بازدید 28244

واکنش مطهری به عدم نیاز به تصویب برجام در مجلس

برای اینکه انگیزه‌ای برای حمله به دولت و مذاکره‌کنندگانش وجود ندارد، زمانی تصویب در مجلس لازم بود که می‌خواستیم رقیب سیاسی را بکوبیم!
کد خبر: ۱۱۳۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 21 August 2022

به گزارش «تابناک»، علی مطهری در روزنامه اعتماد نوشت: در سال ۹۴ زمانی که برجام در آستانه امضا شدن بود، از داخل و بیرون مجلس فشار وارد می‌شد که باید در مجلس تصویب شود. می‌گفتیم این یک توافق اقدام مشترک میان دولت ایران و دولت‌های 1+5 است، نیازی به تصویب مجلس ندارد، هیچ یک از کشورهای مقابل هم به مجلس خود نبرده‌اند. اما چون قرار بر کوبیدن و آزار دولت قبل و مذاکره‌کنندگان آن بود، در نهایت دستور رسید که مجلس هم بررسی و تصویب کند.

لذا متن توافق را به مجلس آوردند و کمیسیون ویژه تشکیل دادند و صدا و سیما حدود یک ماه جلسات این کمیسیون را که توام با حمله و توهین به دولت و وزیر خارجه بود به‌طور مستقیم پخش می‌کرد. این در حالی است که مجلس فقط باید می‌گفت آری یا نه و جلسات متعدد غیرعلنی با حضور مذاکره‌کنندگان و کارشناسان برای آن کافی بود، همان‌طور که بیست دقیقه هم برای تصویب یا رد آن کافی بلکه زیاد بود.

جالب این است که امروز که دوباره در آستانه امضای برجام با اضافاتی هستیم، دیگر درخواستی برای تصویب آن در مجلس نیست، بلکه نماینده و غیرنماینده می‌گوید نیاز به تصویب در مجلس ندارد، همه برای اینکه انگیزه‌ای برای حمله به دولت و مذاکره‌کنندگانش وجود ندارد، زمانی تصویب در مجلس لازم بود که می‌خواستیم رقیب سیاسی را بکوبیم! اتفاقا اکنون مجلس دارد درست عمل می‌کند نه آن موقع که بی‌جهت چند ماه وقت مجلس و ملت گرفته شد. مصداق «یک بام و دو هوا» همین‌جاست: در یک دولت برجام باید در مجلس رسیدگی و یک ماه به دولت فحاشی شود و در دولت دیگر نیازی به رسیدگی برجام با اضافاتش در مجلس نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۱۲
جان جدت گير نده بذار امضاء كنن
همه مردم این رو میدانن ولی اینها خودش را خواب زده اند
شیر مادر و نان پدر حلالت
وقتی مملکت به جای منافع کشور منافع حزبی و شخصی مهم میشه دیگه بیش از این ازش انتظار نمیره. تمام ارگان های کشور شده رانتی باند و باند بازی.
احسنت .
برادر بزرگوار اقای مظهری اولا طبق قانون کلیه معاهدات در این سطح می بایستی در مجلس تصویب شود و در زمان تصویب برجام در دوره قبل هم این اتفاق قانونی بطور ناقص با ماست مالی داماد بزرگوار شما افتادو اینکه انگ گرو کشی سیاسی به ان بزنیم درست نیست .
اما در مورد توافق پیش رو اگر در مجلس مطرح نشود برای تصویب چند دلیل دارد :
اول اینکه قانون راهبردی مصوب مجلس در این خصوص وجود دارد که در صورت مطابقت توافق با ان عملا خواسته مجلس تامین شده است ثانیا این توافق در اصل چیز جدیدی نیست بلکه همان احیای برجام قبلی استا ولی با یک سری چفت و بستهای بیشتر که مثل دفعه قبل سرمان بی کلاه نماند. ثالثا نمایندگان تیم مذاکره کننده و سایر عوامل تاثیر گذار از جمله شورای امنیت ملی در خصوص متن پیشنهادی ایران چندین بار با کمیسیونهای مربوطه در مجلس نشست داشته ا ند وانها را در جریان قرار داده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
عجب.تشکرکه ماراتوجیه کردید
آقای مطهری . ایران نیاز به امضا برجام در مجلس ندارد . چون هنوز عضو برجام است و از آن خارج نشده است و تنها طبق مصوبه مجلس اجرای برخی از بندهای برجام را فعلا تعلیق کرده است . این آمریکا است که از برجام خارج شده و تمام مذاکرات هم به خاطر تمایل آمریکا به بازگشت به برجام و نیاز اروپا انجام می شود . از شما البته بعید نیست وقتی برای سرنوشت یک کشور بیست دقیقه وقت را هم زیاد می دانید .
بعضی وقت ها، بعضی اقدامات از سر بی تجربگی است. مطمئناً اگر الان دولت آقای روحانی ( بعد از تجربه سیاسی این چند سال) می خواست توافق را انجام دهد دیگر کسی نیاز به ظرج در مجلس یا بهانه تراشی نمی کردند. به عبارت دیگر کسانی که که آن زمان هیلاهو می کردند، امروزه دریافته اند که توافق سال 94، مناسب ترین توافق ممکن بوده است.
یه جوری میگه انگار تصویب نشد ، همه می دونن تو یک ساعت تصویب شد اونم برای بستن دهن مخالفان بود که بگن مصوبه نمایندگان مردم داره

اخرش دیدید که زدن زیرش
هر سه قوه هم بایستی نهاد نظارتی داشته باشند وگرنه چنین اتفاقاتی تکرار میشود
امضا کنید دیگه تمام شد برجام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار