بازدید 8748

آمار‌های عجیب از مالیات پرداختی وکلا

طبق اعلام سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سال گذشته ۲۰ هزار و ۸۶۵ وکیل مشمول معافیت ابرازی شدند و ۱۹ هزار و۲۵۳ وکیل هم مالیات قطعی صفر دارند.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 31 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بر اساس استعلام صورت گرفته از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مبنی بر این که در سال ۱۴۰۰ چه تعدادی از وکلای دادگستری مشمول معافیت از پرداخت مالیات شده‌اند و مبلغ دریافتی وکلای دادگستری سراسر کشور بابت مالیات چقدر بوده است؟ ۶۳ درصد وکلا در سال قبل مالیات پرداخت نکرده‌اند!

طبق پاسخ سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تعداد وکلای ثبت‌نام شده ۶۳ هزار و ۶۳۶ نفر است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۶۵ وکیل در سال قبل مشمول معافیت ابرازی شده اند و ۱۹ هزار و ۲۵۳ وکیل هم مالیات قطعی صفر دارند. به این ترتیب، ۶۳ درصد از وکلا در سال قبل مالیات پرداخت نکرده‌اند.

همچنین ۲۳ هزار و ۵۶۱ وکیل دیگر در سال گذشته در مجموع بیش از ۶۸ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند که به این ترتیب میانگین مالیات پرداختی هر یک از آن‌ها نزدیک به دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۹
دولت فقط از کارمندان مالیات میگیره.
دوتا نکته را در نظر بگیرید لطفا
۱- طبق ماده ۱۰۳ قانون مالیات های مستقیم، وکلا ۵ درصد حق الوکاله را اول دعوا به عنوان علی الحساب مالیات می پردازند، مالیاتی که اولا در هیچ صنف دیگری وجود ندارد، همه بعد از کسب درآمد مالیات میدن نه اول دعوا که هنوز وکیل حق الوکاله را کامل نگرفته و معلوم هم نیست اصلا حق الوکاله چقدر باشه و محقق بشه یا خیر چون عرفا و در غالب موارد حق الوکاله به نتیجه دعوا بستگی داره هیچکس کل حق الوکاله را صرف نظر از نتیجه دعوا، قطعی و کامل و نقد نمیده ولی دولت علی الحساب مالیات را میخواد و میگه کسی شما را مجبور نکرده نسیه کار کنی! ثانیا همین علی الحساب را هم هیچ جا حساب نمیکن و مطمئنا تو این آمار هم لحاظ نشده غالب وکلا چند برابر مالیات آخر سالشون را در طول سال میدن حتی اونهایی که معاف هستند تو طول سال کلی مالیات دادن ما اصلا وکیل معاف نداریم زیرا تا علی الحساب مالیات نده اصلا اجازه اعلام وکالت نمیدن پس این آمار قطعا غلطه چون علی الحساب های پرداختی در طول سال را محاسبه نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
والا من کار به وکیل دادم. همان اول حق الوکاله را تمام گرفت
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
معمولا در عمل حق الوکاله دهها و صدها برابر تعرفه رسمی است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
وکلا هم مثل پزشکان قیمت های مصوب را رعایت نمیکنند و حق الوکاله چند صد برابری آن هم به شیوه غیر معمول دریافت می کنند. پزشکان مردم را به پرداخت پول نقد یا کارت به کارت کردن مجبور کرده اند. و در آخر روز کاری پول خود را به طلای آبشده و دلار تبدیل می کنند. برادر یک وکیل بود از من برای الزام به سند یک ساختمان که همه ادله به نفع من بود در سال 96 50مبلغ میلیون میخواست. برادر قیمت ملک من آن موقع 600 میلیون بود!!!! در ضمن من ماهی دو نیم میلیون مالیات می دهم چون کارمندم و همه حسابم شفاف هست. اصناف و بسیاری دیگر در کشورذ مالیات نمی دهند چون راه فرار زیاد هست ولی دولت زورش به کارگر و مهندس و کارمند میرسه چون حسابش شفاف هست.
وکیلی که درآمد سالیانه اش صدها برابر من است حتی به اندازه من مالیات پرداخت نمی کند. این از عدالت به دور است.
پاسخ ها
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
دو نكته هم از من داشته باشيد: 1- وكيلي كه با شخص حقيقي قرار داد 30 ميليوني ميبنده، در سامانه اين عدد را كمتر از يك ميليون اعلام ميكنه و لذا ماليات اون يك ميليون را داره ميده و 2- من وكيلي تا حالا نديديم كه كمتر از 60 درصد كل حق الوكاله قبل از شروع كار دريافت نكرده باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
چند تا وکیل معروف را بذار کنار بقیه از این خبرها نیست حداکثر در حد یه کارمند درآمد دارن مشکل اینه که عادت کردیم وضعیت چندتا معروف را به همه تعمیم بدیم
قطعاًدراین آماروکلای مسنی هستندکه قادربه کارهای درآمدزانیستند وفقط عنوان وکالت رادارند که اینها اگرروزی فعال بودندامروزشایددخلشان گروخرجشان باشد ولی وکلای فعال مطمئناًمالیات خواهندداد هرچندوگلا به چندوچون قانون بیشترازهمه گروه هاواردندواگرمالیاتی بدهندازمراجعینشان اخذ میکنند
متسفانه عده ای از وکلا اصلا به فکر دفاع از عدالت نیستند بلکه فقط دنبال کسب درامد هستند و عملکرد بسیار ضعیف دادسرای انتظامی قضات راه را برای این وکلا هموار کرده است.
اهل دلها گرفتند من چی میگم!؟
سلام. خیلی حرص نزنید. مطلب اول و سوم که ظاهرا از طرف افراد وکیل نوشته شده، توهین به شعور مردم است . وکیل ها و سر دفترها در این مملکت تافته جدا بافته اند و دولت هم به آنها باج می دهد. حقوق دانها هم راه دور زدن قانون را خوب بلدند . اگر وکیل ها در آمدشان کم است، پس چگونه هر ساله خانه و ماشینهای شان را عوض می کنند و ماشینهای گران قیمت خارجی سوار می شوند؟؟
مطابق روش معمول شما مردم را به جان هم بیاندازید و مشغولشان کنید ....اگر غلط است خوب درست کنید ..مگر فرمان اداره این کشور دست کیست ؟ اصلا مردم عادی چکار دارند کی مالیات میدهد و چقدر ؟؟ جیب همه خالی است و شما آدرس اشتباه میدهید ..
وکلا.بازیگرا.خواننده ها و ... چرا نباید مالیات بدن و فقط زور دولت به کارمندا و کارگرها برسه؟!!!
قوه قضائیه چرا سامانه قرارداد وکیل و موکل خود را به سازمان مالیاتی جهت پرداخت برخط مالیات وکلا متصل نمیکند تا شائبه فرار مالیاتی گسترده وکلا را رفع نماید ؟؟؟؟
انتظار دیگه ای از وکلا نمیرفت خودشون تمام سوراخ سمبه های قانون رو بلدن شما انتظار دیگری داشتید؟
متأسفانه در همه مشاغل افراد صاحب درآمدبالا و بدون درآمد نیز هستند. در این شغل بعضا مبلغ های بدون هیچ مبنای محاسباتی دریافت میگردد که خارج از عرف و قانون است و به همین دلیل مالیات ایشان نیز مبنای محاسباتی صحیحی ندارد.
بازم قشر بدبخت کارگر و کارمند بیشترین مالیات رو میدن اول کسر میشه بعد حقوقش رو میدن .عدالت اینه .......
فقط ظورشان برای دریافت مالیات به حقه دولت به خرده فروشان بدبخت رسیده است الان کافی است یک کاسب خورده فروش برای صدور و تمدید پروانه کسب خود برود سازمان امومالیاتی ببینید چیکارش می‌کنند برای گواهی مالیاتی از دریافت مالیات چند برابری
وکلا فرار مالیاتی زیادی دارند...وکیل برای چیه ...خودتون حرف بزنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی