بازدید 14715
۹

خبرهای غیر رسمی از درگیری مرزی طالبان با مرزبانان ایرانی

برخی منابع از درگیری طالبان با مرزبانی فراجا در هنگ مرزی شهرستان تایباد خبر می دهد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ 10 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، درگیری مرزی ایران و طالبان در ساعات گذشته به وقوع پیوسته و به نظر می رسد باز هم عدم توجیه نیروهای طالبان و عدم اشراف آنها بر خطوط مرزی خودشان و ورود به منطقه صفر مرزی بین ایران و افغانستان تکرار شده است.

برخی منابع از درگیری طالبان با مرزبانی فراجا در هنگ مرزی شهرستان تایباد خبر میدهد.

ظاهرا نیروهای طالبان به خودروی گشتی گروهان مرزی هشتادان تایباد حمله کردند.

گفته می شود یکی از سربازان وظیفه در این درگیری به شهادت رسیده و یک سرباز وظیفه دیگر زخمی شده است.

هنوز هیچ مقام رسمی درباره این درگیری مرزی واکنشی نشان نداده است.

در روزهای گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به صراحت اعلام کرده بود که اتفاقات رخ داده در مرز ایران با افغانستان ناشی از عدم توجه و توجیه نیروهای مرزبانی افغانستان به خطوط مرزی و بین‌المللی دو کشور است.

چند هفته پیش هم این درگیری در یک نقطه دیگر مرز بین ایران و افغانستان تکرار شده بود.

مجید میراحمدی، دبیر شورای امنیت کشور در توضیح درگیری مرزی چند هفته گذشته گفته بود که تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶ و ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند.

وی همچنین افزود: مرزبانی جمهوری اسلامی با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها، موضوع را مدیریت کرده و آن را خاتمه می‌دهد؛ متاسفانه در همان منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک‌امیز دیگر می‌زنند و به سمت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی اقدام به تیراندازی می کنند که متقابلا نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی پاسخ این تیراندازی را می دهند.

میراحمدی تصریح کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود و جغرافیای مرزی توجیه شوند و بارها این امر به مقامات افغانستان گوشزد شده است تا این موضوع باعث نشود تنش‌های محدود خلاف میل و خواسته دو طرف صورت بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۹
انقدر که خودتون رو مشغول به غرب کردین و ادعای حفاظت کشور با تئوری ایجاد امنیت در خارج از مرزهای غربی دارید که مرزهای شرقی را بیخیال شدین.میلیون ها افغانی در ایران بسر میبرند که اگر 10 درصد انها هم نقشه ای در سر داشته باشند،نیروی عظیمی خواهند شد که بسیار خطرناک و غیر قابل کنترل خواهند بود.
کاملا هم توجیه هستند

دارند ما را محک می زنند
وقتی نیروی مرزبانی کشته میشه اگر یکدفعه نیروی هوایی حمایت کنه و ستون های نظامی که میفرستن لب مرز بمباران کنه میفهمن الکی نباید توی مرز به نیروهای مرزبانی ایران شلیک کنن

ولی چون جواب درخوری نمیگیرن باز هم تکرار میشه ! خون مرزبانان هم به هدر میره
اگر فرزندان مقامات هم به دلیل عدم توجیه طالبان به فیض شهادت برسن باز هم مماشات میکنید؟
فکر نمیکنید با یک هشدار جدی نظامی میتونید تا عمق چند کیلومتری امنیت ایجاد کنید؟ چرا باید فرزندان آحاد مردم به دلیل قصور حاکمیت ازدست برن؟
مسئولان محترم این صبر و متانت را از خون فرزندان مردم هزینه می کنند . خوبی چو از حد بگذرد نادان خیال بد کند یک پاسخ محکم لازم است .
واقعا این مسئله ساده برای کشور ما لاینحله؟! ضمنا اشتباه اول از ایرانه که در داخل خاک کشور و با فاصله از مرز دیوارکشی کرد که حالا مجبور باشه مرز رو مجددا برایطالبان مشخص کنه.
اینهمه افغانی داخل کشور ویک رژیم وحشی داخل افغانستان تحدید بزرگیست که اینده متوجه ان خواهیم شد
بیشتر ازشون پذیرایی کنید.
تاکی تالبان باید فرزندان این آب خاک را بکشند و ما بگوییم توجیح نیستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان