بازدید 3644

استقبال اصحاب رسانه از جلسه صمیمی با رییس قضا

کد خبر: ۱۱۳۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 18 August 2022

فرشته فراهانی ـ حضور همه طیف‌های سیاسی در دیدار رئیس قوه قضائیه با اصحاب رسانه در کنار یکدیگر بسیار جالب بود

خبرنگار روزنامه اعتماد گفت: بررسی ما در روزنامه اعتماد نشان می‌دهد بازتاب‌های رسانه‌ای قابل توجه و غیر قابل پیش بینی در فضای رسانه‌ها از این رویداد منعکس شده است که نشان دهنده عملکرد قابل توجه و ارزشمند قوه قضاییه است.

مهدی بیک اوغلی پیرامون نشست اصحاب رسانه با رئیس قوه قضاییه گفت: برگزاری نشست‌ و دیدار با اصحاب رسانه از سوی قوه قضاییه یکی از رویکردهای ارزشمندی است که در طی این مدت به اجرا گذاشته شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: محتواهایی که در این نشست مطرح شد که محور آن تحولات دستگاه قضایی بود و این بیانگر حرکتی ارزشمند و با اهمیت در راستای اجرای وظایف و رویکردهای جدید قوه قضاییه است.

این فعال رسانه تاکید کرد: در این نشست از همه طیف‌های سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و همچنین مستقل در کنار یکدیگر حضور داشتند که نکته بسیاری جالبی بود.

این روزنامه نگار بر ارتباط دو طرفه میان قوه قضاییه و رسانه‌ها اشاره و افزود: ارتباط با رسانه‌ها از سوی دستگاه قضایی قطعاً ارزشمند بوده و فضا را برای بازخوردهای مناسب و انعکاس تغییرات در جهت رشد و توسعه جامعه فراهم خواهد کرد.

بیک اوغلی ادامه روند دیدارهای رئیس قوه قضاییه با رسانه‌ها را ارزشمند دانست و تاکید کرد: تقریباً تمام رسانه‌ها از برقراری ارتباط بین قوه قضاییه و مطبوعات استقبال کردند؛ خصوصاً نشستی که اخیرا برگزار شد. این رویداد از نگاه رسانه‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به مطالبات مردم از قوه قضاییه بیان کرد: از آنجا که اعتماد به عنوان یکی از رسانه‌های مردمی یکی از اهدافش را برآورد نیازهای جامعه هدفگذاری کرده است لذا برایند پژوهش‌های این مجموعه نشان می‌دهد مردم علاقمند هستند تا اجرایی شدن درخواست‌های خود را در حوزه‌هایی مانند قوه قضاییه به وضوح مشاهده کنند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه مبارزه با فساد از جمله مباحثی است که این روزها به عنوان نقطه عطفی در بسیاری از گزارش‌ها و حتی گفتگوهای مردم نیز مطرح می‌شود؛ نکته‌ای که قوه قضاییه آن را در ساختار خود در نظر گرفته و تلاش دارد آن را اجرایی کند.

این روزنامه نگار به گزاره‌های ارزشمندی که قوه قضاییه آن را به عنوان شاخص مدنظر قرار داده اشاره و بیان کرد: توجه به خواسته و نیاز مردم در کنار توجه به بخش‌های دولتی و خصولتی از جمله نکاتی است باید به آن پرداخت شود و به نظر می‌رسد قوه قضاییه در رویکرد جدید خود به آن توجه و اهتمام ویژه دارد.

بیک اوغلی نقش افکار عمومی را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: مردم علاقه مند هستند بتوانند با شرایطی بهتری دسترسی به وکیل داشته باشند. از سوی دیگر افکار عمومی علاقه مند است تا در دادگاه از حضور هیات منصفه که از اقشار مختلف تشکیل شده استفاده کند که بنظر می‌رسد قوه قضاییه آنها را مد نظر دارد.

جلسه اصحاب رسانه با رئیس قوه قضائیه بسیار مفید بود

سمیرا عالم پناه خبرنگار خبرگزاری ایلنا که در نشست اخیر اصحاب رسانه با رئیس قوه قضاییه حضور داشت، در رابطه با برگزاری این جلسه گفت: از نظر من این جلسه و گفت‌وگویی که در آن شکل گرفت به شدت مثمر ثمر بود و امیدوارم در ادامه شاهد برگزاری مجدد و ادامه این جلسات باشیم.

از آنجایی که برای اولین بار به مناسبت روز خبرنگار، خبرنگاران رسانه‌ها نیز در کنار مدیران مسئول به نشست رئیس قوه قضائیه دعوت شده بودند عالم پناه با ارائه پیشنهادی گفت: پیشنهاد بنده در رابطه با برگزاری این جلسات این است که خبرنگاران از مدیر مسئولان رسانه جدا شوند، زیرا نگاه و دیدگاه مدیر مسئولان رسانه با خبرنگاران متفاوت بوده و به مسائل به شکل مخصوص به خود نگاه می‌کنند.

عالم پناه در همین راستا تاکید کرد: به طور معمول مدیر مسئولان رسانه نگاهی کلان به مسائل دارند اما خبرنگاران به جزئیات و ظرایف دقت بیشتری دارند که هر کدام بنا به اقتضائات شغلشان به چنین دیدگاهی می‌رسند.

وی در همین رابطه افزود: به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم که در جلسات آتی خبرنگاران از مسئولان رسانه و دبیران جدا شوند، تا بتوانیم با تمرکز و وحدت نظر بیشتری به مسائل بپردازیم.

خبرنگار حوزه حقوق قضا خبرگزاری ایلنا خاطرنشان کرد: به طور کلی جلسه بسیار مفید بود زیرا نتایج خوبی را به همراه داشت، اگر این سلسله دیدارها تکرار شود بدون شک در هم افزایی و وحدت اهالی رسانه و ارتباط بهتر آنها با قوه قضاییه کمک شایانی خواهد کرد.

تقدیر مدیر مسئول جماران از ابتکار قوه قضائیه در دعوت خبرنگاران و مدیران مسئول در کنار هم

محمد علی نادعلی‌زاده، مدیر مسئول موسسه مطبوعاتی جماران که در نشست اصحاب رسانه با رئیس قوه قضاییه حضور داشت، با تشکر از برنامه ریزی قوه قضاییه و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برای همراهی خبرنگاران و مدیران مسئول در این نشست، اظهارکرد: این جلسه گامی در راستای تعامل بیشتر بین خبرنگاران و مدیران مسئول و به منظور شنیدن حرف خبرنگاران بود که شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه در روز خبرنگار باید حرف خبرنگاران شنیده شود، اظهارکرد: البته این منافاتی با حضور مدیران مسئول که خودشان روزی خبرنگار بوده‌اند در این گونه مراسم‌ها ندارد.

مدیرمسئول موسسه مطبوعاتی جماران افزود: من خودم را خبرنگار می‌دانم و به این موضوع افتخار می‌کنم و به نظرم در روزی که به نام خبر نگاران ثبت شده است آن‌ها باید احساس کنند بیشترین موقعیت برای صحبت در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رییس قوه قضاییه با دغدغه‌های خبرنگاران آشنا و نزدیک است/ با وجود اینکه برای نخستین بار خبرنگاران در چنین جلسه‌ای حضور داشتند اما این حضور بسیار کاربردی بود

کمیل نقی پور سردبیر روزنامه ایران در گفت‌وگو با میزان پیرامون جلسه اخیر رییس قوه قضاییه با اهالی رسانه گفت: از نظر من این نشست و گفتگوی مستقیم رییس قوه قضاییه با اهالی رسانه بسیار مفید بود و مسائلی که مطرح شد برای هر دو طرف بسیار حائز اهمیت بود.

وی در همین رابطه ادامه داد: از نظر من مهمترین اتفاق مثبت این نشست نفس برگزاری آن بود زیرا چنین جلساتی می‌تواند بسیار هم افزا بوده و در تحکیم روابط بین قوه قضاییه و اهالی رسانه مثمرثمر باشد. گفتگوی بسیار خوبی بین رییس قوه و اهالی رسانه شکل گرفت و نشان داد که رییس قوه قضاییه با دغدغه‌های خبرنگاران آشنا و نزدیک است.

نقی پور با اشاره به کیفیت خوب برگزاری این نشست اظهار کرد: این جلسه هم از لحاظ نوع برگزاری و هم از لحاظ مباحثی که در آن مطرح شد قابل بررسی است، با وجود اینکه برای نخستین بار خبرنگاران در چنین جلسه‌ای حضور داشتند اما این حضور بسیار کاربردی بود.

سردبیر روزنامه ایران در همین رابطه تاکید کرد: اینکه خبرنگاران برای اولین بار در چنین جلسه‌ای حضور داشتند از این حیث مهم بود چرا که کار اصلی بخش خبر را خبرنگاران انجام می‌دهند، البته این به معنای کم اهمیت جلوه دادن مدیر مسئولان نیست، موضوع این است که خبرنگاران بسیار نزدیکتر با مسائل و مشکلات روبرو می‌شوند و می‌توانند آنها را با دقت نظر بیشتری بررسی کنند.

نقی پور در همین راستا خاطرنشان کرد: مدیر مسئولان رسانه دغدغه‌های مدیریتی دارند و نگاهشان به موضوعات کلان است که خودش بسیار مهم است، اما خبرنگاران موضوعات را جزئی‌تر پیگیری می‌کنند که به همین جهت دعوت از اهالی رسانه و خبرنگاران در این جلسه بسیار مهم بود.

حضور همزمان مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران در نشست با رئیس قوه قضاییه باید به الگویی برای سایر نهادها تبدیل شود

محمد امین میرزایی نیز در خصوص دیدار رئیس دستگاه قضا با مدیران عامل و تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های کشور به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه نقش مدیران رسانه در جایگاه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دارای اهمیت است، افزود: اما این خبرنگاران هستند که باید این سیاست‌ها و نگاه‌ها را اجرایی کنند.

مدیرعامل خبرگزاری برنا به عنوان کرد: برگزاری این مدل جلسه رئیس قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی با حضور تصمیم‌گیران و مجریان سیاست‌های رسانه‌ها در کنار هم را می‌توان برای سایر دستگاه‌های که تصمیم به برگزاری اینگونه جلسات دارند الگو قرار داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر