بازدید 4099

کشته شدن ۵ نیروی نظامی امنیتی ترکیه در شمال عراق

وزیر کشور ترکیه از کشته شدن یک نظامی و چهار نیروی امنیتی این کشور در شمال عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲ 26 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه از کشته شدن یک نظامی و ۴ نیروی امنیتی این کشور در شمال عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزیر کشور ترکیه در پیامی توئیتری نوشت که یک نظامی و چهار نیروی امنیتی این کشور در جریان عملیات موسوم به «پنجه صاعقه» علیه گروه تروریستی پ ک ک در شمال عراق کشته شدند.

سویلو با بیان اینکه ۵ نیروی ترکیه در جریان حمله تروریستی در شمال عراق کشته شدند به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

لازم به ذکر است که احمد الاسدی از اعضای پارلمان عراق و رئیس فراکسیون سند پیش از این جزئیات حضور نظامی ترکیه در شمال عراق را اعلام کرد.

وی در این باره گفت: در شرایط کنونی ترکیه ۴۰۰۰ نظامی و ۱۰۰ پایگاه نظامی در اقلیم کردستان عراق دارد.

الاسدی با اشاره حمله اخیر ارتش ترکیه به یک مجتمع گردشگری در استان دهوک عراق که به کشته و زخمی شدن ۲۹ نفر منجر شد، افزود: وزیر دفاع عراق، وزیرخارجه و سران نظامی در راستای بررسی واکنش عراق به این رخداد نشستی را برگزار کردند.

وی افزود: در شرایط کنونی همه گزینه‌ها برای واکنش علیه ترکیه روی میز قرار دارد که شامل تحریم کالاهای تولید ترکیه و دیگر اقدامات دیپلماتیک می‌شود.

گفتنی است در حمله اخیر توپخانه ای ارتش ترکیه به یک مجتمع گردشگری در استان دهوک عراق، ۹ نفر کشته و دستکم ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. در همین راستا، وزارت خارجه عراق از ترکیه به دلیل این حمله به شورای امنیت شکایت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها