بازدید 78960
با تحولات منطقه و جهان

بیانیه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه برنامه هسته‌ای ایران/ شکایت ایران از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل/ هشدار گوترش درباره خطر بزرگ جنگ اتمی در جهان/ گزارش جنجالی رسانه انگلیسی درباره شخصیت محمد بن سلمان

بیانیه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه برنامه هسته‌ای ایران، شکایت ایران از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل، هشدار گوترش درباره خطر بزرگ جنگ اتمی در جهان، گزارش جنجالی رسانه انگلیسی درباره شخصیت محمد بن سلمان و درخواست آمریکا از چین درباره سفر پلوسی به تایوان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 02 August 2022

بیانیه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه برنامه هسته ای ایران/ شکایت ایران از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل/ هشدار گوترش درباره خطر بزرگ جنگ اتمی در جهان/ گزارش جنجالی رسانه انگلیسی درباره شخصیت محمد بن سلمان

بین الملل تابناک: بیانیه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه برنامه هسته‌ای ایران، شکایت ایران از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل، هشدار گوترش درباره خطر بزرگ جنگ اتمی در جهان، گزارش جنجالی رسانه انگلیسی درباره شخصیت محمد بن سلمان و درخواست آمریکا از چین درباره سفر پلوسی به تایوان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه برنامه هسته ای ایران

آمریکا، فرانسه و انگلیس همزمان با برگزاری دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای ( ان پی تی) سازمان ملل ادعاهای خود درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و مذاکرات رفع تحریم ها را تکرار کردند.

بر اساس بیانیه ای که وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با عنوان بیانیه مشترک خود، فرانسه و انگلیس منتشر کرد، ادعا شده است که ما متعهد به رسیدگی به بحران های اشاعه تسلیحات در تمام جهان هستیم.

در این بیانیه آمده است: ما بار دیگر تاکید می کنیم که ایران هرگز نباید سلاح هسته ای تولید کند. ما متأسفیم که به رغم تلاش‌های دیپلماتیک شدید، ایران هنوز از فرصت موجود برای احیای اجرای کامل برجام استفاده نکرده است.

بیانیه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه برنامه هسته ای ایران/ شکایت ایران از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل/ هشدار گوترش درباره خطر بزرگ جنگ اتمی در جهان/ گزارش جنجالی رسانه انگلیسی درباره شخصیت محمد بن سلمان

در این بیانیه بدون اشاره به زیاده خواهی های آمریکا و غرب آمده است: ما از ایران می‌خواهیم به اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بازگردد و طبق تعهدات خود تحت معاهده ان پی تی، فوری با آژانس بین المللی اتمی در حل و فصل مسائل مربوط به مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده احتمالی در این کشور همکاری کند.

در این بیانیه از کره شمالی نیز خواسته شده است تمام آزمایش‌ های موشکی بالستیک خود و فعالیت‌های مرتبط با آن را متوقف کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز امروز ادعا کرد: ما از طریق دیپلماسی و با هماهنگی با متحدان و شرکای منطقه‌ای خود پیشنهادی را برای تضمین بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام جهت اطمینان عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مطرح کرده ایم.

شکایت ایران از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل

یک رسانه صهیونیستی گزارش داده ایران از رژیم صهیونیستی بابت اظهارات اخیر یک مقام این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده موضوع شکایت ایران، اظهارات اخیر «ایوال هولاتا»، مشاور امنیت داخلی این رژیم بوده که در مصاحبه‌ای گفته بود «اسرائیل طی یک سال گذشته اقدامات زیادی در ایران انجام داده است.»

طبق گزارش کانال ۱۳، نماینده ایران در سازمان ملل شکایت کرده که هولاتا در آن مصاحبه «اظهاراتی تحریک‌آمیز بر سر زبان آورده و به مسئولیت اسرائیل در انجام حملات تروریستی و خرابکارانه در خاک ایران اعتراف کرده است.»

مطابق این گزارش نماینده ایران در سازمان ملل همچنین تأکید کرده «رژیم اسرائیل بایستی بابت چنین اقداماتی مسئول شناخته و با تبعات آنها مواجه شود.»

رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته تلاش کرده شکست راهبردی خود در برابر ایران را با توسل به اقدامات تروریستی و عملیات‌های خرابکارانه جبران کند. این رژیم سال ۱۳۹۹ محسن فخری‌زاده، یکی از دانشمندان هسته‌ای برجسته‌ای ایران را ترور کرد.

بیانیه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه برنامه هسته ای ایران/ شکایت ایران از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل/ هشدار گوترش درباره خطر بزرگ جنگ اتمی در جهان/ گزارش جنجالی رسانه انگلیسی درباره شخصیت محمد بن سلمان

دستگاه‌های اطلاعاتی ایران شبکه‌های وابسته به عوامل جاسوسی رژیم صهیونیستی را شناسایی و متلاشی کرده‌اند. به عنوان مثال، وزارت اطلاعات، یکم مردادماه سال جاری اعلام کرد که شبکه‌‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و کلّیه‌ عناصر عملیاتی بازداشت شدند.

در این بیانیه آمده بود: «اعضای این شبکه که از طریق یکی از کشورهای همسایه با عوامل سازمان جاسوسی - تروریستی موساد در ارتباط بوده و از اقلیم کردستان وارد کشور شده بودند، با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزاتِ عملیاتی و ارتباطی و قوی‌ترین مواد انفجاری، قصد انجام اقدامات خرابکارانه و عملیات تروریستی بی‌سابقه‌ای در برخی نقاط حسّاس و اهدافِ از پیش تعیین شده را داشتند که با عنایات الهی و عملیات چند مرحله‌ای و پیش‌دستانه‌ی مجاهدان گمنام ایران اسلامی جملگیِ آنها به دام افتاده، تسلیحات، مواد انفجاری، تجهیزات فنّی و ارتباطی آنها نیز کامل کشف و ضبط شد.»

هشدار گوترش درباره خطر بزرگ جنگ اتمی در جهان

دبیر کل سازمان ملل متحد غروب دوشنبه در سخنرانی به مناسبت آغاز نشست کشورهای عضو «ان‌پی‌تی» (معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای) در «نیویورک» نسبت به وقوع یک نبرد هسته‌ای در جهان هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «فرانس-24» «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در آغاز نشست کشورهای عضو ان‌پی‌تی هشدار داد که جهان با خطر جنگ هسته‌ای که از زمان اوج جنگ سرد تاکنون دیده نشده، مواجه است و تنها یک اشتباه محاسباتی تا نابودی هسته‌ای فاصله دارد.

گوترش اظهار داشت: «ما تا اینجای کار فوق‌العاده خوش شانس بوده‌ایم. اما شانس یک راهبرد نیست. این سپری برای مقابله با تنش‌های ژئوپلیتیکی که به درگیری هسته‌ای تبدیل می‌شود، نیست.»

گوترش گفت: «امروز، بشریت تنها یک سوء تفاهم و یک اشتباه محاسباتی تا نابودی هسته‌ای فاصله دارد.»

این نشست که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، از سال ۲۰۲۰ چندین بار به دلیل همه گیری کووید-۱۹ به تعویق افتاده است.

گوترش با اشاره به جنگ روسیه در اوکراین و تنش‌ها در شبه جزیره کره و خاورمیانه گفت: «این نشست فرصتی برای تقویت معاهده و مناسب کردن آن برای جهان نگران کننده اطراف ماست.»

دبیرکل سازمان ملل گفت: «از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای تنها تضمین برای عدم استفاده از این سلاح خواهد بود.»

وی افزود که برای سالگرد بمباران اتمی این شهر ژاپن در ۶ آگوست ۱۹۴۵ توسط ایالات متحده از هیروشیما بازدید خواهد کرد.

گوترش گفت: «حدود ۱۳۰۰۰ سلاح هسته‌ای اکنون در زرادخانه‌های سراسر جهان نگهداری می‌شود. همه این‌ها در برهه‌‌ای است که خطرات گسترش سلاح‌های هسته‌ای در حال افزایش و موانع حفاظتی برای جلوگیری از تشدید تنش در حال ضعیف شدن است.»

معاهده ان.پی.تی (پیمان عدم اشاعه هسته‌ای) که از سال ۱۹۷۰ اجرایی شده، در بین توافقات کنترل تسلیحاتی موجود در جهان بیشترین امضاکننده‌ها را دارد و بالغ بر ۱۹۱ کشور به آن پیوسته‌اند.

بر اساس این معاهده، کشورهای بدون تسلیحات اتمی متعهد شده‌اند که این سلاح را به دست نیاورند و کشورهای مسلح به این تسلیحات نیز موافقت کرده‌اند بر سر نابودسازی زرادخانه‌هایشان در آینده مذاکره کنند. همه این طرف‌ها نیز حق همه برای برخورداری از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را پذیرفته‌اند.

هند و پاکستان که این معاهده را امضا نکرده‌اند، در نهایت به سلاح اتمی دست یافتند و کره شمالی نیز یک بار این معاهده را تصویب ، اما بعدا خروجش را از آن اعلام کرد و مشابه هند و پاکستان به سلاح اتمی دست یافت.

رژیم صهیونیستی نیز این معاهده را امضا نکرده و گفته می‌شود که زرادخانه تسلیحات هسته‌ای دارد اما این موضوع را نه تایید می‌کند نه تکذیب.

گزارش جنجالی رسانه انگلیسی درباره شخصیت محمد بن سلمان

جنجال ایجاد شده به دلیل گزارش روزنامه اکونومیست درمورد شخصیت محمد بن سلمان؛ فقط محدود به محتوای آن نشده، بلکه خشم گسترده‌ای را در پی تصویر جلد مجله به دنبال داشته است.

به گزارش روسیا الیوم، روزنامه اکونومیست در گزارشی با تیتر "محمد بن سلمان: یک زورگو در صحراء" درخصوص شخصیت ولیعهد عربستان صحبت کرد.

بیانیه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه برنامه هسته ای ایران/ شکایت ایران از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل/ هشدار گوترش درباره خطر بزرگ جنگ اتمی در جهان/ گزارش جنجالی رسانه انگلیسی درباره شخصیت محمد بن سلمان

طبق آنچه در این گزارش به نقل از منابع منتشر شده، اطلاعاتی درمورد ماهیت شخصیت محمد بن سلمان از زمانی که کودک بود تا به الان و نیز پرسش هایی از آنچه که ممکن است در آینده انجام دهد، مطرح می‌شود.

این مجله گزارش خود را با عکسی منتشر کرد که این عکس عبارت از یک سر از زاویه پشت است که روی آن کوفیه و عقالِ چسبیده شده به یک فتیله روشن قرار دارد. این عکس خشم تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت، چون این عکس را "نژادپرستانه" و "اهانت بار" و به منزله "ربط دادن عرب ها به تروریسم" دانستند؛ پوشیدن کوفیه و عقال در تعداد زیادی از کشورهای عربی مرسوم است.

یکی از کاربران اعلام کرد: جلد نژادپرستانه بی ارزش از مجله اکونومیست که باید یک مجله مستدل باشد، اما این مجله عقال عربی را اینگونه به تصویر می‌کشد که یک بمب ساعتی است. اکونومیست تمامی جنایات‌ غرب و شرق و دست نشانده‌های طائفه‌گرای آنها علیه مردم ما در سوریه، یمن، عراق، لیبی، لبنان و افغانستان را نمی‌بیند.

یک کاربر دیگر نوشت: اکونومیست باید به خاطر نژادپرستی خود در حق عربستانی‌ها و اهانتش به لباس اصیل عربی عذرخواهی کند. این روزنامه با انتشار تصویری، عربستانی‌ها را بمب‌های انفجاری توصیف کرده که در آن عکس کوفیه سرخ بر سر یک مرد نشان داده می‌شود که از آن فتیله یک بمب بیرون می‌آید، این روزنامه غیرحرفه‌ای و رادیکال است.

یک کاربر دیگر نیز عنوان کرد: رسانه‌های غربی مرحله جدیدی را برای بد جلوه دادن محمد بن سلمان شروع کرده‌اند، چون او تسلیم غرب نشده است. آنها تلاش می‌کنند محمد بن سلمان را به دور از انسانیت نشان دهند و با دادن لقب صدام کوچک به او، بن سلمان را در عرصه سیاسی بکشند.

درخواست آمریکا از چین درباره سفر پلوسی به تایوان

هشدارهای شدیداللحن چین درباره واکنش قاطعانه به سفر «نانسی پلوسی»‌ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، مقامات واشنگتن را نگران کرده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت، در صورت سفر پلوسی به تایوان، چین نباید به تنش‌ها دامن بزند و باید مسئولانه عمل کند.

بیانیه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه برنامه هسته ای ایران/ شکایت ایران از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل/ هشدار گوترش درباره خطر بزرگ جنگ اتمی در جهان/ گزارش جنجالی رسانه انگلیسی درباره شخصیت محمد بن سلمان

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بلینکن در تلاش برای رفع تقصیر کردن از آمریکا درخصوص تنش‌ها بر سر تایوان، مدعی شد: «اگر رئیس مجلس نمایندگان تصمیم به سفر بگیرد و چین تلاش کند، بحرانی ایجاد نماید یا تنش‌ها را افزایش دهد، عواقب آن تماماً متوجه پکن خواهد شد.»

وی با بیان اینکه پلوسی تصمیم خود را در مورد سفر به تایوان خواهد گرفت، اظهار داشت که کنگره آمریکا یک ساختار مستقل است و قانونگذاران آمریکایی قبلا به این جزیره سفر کرده‌اند.

از سوی دیگر، «کارین ژان-پی‌یِر» سخنگوی کاخ سفید نیز شامگاه دوشنبه گفت آمریکا از چین می‌خواهد که درخصوص سفر احتمالی پلوسی به تایوان، از تنش‌زایی خودداری کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ژان-پی‌یِر در نشست خبری توضیح داد: «ما هیچ دلیلی برای چنین تنش‌زایی نمی‌بینیم و معتقدیم که نیازی به این رفتارهای عصبی نیست. رئیس جمهور آمریکا (جو بایدن) به صراحت گفته است که موضع ما در زمینه سیاست چین واحد تغییر نکرده است.»

این در حالی است که «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، گفت پکن نیز اقدامات قاطعی برای حفظ حاکمیت ملی خود انجام می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۷۱
بارها طی چند سال اخیر (توطئه شیطانی استکبار تحریم ظالمانه در طرح فشار حداکثری)، هشدار دادند از افتادن در باتلاق - طرحاهای چندگانه دشمنان اجنبی خارجی و مافیای همدست داخلی- ملت و کشور ایران در تحریم و فشار چندین لایه خارجی-داخلی بیاورند، یکی اش ادامه انحصار و ر انت و انواع فساد اقتصادی بود، طبق توصیه رسانه های معاند، صراحتا مردم به تشویق به خرید هیجانی (تورمزا و ایجاد کمبود مصنوعی کالاهی مصرفی مانند خودرو...) میکردند، متاسافانه دولت قبل و فعلی شاید نداسته در دام تورم و قحطی و کمبود مصنوعی افتادند، توقف و کاهش تولید خودرهای ارزان قیمت اقتصادی (پراید، تیبا با مصرف بنزین 5 لیتر در 100 ک.م) حتی سمند با همه داخلی سازی بالا، بدون اینکه خودوری اقتصادی دیگری برای جایگزینی برای تولید و یا واردات با قمیت مشابه و حتی کمتر باشد، جز حرکت در راستای طرحهای معاندان نیست.
نام ایران رو به برنامه هسته ای نچسبونید وقتی می نویسید ایران باید مردم ایران در بارش نظر بدن که این برنامه هسته ای مطابق خواست مردم ایران نیست بنویسید برنامه هسته ای اقلیتی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
همین برقی که امسال قطع نشد به خاطر انرژی هسته ای بود. البته تو که اون ور آبی
در ضمن همه مردم خواستار بمب اتم هستند
اکثریت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اتفاقا مطابق نظر مردم ایراناست نه شما آمریکایی ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
من کارم همین چیزاس. کدوم برق اتمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
۱۰:۴۴ ۱۰:۴۵
شما دوتا کاسب تحریم سکوت کنید بهتره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
دقیقا انرژی هسته ای خواست اکثریت مردم ایرانه و شما لطفا فقط بجای خودت نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
ناشناس 11:27 از آلباتی
تو هم حرف مفت نزن - شما جزو وطن فروش ها هستین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اقلیت تویی آلبانی نشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
آقای محمد ۱۰:۴۴
این برقی که امسال قطع نشد مدیون پایین اومدن بیت کوین و ... و همکاری برخی ارگان ها با دولت بود! خداحافظ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
کاسب تحریم ۱۰:۴۴
برق تمام واحدهای صنعتی بهشون برنامه دادن و هفته ای یک روز داره قطع میشه! اون که برق منازل هنوز قطع نشده به خاطر کم کاری ماینرهای شما هست که اونم به خاطر کم شدن سودش هست!
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
موافقم در پاسخ بدوستمون که گفتن برق امسال قطع نشد بدلیل اینکه برداران براشون صرف نداشت بیت کوین کشت کنن و اگرنه بهبودی توجیهی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
پاسخ به محمد
واقعا نیروگاه بوشهر حتی توان برق مصرفی خوداستان بوشهررا ندارد اونوقت علت قطع نشدن برق را ازهسته ای میدانی بیسواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
۱۲:۵۳
برو ساندیستو بنوش.حرف زیادی نزن کاسب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
دقیقا مردم انرژی هسته ای نمیخوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
آقای 10:44
اون موقع هم که نروگاه بوشهر طراحی شد و قرار بود همراه با یک نیروگاه دیگه راه بیوفته، جمعیت ایران تقریبا 30 میلیون بود و قرار هم نبود برق کل ایران رو تولید کنه. حالا الان که جمعیت 85 میلیون هست و این هم مراکز صنعتی هم اضافه شده شما خودت حساب کن ببین اون یک نیروگاه نصفه و نیمه چند درصد برق کشور رو تولید میکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
محمد! یک ملتی رو گذاشتی سر کا. برو تو اتاقت به کارهای بدت فکر کن. به این که اون دنیا شما و دوستان با همچین تفکری که باعث بدبختی یک ملت شدن
اااا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
برنامه هسته ای اصلا مورد تایید بنده به عنوان یک ایرانی نیست
هشدار . غرب در مهار چین و زمین زدن روسیه شکست خود . در داخل هم مشکلات فراوانی دارند . بعید نیست که هم برای به حاشیه راندن مشکلات داخلیشان و هم برای بازسازی پرستیژ از دست رفته اشان ، دست به ماجرا جویی بزنند .
خخخ انگلیس تا همین ۵۰ سال پیش نصف دنیا مستعمره اش بوده حالا واسه ما شده مدافع حقوق بشر
چرامخفی کاری کردین؟چرااین همه سال اجازه بررسی وبازرسی به نهادهای بین المللی ندادین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
آلبانی نشین وقیح
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
این‌ چه‌ رسمیه‌ توی‌ این‌ سایت‌ تا‌ یکنفر‌ نظر‌ خودشو‌ میده‌ یکعده‌ معلوم‌ الحال‌ لات‌ و پیت‌ ساندیسخور‌ مزدور‌ انگ‌ البانی‌ نشین‌ و نمیدونم‌ چی‌ چی‌ میزنن‌ !
اصلا‌ شایسته‌ این سایت‌ نیست‌ نظر‌ این‌ او.. را میذاره‌ !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
هم بازرسی کردن و هم گزارش دادن... قرار نیست بازرسی فراتر از ان پی تی باشه... اینجوری باشه فردا میان اطاق خوابمون رو هم بازرسی میکنن... باید سفت جلوشون ایستاد (البته جلوی فساد هم باید سفت ایستاد!)
عکس بن سلمان که گفته اید روی مجله اکونومیست است را هم بفرستید
امریکا بحران اوکراین ایجاد کرد حالا دنبال بحران تایوان است
اولأایران ازبرجام خارج نشده که بخواهد واردبشود.در ضمن درسته صهیونیستها توایران دست به خرابکاری زدند ولی بی جواب نزاشتیم این عمل بزدلانه شان را. چند وقت پیش هم که کلی بمب دست سازقوی ازخاک عراق واربیل توسط کولبری واردایران شده بودکه همه کشف شد وتعدادی کومله ودموکراتهای خرابکار هم دستگیرشدن. درضمن چندروز پیش هم مثل موش چندتا صهیونیست تو تور اطلاعاتی ایران گیرافتاده. که خداهمه رو ازهمه لحاظ بیامرزه.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
بله ایران قبولش نداره. اما دنیا که میدونه اون تو(منظور اسرائیله) چه خبره. حالا چون قبول نداره نباید به دنیا مستندا هشدار بدهد. کجای کاری !!!!!
ايران كه اسراييل را بعنوان يك كشور قبول ندارد چطور از آن به سازمان ملل شكايت كرده؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
سازمان ملل اجبارا قبول کرده اسرائیل رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
شماها‌ که‌ اسرائیل‌ را‌ قبول‌ ن ارید‌ و از طرفی‌ قول دادید تا یک تاریخ‌ معیینی‌ موحش بکنید‌ دیگه چرا شکایت‌ به سازمان ملل‌ طرفدار‌ امریکا‌ ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
ربطی نداره. ایران قبولش نداره . ولی اون سازمانی که ازش شکایت کرده حسابی هم قبولش داره!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
این چه استدلالیه... ممکنه شما همسایه ات رو قبول نداشته باشی و باهاش پدر کشتگی داشته باشی... بیاد خونتون دزدی ازش به کلانتری شکایت نمی کنی؟؟؟؟
برای مرزهای شرقی وخطر طالبان آماده هستید میدانید نقشه شومی درحال اجراست ؟ پس اگر هوشیار باشید به برجام درست فکر کنید لازم است تجدید نظر بشه
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
برو بابا نقشه شوم کجا بود نکنه از طالبان هم می‌ترسی طالبان سی سانت از ایران هم نمیتونه حتی یه خطر بندازه
اگه این حرف رو ایران محکوم کنه، اسراییل در جواب تهدیدای ایران باید اعلان جنگ بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اگر میتونست میداد... فعلاً داره صبر میکنه... یادمون باشه تهدیدای ایران برای اسراییل نفع بسیاری داره
من انرژی هسته ای نمیخوام که بخاطرش عمرم تلف بشه
پاسخ ها
جو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
نکنه تو سانتریفیوژ هارو تولید می‌کنی که وقتت تلف میشه شبتون XD
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
۱۳:۵۷
عمرم به خاطر تحریم ها تلف بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
فکر 40 یا 50 سال دیگه باش که منابع هیدروکربنی ته میکشه
جناب کاسب تحریم جناب آقازاده ای که در کامنت ها میگی برق هسته ای تولید میشه در کشور دروغ نگو
پاسخ ها
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اره‌ برق‌ هسته ای نیروگاه‌ روسی‌ بوشهر‌ !!!!

نیروگاه‌ برق‌ خودشو‌ هم باید‌ از جای دیگه‌ بگیره‌ !
باز هم عقلانیت عبدالهیان، شکایت از اسراییل مقدمه شکایت های بعدی، در صورت حمله اسراییل به ایران خواهد بود.
لامسب چرا خالی میبدنی . برق هسته ایی کدومه ؟؟؟
هفته ایی 2 روز داره برق ما قطع میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
هسته ای قطع میشه
جالبه، آمریکا خارج شده به ایران میگن باید برگردد.
احتمال درگیری چین و آمریکا خیلی بیشتر از درگیری آنها با ایران است.
مگر شکایت از یک باند تبهکار یعنی به رسمیت شناختن آن است؟
امریکا و اسراییل هیچ عددی نیستن چون همه انها تو هشت سال جنگ ک چند ده کشور باهم بر علیه ایران بادست خالی ایران جنگیدند هیچچیزی نسیبشان نشد ما شهید ندادیم ک امروز هرچی اونا بگن بگیم چشم شهید دادیم ک ثابت کنیم ما مستقل و ازادیم ما بمب اتم هم میسازیم ایران دنبال کوچکترین حرکت است تا دلیل ساخت بمب اتم رو بدست بیاره واونا این اتو رو ب ایران نمیدن پس جنگی در کار نخواهد بود ک اگه باشه با پیروزی ۱۰۰درصد ایران مواجه است شک نکنید
پاسخ ها
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
هشت‌ سال‌ جنگ‌ کاری‌ با ایران نکرده‌ صدات‌ ا ز جای‌ گرم‌ درمیاد‌
دلار‌ ۶‌ تومنی‌ شد‌ ۳۰ هزار‌ تومن‌
اینهمه‌ خسارت‌ و خرابی و کشته‌ و خرج‌ !
البته‌ برای عده ای نعمت‌ شد‌ !
لطفا پیگیر باشید بدون تلاش خیلی اوضاع بد میشه
اول از هر چیز یک سایت لازم هست زده بشه
سایتی ک از هر جای جهان بتونن عضوش بشن و ب 3 زبان فارسی عربی انگلیسی باشه
شما که اسراییل را به عنوان یک کشور مستقل و عضو جامعه جهانی برسمیت نمی شناسید پس شکایت برای چیست برای محوکردنش اقدام کنید .با این شکایت یعنی به آن رسمیت داده آید .
"واعدوا لهم ماستطعتم من قوه: این هشدار قران به مسلمانان است در برابر دشمنان. باید و باید و باید به آن عمل کرد. هرآنچه آنها دارند مسلمانان هم باید بهتر از آن را داسته باشند. حتی بمب اتمی هیدرژنی لیزری ماهواره ای و .... آیا آنها در پایان دادن به تسلیحات کشتار جمعی (اتمی، شیمیایی میکربی نرم افزاری و امواجی) قدمی برداشته اند که از ما می خواهند تولید نکنیم.
ما نه تنها انرژی هسته ای که بمب هسته ای هم می خواهیم چون نمی خواهیم به سرنوشت اوکراین دجار شویم. انرزی هسته ای عامل نجات بشر در اینده است . علاوه بر نیروی برق ارزان و پاک شمار زیادی از داروها و همچنین روشهای تشخیص درمان به داشتن این علم و فناوری وابسته است . غربی ها انرژی هسته ای را که رها کنیم به موشک گیر می دهند ان را رها کنیم به تفنگ ژ3 ما هم گیر می دهند. در مقابل وحشی های اروپایی و امریکایی باید قدرتمند بود . انها انقدر وحشی هستند که مسئله ساده اوکراین را به جنگی ویرانگر کشاندند که هم اوکراین و هم اقتصاد روسیه جهان را به سمت نابودی می برد. اگر وحشی نبودند خیلی راحت اعلام می کردند که اوکراین را در ناتو نمی پذیرند و بهانه حمله به روسیه نمی دادند.
بن سلمان هر چه هست برا مردم وکشورش عالیست
آمریکا داره سقوطشو تسریع میکنه - یه بحران دیگه در تایوان

بای بای آمریکای جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
تورم بی سابقه در امریکا = 10 درصد

بحران اونا آرزوی ماست. ب
مگه اسرائیل رسمیت دار ه که ازش شکایت کنه ایران؟
خلاصه مجلس و دولتی داریم که بدترین دولت و جلسه تاریخ ایرانه
آخر نفهمیدیم اسرائیل چی هست تو ایران به رسمیت نمیشناسید ولی بیرون ایران از اسرائیل شکایت یعنی به رسمیت میشناسید میشه مشکلتون رو بگید چی هست
خيلي جالبه ايران از كشوري كه به رسميت نشناخته
به سازمان ملل شكايت كرده؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!خ
شکایت ایران از اسراییل در سازمان ملل جدای از نتیجه شکایت، یک پیروزی بزرگ سیاسی برای اسراییل است زیرا ایران اسراییل را به رسمیت شناخته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
نه ربطی نداره که
حقیقت اینه که ایران و روسیه و چین دیگه نمیخوان زیر بار دیکتاتوری جهانی آمریکا باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
من قبول دارم که امریکا قلدره و زور میگه ولی توصیه می کنم خودتون رو به چین و روسیه وصل نکنید... اونا سه سوت مارو میفروشن و قدرت زیادری برای دفاع از خودشون دارن
لج بازی بد است حداقل ی کم وطن پرست باشید مردم را دریابید نه امریکا نه روسیه هیچکدام بفکر منافع ایران نیستند
اینها همچین می گن ایران به تعهدات برجامیش برگرده مثله اینکه یادشون رفته ترامپ و امریکا بود که از برجام یک طرفه و غیرقانونی خارج شد.
درود بر محمد بن سلمان عزیز ودوست داشتنی
قابل توجه اونهایی که میگن طالبان قدرت نداره.در 8قرن اخیر ثابت شده که هم ایران وهم روسیه بشدت از سمت شرق آسیب پذیرند وباید هوشیارباشند. نمونه جمله محمود افغان به ایران وحمله مغولها به ایران وروسیه.
به علت حقوق بشر خواهی آمریکا و اروپا و آرمان گرایی ، کشورهای عربی و خاورمیانه دارن به سمت روسیه و چین می روند . زیرا روسیه و چین و کره شمالی هیچگاه از کشوری انتقاد نمی کنن که چرا روزنامه نگار زندانی کردی ؟ یا قاشقچی چرا کشتین ؟ روس و چین سکوت میکنند و براشون مهم نیست . حکومت های خاورمیانه فهمیده اند که امریکا و اروپا از حکومت به هر قیمتی حمایت نمیکنند مانند حسنین مبارک مصر ،بن علی تونس، قذافی لیبی و شاه ایران که پشت آنها خالی کردند ولی روس و چین از حکومت ها دفاع میکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار