بازدید 49318
با دویست و چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از مرگ گریخت/ مسکو: اگر آمریکا به اوکراین موشک دوربرد دهد با روسیه وارد جنگ می شود!/ واکنش رئیس جمهور چچن به عقب نشینی نیروهای روسیه

دویست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ 15 September 2022

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از مرگ گریخت/ مسکو: اگر آمریکا به اوکراین موشک دوربرد دهد با روسیه وارد جنگ می شود!

بین الملل تابناک: دویست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

انعقاد قرارداد برای ارسال 1800 موشک جاولین
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۲۱:۵۲

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قراردادی به ارزش ۳۱۱ میلیون دلار را با شرکت‌های لاکهید مارتین و ریتون برای تامین ۱۸۰۰ سیستم موشکی ضدتانک جاولین به اوکراین امضا کرد.

ویلیام لاپلانت معاون وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد این قرارداد نشانه تعهد ارتش آمریکا به تقویت صنعت داخلی و حمایت از متحدان و شرکای خود است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، در چارچوب طرح تولید موشک های جاولین تاکنون بیش از ۵۰ هزار موشک و ۱۲ هزار واحد پرتاب تولید شده است.

پیش بینی می شود ارتش آمریکا تا سال ۲۰۵۰ از موشک هدایت شونده ضد تانک جاولین استفاده کند.

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۲۰:۵۹

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی تحریم های جدیدی را در پی جنگ اوکراین، علیه گروهی از اشخاص و نهادهای روسی وضع کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم های جدید ۲۲ فرد و دو نهاد را به علت نقش آنها در جنگ علیه اوکراین مورد هدف قرار داده است.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، این تحریم‌ها با هماهنگی وزارت بازرگانی، وزارت خارجه، محدویت های جدید صادراتی را بر روسیه اعمال می‌کند و صنایع دفاعی و فناوری پیشرفته روسیه را مورد هدف قرار می‌ دهد.

مخالفت 87 درصدی مردم اوکراین با واگذاری اراضی این کشور به روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۹:۳۲

یافته های یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۸۷ درصد مردم اوکراین با واگذاری اراضی این کشور به روسیه در ازای برقراری صلح مخالفند.

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از نتایج نظرسنجی جدید "موسسه بین المللی جامعه شناسی کی یف" نوشت که در تمامی استان های اوکراین، اکثریت مطلق پاسخ دهندگان حتی به قیمت به درازا کشیدن جنگ حاضر به واگذاری اراضی این کشور به روسیه نیستند.

در نظرسنجی های مشابه ماه های ژوئیه و مه، مخالفت مردم با چنین مصالحه ای به ترتیب ۸۴ و ۸۲ درصد بود.

نظرسنجی اخیر از ۷ تا ۱۳ سپتامبر (۱۶ تا ۲۲ شهریور) و از میان ۲ هزار داوطلب انجام شد و با پیروزی های اخیر اوکراین در بازپس گیری بخش های وسیعی از استان خارکیف همزمان بود.

با وجود چنین موفقیتی، روسیه کماکان ۲۰ درصد خاک این اوکریان را در اشغال خود دارد.

به نوشته رویترز، نظرسنجی مذکور همچنین نشان می دهد که ۵۷ درصد از روس تباران اوکراین و ۸۵ درصد از اوکراینی های روس زبان با مصالحه ارضی با روسیه مخالف بوده و ۲۴ درصد از روس تباران این کشور از چنین ایده ای حمایت می کنند.

رایزنی تلفنی پوتین و گوترش پیرامون اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۶:۲۷

کرملین اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل درباره امنیت غذایی جهانی، معامله غلات و جنگ در اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، کرملین در این بیانیه اعلام کرد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این تماس تلفنی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره اقدامات سازمان ملل برای رفع تمامی محدودیت‌ها در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی و کودهای روسیه اطلاع داد.

مسکو و سازمان ملل با همکاری بیشتر برای تضمین امنیت غذایی جهانی توافق کردند.

آنها همچنین درباره اوضاع پیرامون نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی در اروپا که در اوکراین قرار دارد اما از مارس سال جاری میلادی تحت کنترل روسیه است، صحبت کردند.

مسکو بارها نیروهای کی‌یف را به بمباران این نیروگاه و زمین‌های اطرافش متهم کرده و هشدار داده است که چنین اقداماتی می‌تواند منجر به یک فاجعه اتمی در مقیاس چرنوبیل شود. کی‌یف این اتهامات را رد کرده و در مقابل روسیه را مقصر اتفاقاتی که در این تاسیسات رخ داده، دانسته است.

پوتین روز چهارشنبه از تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با هدف مشارکت در امنیت این نیروگاه استقبال کرد و به گوترش درباره اقدامات روسیه در راستای تضمین امنیت این نیروگاه اطلاع داد.

گوترش و پوتین همچنین درباره یک هیات حقیقت‌یاب سازمان ملل که قرار است درباره حمله ژوئیه سال جاری میلادی به زندانی که محل بازداشت زندانیان جنگ اوکراینی در جمهوری خودخوانده دونتسک بود، تحقیق کند، تبادل نظر کردند.

مسکو کی‌یف را مقصر این حمله می‌داند که در آن ۵۰ زندانی کشته و ۷۳ تن دیگر زخمی شدند. اما کی‌یف ضمن رد این اتهامات مدعی است که نیروهای روسیه این حمله را ترتیب دادند تا اوکراین را مقصر جلوه دهند. وزارت دفاع روسیه از کارشناسان سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دعوت کرده تا یک تحقیقات بی‌طرفانه انجام دهند. گوترش در این تماس تلفنی به پوتین گفت که سازمان ملل همچنان در حال فراهم کردن مقدمات برای این ماموریت است.

لایحه سناتورهای آمریکایی برای معرفی روسیه به عنوان حامی تروریسم
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۶:۲۶

سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی به رغم مخالفت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و مقامات دولتش با موضوع معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم طرحی را در این زمینه در سنا ارائه کردند.

دولت اوکراین خواستار اقدام دولت آمریکا برای معرفی کردن روسیه به عنوان حامی تروریسم شده بود اما جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با این اقدام مخالفت کرد.

بر اساس گزارش ها، هنوز درباره اینکه آیا این طرح به رای گذاشته خواهد شد و یا زمان رای گیری مشخص نیست .

ریچارد بلومنتال سناتور دموکرات آمریکایی از حامیان این طرح به خبرنگاران گفت: اکنون لزوم مطرح کردن این اقدام شدیدتر از هر زمان است.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه و از دیگر حامیان این طرح نیز گفت که تعیین روسیه بعنوان کشور حامی تروریسم پیام حمایت قدرتمند از اوکراین را به کی‌یف و به متحدان آمریکا ارسال می کند.

وی افزود که این اقدام همچنین زمینه اعمال مجازات‌های شدید علیه روسیه همچون اجازه شکایت از آن در دادگاههای آمریکا را به دلیل اقداماتش در اوکراین و تشدید تحریمها را فراهم می ‌کند.

این دو سناتور چندین ماه حامی این اقدام بودند و در ماه جولای نیز به اوکراین برای حمایت از این کشور سفر کردند.

این در حالی است که ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که دولت بایدن در حال گفتگو با کنگره برای بررسی اقدامات مشابه علیه روسیه به جای قراردادن این کشور در فهرست کشورهای حامی تروریسم است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: این اقدام می تواند پیامدهای ناخواسته ای داشته باشد ولی ما در حال تعامل با کنگره برای یافتن ابزارهایی هستیم که این پیامدها را نداشته باشد اما در عین حال اقتصاد و دولت روسیه را مورد هدف قرار بگیرد.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید ۱۶ شهریور ماه در جمع خبرنگاران افزود که تصمیم بایدن مبنی بر عدم معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم قطعی است.

این مقام کاخ سفید تصریح کرد که این راه، قوی ترین و موثرترین راه برای حرکت به جلو نیست.

تمدید شش ماهه تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۶:۲۵

شورای اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ۱۲۰۶ شهروند روسی و ۱۰۸ شرکت روسی را که پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ و آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در ۲۴ فوریه اعمال شده بود، به مدت شش ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، در این بیانیه که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: این شورا تصمیم گرفت مدت زمان اقدامات محدودکننده علیه کسانی که مسوول تضعیف یا تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین هستند، به مدت شش ماه دیگر تا ۱۵ مارس ۲۰۲۳ تمدید کند.

در این سند آمده است: تحریم‌ها بر ۱۲۰۶ فرد و ۱۰۸ نهاد ادامه خواهد یافت؛ بسیاری از آنها در واکنش به تخاصم نظامی غیرموجه و تحریک‌نشده روسیه علیه اوکراین هدف قرار گرفته‌اند.

تحریم‌ها شامل محدودیت سفر برای افراد، مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت ارائه اعتبار یا سایر منابع اقتصادی به این افراد و شرکت‌های فهرست شده است.

واکنش رئیس جمهور چچن به عقب نشینی نیروهای روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۶:۲۲

«رمضان قدیروف» رئیس جمهوری خودمختار چچن چهارشنبه شب، ادعای کشورهای غربی مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای روسیه در برابر عملیات ضدحمله اوکراین را رد کرد و آن را تاکتیک و استراتژی مسکو دانست.

به گزارش خبرگزاری «ریانووستی» روسیه، قدیروف در کانال تلگرامی خود نوشت:نیروهای روسیه از هیچ نقطه‌ای در عملیات نظامی در اوکراین عقب نشینی نکرده‌اند.

وی گفت که این اقدامات از جمله تاکتیک‌ها و راهبردهای ارتش روسیه برای فریب نیروهای دشمن است.

رییس جمهوری خودمختار چچن نوشت: به خشن‌ترین و شکاک‌ترین کسانی که نسبت به این موضوع [عقب نشینی نیروهای روسیه] واکنش نشان دادند، اطمینان خواهم داد. ارتش روسیه در هیچ نقطه‌ای عقب نشینی نکرده است. تمام این اقدامات تنها تحریک کشورهای غربی است. خود را فریب ندهید. در جنگ مقولاتی همچون تاکتیک‌ و استراتژی وجود دارد.

قدیروف افزود: نمی توانیم به صورت بی هدف به سوی همه از جمله غیر نظامی‌ها شلیک کنیم تا تمایل جنون آور برخی نادان‌ها را ارضا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات ویژه، روسیه تلاش میکند، تلفات انسانی را به حداقل برساند.

در همین راستا، ژنرال ابرهارد زورن، بازرس ارتش آلمان در مورد ضدحملۀ اوکراین گفت که اوکراینی‌ها از "پیروزی‌های بزرگ" در برابر روسیه سخن می‌گویند و از باز پس گرفتن سه هزار کیلومتر مربع از خاک‌شان ابراز خوشحالی می‌کنند، اما نباید به این پیشروی ها خوشبین بود.

سخنان زورن درحالی بیان می شود که روز سه‌شنبه یک مقام ارشد نظامی آمریکا ادعا کرد نیروهای روسی از اوکراین به داخل مرزهای کشورشان عقب نشینی کرده اند.

سفر رئیس کمیسیون اروپا به اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۶:۲۱

"اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپا برای سومین بار از زمان آغاز درگیری‌های نظامی در اوکراین، امروز (پنجشنبه) وارد کی‌یف شد تا با رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش روزنامه لو فیگارو، رایزنی برای ادغام اوکراین در اتحادیه اروپا از محورهای این سفر اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، فون در لاین با انتشار توییتی اعلام کرد: برای سومین سفرم از زمان آغاز جنگ روسیه در کی‌یف هستم و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و دنیس چمیگال نخست وزیر اوکراین دیدار می‌کنم.

رئیس کمیسیون اروپا اضافه کرد: این گفت‌وگوها بر راهبرد چگونگی نزدیک کردن اقتصاد و مردممان به هم در حالی که اوکراین به سمت الحاق به اتحادیه اروپا حرکت می‌کند، متمرکز می‌شود.

مسکو: اگر آمریکا به اوکراین موشک دوربرد دهد با روسیه وارد جنگ می شود!

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در یک مصاحبه به آمریکا درباره ورود مستقیم به جنگ با روسیه به بهانه حمایت از اوکراین بشدت هشدار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مصاحبه‌ای با سفیر مسکو در واشنگتن کرده و نظر او را درباره گمانه‌زنی برخی رسانه‌های آمریکایی در خصوص احتمال تجهیز اوکراین به موشک‌های دوربرد واشنگتن جویا شد.

آناتولی آنتونوف که پیش از تعیین به عنوان سفیر روسیه در آمریکا به عنوان معاون وزیر دفاع روسیه فعالیت داشت، هشدار داد که اگر اوکراین موشک‌های دوربرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد یک رویارویی نظامی با روسیه خواهد شد.

سفیر مسکو در واشنگتن گفت: «نگرانی ویژه این واقعیت است که برای چندین ماه اوکراین درخواست تهیه موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS (ساخت آمریکا) را دارد که برای حمله به اهدافی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری طراحی شده‌اند».

این مقام ارشد روس هشدار داد: «در صورت دستیابی کی‌یف به چنین تسلیحاتی، شهرهای بزرگ روسیه و همچنین تاسیسات زیرساخت صنعتی و حمل و نقل، مورد تخریب احتمالی قرار خواهند گرفت. چنین سناریویی به معنای دخالت مستقیم ایالات متحده در رویارویی نظامی با روسیه است».

سفیر روسیه در آمریکا افزود، کی‌یف از قبل هم نشان داده که در استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه تردید نخواهد کرد، همانطور که در دونتسک و لوهانسک نیروهای مسلح اوکراین به طور مداوم هنجارهای انسان‌دوستانه را نقض می‌کنند.

روز دوشنبه هفته جاری روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که اوکراین از آمریکا خواستار موشک‌های دوربرد «سامانه های موشکی تاکتیکی ارتش» (ATACMS) شده است.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نگرانی دارند که اوکراین از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده کنند.

هشدار سفیر روسیه به آمریکا در شرایطی مطرح شده که واشنگتن به دنبال آغاز جنگ روسیه و اوکراین، حمایت‌های همه جانبه اقتصادی و تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده است.

زلنسکی از مرگ گریخت

سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که خودروی ولادیمیر زلنسکی تصادف کرده است اما او در این حادثه جان سالم به در برد.

به گزارش رویترز، سرهی نیکیفوروف سخنگوی رئیس جمهور اوکراین بامداد پنجشنبه در پستی در فیس بوک اعلام کرد که خودروی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در یک سانحه رانندگی در کی ف تصادف داشته است، اما وی آسیب جدی ندید.

نیکیفوروف بدون اشاره به زمان تصادف گفت که ماشین زلنسکی با یک وسیله نقلیه شخصی برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور اوکراین توسط پزشک معاینه شده است و آسیب جدی ندیده است، گفت: این حادثه در حال بررسی است.

تحریم 30 تبعه انگلیس توسط روسیه

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از تحریم ۳۰ تبعه انگلیس خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است که فهرست مذکور شامل رؤسای ساختارهایی در انگلیس است که دستور کار ضدروسی را ترغیب کرده و یا در زمره لابیگران مجتمع نظامی-صنعتی هستند.

بر اساس دستور بیانیه امروز مسکو، تحریم شدگان انگلیسی دیگر نمی‌توانند به روسیه وارد شوند.

اوایل مرداد ماه سال جاری بود که در ادامه تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه، دولت انگلیس اعلام کرد که ۴۲ نفر از مقامات مسکو را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

این تحریم‌ها که شامل ممنوعیت سفر و توقیف دارایی‌ها می‌شد، علیه برخی فرمانداران و مقامات مناطق مختلف روسیه اعمال شد.

رسانه‌های روسی در این خصوص گفتند که وزیر دادگستری این کشور هم در این فهرست تحریمی قرار داشت.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۱
این خرس رو خشمگین نکنید الان داره با طئمه خودش بازی بازی میکنه وای به روز که خشمگین بشه و موشک های فوق پیشرفته سوپرسونیک خودش با کلاهک های هسته رو عملیاتی کنه دنیا کنفیکون میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
پوتین دیروز اعلام کرد که اگر مجبور به استفاده از سلاح هسته ای بشیم هیچ کاری به اکراین و سایر کشورها نداریم هدف ما تنها کشوری که مسبب این جنگ است خواهد بود. در پی صحبت پوتین دیروز رییس سازمان سیا و پنتاگون و وزیر دفاع آمریکا جلسه اضطراری تشکیل دادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
بخواب بینیم بابا سانذیسی
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
دوستان جدید پوتین و روسیه روی توده ای ها را سفید کردند. توده ای ها الان سالهاست که در کشورهای غربی پناهنده هستند و از سیستم سرمایه داری کمک اجتماعی و خانه و حتی نشریه می گیرند و روسیه سالهست بهتریم روابط را با دولت ایران که این توده ای ها رد اخراج کرد دارد ولی باز توده ایها درود بر روسیه و زنده باد بر پوتین می گویند. حالا این دوستان جدید دارند می بینند که پوتین روسیه را هقت ماه هست در باتلاق اکراین غرق کرده و عالم و ادم حتی در حود روسیه می بینند و دارند میگن که دومین ! ارتش توده ای دنیا دارد از سر اجبار عقب نشینی میکند ولی باز این دوستان جدید روسیه میگن روسیه داره خودش را گرم می کند و اگر بخواهد بک تکان بخودش بدهد ظرف دو هفته تا برلین و بروکسل مقر ناتو پیش می رود. بابا این روسها در هیچ چیزی خوب نباشند تو تشخیص افراد ضعیف برای مغز شویی به نفع خود استادند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
پسر خوب این خرس قطبی خیلی وقت است که به خواب زمستانی رفته در مقایسه با سلاحهای نسل جدید غرب. استفاده از کلاهک هسته ای هم که عین شلیک به مغز خویش است، مگه بقیه وامیستن نگاه میکنن!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
روسیه هنوز تو اوکراین مونده حالا آمریکا رو تهدید به جنگ میکنه؟ حتا نتونستید پشت متحد خودتون ارمنستان در بیاید . خوب میشید . همه خوب میشیم
ناشناس
| Finland |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
در حواب کل کامنت های غربگدا ها باید گفت جوجه رو آخر پائیز می شمارن. میشه حدودا طرفای زمستان خودمونن :)))
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
منظورت موشک هایپر سونیکه؟
متاسفانه روسیه فعلا اوضاع خوبی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
خوشبختانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
باید گفت خوشبختانه!!!؟؟؟

چون اگر روسیه و چین خدای نکرده بر دنیا مسلط شوند

تمام مردم دنیا را به برده داری و بهره کشی خواهند برد

همچون زمان سیاه استالین که بیست میلیون نخبگان

معترض و منتقد روسیه را در سیبری زیر شکنجه و برده

گی و کولاکها که زندانهای بدون بازگشت بودند زجر داد و کشت و نابود کرد

و چین ۳۰ میلیون مسلمانان ایغور خود را میکشد

و کره شمالی تمام مردم خودش را به اسارت گرفته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
رحمت خدا بر کسانیکه برعلیه دو کشور جنایتکار و ضد اسلام و غارتگر چین و روسیه مطلب مینویسند
کار روسیه و این نوچه پوچه هامون نیست ایران باید خودش وارد عمل بشه و طومار غرب رو در هم بپیچه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
کل کشورهای ناتو دارند با روسیه می جنگند. جنگ برابر نیست این جنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
فعلا با مرغ 60 تومنی طومار خودمون پیجیده شده جناب ساندیس
تو هم دو روز حقوقت نیاد یادت میره لیلی زن بود یا مرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
عالی بود، خندیدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
از امشب ساندیس را دوتا دوتا بخور

و کیک را نصفه بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
غربگداهایی که تمام افتخارشون فقط پابوسی غرب هست، به وطن پرستان طعنه می زنن که چرا ساندیس ایرانی می‌خورید و غذای مک دونالد را از توی سطل زباله غرب جمع نمی کنید و نوش جان کنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
۲۳:۵۸
...کاشکی این ساندیس هایی که میگی واقعی بود
خنده‌داره که روسیه توی درگیری با اوکراین مونده حالا آمریکا رو تهدید به رویارویی نظامی میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
روسیه رعایت مردم را میکنه نه مثل آمریکا و ناتو که لیبی و عراق را مدتها با بمب و موشک ویران کردند
شرم آور است، پوتین رسما شکست خورده ولی انگار نمیخواهد این راقبول کند، این کشور خورده و ضعیف به چه درد کشور ما میخورد
ما باید با کشورهای قدرتمند و پیشرفته تعامل کنیم نه با روسیه ی منفور و منزوی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
ما با کشوری که 200 سال هم قدمت نداره تعامل نمی کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
هند، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای سازمان شانگهای هستند.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
همیشه ما رو اسب بازنده شرط بندی کرده ایم ,
عماد دلفراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
دوستی که میگی روسیه شکست خورده . خیر روسیه نه شکست خورده و نه پسرفت و عقب نشینی کرده. و این رسانه های جهان علیه روسیه است که چنین ترغیب میکنند وگرنه روسیه قصد رویارویی با امریکا رو مستقیم دارد . فریب رسانه های استکبار و نخورین .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
نمیدونم چطور تحلیل کردین و به این نتیجه رسیدید که روسیه شکست خورده ! روسیه بدنبال اهداف معینی در شرق اوکراین است همچنین مخالف پیوستن اوکراین به ناتو است که موفق هم شده است.
ضمنا طرف مقابل روسیه فقط اوکراین نیست بلکه ۴۰ کشور به رهبری شیطان بزرگ غیر مستقیم و با تمام توان جلوی روسیه قرار گرفته اند .و روسیه برتری خود را در عرصه نظامی و اقتصادی ثابت کرده است.
گریختن کار ترسو ها است اگر مرد بود باید می ایستاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
مثل امریکا که افغانستان گریخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
روسیه چنان در عقب نشینی عجله دارد

و کامیونها سرعت گرفته اند

که بعضی وقتها سربازها را جا میگذارند و فرار میکنند

و حالا پوتین از وارد شدن نیروهای اوکراینی به داخل

خاک روسیه و اشغال نظامی خاک خودش وحشت کرده
بازسلام افسوس همه رهبران جهان وهمچنین رئیس سازمان ملل ورهبرکاتولیک پاپ شرق وغرب تشنه خون مردم جهان وآخرالامر جیفه واین جیفه بایستی به خاک پنهان شود افسوس ازگذشته عبرت نگرفته ونمبگیرند همیشه تشنه جنگ وخونریزی هستند افسوس
قصد امریکا از روز اول تاسیسش راه انداختن جنگ جهانی و از بین بردن کره زمین با سلاح هسته ای بود یکبار هم این کار و در ژاپن تست کردند. امیدوارم روسیه دست این وحشی های جنایتکار بهانه ندهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
عزیز . امریکا و بخصوص طبقه حاکم درامد سرانه ۷۰ خزار دلار دارند. روسیه درامد سرانه ۸ هزار دلار دارد. حالا یک کشور بسیار مرفه و ثروتمند چرا باید دنیا را نابود کند؟ اگر کمی پول و سرمایه که خودت ساخته باشی و زحمتش را کشیده باشی می دانی که غیر ممکن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
به جای خوردن ساندیس زیاد

کمی تاریخ بخوان و از این حرفها نزن که مسخره ات میکنند
سعید
| United States of America |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
واقعا جای تاسف داره
یه عده وقتی از نظرات کسی خوششون نمیاد
با ساندیس ساندیس مثلا قصد تخریب طرف دارن

واقعا جای تاسف داره که تو اروپا جنگه اینجا ما دو دسته شدیم و به خون هم تشنه هستیم
روسیه بدون سلاح اتمی ،خرس بدون چنگ و دندان است .اگر با آمریکا روبرو بشود،ظرف یک هفته پوتین را مثل قذافی از لوله فاضلاب پیدا می کنند.شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
۱ هفته زیاده ۳ روز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
فعلا که جرات نداره با روسیه روبرو بشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
چون روسیه بزرگترین زرادخانه هسته ای جهان رو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
موشک های روسی از آمریکا قوی تره
ما دهه چهل پنجاهی های خوشبخت ! فقط یه جنگ جهانی سوم را کم داشتیم که اونم داره میاد ظاهرا !!!
آمریکا مثل اینکه یادش رفته یه زمانی از هیتلر به قهرمان و نجات دهنده بشریت یاد کرده بود و هیتلر به عنوان چهره سال در سال 1936 توسط مجله تایم انتخاب شد. الان اون نسخه از آرشیو مجله تایم حذف شده ولی اگر جستجو کنید در گوگل پیداش می کنید. الانم همینه سیاست آمریکا منتها این بار داره از نازیها در اکراین حمایت می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
دقیقا غربگداها تحمل حرف حق رو ندارن
پایان روسیه
تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
افول آمریکا به زودی
روسیه به خوبی می داند تهدید غرب و یا اروپا با سلاح های هسته ای کارساز نیست زیرا چندین کشور روسیه را می توانند با بمب های اتمی مورد هدف قرار دهند و غرب هم نمی خواهد فعلا در گیر موشک و یا بمب اتمی شود خواسته جامعه بین الملل برگشت روسیه به مرزهای شناخته شده و جبران خسارتی که به اوکراین وارد ساخته است و دنیا این عمل مسکو را باتفاق آرای محکوم کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
خواسته روسیه هم عدم عضویت اوکراین به باند خلافکاران غربی ناتو هستش
تابناک
قبل از شکست روسیه نوشتم بند های پوتین در حال باز شدن است سانسور کردی حالا قبول داری
منتظر شکستهای دیگر هم باش
اگه زلنسکی مرده بود خیلی بهتر بود تا اینکه بدست مردم اوکراین در آینده نزدیک تکه تکه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
مرگ بر پوتین و ارتش و دولتمردان جنایتکارش
کره زمین هم بزودی شبیه سیاره ناهید میشه این انسان لیاقت این سیاره زیبا را ندارد
پوتین جنایتکار است در باتلاق افتاده وممکن است دست به هر کاری بزند ایران باید از روسیه دوری کند تا شریک جنایتهای روسیه در نزد مردم دنیا شناخته نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
جو و مقاماتش به بهترین شکل زندگی می‌کنند و با زحمت جنگ سردی را که سی سال پیش به پایان رسید، احیا می‌کنند!
تجاوزگری را محکوم کنید اگر ایمان دارید و مسلمانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
اول تجاوز به یمن رو محکوم کن
آمریکا بیاد این روسیه کثیف رو توی یک روز شخم بزنه بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
الهی آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
این آرزوی شما طرفدار ظلم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
آمریکا برای ما که هیچ خاصیتی نداشته حالا تو چی گیرت آمده که اینقدر سنگ به سینه می زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
آمریکا حریف طالبان هم نیست
در زمانی که شاه متحد آمریکا بود،هرچه تلاش میکرد برای صنعتی شدن،نمی توانست حتی یک کارخانه ذوب آهن بسازد،و با پیگیری زیاد این شوروی بود که کارخانه را ساخت ، در مورد نیروگاه هسته ای هم تقریبا چنین شد و بالاخره روس‌ها ساختند.
اگر تاریخ را مطالعه کنید میفهمید عامل بیشتر جنگها آنگلا ساکسونها بوده آمد ، تا هژمونی خود را حفظ کنند، الان هم روس‌ها و چینی ها را هدف قرار دادند ،و از طرفی ایران توسط صهیونیست‌ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل