بازدید 17585
با تحولات منطقه و جهان

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق/ بیش از ۲۲ هزار تجاوز و نقض حاکمیت ترکیه علیه عراق از سال ۲۰۰۸/ گفت‌وگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل ماکرون/ هشدار فوکویاما نسبت به تبعات بازگشت دوباره ترامپ به قدرت

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق، بیش از ۲۲ هزار تجاوز و نقض حاکمیت ترکیه علیه عراق از سال ۲۰۰۸، گفت‌وگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل ماکرون، هشدار فوکویاما نسبت به تبعات بازگشت دوباره ترامپ به قدرت و کشف اسناد محرمانه صدراعظم آلمان در سطل زباله، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 24 July 2022

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق/ بیش از 22 هزار تجاوز و نقض حاکمیت ترکیه علیه عراق از سال 2008/ گفتگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل ماکرون/ هشدار فوکویاما نسبت به تبعات بازگشت دوباره ترامپ به قدرت

بین الملل تابناک: نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق، بیش از ۲۲ هزار تجاوز و نقض حاکمیت ترکیه علیه عراق از سال ۲۰۰۸، گفت‌وگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل ماکرون، هشدار فوکویاما نسبت به تبعات بازگشت دوباره ترامپ به قدرت و کشف اسناد محرمانه صدراعظم آلمان در سطل زباله، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق

خبرگزاری رسمی عراق خبر داد که شورای امنیت سازمان ملل، روز سه‌شنبه را به عنوان زمان برگزاری نشست فوق‌العاده درباره «تجاوز ترکیه» به شمال عراق تعیین کرده است.

 روز شنبه «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، اعلام کرد که بغداد از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت که بغداد شکایتی به شورای امنیت ارسال کرده و از او خواسته که جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی تجاوز ترکیه برگزار کند.

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق/ بیش از 22 هزار تجاوز و نقض حاکمیت ترکیه علیه عراق از سال 2008/ گفتگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل ماکرون/ هشدار فوکویاما نسبت به تبعات بازگشت دوباره ترامپ به قدرت

منابع عراقی، بعدازظهر چهارشنبه، خبر دادند در حمله نیروهای ترکیه به شمال عراق، یک گلوله توپ به تفرجگاهی در استان دهوک اصابت کرده و ۹ گردشگر جان خود را از دست داده‌اند.

به‌ رغم آنکه مقامات بغداد تأکید دارند که این حمله توسط نیروهای ترکیه انجام شده است و آنکار مسئول کشته و زخمی شدن غیرنظامیان عراقی است، ترکیه می‌گوید که نیروهای این کشور به غیرنظامیان حمله نکرده‌اند.

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، چهارشنبه شب، در گفت‌وگو با شبکه «السومریه» در این باره گفت: «اگر مشکلی میان دولت ترکیه و حزب کارگران وجود دارد، نباید این مشکل به داخل خاک عراق کشیده شود. برخی کارشناسان نظامی عراقی ثابت کردند که این حمله از جانب ترکیه بوده است.»

با این حال، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه، پنجشنبه، بیان کرد: «بر اساس اطلاعاتی که از نیروی هوایی ارتش دریافت کردیم، هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان در دهوک عراق نداشته‌ایم.»

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اظهارات مقامات عراقی را رد کرد و این حمله را به عناصر گروه «پ‌.‌ک‌.ک» نسبت داد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پس از این حمله در بیانیه‌ای ضمن نسبت دادن این عملیات به ترکیه، تأکید کرده بود: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

بیش از ۲۲ هزار تجاوز و نقض حاکمیت ترکیه علیه عراق از سال ۲۰۰۸

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق بعدازظهر امروز شنبه در واکنش به حملات اخیر ترکیه به خاک این کشور گفت که از سال ۲۰۰۸ تا کنون، ترکیه بیش از ۲۲ هزار و ۷۰۰ بار، حاکمیت عراق را نقض کرده است.

خبرگزاری رسمی عراق به نقل از حسین گزارش داد، عراق پس از این حملات، ۲۹۶ بار یادداشت اعتراضی در واکنش به مداخلات ترکیه صادر کرد و اخیرا نیز ضمیمه شکایتی شده است که به شورای امنیت ارائه گردید.

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق/ بیش از 22 هزار تجاوز و نقض حاکمیت ترکیه علیه عراق از سال 2008/ گفتگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل ماکرون/ هشدار فوکویاما نسبت به تبعات بازگشت دوباره ترامپ به قدرت

وی با بیان اینکه حمله اخیر ترکیه، نقض فاحش و آشکار حاکمیت عراق و منشورهای بین‌المللی است، خاطرنشان کرد، دولت عراق تمایل دارد به دور از تنش و از طریق گفت‌وگو این مشکل را حل کند.

گفت‌وگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل ماکرون

علی‌رغم کارشکنی‌های دولت‌های غربی به سردمداری آمریکا در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، برخی مقامات این کشورها همچنان بر لزوم احیای برجام تاکید دارند.

کاخ الیزه بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با «سید ابراهیم رئیسی» همتای ایرانی خود گفته، احیای توافق هسته‌ای با ایران، هنوز هم ممکن است اما تهران باید به تعهداتش بازگردد.

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق/ بیش از 22 هزار تجاوز و نقض حاکمیت ترکیه علیه عراق از سال 2008/ گفتگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل ماکرون/ هشدار فوکویاما نسبت به تبعات بازگشت دوباره ترامپ به قدرت

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ماکرون در اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور امنیتی و داخلی ایران، از تهران خواست که چهار تبعه فرانسوی بازداشت شده در این کشور را آزاد کند.

طبق این گزارش، وی همچنین از توقف چند ماهه و عدم پیشرفت در ادامه دادن مذاکرات وین، انتقاد کرد.

هشدار فوکویاما نسبت به تبعات بازگشت دوباره ترامپ به قدرت

فرانسیس فوکویاما، دانشمند شناخته شده رشته علوم سیاسی در مصاحبه‌ای تاکید کرد، بازگشت دونالد ترامپ به قدرت در آمریکا در سال ۲۰۲۴ منجر به حل همه مسائل روسیه می‌شود.

 فرانسیس فوکویاما در کتاب مشهورش با نام "پایان تاریخ و آخرین انسان" استدلال می‌کند که لیبرال دموکراسی و سرمایه داری بازار آزاد، آخرین نقطه تکامل جامعه بشری است.

در پایان ماه ژوئن مقامات روسیه این دانشمند علوم سیاسی و فیلسوف آمریکایی را نسبت به ورود به روسیه در لیست تحریم قرار دادند.

او در مصاحبه‌ با دویچه‌وله، آن هم چند روز پس از پیوستنش به کمیته مشورتی "بنیاد ضد فساد بین‌المللی" که اخیرا توسط آلکسی ناوالنی، مخالف سرشناس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تشکیل شد، با دویچه وله مصاحبه کرد.

فوکویاما در این مصاحبه با گفتن این که تحریم شدنش توسط روسیه باعث افتخارش است عنوان کرد: همه منتقدان خارجی مهم روسیه و حمله روسیه به اوکراین در این فهرست هستند و من به فکر افتاده بودم که چرا قرار گرفتن نامم در این فهرست آنقدر طول کشید!

او ادامه داد: من یک تحسین کننده بزرگ آلکسی ناوالنی هستم و در سال ۲۰۱۹ او را در ورشو ملاقات کردم. فساد یک مشکل بزرگ در روسیه و در سراسر جهان است و من بسیار خرسندم که به هر شکل ممکن از بنیاد او حمایت کنم.

فوکویاما، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به بلوف زدن در صحبتش در مورد جنگ اوکراین از این بابت که جنگ روسیه در این کشور "تازه شروع شده" متهم ساخت و گفت: تحلیلگران نظامی غربی که وضعیت نیرو‌های روسیه را بررسی کرده‌اند، خاطرنشان نموده اند، در حال حاضر، روسیه با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است. آن‌ها همچنین شاید یک سوم کل نیرو‌هایی را که در ابتدا برای شکست دادن اوکراین جمع آوری کردند، از دست داده‌اند. تخمین تلفات روسیه غیر ممکن است، اما احتمالاً به ۲۰ هزار کشته و ۶۰ هزار زخمی رسیده و علاوه بر آن‌ها اسرا هم هستند. برای کشوری به بزرگی روسیه، این واقعاً یک فاجعه نظامی است.

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق/ بیش از 22 هزار تجاوز و نقض حاکمیت ترکیه علیه عراق از سال 2008/ گفتگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل ماکرون/ هشدار فوکویاما نسبت به تبعات بازگشت دوباره ترامپ به قدرت

فوکویاما گفت:‌ من فکر می‌کنم، روس‌ها در این دو ماهی که تمرکز خود را بر دونباس آغاز کرده‌اند، تنها دستاوردهای بسیار حاشیه‌ای داشته‌اند و با توجه به آن فکر نمی‌کنم آن‌ها ذخیره زیادی داشته باشند و فکر می‌کنم این حرف پوتین که آنها حتی هنوز جنگ اوکراین را شروع نکرده‌اند، یک بلوف است.

فوکویاما در ادامه اظهاراتش نسبت به دورنمای انتخاب شدن دوباره دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ هشدار داد و گفت: در این صورت، "همه مشکلات روسیه حل می‌شود زیرا ظاهراً او متعهد به خارج ساختن آمریکا از ناتو است. روسیه صرفاً در صورت وقوع یک چنین تغییری در سیاست آمریکا به اهداف اصلی خود دست خواهد یافت. به همین دلیل فکر می‌کنم آنچه بسیار مهم است اینکه اوکراین در تابستان مقداری پیشرفت کند و تحرک نظامی را مجددا به دست بیاورد، زیرا اتحاد در غرب واقعاً به این بستگی دارد که مردم باور کنند راه حلی نظامی برای این مشکل در کوتاه مدت وجود دارد."

این فیلسوف آمریکایی بیان کرد: اگر آنها احساس کنند ما در بن بست طولانی گرفتار هستیم که قرار است برای همیشه ادامه یابد، در آن صورت فکر می‌کنم که این اتحاد شروع به شکستن خواهد کرد و درخواست‌های بیشتری برای اینکه اوکراین دست به واگذاری اراضی خود به منظور متوقف کردن جنگ بزند، بالا خواهد گرفت.

فوکویاما در ادامه این اظهاراتش درباره نوع حکومت در روسیه گفت: این حکومت به شکل ضعیفی نهادینه شده و واقعاً پیرامون یک مرد، ولادیمیر پوتین می‌چرخد که واقعاً همه اهرم‌های بزرگ قدرت را کنترل می‌کند.

فوکویاما افزود: اگر آن را با چین مقایسه کنید، آنها بسیار متفاوت هستند. چین یک حزب کمونیست بزرگ با ۹۰ میلیون عضو همراه با نظم داخلی فراوان دارد. در مورد روسیه، شما چنین نهادینه سازی را ندارید. بنابراین من فکر نمی‌کنم حکومت روسیه یک حکومت پایدار باشد. فکر نمی‌کنم ایدئولوژی روشنی که بتواند به خارج منعکس کند داشته باشد. من فکر می‌کنم افرادی که با آن همراستا می‌شوند، صرفاً افرادی هستند که به دلایل مختلف غرب را دوست ندارند.

او درخصوص اینکه آیا تفکرش را درباره "پایان تاریخ" به‌روز رسانی می‌کند، بیان داشت: ما در وضعیت متفاوتی نسبت به سی سال پیش هستیم، که در آن دموکراسی در سراسر جهان، از جمله در آمریکا و هند و دیگر کشورهای بزرگ دموکراتیک در چند سال گذشته، دستخوش پسرفت هایی شده است. اما پیشرفت تاریخ هرگز خطی نبوده است. ما در دهه ۱۹۳۰ شکست‌های بزرگی داشتیم که جان سالم از آنها به در بردیم. ما در دهه ۱۹۷۰، در مواجهه با بحران نفت و تورم در بسیاری از نقاط جهان، دستخوش یکسری عقب‌نشینی‌های دیگر شدیم. پس ایده پیشرفت تاریخی نکرده است. گاهی شما شکست می‌خورید، اما نهادها و ایده‌های زیربنایی قوی هستند و یک دوره زمانی بسیار طولانی را دوام آورده‌اند و من انتظار دارم که آنها همچنان به حیات خود ادامه دهند.

فوکویاما در پایان این مصاحبه درخصوص تاثیران جنگ اوکراین و سایر بحران‌های سیاسی بر بحران آب و هوایی که در حال جهانی‌تر و خطرناک‌تر شدن است، گفت: بدیهی است که نیازهای کوتاه مدت انرژی، منجر به احیای سوخت‌های فسیلی و کاهش سرعت پیشرفت به سمت کاهش انتشار کربن شده است. اما این یک پسرفت موقت است. و من فکر می‌کنم هر دوی این مسائل باید رسیدگی شوند، نه این که بین آنها یکی را انتخاب کرد. شما واقعاً باید هر دوی آنها را جدی بگیرید. اما بحران اقلیمی بحرانی است که به آرامی در حال آشکار شدن است و برای نسل‌های بعدی نیز با ما خواهد بود؛ بنابراین فکر نمی‌کنم این واقعیت که ما در حال حاضر عقبگرد داریم می‌رویم، لزوماً آخرین موقعیتی که قرار است در نهایت به آن رسیده باشیم باشد.

کشف اسناد محرمانه صدراعظم آلمان در سطل زباله

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند، صدراعظم آلمان و همسرش بارها اسناد محرمانه‌ای را به داخل سطل‌های زباله انداخته‌اند که بعدا توسط همسایگانشان پیدا شده است.

نشریه اشپیگل گزارش کرد که ساکنان منزلی در مرکز پوتسدام ـ که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و همسرش "بریتا ارنست" ساکن آن هستند ـ اسناد محرمانه‌ای را در سطل زباله یافته‌اند؛ همسر شولتس وزیر آموزش در ایالت برندنبورگ است.

این روزنامه همچنین نوشت: به عنوان مثال پس از نشست گروه هفت که ژوئن سال جاری میلادی در بایرن برگزار شد، کاغذی با عکس‌ها و مشخصات مختصری از سران کشورها و دولت‌ها در سطل زباله یافت شد؛برای مثال در این اسناد آمده که همسر ماریو دراگی، نخست وزیر مستعفی ایتالیا، از حضور در انظار عمومی اجتناب می‌کند.

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تجاوز ترکیه به خاک عراق/ بیش از 22 هزار تجاوز و نقض حاکمیت ترکیه علیه عراق از سال 2008/ گفتگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل ماکرون/ هشدار فوکویاما نسبت به تبعات بازگشت دوباره ترامپ به قدرت

هرچند چنین اطلاعاتی در دسترس مردم است، وزارت خارجه آلمان آنها را اسناد محرمانه طبقه‌بندی کرده که فقط برای استفاده رسمی است و نباید در اختیار عموم قرار گیرد و دور ریختن آنها هم باید در چارچوب قوانین باشد؛ به این ترتیب که عملیات امحا باید به گونه‌ای باشد که بازیابی محتوای اسناد را غیر ممکن کند.

اشپیگل همچنین از صدراعظم آلمان و همسرش خواسته تا در این باره اظهارنظر کنند؛ اما هنوز پاسخی از سوی آنها دریافت نکرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۳۷
در زمستان به گاز ایران نیاز دارند
مصرف بنزین امریکا نسبت به سال گذشته ده درصد کاهش یافته. این کاهش در همه کشورهای اروپایی و غربی سنگین تر هست. در مجموع به دلیل قیمت بالای نفت و گاز نصرف نفت و گاز دنیا تا ده درصد کاهش خواهد یافت که دو برابر کل صادرات نفت و گاز روسیه هست. همین هست که قیمت نفت از اوج ۱۳۰ دلاری در دو ماه پیش به زیر صد دلار رسیده و پیش بینی میشود در پاییز حتی به ۶۵ دلار برسد. چیزی که دوستان در ایران به ان توجه ندارند این است که بدلیل حساسیت اقتصاد غرب به قیمت براحتی می توانند کمبود و کاهش تولید را با کاهش نصرف جبران کنند. همین هست که روسیه متوجه هست اگر تا پاییز نتواند غرب و اکراین را مجاب به مصالحه کند غرب خود را با کاهش شدید مصرف نفت و گاز تطبیق می دهد و روسیه و متاسفانه ایران بزرگترین برگ برنده خود یعنی نیاز غرب به صادرات نفت و گاز را از دست خواهند داد
حمله ترکیه به گروهک ها به نوعی مطابق منافع ایران هست .این گروهک ها تمامیت ارضی هر دو کشور ترکیه و ایران را تهدید میکنن.و دلیل مخالفت ایران برام مشخص نیست .
عراق اول کنترل منتطه خودمختار بگیره و روش نفوذ داشته باشه و از صدور کالای قاچاق تفنگ و اسلحه و تروریست به دیگر کشورها جلوگیری کنه بعد بیاد بگه کسی حق نداره به مرزهای من حمله کنه .تروریست ها از همین مرز عراق عبور میکنن و مرزبانان ایران شهید میکنن بعد راحت میرن عراق صفا سیتی .این نشد که عزیز
اگه حمایت ایران و ترکیه نبود که اقلیم الان مستقل بود .
ی
فوکویاما ، فیلسوف یا کارشناس نظامی ؟
بدون تردید و متاسفانه باید پذیرفت که تاج افتخار موفق ترین مدیریت در کشورهای منطقه با اختلاف زیاد ، به اردوغان و ترکبه میرسد

ترکیه بدون‌ذخائر نفت و گاز با اتخاذ تصمیم های منطقی و کارآمد که صرفا بر مبنای حفظ منافع مردم و کشور است

تقریبا با همه کشورها و رهبران آنها کار میکند ، بشرطی که امتیازات خوبی برای مردم و کشور بگیرد

ترکیه که عضو ناتو و متقاضی عضویت در اتحادیه اروپا نیز است
برای دریافت اس ۴۰۰ روسی هم موفق بوده و همچنانکه از منافع تجارت پرسود نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و وو

با ایران و کمک به ترانزیت کالا و انتقال وجوه ایران به سودهای کلانی رسیده و ثروت خوبی را جمع کرده است

با آمریکا هم روابطی عالی دارد و از او بهترین هواپیماهای جنگنده و حتی بزودی اف۳۵ را دریافت میکند

با یکدست با اسراییل دوستی میکند و توریست های یهود را میپذیرد و دست دیگرش در دستان رهبران فلسطین است و از تجارت با عربستان نیز سودهای کلان میبرد

در حالیکه به شمال عراق حمله میکند ، بیشترین کالاهای خوراکی و مصنوعات را به عراق صادر میکند

و شمال سوریه را در اشغال گرفته ولی پروژه های بزرگ ساخت و ساز و بازسازی سوریه را نیز در اختیار دارد

با پوتین به تهران میاید و توسط رییسی دستش برای نشان دادن احترام و پیروزی بلند میشود
ولی همان لحظه شمال سوریه و عراق را که دارای روابط خاص و خوب با ایران هستند را بمباران میکند

ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
اردوغان را براستی باید "آتاتورک ثانی" نامید که توانست عزت جلال بی نظیری به ترکیه و مردم آن بدهد.
یقینا نام اردوغان در تاریخ جاودانه خواهد ماند و مادر گیتی همچون او نخواهد زایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
جناب خبر داری در لیست بدهکارترین کشورهای دنیا در چه جایگاهی قرار دارد . تورم ۸۰درصد خیال نیست . فقط شانسی که اردوغان آورده اینست که موی دماغی به نام بی بی سی نداره .
تا زمانی که عراق بزرگتر داشت ولو بد ( صدام ) ترکیه جرات چپ نگاه کردن به عراق رو نداشت . اینها هنوز در فضای چند قرن قبل زندگی می کنند . البته برای ما خوبه . شر صدام با حمله به کویت از سر ما کوتاه شد . شر عربستان با حمله به یمن و حالا ترکیه . تا می توانید هندوانه زیر بغلشان بگذارید . این عادت غربیها است که در هر کشوری مقدار سلاحهای غربی و یا شرقی زیاد می شود ، برای مصرفش خوابها می بینند .
بستگی داره بگیم تبعات برای چه کسی داره .... ترامپ آدم روسیه ست و احتمالا حمایت از اوکراین با مشکل رو به رو کنه .
بنظر بنده به عنوان بزرگترین تحلیل گر و نخبه مسایلهای بین الملل و نفت و مسایلهای نظامی باید با توجه به عمق استرانترژیک ایران و قدرت روز افزون در تمامی زمینه های اقتصادی نظامی فرهنگی جغرافیایی که مسلتزم بکارگیری صنایع های فضایی و غذایی در حوزه میادین های مشتر گازی نفتی بازرگانی در مناطق آزاد اقتصادی فرهنگی با تعامل سازنده سایر کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای در حیطه بکارگیری نیروی کار ماهر انسانی و آموزش صحیح که خیلی هم مهم و ارزشمند و تاثیرگزار و راهگشاست لذا ما باید با تعیین پیش شرطهای لازم برای مذاکرات با امریکا و غرب و سایر کشورهای جهان در صادرات فراورده های نفتی و غیر نفتی بخصوص فرش دستباف که از محصولاتهای استراتنژیک لبنیاتی مهم در عرثه بین الملل و منطقه از ورود اجناسهای قاچاق و آسیب به اقتصاد پرهیذ نماییم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
دمت گرم که شبیه رئیسی صحبت میکنی، ولی هر چی
تجاوز تركيه در خاك عراق ! ... دو كشور مسلمان
و هكذا عمليات تركيه در سوريه !
حملات متقابل عربستان و يمن و در هم كوبيدن يكديگر ( حالا شكر خدا انگاري خط و خبري نيست )
اين از اوضاع افغانستان ، اوضاع عراق ، سوريه ، لبنان ! واقعاً در دنياي اسلام چه خبر است ؟
-- هيچي برادر ! دنياي اسلام بايد اين بيت از خواجه شيراز را فرياد بزند كه :
" من از بيگانگان هرگز ننالم
كه بامن هر چه كرد آن آشنا كرد » !!
-- عجب !
-- نه عجب ! ... چه عجبي برادر !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
در بین مسلمانان هیچگاه برادری برقرار نبوده و نخواهد بود،، از صدر اسلام تا کنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
عربستان به یمن حمله نکرده، با حوثیها میجنگه، نه یمن
برجام مثل یک ماده مخدر میمونه. بطور موقت به نظر میاد وضع اقتصاد بهتر شده اما از درون به اقتصاد ضربه میزنه. چون امکان سرمایه گذاری که فراهم نمیکنه. فقط پول نفت رو سرازیر میکنه اونهم عمدتا برای کالاهای مصرفی. بعدش هم ورود و خروج و انتظار برای مذاکرات و نگرانی از به هم خوردن برجام مانع ثبات در اقتصاد و گسترش سرمایه گذاری میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
مگه قبلاً اقتصاد ما جور دیگه بوده همه چیزش بو نفت میداد و خواهد داد
نه پانترکم و نه پانکرد، نه از ترکیه حمایت می‌کنم، و نه از اقلیم کردستان.
ولی یک سوال منطقی دارم؟
چه نفعی برای ترکیه داشت، که چنین جنایتی بکند و یک اردوی توریستی، آنهم متشکل از عراقی‌های غیر کُرد را،
مورد هدف قرار داده، و برای اولین بار، کل عراق را بصورت یکپارچه، بر علیه خود کند.
ولی حزب کارگران کُردستان، بیشترین بهره‌برداری را، از این جنایت شوم و آدمکشی کرده، پیش از حمله‌ی مجدد ترکیه به شمال سوریه و رویارویی با یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه، جهان را بر علیه ترکیه متحد می کند.
امیدوارم جواب این شبهه‌ام را، نه با شعارهای احساسی، بلکه بصورت منطقی بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
اونم دقیقا بعد اخطار ایران به ترکیه درباره حمله نکردن به کردهای سوریه این اتفاق نیفته کاملا مشخصه علیهش جوسازی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
دقیقا
حمله اخیر ترکیه، نقض فاحش و آشکار حاکمیت عراق و منشورهای بین‌المللی است، خاطرنشان کرد، دولت عراق تمایل دارد به دور از تنش و از طریق گفت‌وگو این مشکل را حل کند
ترک ها فقط زبان زور را می فهمند لذا عراق می بایستی ترکیه را از خاک خود خارج کند آنهم با قدرت نظامی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
به ترکها توهین نکن ای آدم بی ادب
از تجاوز روسیه به اکراین نمی نویسی تابناک بی عدالت بی منطق
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
چرا با منطق حرف نمی زنید این اکراین هست که به روسیه تجاوز کرده است.
سازمان ملل هیچ غلطی نمیتونن بکنن آمریکا از اون ور دنیا میتونه بیاد عراق جنگ بکنه برای امنیتش تورکیه حق نداره از مرزهای خود در مقابل تروریست های پ ک ک دفاع کنه ؟؟؟؟؟
یاشاسین تورکیه
مکرون کثیف لیاقت ریاست جمهوری کشور بزرگ فرانسه را ندارد .
مکرون مکار
ما اگر توافق هم بکنیم دیگر پژو و رنو نمی خریم ،حرام شما باد قراردادهای خاتمی ،که به توتال و پژو و رنو امتیازهای فراوانی اعطآ کرد
عثمانی و سلطان متوهمش هنوز فکر کرده عهد عثمانی گری و تجاوز و قتل و غارت و حمله به کشورهای دیگر و نسل کشی یک میلیون ارمنی و اواره کردن کردها و قتل عام آنهاست باید به این سلطان متوهم فهماند که دوران تجاوز و قتل و غارت عثمانی تمام شده است . کلا این سلطان های متوهم وقتی فساد سیستماتیک دارند و تورم و فقر را در کشورشان گسترش می دهند تنها راه حلشان برای انحراف افکار عمومی نظامی گری و تجاوز است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
چه قتل عام کردی؟ از هفت لشکر بزرگ عثمانی دوتاش کرد دوتاش عرب و سه تاش ترک بودن. تاریخت رو احتمالا با معلم نقاشی گذروندی
این حق ترکیه است که برای دفع شر خرابکاران، وارد خاک عراق شود و آنها را قلع و قمع کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
دیر یا زود ناله ی تو هم بلند می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
پس بقیه هم حق دارن وارد ترکیه بشن و داعشی ها رو نابود کنن
ترکیه تنها مهمان ناخوانده در کشور بلوا زده عراق نمی باشد.
اردوغان با این کاراش داره به ترکیه ضربه میزنه،
همش مشغول تجاوز به کشورها و جنگ و کشتار است،
ولی حواسش نیست داره اقتصاد رو نابود میکنه،
اردوغان من رایاد هیتلر میندازه، یک فاشیست واقعی.....
اردغان باید مثل صدام و دیکتاتورهای تاریخ در یک دادگاه محاکمه بشه
مجلس و برخی افراد مثل جلیلی و برخی نهاد ها باعث به نتیجه نرسیدن برجام شده تماس با مکرون چه نتیجه ای دارد
ترکیه بزرگ ترین حامی داعش
ترکیه خاین به اسلام
ترکیه همکار اسراییل
تورکیه در مبارزه با تروریسم منطقه ای هر چند تنهاست ولی مقتدر و قویست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر