بازدید 4563

تاکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات دوجانبه با تانزانیا

وزیر امور خارجه کشورمان گفت قرار است درباره توسعه مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف با تانزانیا، نقشه راهی ترسیم شود که بر مبنای آن به روابط شتاب ببخشیم.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 25 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به قاره آفریقا و پس از سفر به مالی و دیدار با مقامات این کشور وارد دارالسلام پایتخت تانزانیا شد و مورد استقبال «لیبراتو مولا مولا» وزیر خارجه تانزانیا قرار گرفت، امیرعبداللهیان در بدو ورود به فرودگاه دارالسلام گفت: در دیدار با رئیس جمهور تانزانیا، دعوت آیت‌الله رئیسی از همتای تانزانیایی برای سفر به ایران را ابلاغ خواهم کرد.

وی افزود: قرار است در گفتگو با وزیر امور خارجه تانزانیا درباره توسعه مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف، نقشه راهی را ترسیم کنیم که بر مبنای آن به روابط شتاب ببخشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: بازرگانان، صاحبان صنایع و بخش‌های دولتی که من را در این سفر همراهی می‌کنند نشست مهمی را در دارالسلام خواهند داشت و با رئیس جمهور تانزانیا گفتگو خواهم داشت.

وزیر امور خارجه تانزانیا نیز از حضور امیرعبداللهیان و هیأت همراه ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیار خرسندم که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا حضور دارد و مدت‌هاست که چشم انتظار حضور ایشان در تانزانیا هستیم.

لیبراتو مولا مولا، روابط تانزانیا و ایران را روابطی بسیار نزدیک خواند و از حضور هیأت بلندپایه ایرانی در این کشور ابراز خرسندی کرد.

Remaining Time -0:28
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

Remaining Time -0:13
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه، دوم شهریور ماه پس از حضور در باماکو پایتخت جمهوری مالی و دیدار با مقامات این کشور، راهی دارالسلام پایتخت تانزانیا شد.

امیرعبداللهیان در مدت حضورش در باماکو که بنا به دعوت وزیر امور خارجه مالی صورت گرفت، با دیدار و گفتگو با عبدالله دیوپ وزیر امور خارجه جمهوری مالی با آیسمی گویتا رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار و درباره روابط دوجانبه و برخی مسائل بین‌المللی گفتگو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی