بازدید 4051

بیانیه وزارت دفاع عراق همزمان با تحولات حساس

همزمان با شرایط حساس عراق، وزارت دفاع این کشور بیانیه ای را درباره تحولات اخیر صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 01 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ناس، وزارت دفاع عراق همزمان با تحولات در این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه خود اعلام کرد: «این وزارتخانه تأیید می‌کند که ارتش عراق، با تمام رهبران و وابستگان خود در خدمت مردم عراق است و در کنار مردم ایستاده است.»

وزارت دفاع در ادامه تاکید کرد که وظیفه نیروهای امنیتی حفاظت از تظاهرکنندگان، اموال عمومی و خصوصی و جلوگیری از هرگونه اقدام مخل امنیت است.

این وزارتخانه همچنین نسبت به اقدامات متجاوزانی که با سو استفاده از شرایط سعی در بی ثبات کردن امنیت دارند، هشدار داده و گفته است که با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

در شرایطی که عراق روزهای حساس و سرنوشت سازی را سپری می‌کند، بسیاری از گروه‌ها و افراد برجسته عراقی نسبت به سوءاستفاده بیگانگان از اوضاع عراق هشدار داده اند. چند ساعت پیش از این نیز، «شیخ ماجد الدیلمی»، یکی از شیوخ و بزرگان استان الانبار در مورد نفوذ بیگانگان به تظاهرات شهروندان عراقی در منطقه سبز بغداد هشدار داد و گفت: در گذشته نیز چنین اقدامی توسط عناصر مزاحم سابقه داشته است.

وی افزود: شیوخ و بزرگان خواهان خاموش شدن فعلی آتش فتنه هستند و ما باید در قبال پیامدهای نفوذ به تظاهرات شهروندان در منطقه سبز بغداد از سوی عناصر مورد حمایت خارجی برای رسیدن به اهداف سیاسی مورد نظر هوشیار باشیم.

الدیلمی تاکید کرد که هدف اصلی از نفوذ خارجی‌ها و حمایت از عناصر مورد حمایت خود در تظاهرات منطقه سبز بغداد، تضعیف عراق و مقدمه چینی برای ایجاد جنگ داخلی است.

وی افزود: طرف‌های خارجی تلاش می‌کنند شهروندان عراقی را به سمت درگیری سوق دهند و ما امیدواریم که افراد مخلص و وطن دوست این بحران را مهار کنند و به دنبال فتنه کشیده نشوند.

الدیمی یادآور شد: از همه طرف انتظار می‌رود که به دنبال آرامش و گفتگو باشند و مانع از تشدید اوضاع شوند، در هر صورت نمی‌توان هیچ طرفی را از ساز و کار تشکیل دولت کنار گذاشت؛ چرا که چنین اقدامی دارای عواقب ناگواری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار