بازدید 3614

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عراق

امیرعبداللهیان خواستار برقراری تمهیدات بیشتر برای ورود زمینی و هوایی زوار کشورمان و همچنین تسهیل ورود اتباع افغانستان و پاکستان از مرز زمینی کشورمان به عراق شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳ 08 September 2022

به گزارش «تابناک»، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، ضمن تشکر و قدردانی از مهمان نوازی کریمانه دولت و مردم عراق از زوار اربعین حسینی، خواستار برقراری تمهیدات بیشتر برای ورود زمینی و هوایی زوار کشورمان و همچنین تسهیل ورود اتباع افغانستان و پاکستان از مرز زمینی کشورمان به عراق شد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این گفتگوی تلفنی با قول مساعد برای پیگیری امور زوار اربعین، حضور روز پنجشنبه (فردا) وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در بغداد را فرصت مناسبی برای بررسی نزدیک امور و برقراری هماهنگی‌های لازم در این خصوص دانست.

وزیر خارجه عراق در پاسخ به سوال دکتر امیرعبداللهیان، به گفتگوی مجدد با همتای سعودی خود در خصوص مساعدت برای آزادسازی حاجی بازداشتی کشورمان اشاره و ابراز امیدواری کرد شرایط آزادی وی هر چه زودتر فراهم شود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفتگوی تلفنی همچنین در مورد آخرین روند مذاکره برای لغو تحریم به تبادل نظر پرداختند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان