بازدید 82468
با تحولات منطقه و جهان

بمب خبری در آمریکا با اعلام بیماری سرطان بایدن/ تصمیمات شورای امنیت ملی عراق درباره حمله ترکیه به این کشور/ بیانیه شدیداللحن مقتدی صدر درباره حمله ترکیه به خاک عراق/ اظهارات رئیس سازمان سیا درباره بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه

بمب خبری در آمریکا با اعلام بیماری سرطان بایدن، تصمیمات شورای امنیت ملی عراق درباره حمله ترکیه به این کشور، بیانیه شدیداللحن مقتدی صدر درباره حمله ترکیه به خاک عراق، اظهارات رئیس سازمان سیا درباره بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی خاورمیانه و هشدار چین به آمریکا درباره غارت منابع ملی سوریه از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 21 July 2022

بمب خبری در آمریکا با اعلام بیماری سرطان بایدن/ تصمیمات شورای امنیت ملی عراق درباره حمله ترکیه به این کشور/ بیانیه شدیدالحن مقتدی صدر درباره حمله ترکیه به خاک عراق/ اظهارات رئیس سازمان سیا درباره بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه

بین الملل تابناک: بمب خبری در آمریکا با اعلام بیماری سرطان بایدن، تصمیمات شورای امنیت ملی عراق درباره حمله ترکیه به این کشور، بیانیه شدیداللحن مقتدی صدر درباره حمله ترکیه به خاک عراق، اظهارات رئیس سازمان سیا درباره بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی خاورمیانه و هشدار چین به آمریکا درباره غارت منابع ملی سوریه از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بمب خبری در آمریکا با اعلام بیماری سرطان بایدن

جو بایدن طی سخنرانی درخصوص «تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین» اظهار کرد که "سرطان" دارد؛ اظهاراتی که کاخ سفید را مجبور کرد تا فورا نسبت به این قضیه واکنش نشان دهد و اعلام کند که رئیس‌جمهوری آمریکا قبل از شروع ریاستش "سرطان پوست" داشته و آن را در گذشته درمان کرده است.

به گزارش نیویورک پست، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا طی این سخنرانی در روز چهارشنبه ضمن بیان اینکه به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای از پالایشگاه‌های نفتی ـ که در نزدیکی محل زندگی کودکی او وجود داشتند ـ دچار سرطان شده، افزود: «به همین دلیل است که من و تمام کسانی که با آن‌ها بزرگ شده‌ام، همگی سرطان داریم و به همین دلیل "دلاور" بالاترین نرخ ابتلا به سرطان را به خود اختصاص داده است.»

این اظهارات بایدن باعث شد تا کاخ سفید فورا واکنش نشان دهد و در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از شروع ریاستش سرطان پوست داشت و قبل از روی کار آمدنش آن را درمان کرد.

بمب خبری در آمریکا با اعلام بیماری سرطان بایدن/ تصمیمات شورای امنیت ملی عراق درباره حمله ترکیه به این کشور/ بیانیه شدیدالحن مقتدی صدر درباره حمله ترکیه به خاک عراق/ اظهارات رئیس سازمان سیا درباره بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه

«کوین اوکانر»، پزشک بایدن، همچنین سال گذشته گزارشی از وضعیت سلامت وی منتشر کرد که در آن اشاره‌ای به اینکه رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر از سرطان رنج می‌برد، نشده بود.

گزارش اوکانر نشان می‌داد که سرطان پوست بایدن، که مورد مداوا قرار گرفته، به‌ جای اینکه ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت نفت باشد، بیشتر به ‌دلیل حضورش در معرض نور خورشید بود.

اوکانر در مورد بایدن که زمانی نجات غریق سابق استخر شنا بود، نوشت: «به خوبی ثابت شده است که بایدن در دوران جوانی خود زمان زیادی را زیر نور خورشید گذرانده بود.»

با این حال هنوز مشخص نیست، چرا بایدن طی این سخنرانی درخصوص بیماری خود، فعل حال را انتخاب کرده است.

تصمیمات شورای امنیت ملی عراق درباره حمله ترکیه به این کشور

شورای وزارتی امنیت ملی عراق، چهارشنبه شب در نشستی فوق‌العاده که به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور برگزار شد، به بررسی حمله هوایی ترکیه به منطقه کردستان پرداخت.

بنا بر گزارش وبگاه «السومریة نیوز»، در این نشست، هشت تصمیم در پاسخ به حمله ترکیه گرفته شد که عبارتند از،

۱- از وزارت خارجه خواسته شد پرونده کاملی از تجاوزات مکرر ترکیه و نقض حاکمیت ملی عراق و امنیت عراقی‌ها تهیه و شکوائیه فوری در این خصوص به شورای امنیت و سازمان ملل ارائه کند.

بمب خبری در آمریکا با اعلام بیماری سرطان بایدن/ تصمیمات شورای امنیت ملی عراق درباره حمله ترکیه به این کشور/ بیانیه شدیدالحن مقتدی صدر درباره حمله ترکیه به خاک عراق/ اظهارات رئیس سازمان سیا درباره بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه

۲- از وزارت خارجه خواسته شد، سفیر ترکیه در عراق را احضار و مراتب اعتراض و محکومیت این حمله را به وی ابلاغ کند.

۳- فراخوانی کاردار عراق از آنکارا با هدف مشورت و توقف اقدامات مربوط به اعزام سفیر جدید به ترکیه.

۴- از فرماندهی عملیات مشترک خواسته شد، گزارشی درباره وضعیت مرز عراق و ترکیه تهیه و تمامی اقدامات لازم برای دفاع از خویش اتخاذ شود.

۵- پیگیری و رسیدگی به زخمی‌های این حمله و خانواده‌های شهدا و اعطای خسارت به آنها.

۶- هماهنگی با دولت منطقه کردستان در خصوص اقدامات قاطعانه برای ممانعت از این تجاوزات.

۷- از ترکیه برای عذرخواهی رسمی و خروج نظامیان خود از سراسر عراق درخواست شود.

۸- شورای مذکور بار دیگر بر مخالفت خود با اینکه عراق سکویی برای تجاوز علیه هر کشوری و یا مکانی برای تسویه حساب‌ها باشد، تأکید مخالفت خود با حضور هر گونه گروه تروریستی یا مسلح در خاک عراق را اعلام کرد.

منابع خبری عراق، چهارشنبه شب از حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند تن دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، لحظاتی پس از انتشار این گزارش، خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت تن کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند؛ اما با این حال این نهاد وابسته به ارتش عراق اشاره‌ای به نام کشور ترکیه نکرد.

بیانیه شدیداللحن مقتدی صدر درباره حمله ترکیه به خاک عراق

مقتدا صدر روز چهارشنبه به حمله ترکیه واکنش نشان داد و چهار پاسخ را برای واکنش به این اقدام ترکیه عنوان کرد.

به گزارش بغداد الیوم، مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق در توئیتی عنوان کرد: ترکیه بر وقاحت خود افزوده است، چون گمان می‌کند عراق قادر به پاسخ نیست، جز با محکوم کردن ناچیز از سوی وزارت امور خارجه.

بمب خبری در آمریکا با اعلام بیماری سرطان بایدن/ تصمیمات شورای امنیت ملی عراق درباره حمله ترکیه به این کشور/ بیانیه شدیدالحن مقتدی صدر درباره حمله ترکیه به خاک عراق/ اظهارات رئیس سازمان سیا درباره بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه

صدر اعلام کرد: به عنوان گام نخست من پیشنهاد چند اقدام را می‌دهم:

نخست: سطح نمایندگی دیپلماتیک با ترکیه کاسته شود.

دوم: فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های زمینی میان عراق و ترکیه بسته شود.

سوم: شکایتی به سازمان ملل به صورت رسمی و در اسرع وقت ارائه شود.

چهارم: توافق امنیتی با ترکیه لغو شود.

صدر ادامه داد: این واکنش‌ها تا زمانی صورت بگیرد که ترکیه متعهد شود خاک عراق را هدف قرار ندهد مگر بعد از آنکه در صورت وجود تهدیدهایی در نزدیکی مرزهایش، به دولت عراق خبر دهد و از آن کمک بخواهد.، چون حمله به استان‌های شمال کشور و اقلیم کردستان از سوی داخل و خارج دیگر قابل تحمل نیست.

اظهارات رئیس سازمان سیا درباره بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه

ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تداوم سیاست هراس از برنامه هسته ای و دفاعی موشکی بازدارندگی ایران، آنها را از نگرانی های مهم واشنگتن دانست و اعلام کرد ایران بزرگترین زرادخانه موشکی را در خاورمیانه دارد.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا، عصر چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی در مجمع امنیتی اسپن در خصوص برنامه هسته ای ایران با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره موضوع ساختگی گریز هسته ای ایران مدعی شد که زمان گریز هسته ای ایران بیشتر از یک سال نیست، بلکه حدود چند هفته تخمین زده می شود.

به گزارش رسانه های آمریکایی، رئیس سیا در عین حال اذعان کرد که ایران تلاش هایی برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته ای خود انجام نداده؛ اما مدعی شد که روند نگران کننده است.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در هراس از برنامه دفاعی موشکی بازدارندگی ایران نیز گفت: آنها در حال حاضر بزرگترین زرادخانه موشکی را در خاورمیانه دارند. این امر و پهپادها نگرانی‌های مهم ما هستند.

رئیس سیا در واکنش به سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران نیز مدعی شد: واقعیت این است که روسها و ایرانی ها در حال حاضر به یکدیگر نیاز دارند، هر دو کشور تحت تحریم شدید به دنبال خروج از انزوای سیاسی هستند.

ویلیام برنز ادعا کرد: اگر اینکه آنها به یکدیگر نیاز دارند، بدان معنا نیست که واقعا به یکدیگر اعتماد دارند، بلکه آنها رقبای انرژی و رقبای تاریخی هستند.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود هر دو طرف به دنبال این هستند که نشان دهند گزینه‌هایی دارند.

وی مدعی شد که سفر پوتین به تهران نشان دهنده آن است که در صنعت دفاعی روسیه مشکلاتی وجود دارد و به نظرم محدودیت‌هایی برای راه هایی که آنها می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، وجود دارد.

رئیس سیا به رغم هراس از سفر پوتین به تهران مدعی شد، مشاهده تصاویر دیدار پوتین با رهبران ایران برایش حس نوستالژی نداشت.

وی با تکرار توصیه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به ایران مبنی بر اینکه در اختیار قرار ندادن پهپاد در اختیار روسیه، اظهارات او را تایید کرد.

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما به ایران توصیه می کنیم پهپاد در اختیار روسیه قرار ندهد و فکر می‌کنم این کار یک ایده بسیار بد است.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفت: فکر نمی کنم ارائه پهپاد و سایر تجهیزات به روسیه از سوی ایرانی ها ایده خوبی باشد.

هشدار چین به آمریکا درباره غارت منابع ملی سوریه

سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران به بررسی مسائل روز چین، منطقه و جهانی پرداخت و به آمریکا درباره سرقت منابع طبیعی سوریه واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، «وانگ ونبین» از سخنگویان این وزارتخانه در پاسخ به خبرنگار روزنامه «پکن دیلی» درباره اینکه نیروهای اشغالگر آمریکا اخیراً بار دیگر نفت سوریه را قاچاق کرده‌اند، گفت که نیروهای آمریکایی همچنان میادین نفتی اصلی سوریه و مناطق تولید گندم را اشغال کرده‌اند و این «راهزنی فرا سرزمینی» است.

بمب خبری در آمریکا با اعلام بیماری سرطان بایدن/ تصمیمات شورای امنیت ملی عراق درباره حمله ترکیه به این کشور/ بیانیه شدیدالحن مقتدی صدر درباره حمله ترکیه به خاک عراق/ اظهارات رئیس سازمان سیا درباره بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه

این دیپلمات چینی گفت: «غارت منابع سوریه توسط ارتش آمریکا، بحران انسانی را تشدید کرده است. برخی از سوری‌های خشمگین شکایت کرده‌اند که ایالات متحده برای سودآوری آمده و با خاتمه منفعت بری، آن‌ها سوریه را ترک خواهند کرد. سوری‌ها می‌گویند که حضور آمریکا در این کشور خود نوعی تروریسم است.»

وی ادامه داد: «ایالات متحده مدعی است که بالاترین محدودیت را در زمینه حقوق بشر و حاکمیت قانون دارد. اما آنچه در سوریه انجام داد، گواه روشنی است که نشان می‌دهد آمریکا حتی در این دو موضوع هم رویکرد قابل قبولی نداشته است. آمریکا باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد، به درخواست مردم سوریه پاسخ دهد، تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را بلافاصله لغو، فوراً غارت منابع ملی سوریه را متوقف کند و اقدامات واقعی برای جبران آسیب‌هایی که به مردم سوریه وارد کرده، انجام دهد.»

بر اساس این گزارش، منابع محلی سوریه بارها گزارش داده‌اند که نیروهای آمریکایی مستقر در شرق این کشور محموله‌های نفتی و غلات سوریه را به کشورهای مجاور قاچاق می‌کنند. بر اساس آمار و ارقام وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

آمریکا طی یک دهه جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در این کشور حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را به اشغال خود درآورده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود که حضور نظامیان این کشور در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷۷
تا الان شهروندان اروپایی امنیت کامل داشتند و گروگان گرفته نمیشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
خودشون مستند ساختند و خیلی واضح گفته اند که کارمندان دولتهای اروپایی در برنامه هسته ای ایران خراب کاری کرده اند، ولی باز شما حرف صدای آمریکا را تکرار میکنی؟ خیلی عجبیه. میدونستی مجازات خراب کاری در کشورهای مختلف یا اعدام هست یا حبس ابد؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
بنظر بنده به عنوان بزرگترین تحلیل گر و نخبه مسایلهای بین الملل و نفت و مسایلهای نظامی باید با توجه به عمق استرانترژیک ایران و قدرت روز افزون در تمامی زمینه های اقتصادی نظامی فرهنگی جغرافیایی که مسلتزم بکارگیری صنایع های فضایی و غذایی در حوزه میادین های مشتر گازی نفتی بازرگانی در مناطق آزاد اقتصادی فرهنگی با تعامل سازنده سایر کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای در حیطه بکارگیری نیروی کار ماهر انسانی و آموزش صحیح که خیلی هم مهم و ارزشمند و تاثیرگزار و راهگشاست لذا ما باید با تعیین پیش شرطهای لازم برای مذاکرات با امریکا و غرب و سایر کشورهای جهان در صادرات فراورده های نفتی و غیر نفتی بخصوص فرش دستباف که از محصولاتهای استراتنژیک لبنیاتی مهم در عرثه بین الملل و منطقه از ورود اجناسهای قاچاق و آسیب به اقتصاد پرهیذ نماییم
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
من هم با شما مخالفم هم موافق چون خودمم در بیمارستان روانی بستری هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
بایدن مرده
تابناک
چه جوری می توانم از شر این پیام های تبلیغاتی سایتتون خلاص شوم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
با دعا
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
درود


نکنه میخوای تابناک رو هم ورشکست کنی؟


صرفا جهت اطلاع شما
هر مجموعه ایی با تعداد نیرو کار،که منبع درآمدی نداشته باشد و حداقل نتواند جوابگو دستمزد پرسنل و کارگران خویش باشد، به نظر بنده ورشکسته است

جمشید حسینی
بابل.کارآفرین ورشکسته در حوزه کشاورزی)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
آقای جمشید حسینی میشه لطف کنی توی کامنت هات استفاده از کلماتی مثل شمال و بابل و ... که مربوط به نام مکان هست خودداری کنی
آبرویی برامون نمونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
دوست عزیز
در کامپیوتر کروسور را روی متن بالای ادامه مطلب بیاورید، گزینه کشویی بستن در بالای تبلیغات باز می‌شود.
در گوشی و تبلت، با انگشت همان متن را بفشارید تا پنجره‌ای باز شود، بعد از بستن پنجره می‌توانید گزینه‌ی ظاهر شده‌ی بستن را با انگشت کلیک کنید
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
شما خبر و گزارش دلخواهتو بخون چیکار به تبلیغات داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
واقعا عذاب آور و رو اعصابه این همه پیامهای تبلیغاتی که از در و دیوار سایت میباره. مخصوصا رو صفحه موبایل ما فقیر فقرا خواندن خبر در سایت تابناک شکنجه است.
تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
دوست نداری جمع کن از ایران برو
ترکیه تکذیب کرده، کار تروریستهاست
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
ترکیه قتل عام یک و نیم میلیون ارمنی را با وجود آن همه سند و مدرک انکار میکنه حالا بیاد مسئولیت حادثه دیروز را قبول کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
دروغ نافشونه
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
دیگه دفاع از ترکیه که سه تا نسل کشی رسمی و دو تا غیر رسمی به اسمشه نخ نما شده، تروریست دقیقا ترکیه و طرفداراشن
اردوغان اینبار چه بهانه ی برای کشتاردارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
اگر ترکیه به عراق حمله نمیکرد . عراق با ترکیه جنگ راه مینداخت (از استدلال پوتین پرستان هنگام حمله‌ی روسیه به اوکراین استفاده کنی هر تجاوزی را میتوانی توجیح کنی(
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
به اردوغان توهین نکنید، برایتان گران تمام میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
بین کشتار پوتین واردوغان‌چه فرقی هست که مال یکی مورد تایید واز دیگری انتظار داریم تجاوز نکند ؟!!
دنیا دزد بازاره
آمریکا از سوریه
چین از سریلانکا و کنیا و افغانستان
روسیه از اوکراین سوریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
گل گفتی
من متعجب اینم که از زمانی که روسیه به اکراین حمله کرده غرب لیس ها در حمایت از اوکراین، چقدر به پوتین و روسیه فحش دادن و لقب هیتلر و جلاد و ... دادن بهش

یکی نگفت آمریکا از اون ور دنیا تو سوریه و عراق و .... چه غلتی می کنه
غیر از تاراج اموال و سرمایه های نفتی و غیر نفی شون دلیل دیگه ای می تونه داشته باشه ؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
12:07غلط درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
آمریکای جنایتکار مشغول دزدیدن نفت سوریه هست
قبلا هم ترکیه از داعش نفت سوریه رو میخرید
تا زمانی که دولت عراق قادر به متوقف کردن عملیات تروریستی گروهک‌های پانکرد از اقلیم کردستان عراق بر علیه کشورهای منطقه، به خصوص ایران و ترکیه نباشد، طبیعی است که این کشورها خود به عملیاتی جهت دفع شر این گروهک‌ها بپردازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
ترکیه خود بزرگترین حامی تروریست است
ناشناس
| Pakistan |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
ترکیه هدفش تصرف خاک است عزیز جان.
چند نفر از خود مردم ترکیه رو به خاطر کودتای ساختگی اعدام کرد یا در زندانند

اردوغان فکر میکنه امپراطور عثمانی است

ولی صبر عراقی اگر تمام شود، امپراطوریش ...
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
اگه مشکل از دولت عراقه پس گناه سوریه چی بود که دولت ترکیه با حمایت از داعش و جبهه نصرت و ... آن را به نابودی کشاند؟ پشت تمام این بهانه‌ها و تجاوزات ایجاد امپراطوری نئوعثمانی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
ناشناس محترم 11:48
هدف گروهک‌های پانکُرد چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
ناشناس ۴۸ ۱۱ عراقی اگر غیرت داشت جلوی داعش را میگرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
شمااگر واقعا حامی مظلومان هستی بگو ترکیه چرا باید اینقدر سد بزند آب را ببند سه کشور را درخشکسالی قرار دهد اگر راست میگی جواب بده
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
ترکیه کشور جعلی و حاصل جنایات مغول، سه نسل کشی رسمی و دو نسل کشی غیر رسمی بنامشه،بیشک اگه بین ترکیه و پ ک ک یکیشونو از روی عدل و انصاف برای نماد تروریست انتخاب کنیم کشور جعلیه ترکیه خواهد بود
غربگداها با بایدن در جهنم محشور خواهید شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
تو دیگه چقدر دلت خوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
غرب گدا ها که حتما به جهنم میروند اما اگر شما وپوتین را انجا ببینند چه کنند؟؟؟خخخخخخخ
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
شرقگداها باید کجا بروند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
بچه برو بخواب مشقاتم که ننوشتی
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
شرقگدای بیچاره، تو دیگه چی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
جای شما رو هم خالی میکنیم
توپ تانک فشفشه غربگدا ...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
تانک، توپ فشفشه شرقگدا ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
پوتین تشریف آورد ایران خیلی ذوق زده شدید
اردوغان هنوز تو تهران بود که ارتش ترکیه هم به شمال سوریه حمله کرد

و هم دهوک در شمال عراق را بمباران کردند!!!!!!!

قابل توجه کسانی که فکر میکنند که در تهران چه خبره!!!!!!؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
یارو برای همانگی اومده بود اینجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
اردوغان یک قهرمان واقعی است.
او حتی در تهران هم صداحتا گفت که تروریست ها را در هر نقطه از جهان سرکوب خواهد کرد
عراق فک نکنم مرزبانی داشته باشه چون اصلا پاسگاه مرزی نداره نه مرز ایران و نه ترکیه دوما کردستان منطقه خودمختار و نیروهای ویژه خودش رو داره حتی عراقی‌ها هم بدون اجازه نمی تونند به شمال عراق بروند سوما خودزنی کردند انداختن گردن ترکیه تا دنیا رو علیه ترکیه اقناع کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
حالت خوبه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
فکر کنم از خودتون افاضات دروکنی؟
-- پس بايدن هم به بيماري « سلاطون » --به قول مادر عيال -- دچار شده ! ... خدا انشالله همه دردها و بلاها بگردونه ..پس با اين حساب بايد از امروز عملكردها و حساب و كتاب هاي سياسي در ممالك گوناگون كره ارض كم كم تغييراتي پيدا كنه ... آخه هر چه باشه حرف از ناخوشي رييس جمهور امريكاست نه رييس جمهور مملكت « تونگا » كه فقط خدا عالمه كه در كدام نقطه اين ربع مسكون قرار گرفته ! ... بله ؟ ... درست ميگم ؟
-- بعله !!! ... البته عمر دست خداست ، تا پيمونه پر نباشه ، هيچ خط و خبري نميشه و قابض الارواح
سراغ كسي نميره ... يعني مجوز نداره ! ... به قول استاد سخن سعدي :
« شخصي تا صبح بر سر بيمار گريست
چون صبح شد او بمرد و بيمار بزيست » !! ... رحمت الله عليه ... شيخ سعدي را عرض ميكنم ! بله ؟
-- بله ! .. بله !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
وقتی ترامپ مجددا به قدرت رسید، اونوقت خواهی گفت که کاش بایدن بیمار نشده بود
ما که خبری از سرطان بایدن در رسانه های اصلی جهان و آمریکا ندیدیم. چرا دروغ مینویسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
میتونی نون دونی تابناک رو از یارانه قطع کنی؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
بعضی ها برای بایدن ارزوی سرطان دارن ولی بایدن بره ترامپ بیاد چه میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
مهم نیست. مهم این است که این جماعت یک خبر بهرحال نسبتاً بدی در مورد آمریکا شنیده اند. پس باید تا می توانند خوشحالی کنند و آنرا بزرگ نمایی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
دروغ گو خودتی پر شده خبرگزاری ها واشینگتن پست نوشت بایدن شش ماه وقت دارد یعنی چی یعنی تمام فوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
بایدن نزدیک به 80 سال عمر با برکت داشته حالا سرطان پوست هم گرفته باشه خیالی نیست. تو ایران که نیست بخواد برای داروی بیمارهای صعب العلاج راهی داروخانه ها و ناصر خسرو بشه.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
کرونا گرفته منتها دوستان یکم انگلیسیشون ضعیفه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
برای اینکه بلد نیستی تو اینترنت جستجو کنی -
همه جای اینترنت نوشته بایدن سرطان پوست داره
یک جوری نوشتین بمب خبری مثل اینکه با این خبر بایدن رو کنار می زارن یا خودش کنار می ره
بگو چرا نمیخوان تضمین بدن!
والا ما نه روسیه رو می خوایم که همیشه منابع ما را به تاراج برده و فقط در نام دوست است و بدترین دشمن ما از قدیم بوده و نه امریکا را که همیشه با ما سر دشمنی دارد و مردم را با تحریم و حرف زور تحت فشار گذاشته. هر چه سریع تر مسئولین باید به خودشون بیایند و منافع ملی را در اولویت قرار دهند
در هیچ خبرگذاری خبری از سرطان بایدن نوشته نشده
بوریس جانسون که رفت بایدن هم احتمالا بره سفر آخرت، آرزوی برکناری پوتین و با خودشون به گور بردن.
باز خوبه مقتدای وارونه کار ، از حمله ترکیه ، حمایت نکرده !!
مرگ بر پوتین
تا زمانیکه صدام سر کار بود کسی جرات گلوله بارون عراق نداشت . الان یک کشور یتیم هر کی از هر جایی هلش میدهد
چرا ارتش سوریه به آمریکایی های اشغال کننده منابع نفتی خود حمله نمی کند؟
با این اوصاف مجازات جاسوس منافقین چقدر باید باشه ؟
بر فرض یایدن همین الآن، درست همین الآن ترور شد،
آمریکا در زمان جنگ سرد رئیس‌جمهورش ترور شد ولی ککشم نگزید، چه برسه که الآن که روسیه هیچ پخی نیست و چین هم دور و برش پر از متحد های آمریکاست ، تازه این دفعه هم ترور نیست و مرگ طبیعی. البته فرضا
زهرا ابوطالبی خواهر زینب ابوطالبی (کسی که قبل‌تر در تلویزیون جمهوری اسلامی گفته بود که هرکسی اعتقاد ندارد جمع کند و از ایران برود) در واشنگتن دی سی، ایالات متحده زندگی می‌کند. زهرا ابوطالبی دانشجوی حقوق دانشگاه هاروارد است و همچنین قبل تر در LSE لندن هم علوم سیاسی خوانده است.حمید ابوطالبی پدر زینب و زهرا عضو گروه دانشجویان خط خمینی بوده است که به سفارت ایالات متحده حمله کردند و دیپلمات‌ها را گروگان گرفتند. ابوطالبی همچنین مشاور سیاسی روحانی، مشاور محمد جواد ظریف و سفیر سابق در استرالیا، اتحادیه اروپا، بلژیک و ایتالیا بوده است.
اردوغان آب سه کشور را بسته مردم این سه کشور را با خشکسالی و خاک تهدید می‌کند خوب یکی پیدا بشه بگه کی نا امنی ایجاد می‌کند.
دولت فشل و بی اختیار عراق بجز صدور بیانیه های بی ارزش، قادر نیست هیچ اقدام جدی علیه ترکیه انجام دهد
ضمنا فراموش نکنیم که بجز ترکیه، چند کشور دیگر هم علنا در عراق عملیات نظامی انجام میدهند ولی بغداد بهیچوجه قادر به مقابله با آنان نیست
به خدای احد امریکا شیطان بزرگ است تمام فتنه زیر سر امریکاست از داعش گرفته تا عراق و افغانستان اگر تاریخ گذشته را نمی دانیم ولی چیزی که عیان است کار شیطان شده تحریم ملت ها جنگ و ترور متاسفانه در کشور خودمان هم افرادی هستند که جیره خوار امریکا بوده و هستند
به امید بازگشت دوباره شیر زرد ، عالیجناب ترامپ
نه تنها داندانپزشکی بلکه ترکیه تبدیل شده به مقصد اصلی تمام عمل های زیبایی و غیر زیبای.حتی تبدیل شده به مقصد خرید مبلمان خانه و لباس برای اروپایی ها. خیلی ها با سفر به ترکیه چند نشان را با یک تیر می زنند هم تعطیلات می رونند هم لباس های چند ساله شان را می خرند و هم بهترین مبلمان را خرید و در دم منزلشان در هر جای اروپا تحویل می گیرند . حالا که کاشت مو و عمل های بینی و داندان پزشکی سر جای خودش است. ترکیه تمام بازارهای لباس اسیای میانه خاورمیانه و آفریقا را قبضه کرده و بعد ایرانی ها به جای انتقاد همیشه به ترکها و اردوغان فحش و توهین می کنند. اینها یعنی ارز آوری به کشور - این طرز فکر بدبختی است این را باید قبول کنید.
اردوغان در تهران بود خیلی برنامه ریزی شده به عراق سوریه حمله کرد این یه پیام مهمی برای غرب فرستاد که باید از پشت سر شمشیر زد و اینکه من هنوز با شما هستم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار