بازدید 11277

پایانِ یادگیری سطحی در دانش آموزان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: وقتی بحث کنکور، تست و تکنیک به میان می‌آید طبیعتا یادگیری در لایه‌های سطحی انجام می‌شود و یادگیری به صورت عمیق رخ نمی‌هد.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 28 August 2022

به گزارش «تابناک»، «محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درمورد اهمیت یافتن مقوله معدل به واسطه شرایط جدید کنکور برای مقطع متوسطه و راهکارهایی برای تقویت معدل دانش آموزان توضیح داد: شرایط جدید کنکور و تاثیر قطعی سابقه تحصیلی در بحث پذیرش دانش آموزان یک فرصت است و نسبت به وضعیت قبلی قطعا بهتر شده است البته به هیچ عنوان وضعیت مطلوب نیست.

کاظمی تصریح کرد: در مقایسه با شرایطی که کنکور تعیین کننده بود و آن هم کنکوری که تکنیک در آن بیشترین اثر را داشت نه دانش فنی تخصصی داوطلب، لذا باید به این تغییرات به چشم فرصت نگاه کرد تا به برنامه درسی بیشتر توجه شود؛ تا به حال برنامه درسی ما تحت تاثیر فضای کنکور قرار می‌گرفت، اما حالا فرصتی ایجاد شده که دانش آموزان درون مدرسه بیشتر روی محتوای کتاب درسی متمرکز شوند و عمق یادگیری بچه‌ها بیشتر شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه نگاه کنکور یادگیری را سطحی می کند، گفت: اگر ما سطوح یادگیری را مدنظر قرار دهیم وقتی بحث کنکور، تست و تکنیک به میان می‌آید طبیعتا سطوح یادگیری در لایه‌های سطحی انجام می‌شود و یادگیری به صورت عمیق رخ نمی‌هد. ما می‌خواهیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم و با سازمان سنجش آموزش کشور جلساتی داشته‌ایم تا بتوانیم نحوه ارزشیابی را به صورتی پیش ببریم که زمینه ارتقای کیفیت بیشتر در نظام تعلیم و تربیت کشور باشد.

او یادآور شد: جمع آوری سوابق پایه دهم که برگرفته از امتحانات نهایی است تمام شده و ما به شورای سنجش و پذیرش پیشنهاداتی داده ایم و در پایه‌های دهم و یازدهم سعی می‌کنیم در انتخاب عناوین دروس، توجه بیشتر روی دروس تحولی و نگاه تحولی باشد.

کاظمی در مورد لزوم خریداری و تهیه تجهیزات ویژه برای برگزاری آزمون‌ها تصریح کرد: قطعا نیاز به الزامات و زیرساخت‌هایی داریم و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش مسئولیت این موضوع را برعهده دارد.

معاون وزیر در رابطه با برگزاری دو مرحله‌ای کنکور و اینکه آیا دانش آموز سال آخری که در دی ماه هنوز درسش تمام نشده می‌تواند در کنکور نوبت دی ماه شرکت کند یا خیر بیان کرد: دانش آموزی که در خردادماه دیپلمش را می گیرد یک بار در تیر ماه فرصت شرکت در کنکور دارد و یک بار هم در دی ماه. گرچه کسی که هنوز تا دی ماه فارغ التحصیل نشده منعی برای شرکت در کنکور ندارد، اما این شرکت در کنکور اصلا به کارش نمی‌آید چراکه هنوز دیپلمش را نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها