بازدید 73530
با مذاکرات وین

روز چهارم مذاکرات با رایزنی باقری و مورا/ چین و روسیه مخالف پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره برجام هستند؟/ اولیانوف: در حال پیشرفت در مذاکرات هستیم

پس از پنج ماه وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام ـ که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد ـ از روز پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده، روایات مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند. امروز یکشنبه در چهارمین روز از دور جدید مذاکرات طرفین به رایزنی با یکدیگر پرداختند.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 07 August 2022

روز چهارم مذاکرات با رایزنی باقری و مورا/ چین و روسیه مخالف پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره برجام هستند؟

بین الملل تابناک: پس از پنج ماه وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام ـ که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد ـ از روز پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده، روایات مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند. امروز یکشنبه در چهارمین روز از دور جدید مذاکرات طرفین به رایزنی با یکدیگر پرداختند.

اتحادیه اروپا: مذاکرات وین پیشرفت داشته است
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۰۲:۳۵

«انریکه مورا»، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با بیان اینکه مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین پیشرفت داشته گفت که به زودی این گفت‌وگوها خاتمه خواهند یافت.

انریکه مورا گفت که او «کاملاً» درباره پیشرفت مذاکرات خوش‌بین است. وی اضافه کرد: «داریم پیش می‌رویم و من انتظار دارم مذاکرات را به زودی ببندیم.»

عدم حضور مذاکره کنندگان ارشد اروپایی برایم عجیب بود
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۰۲:۳۰

رییس تیم مذاکره کننده روسیه گفت: عدم حضور مذاکره کنندگان ارشد اروپایی برایم عجیب بود، چون که مذاکرات ادامه دارد و حضور آنها می توانست مفید باشد.

 میخائیل اولیانوف در جمع خبرنگاران گفت: پنج ثانیه تا خط پایان فاصله داریم.

رییس تیم مذاکره کننده روسیه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص عدم حضور مذاکره کنندگان ارشد اروپایی در مذاکرات جاری وین گفت: آنها حق دارند. اما حضور آنها می‌توانست مفید باشد.

اولیانوف افزود: آن مسائل به ویژه برای طرف‌های ایرانی و آمریکایی مسائل حساسی هستند اما ظاهرا پیشرفت‌هایی صورت گرفته و من شاهد رویکرد جدی از سوی دو طرف بودم.

وی تاکید کرد: ایرانی‌ها درصدد یافتن راه‌حل هستند.

اولیانوف درخصوص حل موضوعات پادمانی بین ایران و آژانس افزود: موضوعات باقیمانده باید هر چه زودتر حل شود و ما از موضع ایران در این خصوص حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف مذاکرات این است که برجام به طور کامل آنچه را در سال ۲۰۱۵ به دست آوردیم احیا کنیم. اینکه توافق هسته‌ای را احیا کنیم و تحریم‌های ایران را رفع کنیم.

رییس تیم مذاکره کننده روسیه همچنین احتمال دست‌یابی را امکانپذیر توصیف کرد.

اولیانوف درباره فضای مذاکرات هم گفت: در وین تمام مشارکت‌کنندگان تمایل دارند تا به یک نتیجه مثبت در گفت‌وگوها دست پیدا کنند و آن‌ها در همین زمینه تلاش می‌کنند.

این دیپلمات روس اظهار داشت: در مجموع ۴ موضوع باقی‌مانده که برخی از آن‌ها شامل زیرمجموعه‌ای از مسائل هستند.

او درباره فاصله مانده تا رسیدن به خط پایان گفت: بگذارید منتظر بمانیم. من همواره به همکاران غربی‌ام می‌گویم صبر پیشه کنیم. قطعا فردا درک بهتری از شرایط کنونی خواهیم داشت.

مذاکره کننده ارشد روسیه ادامه داد که گفت‌وگوها در مسیر درستی حرکت می‌کند، اما افزود کسی نمی‌داند دقیقا چند روز دیگر توافق امضاء می‌شود. وی عنوان کرد که بحث بر سر یک فاصله زمانی کوتاه است.

او در پاسخ به سوالی درباره پیش‌نویس اتحادیه اروپا هم گفت: از اینکه عبارت طرح اتحادیه اروپا، متن اتحادیه اروپا و یا پیش‌نویس اتحادیه اروپا استفاده می‌شود، احساس حسادت می‌کنم چون عادلانه نیست چون متن روی میز نتیجه تلاش مشترک تمام مشارکت کنندگان در یک سال گذشته است.

وی افزود: تمام کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، سه کشور اروپایی و امریکا در ویرایش این متن سهیم هستند. وظیفه اتحادیه اروپا به عنوان تسهیل کنننده این است که ایده‌های مختلف را ترکیب کند تا مبنای تصمیم‌نهایی قرار گیرد. 

وی ادامه داد: همکاران ما در اتحادیه اروپا سرگرم این کار هستند اما عادلانه نیست که گفته شود طرح اتحادیه اروپا چون نقش سایر مشارکت کنندگان نادیده گرفته می‌شود.

او درباره مسائل مورد اختلاف در حوزه پادمان هم گفت که به طور کامل حل نشده اما در حال پیشرفت است.

اولیانوف گفت که برداشت کلی او نسبت به روند مذاکرات مثبت است. وی با بیان اینکه اصولا دیدگاه مثبتی نسبت به مذاکرات دارد تکرار کرد که گفت‌وگوها در مسیر درستی حرکت می‌کند. 

وی ابراز امیدواری کرد: گفت‌وگوها در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسد اما افزود که هیچ تضمینی نسبت به نتیجه مذاکرات وجود ندارد. چون تا زمانی که همه‌چیز توافق نشود هیچ‌ چیز توافق نشده است.

اولیانوف گفت که برداشت کلی او نسبت به روند مذاکرات مثبت است. وی با بیان اینکه اصولا دیدگاه مثبتی نسبت به روند مذاکرات دارد تکرار کرد که گفت‌وگوها در مسیر درستی حرکت می‌کند. 

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسد اما افزود که هیچ تضمینی نسبت به نتیجه گفت‌وگوها وجود ندارد. چون تا زمانی که همه‌چیز توافق نشود هیچ‌ چیز توافق نشده است.

دیپلمات روس درباره اینکه آیا مذاکرات این هفته ادامه پیدا می‌کند گفت نمی‌تواند به این پرسش پاسخ دهد.

او با این حال گفت: ما درباره چند روز صحبت می‌کنیم نه چند هفته.

روسیه از پیشرفت در روند مذاکرات وین خبر داد
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۹:۰۱

مذاکره کننده ارشد روسیه روز یکشنبه پس از دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در وین عنوان کرد که مذاکرات رفع تحریم‌ها در حال پیشرفت است.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم ها را برعهده دارد در توئیتی نوشت: امروز بار دیگر با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در گفتگوهای وین در مورد برجام ملاقات کردم. به نظر می رسد در حال پیشرفت هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که ادامه این روند منجر به دستیابی به توافق نهایی شود.

مذاکره‌ کنندگان ایرانی در مجلس عزاداری سالار شهیدان در وین
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۸:۵۹

اعضای هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد دیشب (شنبه) ۱۵ مرداد ماه پس از پایان روز سوم گفت‌وگوها در وین در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در مرکز اسلامی وین پایتخت اتریش شرکت کردند.

مرکز اسلامی وین در ایام محرم همه‌ شب میزبان جمعیت انبوهی از عاشقان و دلبختگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

روز چهارم مذاکرات با رایزنی باقری و مورا/ چین و روسیه مخالف پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره برجام هستند؟

آژانس از مسیر فنی موضوعات باقیمانده پادمانی را حل و فصل کند
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۸:۵۸

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (یکشنبه) ۱۶ مرداد ماه در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات غزه و مذاکره رفع تحریم‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به دبیرکل سازمان ملل نیز نامه نوشت و نگرانی ایران را نسبت به این تجاوزات اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی در پاسخ به تاکید گوترش مبنی بر ضرورت توافق هسته‌ای، با اشاره به نشست سالانه (معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای) NPT در نیویورک و حضور فعال تیم اعزامی ایران، گفت: فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت کاربرد سلاح هسته‌ای برهمگان حجت و روشن است.

امیرعبداللهیان افزود: سلاح هسته‌ای در دکترین جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد و مغایر با سیاست‌ها و اعتقادات ما است.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: امروز جهان از نظر صلح و امنیت بین‌المللی در شرایط حساس و شکننده‌ای قرار دارد. معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای حاصل یک توازن است و همواره نیز بر جنبه‌های مختلف این توازن تاکید شده است، اما برخی از کشورها به طور گزینشی با آن برخورد می‌کنند.

امیرعبداللهیان افزود: ما معتقدیم که جنبه‌های اجرا نشده این معاهده باید مورد توجه جدی قرار گیرد، از جمله خلع سلاح هسته‌ای و ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه. جمهوری اسلامی ایران به عنوان مبتکر ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه ، آمادگی خود را برای تداوم همکاری سازنده در این مسیر اعلام می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: ما برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی هستیم. اکنون نیز مذاکرات در مسیر خود در وین با جدیت دنبال می‌شود، البته نتیجه این موضوع بستگی دارد به اینکه آیا آمریکا می‌خواهد توافقی صورت بگیرد؟ آیا آمریکا انعطاف و واقع بینی لازم را در عمل از خود نشان خواهد داد؟ ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار را داریم و آن را نشان داده‌ایم.

امیرعبداللهیان گفت: همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استمرار دارد. اما معتقدیم آژانس باید با فاصله گرفتن از موضوعات انحرافی و غیرسازنده سیاسی و از مسیر فنی موضوعات باقیمانده پادمانی را به طور کامل حل و فصل کند.

در چهارمین روز از مذاکرات احیای برجام علی باقری و انریکه مورا در هتل کوبورگ با یکدیگر دیدار کردند.

مذاکرات در سطوح سیاسی و کارشناسی در این چند روز ادامه داشته است و دو طرف ایران و آمریکا به تبادل دیدگاه‌ها و نظرات خود برای عبور از دو سه موضوع اختلافی با هماهنگی اتحادیه اروپا ادامه می‌دهند. موضوع رفع تحریم‌ها و لیست شرکت‌ها و نهادها و افراد ایرانی، تضمین عدم خروج یکجانبه یک عضو از برجام، حل و فصل و مختومه کردن موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس، چگونگی و زمانبندی اجرای برجام از موضوعات مهمی هستند که میان دو طرف ایران و آمریکا با هماهنگی اتحادیه اروپا مورد بحث است.

نمایندگان روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان در این دور از مذاکرات در سطح کارشناسی در جریان روند مذاکرات قرار می گیرند اما نمایندگان رسمی آنها در مذاکرات حضور ندارند.

منابع ایرانی بر این نظرند، در صورتی که طرف مقابل در مورد این موارد تصمیم‌گیری کند، می‌توان بلافاصله وارد مرحله "جمع‌بندی" مذاکرات شد.

آنها معتقدند، ادامه مذاکرات و گام‌های بعدی، به تصمیمات سیاسی طرف مقابل بستگی دارد.

دور جدید مذاکرات از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در شهر وین آغاز شد. به همین منظور، علی باقری صبح پنجشنبه در رأس هیأتی برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها وارد شهر وین شد و در دو روز گذشته رایزنی‌هایی را با هیأت‌های روسیه، چین و اتحادیه اروپا در وین انجام داد. گفتنی است، مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی در وین حضور ندارند و کارشناسان آن‌ها گفت‌وگوها را دنبال می‌کنند.

چین و روسیه مخالف پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره برجام هستند؟

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات جاری درباره رفع تحریم‌ها را برعهده دارد در توییتی نوشت، چین و روسیه با پیشنهاد اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام مخالفتی نکرده‌اند.

 میخائیل اولیانوف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چین و روسیه با متن پیشنهادی اتحادیه اروپا مخالفتی کرده‌اند، گفت: این امر صحت ندارد، زیرا پیش نویس احیای برجام به طور جمعی توسط همه شرکت کنندگان در مذاکرات وین از جمله روسیه و چین تنظیم شده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده اخیراً چند اصلاحیه مفید ارائه کرده است که ما کاملاً از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

اولیانوف پیش از این در توییتی دیگر اعلام کرده بود که هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار مذاکرات وین نیست. به رغم چند اختلاف باقی مانده، مذاکره کنندگان این فرصت را دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

تکرار ادعای ضد ایرانی آمریکا درباره تاخیر در بازگشت به برجام

معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا در حالی که ایران از آوریل ۲۰۲۱ با حسن نیت در حال مذاکره با طرف های دیگر برای ازسرگیری اجرای کامل برجام بوده، همزمان با مذاکرات وین که در انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن است، با تکرار ادعاها، ایران را متهم به عدم بازگشت به برجام کرد.

کالین کال، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا گفت که جلوگیری از یک رقابت تسلیحات هسته ای از زمان پایان جنگ سرد تاکنون به یک چالش بسیار بزرگ تبدیل شده است.

او روسیه را متهم به لفاظی در پی جنگ اوکراین کرد و از آن به عنوان نمونه ای از موانع در مسیر نابودی سلاح های هسته ای نام برد.

به گزارش رسانه های آمریکا، این مقام پنتاگون همچنین مدعی شد گسترش سریع توانایی‌های تسلیحات هسته‌ای چین و واکنش این کشور به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان و رزمایش های بزرگ نظامی در تنگه تایوان، مانع دیگری بر سر راه تحقق اهداف ان پی تی است.

وی همچنین در مورد آزمایش های هسته ای کره شمالی و عدم بازگشت به برجام هشدار داد و بدون اشاره به عدم تصمیم گیری سیاسی دولت بایدن تاکنون برای بازگشت به این توافق، تهران را به امتناع از بازگشت متهم کرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت، آمریکا تایید می کند که در یک جنگ هسته ای هیچ پیروزی وجود ندارد و نباید در آن جنگید.

معاون پنتاگون که کشورش بعنوان دارنده زرادخانه هسته ای نه تنها از کاهش و امحای تسلیحات اتمی خود سر باز زده بلکه در حال نوسازی آن بوده، ایران، روسیه، چین و کره شمالی را به ممانعت از نابودی این سلاح ها متهم کرد.

ادعاهای این مقام پنتاگون در حالی است که در کنفرانس بازنگری ان پی تی در سال ۲۰۰۰، کشورهای هسته ای با ۱۳ گام عملی برای اجرای ماده ۶ معاهده درباره خلع سلاح هسته ای موافقت کردند که گام ششم آن شامل تعهد واضح و بدون ابهام این کشورها به امحای کامل زرادخانه هسته ایشان در نیل به خلع سلاح هسته ای بوده است.

در طرح اقدام سال ۲۰۱۰ نیز، این کشورها متعهد شدند همه انواع سلاح های هسته ای خود را کاهش داده و نهایتا امحا کنند.

با وجود این، نیم قرن پس از لازم الاجرا شدن این تعهد حقوقی الزام آور، هنوز هزاران سلاح هسته ای آماده به پرتاب در انبارها وجود دارد، صدها میلیارد دلار برای جایگزینی و ارتقای زرادخانه های هسته ای هزینه می شود و یک مسابقه تسلیحات هسته ای کمی و کیفی مداوم همچنان در جریان است.

از زمان آخرین کنفرانس بازنگری در سال ۲۰۱۵، مذاکره ای میان کشورهای هسته ای جهت کاهش یا امحای سلاح های هسته ای شروع نشده و کاهش جدیدی در نیروهای هسته ای رخ نداده است.

در حالی که دیوان بین المللی دادگستری در سال ۱۹۹۶ بر این تعهد حقوقی کشورهای هسته ای صحه گذاشته است، با توجه به اقدامات و سیاست های برخی کشورهای هسته ای این طور به نظر می رسد که آنها در عمل به تعهدات خلع سلاح هسته ای خود را رها کرده و دیگر قصد ندارند آنها را محترم بشمارند بلکه این کشورها از جمله بطور مثال، آمریکا با صرف بودجه ای بالغ بر یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار در حال نوسازی زرادخانه هسته ای خود بوده و طی سال های اخیر تعداد و نقش سلاح های هسته ای را افزایش داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۱
خدایا حضور در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین را در اروپا،نصیب و قسمت همه ی دوستداران حضرتش،بفرما
چین و روسیه و کاسبان تحریم مخالف هر گونه توافق با غرب هستند.
روی میز مذاکرات پیش رو علاوه بر گزینه های مختلف بالق بر 22 عدد آب معدنی باکیفیت بالا و خارجی هست. این یعنی پیشرفت در مذاکرات چون ارزش ریالی این آب معدنیها اگر بعداز جلسه جمع کنند و در جیب خود بگزارند و وارد کشور کنند با این قیمت بالای دلار ارزش بسیار زیاد و دستاورد بسیار زیادتری خواهد بود
وسط مذاکرات به این مهمی ایشون رفته عزاداری؟
حالا اون هیچی حتما باید این کارشون رو به نمایش همه میگذاشتن؟
کاش وقتی به عزاداری امام حسین میرید یکم از رفتار ایشون هم می آموختید چون امام حسین هیچ فردی رو به زور با خودشون همراه نکردن و دچار سختی آن ها نشدن
جناب آقای باقری کنی لطفا بفرمایید نقش آقای اولیانوف در این میان چیست؟
رابطه گفته آقای وزیر حارجه با لحاظ شدن منافع روسیه در برجام با حضور اولیانوف در چیست؟
سفر شما به روسیه برای هماهنگی و گفتگو با روسیه در چیست؟
آیا در برچام منافع مردم ایران قرار است که حفظ شود یا منافع v؟
لازم نيست باقري كني در جلسه عزاداري مركز وين شركت كنند .
شما برجام را درست كنيد خودش كافيه امام حسين هم از شما راضي ميشه مردم هم برات دعا ميكنند
از نظر اولیانوف، تمام دوره های مذاکرات هسته ای در سالهای اخیر در حال پیشرفت بوده است ! فقط نمیدانم چرا تا حالا به نتیجه نرسیده است؟!؟
چین و روسیه بیجا کرد غلط کرد
این دوکشور پلید روسیه وچین چرا دست از سر ما برنمی دارند
تا زمانیکه‌ صحبت‌از چین‌ و روسیه‌ است‌ هیچگونه‌ توافقی‌ نخواهد‌ شد‌ !
اصلا‌ شماها‌ روسیه‌ و چین را دارید‌ چرا میخواهید‌ با غرب رابطه‌ داشته باشید‌ همین‌ کمونیستها‌ بستونه‌ دیگه‌ !
سلام
با آرزوی موفقیت در این روز های گرامی برای تیم مذاکره کننده کشورمان در وین.
انشاالله که تحریم ها لغو شده و ایران مستقیما" در بازار اقتصادی جهان حضور پیدا کرده نقش خودرا ایفا کند. گرچه کشورهای مرتجع و وابسته ازجمله اسرائیل مخالف حضور ایران در بازار اقتصادی جهان هستند ولی به خواست خدا این امر مهم اتفاق خواهد افتاد.
ایران نه تنها دارای منابع انرژی فراوان است ،بلکه با داشتن بیشترین متخصص و کارآمدترین آنها قادربه اداره کردن پروژه های کشورهای منطقه و صدور محصولات صنعتی است.
انشاالله اگر این توافق حاصل شود ، برای اولین باردرتاریخ بشریت یک قدرت منطقه ای توانسته با قدرتهای بزرگ اقتصادی و نظامی جهان توافق برد ، برد صورت دهد . اهمیت این توافق کمتر ملی شدن صنعت نفت نبوده و موجب برکات و رونق اقتصادی خواهد بود.
انشالله
روسیه متجاوز همیشگی
چون روسیه باتحریم آمریکاروبروشده نمیخواهدتوافق سربگیردچون بالغوتحریم هاعلیه ایران منافع روس هابه خطرمی افتد
فوری



سریع



انقلابی
این چه مذاکراتی است که دائم در حال پیشرفت است و نتیجه حاصل نمی‌شود، ظریف را بیاورید کار را تمام کند، صبر مردم لبریز شده و هر آن ممکن است …
اصلاً به چین و روسیه چه ربطی دارد که موافقت یامخالفت کنند وقتی ایران وامریکا موافق هستند مگر برجام مشکل این دو کشور نیست دیگر کشورها فقط ناظر این جلسه هستند نه مثل چین و وسیع فضول
تمرکز کن اقا روی کاری که به شما سپردن،بیا تهران در خدمت هستیم برای عزاداری
میگن روسها گفتن شما بروید خانه ما خودمون حلش می کنیم
اولیانوف شده سخنگو و مذاکره کننده ایران
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
خنده داره فقط هم با ایران اینترنشنال و احمد صمدی خبرنگار سابق ۲۰۳۰ صحبت میکند!!!!!اتفاقی هم نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
این ادبیات ها نخ نما شده و بروید رو چیزهای دیگر مانور بدهید برای روسیه هراسی وقتی همه طرف های دخیل در برجام دارند حرف می زنند
آقا مگه معامله گوسفند می خواهید انجام بدید که رو در رو باید بشینید مذاکره کنید؟ خواسته های خودتون را برای هم بفرستید هر وقت مورد تایید طرفین شد پاشید برید برای امضا. چرا این همه هزینه میذارید دست ملت و بیت المال؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
جاااااااااااان
اولیانف
فقط
الان این گفتگوهای چند به علاوه چند هست؟
هشتاد سال پیش‌ که قحط الرجال بود‌ و یکنفر لیسانسیه‌ بزور‌ پیدا‌ میشد‌ وزرای‌ خارجه‌ را از تحصیلکرده‌ های برجسته دانشگاهای‌ نام و نشون دار‌ برمی گزیدن‌ الان‌ با اینهمه‌ با سواد‌ و فرهیخته‌ از‌ باقری‌ و عبداللهیان‌ که معلوم‌ نی چطوری‌ وارد‌ چه‌ دانشگاهی‌ شده اند‌ و .....
!!!!!
جلل الخالق پایدار دیگر چه صیغه ای هست؟ وقتی تا 2 الی 3 سال دیگر برجام منقضی می شود و باید مانند بقیه عضوهای آزانس با ما رفتار کنند!!!
چین و روسیه دارن درباره ما تصمیم میگیرن آقای باقری هم از بیکاری رفته هیئت عزاداری
میموند اینجا می رفتیم باهم حرم
واقعا که .چندین سال با این برجام بی فرجام مردم را سر کار گذاشته‌اند . مردم بدبخت دلشان خوش است از این ها آبی برای ملت گرم نمی شود
چرا مذاکره کنندگان نمیان برای مردم توضیح بدن این حق ملت است که بداند چه برسرش خواهدآمد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل