بازدید 4540
۲

طالبان: حق کار و تحصیل برای زنان در اسلام محفوظ است

سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با اظهار اینکه اسلام به زنان حق کار و تحصیل داده است، گفت طالبان برای ایجاد فضای امن کاری و تحصیلی برای زنان تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 02 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «صادق عاکف مهاجر» سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت موقت طالبان با اظهار اینکه اسلام به زنان حق تحصیل، کار و کارآفرینی می‌دهد، گفت هیئت حاکمه برای ایجاد یک «محیط امن» برای کار و تحصیل زنان تلاش می‌کند.

عاکف درباره اینکه چرا هیئت حاکمه افغانستان زنان و دختران را از تحصیل و کار منع کرده است، به «الجزیره» گفت: «باید بگویم اسلام به زنان حق تحصیل داده است، اسلام به زنان حق کار داده است، اسلام به زنان حق کارآفرینی داده است. اگر اسلام اجازه آن را داده، من چطور می‌توانم آن را منع کنم».

سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت موقت طالبان در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که ۳۴۸ روز است بیشتر دختران در مقطع متوسطه امکان رفتن به مدرسه و تحصیل ندارند.

وی افزود در حال حاضر «زنان زیادی، از جمله افرادی از دولت قبل، در وزارتخانه‌‎های مختلف افغانستان کار می‌کنند. ما برای ایجاد شرایطی کار می‌کنیم تا آنها بتوانند به گونه‌ای کار کنند که از شرافت خودشان نیز محافظت کنند».

بر اساس این گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از تسلط طالبان بر افغانستان، سطح اشتغال زنان حدود ۱۶ درصد کاهش یافته، این در حالی است که سطح اشتغال مردان افغانستان حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، کارمندان زن دولت سابق افغانستان می‌گویند طالبان به طور مستقیم کارمندان دولتی زن را اخراج نکرده است، اما ورود زنان به محل کار را محدود کرده و برای ماندن در خانه به آنها حقوقی را نیز پرداخت می‌کند که به طور قابل توجهی کمتر از حقوق پیشین آنها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
الان این عکسی که گذاشتین چه ربطی به گزارش داشت ؟
دروغ میگن باور نکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل