بازدید 3751
۱

طالبان: از سازمان ملل سوء استفاده می‌شود

سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش تازه گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در افغانستان گفت: از این سازمان به گونه آشکار سوء استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ 13 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از کابل، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با صدور بیانیه تندی در واکنش به گزارش ریچارد بنت "گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در افغانستان" گفت: در گزارش مغرضانه و دور از واقعیت سازمان ملل هیچ اشاره‌ای به اقدامات مثبت طالبان نشده است و گزارش وارونه سازمان ملل نشانه آن است که از این سازمان بزرگ جهانی به گونه علنی سوء استفاده می‌شود و اطلاعات نادرست، غیرمسئولانه و عقده نامه از نشانی آن منتشر می‌شود.

ذبیح الله مجاهد افزود: گزارش سازمان ملل را درباره نقض حقوق بشر در افغانستان، خصمانه و قابل تاسف می‌دانیم و محکوم می‌کنیم.

وی اظهار داشت: سازمان ملل باید به عقاید و نظر‌ها و باور‌های انسان‌های جهان احترام بگذارد و دیدگاه خود را بر میل و مزاج برخی کشور‌ها منتشر نکند.

سخنگوی طالبان ادامه داد: ادامه این روش حیثیت این سازمان بزرگ جهانی را زیر سوال برده و این را نشان می‌دهد که این سازمان مسائل جهانی را تنها از روزنه برخی کشور‌ها می‌بیند و گزارش‌های دورغ منتشر می‌کند.

مجاهد افزود: گزارشگر سازمان ملل با چشم پوشی از اقدامات مثبت به چند مورد براساس برداشت غلط و معلومات نادرست اشاره کرده است.

این مقام افغان گفت: امروز هیچ تهدیدی متوجه زنان افغان نیست و هیچ فرزند افغان بیگناه به زندان انداخته نمی‌شود هفتاد درصد سیستم تعلیم و تربیت راه اندازی شده است اقلیت‌ها بدون مشکلی آیین‌های عبادی خود را انجام می‌دهند و هزاران نفر که در بیست سال با حمایت از اشغالگران بی رحمانه افغان‌ها را کشته بودند، عفو شده اند.

ریچارد بنت "گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در افغانستان" در پنجاه و یکمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل ادعا کرد که مردم افغانستان گرفتار بحران حقوق بشری شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
فقط همین جنایتکاران مونده بودند که از سازمان ملل انتقاد کنند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها