه ارومیه تعیین شدند

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به عزم دولت برای احیای دریاچه ارومیه گفت: کمیته‌های تخصصی استانی برای احیای دریاچه تعیین شده و از هفته آینده کار خود را در حوزه‌های مختلف آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 20 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا،محمدصادق معتمدیان امروز ۲۸ شهریورماه در بازدید از طرح‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی برای جلوگیری از ریزگردهای حاشیه دریاچه ارومیه، اظهار کرد: این کمیته‌ها با یک رویکرد تخصصی برنامه‌های لازم برای احیای دریاچه ارومیه را ارائه خواهند کرد تا مورد بررسی، تصویب قرار گرفته و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: باید برنامه تمامی دستگاه‌های دخیل در احیای دریاچه ارومیه به صورت دقیق مشخص و طبق برنامه ریزی صورت گرفته اجرایی شود.

دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای کنترل ریزگردهای حاشیه دریاچه ارومیه افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار انواع گونه‌های مقاوم و قابل رشد در شرایط دریاچه ارومیه برای کنترل شن‌های روان و ریزگردها، کاشت شده که نقش موثری نیز در این خصوص داشته است.

وی با بیان اینکه برای مدیریت روان آب‌ها بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه تعریف و اجرا شده است، اضافه کرد: بادشکن غیر زنده نیز به طول ۱۶۰ کیلومتر در حاشیه دریاچه ارومیه برای کنترل ریزگردها اجرا شده است.

معتمدیان با تاکید بر اینکه باید کانون‌های ریزگردها به صورت دقیق مورد مطالعه قرار گیرد، یادآور شد: کنترل ریزگردها یکی از دغدغه‌های اهالی و روستاییان ساکن در حاشیه دریاچه ارومیه است که اقدامات لازم در این راستا بزودی اجرایی می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین بر افزایش کمی طرح‌های کنترل ریزگردهای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: در همین راستا اعتبارات لازم از سوی دولت اختصاص می‌یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
بختگان و پربیشان در فارس جزو ایران حساب نمیشن؟
کلفت تر از اینها نتوانستند احیا کنند اب پای در خت خشک ریختن است فقط نزول اسمانی و بس
بحای اضافه کردن بادشکن غیر زنده چاه های غیر مجاز رو ببندید و یکم سر سدها رو شل کنید و کشت محسولاب پر اب مثل سیب رو محدود کنید. مشکل تو 3 سال حل میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر