بازدید 4023

آماده باش دستگاه‌های اجرایی خوزستان تا ۴۸ ساعت

استاندار خوزستان در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان ضمن اعلام آماده باش به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان تا ۴۸ ساعت آینده گفت: امکانات مورد نیاز در مناطق مختلف در معرض خطر بسیج شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵ 31 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، صادق خلیلیان شامگاه شنبه در پایان جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان با حضور اعضای این ستاد گفت: آخرین وضعیت کلیه شهرستان‌ها از نظر میزان بارندگی، وضعیت راه‌ها درون شهری و برونش شهر، امکانات مورد نیاز و ... مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحت کنترل بودن شرایط استان تاکید کرد: امکانات مورد نیاز و نیروهای امدادی و عملیاتی در مناطق با احتمال خطر بسیج شده و به صورت آماده باش قرار دارند و تلاش می‌شود تا زمان پایداری وضعیت جوی به یاری خداوند بتوانیم با کمترین مشکل از شرایط فعلی عبور کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت‌های برق، آب و فاضلاب، گاز، شبکه زیرساخت مخابرات نیز آخرین وضعیت مجموعه خود را گزارش دادند و هلال‌احمر، راهداری و دیگر دستگاه‌ها نیز آمادگی کامل خود را اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه مانسون که از روز جمعه در خوزستان آغاز شده بود، امشب با تندبادهای شدید و بارش در نقاط مختلف استان تشدید شد. گرد و خاک و باد شدید و ناگهانی که از حدود ساعت ۲۰ امشب آغاز شد، باعث کاهش شدید کیفیت هوا در بعضی از شهرهای استان شد.

گزارش‌هایی از وقوع گرد و خاک در ماهشهر و شهرستان باوی نیز منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، سامانه بارشی مونسون از عصر دیروز وارد خوزستان شده و ۱۱ شهرستان شاهد بارندگی بودند.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده بود که فعالیت سامانه بارشی مونسون امروز شنبه نیز تداوم داشته و از بعدازظهر ابتدا مناطق شمال شرق استان و اندیکا را تحت تاثیر قرار داده و سپس به سمت مرکز حرکت کرده و امشب به اهواز برسد.

اداره کل مدیریت بحران خوزستان، پیش از این با صدور هشدار سطح قرمز نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، اعلام کرد: تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی و مونسون بر روی استان از هفتم مرداد به همراه رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید (به ویژه در ساعات بعدازظهر) و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی و خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع توفان را در جلگه خوزستان موجب خواهد شد.

از عصر امروز، برخی شهرستان‌ها از جمله ایذه، باغملک و بهبهان شاهد بارندگی بودند و ۲ نفر در هفتکل و باغملک بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار