عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بورس تابناک:

سهام دولتی خودروسازها هر چه زودتر واگذار شود

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بورس تابناک گفت: مطالبه نمایندگان و جامعه این است که هر چه زودتر سهام دولتی خودروساز‌ها واگذار شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 31 August 2022

به گزارش بورس تابناک، حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک در مورد واگذاری سهام دولتی خودروساز‌ها اظهار کرد: دولت قصد دارد با توجه به سیاست تعریف شده در صنعت خودرو سازی سهام خود در ایران خودرو و سایپا را واگذار کند، این مطالبه نمایندگان و جامعه است که در دستور کار دولت قرار گرفته است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن اضافه کرد: مدتی است که بحث برآورد از دارایی‌های دولت در شرکت‌های خودرو سازی با بکار گیری کارشناس رسمی دادگستری شروع شده و بعد از اتمام ارزیابی دارایی ها، واگذاری انجام می‌شود.
نماینده مردم فسا با بیان اینکه به دلیل گسترده بودن اموال دولت در شرکت‌های خودرو سازی روند ارزیابی طولانی شده است گفت: مطالبه نمایندگان و مجلس این است که این مهم به تاخیر نیفتد و هر چه زودتر سهام دولتی خودروساز‌ها واگذار شود.
فیروزی با بیان اینکه دولت در خودرو سازی سهام زیادی ندارد گفت: سهام دولت در خودروسازی‌ها کمتر از ۱۰ درصد است و چیزی که شاید مطالبه عمومی باشد اعمال مدیریت است و بحث این است که اعمال مدیریت از دولت خارج می‌شود و باید با توجه به شرایط جاری کشور با سازوکار مناسبی این واگذاری انجام شود.
وی با بیان اینکه حوزه خودرو سازی بسیار مهم و استراتژیک است و با منافع و امنیت ملی کشور ارتباط نزدیکی دارد، بیان داشت: این صنعت اثر بسیار مهمی در حوزه اقتصادی دارد و باید به شیوه‌ای واگذار شود که نقش دولت به مرور در این صنعت کم رنگ شود و در نهایت بخش خصوصی عهده دار این حوزه شود.
عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر قرار است اعمال مدیریت دولت در صنعت خودرو سازی وجود داشته باشد باید بیشتر در قالب سیاستگذاری باشد.
نماینده مردم فسا در پایان تاکید کرد: اگر ظرفیت بخش خصوصی در حوزه صنعت خودرو سازی را فعال کنیم و از توان این بخش به نفع فعال سازی و به روز رسانی صنعت خودرو سازی استفاده کنیم بی شک کیفیت خودرو سازی در کشور ارتقا می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار