بازدید 22648
۲

صدور هشدار «قرمز» هواشناسی برای ۴ استان کشور/ هلال احمر در وضعیت آماده باش قرار گرفت/ مردم از حریم رود‌ها فاصله بگیرند

معمولا در سیلاب‌های این فصل بیشتر شاهد آسیب‌های انسانی هستیم که اغلب به دلیل توجه کافی نداشتن به هشدار‌ها است. باید تمرکز لازم بر اطلاع رسانی در این خصوص باشد و رسانه‌ها در این خصوص اطلاع رسانی کنند؛ مردم نباید در استان‌هایی که برای آن‌ها هشدار صادر شده است در مسیر رودخانه‌ها حضور پیدا کنند. همچنین با خودرو نیز از این نقاط عبور نکنند و در صورتی که با بارش شدید رو به رو شدند و آب روان مشاهده کردند بی گدار به آب نزنند.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ 25 July 2022
صدور هشدار «قرمز» هواشناسی برای ۴ استان کشور/ هلال احمر در وضعیت آماده باش قرار گرفت/ مردم از حریم رود‌ها فاصله بگیرندشمار جان باختگان سیلاب استهبان به ۲۴ تن رسید؛ این آخرین خبر درباره سیلاب مرگباری است که عصر جمعه در جنوب استان فارس به وقوع پیوست و حالا بسیاری نگران تکرارش هستند.

به گزارش «تابناک»، سازمان هواشناسی کشور که روز گذشته هشدار‌هایی در خصوص بارندگی‌ها در برخی نقاط کشور صادر کرده بود، صبح امروز با بروزرسانی نقشه‌های جوی، اقدام به صدور هشدار جدیدی با «سطح قرمز» برای چهار استان کشورمان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس (نیمه جنوبی این استان).

بر اساس این هشدار که رنگ تعیین شده برایش، به معنای پیش بینی خسارت بار بودن وضعیت جوی پیش رو و ضرورت اقدامات فوری و همه جانبه برای پیشگیری از آن است، باتوجه به تشدید رگبار‌های موسمی، از امروز تا پنجشنبه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و نیمه جنوبی فارس رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و وقوع سیلاب پیش بینی می‌شود.
 

وضعیتی که مطابق نقشه‌های فوق، از امروز آغاز می‌شود و تا پایان هفته، تقریبا در محدوده استان‌های یاد شده تداوم خواهد داشت، با این یادآوری که منطقه متاثر از این وضعیت جوی فراتر از استان‌های یاد شده است و همان گونه که در نقشه ترسیم شده، وضعیت هشدار نارنجی هم مناطق وسیعی از کشورمان را در بر می‌گیرد.

دورنمای وضعیتی که در برخی مناطق پرخطر است. مناطقی مانند بستر و حاشیه رودها، مسیل‌ها و حتی دره‌هایی که ممکن است تصور شود آبراه نیستند در حالی که ممکن است مصب رود باشند یا به هر دلیل، مسیر عبور سیلاب به آن‌ها منتج شود و در نتیجه باید کانون خطر محسوب شوند.


آماده‌باش هلال احمر برای سیل در ۴ استان کشور


پیرو صدور هشدار قرمز از سوی هواشناسی، مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره آماده‌باش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی اعلام هشدار قرمز سیل از سوی هواشناسی در برخی مناطق جنوبی کشور، اظهار کرد: سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت رگبار‌های موسمی و وقوع رگبار و رعد و برق شدید و رخداد سیلاب در جنوب کشور هشداری را صادر کرده است. بر اساس این هشدار از عصر امروز شاهد تشدید فعالیت رگبار‌های موسمی و رگبار و رعد و برق شدید توام با وزش باد شدید و رخداد سیلاب پیش بینی شده که این وضعیت تا بعدازظهر پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برابر پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی هواشناسی این وضعیت جوی روز دوشنبه در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق و شمال هرمزگان، چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و نیمه جنوبی فارس و پنج‌شنبه درکرمان، دامنه و ارتفاعات در سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی فارس مورد انتظار است و در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این مناطق را به حالت آماده باش درآورده است.
 
صدور هشدار «قرمز» هواشناسی برای ۴ استان کشور/ هلال احمر در وضعیت آماده باش قرار گرفت/ مردم از حریم رود‌ها فاصله بگیرند

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در پی این هشدار تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیز در استان‌ها مذکور مستقر شده است، گفت: از آن جایی که تمام استان‌های کشور مجهز به بالگرد نیستند در استان‌هایی که به آن‌ها هشدار داده شد بالگرد نیز مستقر کردیم که در حال حاضر آماده‌باش اعلام شده و استقرار امکانات در استان‌های اعلام شده صورت گرفته است.

وی با تاکید بر این نکته که معمولا در سیلاب‌های این فصل بیشتر شاهد آسیب‌های انسانی هستیم که اغلب به دلیل توجه کافی نداشتن به هشدار‌ها است، افزود: باید تمرکز لازم بر اطلاع رسانی در این خصوص باشد و رسانه‌ها در این خصوص اطلاع رسانی کنند؛ مردم نباید در استان‌هایی که برای آن‌ها هشدار صادر شده است در مسیر رودخانه‌ها حضور پیدا کنند. همچنین با خودرو نیز از این نقاط عبور نکنند و در صورتی که با بارش شدید رو به رو شدند و آب روان مشاهده کردند بی گدار به آب نزنند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر افزود: برخی از آسیب‌ها به این دلیل است که افراد تصور می‌کنند با خودرو می‌توانند از آب‌های روان رد شوند در صورتی که شدت این سیلاب‌ها در این فصل به حدی است که خودرو را با خود می‌برد. در حادثه استهبان فارس نیز همین اتفاق افتاد که برخی تصور می‌کردند می‌توانند خود را با خودرو از محل نجات دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اطلاع رسانی خوبی بود و باید همه افراد به افراد غیر مطلع منتقل کنند
چرا در سیل استهبان فارس هشدار قرمز نداده بودند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان