بازدید 64078

نتایج و پیام سفر پوتین و اردوغان به تهران چه بود؟

سفر روسای جمهوری روسیه و ترکیه به تهران برای شرکت در نشست سه جانبه روند آستانه به منظور حل و فصل بحران سوریه و دیدار‌های دوجانبه آن‌ها با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی داشته است.  
کد خبر: ۱۱۳۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 20 July 2022

نتایج و پیام سفر پوتین و اردوغان به تهران چه بود؟

بین الملل تابناک: سفر روسای جمهوری روسیه و ترکیه به تهران برای شرکت در نشست سه جانبه روند آستانه به منظور حل و فصل بحران سوریه و دیدار‌های دوجانبه آن‌ها با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی داشته است.

در همین رابطه، تابناک در گفت‌وگو با «حسن هانی زاده» کارشناس مسائل بین الملل به نتایج نشست تهران پرداخته است. 

هانی زاده در گفت‌وگو با تابناک درباره نتایج سفر اردوغان و پوتین اظهار داشت: نشست سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در تهران ـ که مهم‌ترین دست‌آورد آن ترسیم نقشه راه همکاری‌های جدید منطقه‌ای و بومی‌سازی راهکارهای حل بحران‌ها بود ـ به تغییر معادلات جهانی و کاهش نفوذ آمریکا در غرب آسیا منجر خواهد شد. این نشست تاریخی نشان می‌دهد که ایران به دلیل جایگاه ژئوپولتیکی و نفوذ معنوی در منطقه، به کانون رایزنی برای حل بحران‌های منطقه‌ای تبدیل شده و نمونه آن، دیدارهای زنجیره‌ای اخیر سران کشورهای آسیای میانه از ایران است.

وی افزود: آنچه در نشست روسای جمهوری سه کشور تاثیرگذار منطقه یعنی ایران، روسیه و ترکیه در تهران مورد بحث قرار گرفت، موضوع بحران سوریه بود که کلیدواژه این نشست تلقی می‌شود، زیرا دو کشور هم‌پیمان سوریه یعنی ایران و روسیه دغدغه مشترکی نسبت به ادامه بحران این کشور دارند. دلیل این امر این است که ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۴ میلادی به بهانه حضور گروه‌های مسلح کرد سوریه در نزدیکی مرز مشترک ترکیه و سوریه، بخش مهمی از استان ادلب در شمال غرب سوریه را اشغال کرده است. نیروهای دموکراتیک مدافع خلق کرد سوریه، اخیرا تسلیم سلاح‌های خود به دولت بشار اسد را منوط به خروج بی قید و شرط ارتش ترکیه از استان کردنشین ادلب دانستند که این امر بحران یازده ساله سوریه را پیچیده‌تر کرده است.

هانی زاده ادامه داد: در نشست‌های آستانه، ایران و روسیه بارها از دولت رجب طیب اردوغان خواسته‌اند در برابر امضای یک توافقنامه امنیتی مشترک با سوریه برای حفظ مرزهای مشترک، نیروهای نظامی خود را از استان ادلب خارج کند؛ اما ظاهرا دولت اردوغان، اهدافی فراتر از حفظ امنیت مرزهای خود دارد. لذا در نشست مشترک آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه در تهران توافقات مهمی برای حل بحران سوریه و کمک به دولت بشار اسد در راستای خلع سلاح گروه‌های مسلح صورت گرفت.

این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: از سوی دیگر، موضوع بحران اوکراین، یکی از پرونده‌های مهم مورد بحث در نشست سران سه کشور بود که ایران راه‌حل‌های کاملا عملیاتی برای پایان دادن به این بحران ارائه داد که اگر این راه‌کارها مورد توجه جدی قرار گیرد، دو کشور درگیر یعنی اوکراین و روسیه به یک نقطه تفاهم پایدار خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست موضوع شکل‌گیری یک بلوک اقتصادی با شرکت ایران، روسیه، چین، ترکیه و برخی کشورهای آسیای میانه بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای و شاخص‌های بومی مورد توجه سران سه کشور قرار گرفت. اگر این مجموعه در آينده نزدیک شکل بگیرد و کریدور شمال– جنوب احیا شود، منطقه شاهد ظهور یک ارز منطقه‌ای جدید خواهد بود که این امر به تدریج از سلطه دلار بر تعاملات شرق خواهد کاست.

هانی زاده در نهایت گفت: لذا به نظر می‌رسد نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه یک پیروزی سیاسی بزرگ برای ایران تلقی می‌شود، زیرا این نشست ثابت کرد که اراده رهبران کشورهای منطقه به سمت بلوک‌بندی‌های جدید اقتصادی استوار است که این بلوک‌بندی‌ها قابل تسری به حوزه‌های امنیتی، سیاسی و نظامی خواهد بود. در چنین فضایی نقش هژمونی آمریکا در منطقه کمرنگ خواهد شد، زیرا شکست سیاست‌های آمریکا در اوکراین، افغانستان، سوریه و عراق به کاهش اعتماد کشورهای منطقه به آمریکا منجر شده است.

عطوان: نشست تهران پاسخی به سفر بایدن بود

«عبدالباری عطوان» امروز چهارشنبه در تحلیل خود از سفر روسای جمهوری روسیه و ترکیه به تهران برای شرکت در نشست سه جانبه روند آستانه به منظور حل و فصل بحران سوریه و دیدارهای دوجانبه آنها با مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران گفت: نشست سران در تهران پاسخ به اجلاسی بود که اخیرا رئیس جمهوری آمریکا با سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به همراه مصر، اردن و عراق در شهر "جده" عربستان برگزار کرد.

وی افزود: نشست تهران برای بررسی امنیت منطقه و پاسخی به سفر بایدن بود.

عطوان با اشاره به سفر شکست خورده بایدن به منطقه گفت: پیام نشست تهران این بود که ای برادران ما در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، بایدن را رها کنید. ما خودمان فرزندان این منطقه و تیم و مجموعه نجات بخش هستیم. صلح و جنگ را ما در سراسر منطقه رقم می زنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین گام در چارچوب نشست تهران این بود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد که ایشان خطاب به اردوغان فرمودند، ما مرزهای ترکیه را محترم می شماریم و آن را مرزهای خود می دانیم و امنیت مرزهای ترکیه امنیت ماست و همینطور شما لازم است، مرزهای سوریه و امنیت آن را از امنیت ترکیه بدانید و هرگونه حمله ای به شمال سوریه قطعاً‌ هم به ضرر سوریه هم به ضرر ترکیه و هم به ضرر منطقه خواهد بود. این پیامی بسیار قوی است.

به گفته عطوان، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار تاکید کردند که فلسطین مساله اصلی جهان اسلام است و این پیامی قوی از منبع قدرت است.

عطوان سپس به اهداف سفر اخیر بایدن به منطقه و نتایج آن اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف بایدن در سفر به جده، افزایش تولید نفت برای کاستن از قیمت های انرژی به منظور نجات مقبولیت پایین خود بود. دومین هدفش تشکیل "ناتویی عربی" با شرکت شش کشور شورای همکاری بود. سومین هدف او نیز ادغام "اسرائیل" در منطقه و افزایش توافقنامه های سازش موسوم به "ابراهیم" بود. حتی یکی از اهداف بایدن محقق نشد. بایدن دست خالی و به طور کلی تحقیر شده به آمریکا بازگشت و به چیزی که می خواست، دست نیافت.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی بالای نظامی ایران افزود: بایدن می گوید ما از کشورهای عرب خلیج حفاظت می کنیم. چه حفاظتی؟ شما در افغانستان و عراق شکست خوردید و اکنون در اوکراین در حال شکست هستید.

این تحلیلگر عرب گفت: اکنون محور جدیدی تحت نام "بریکس" در حال شکل گیری است که شامل چین، روسیه، هند، آفریقای جنوبی، ونزوئلا و برزیل است و این محور در حال رشد و توسعه بوده و در آینده کشورهای دیگری به آن ملحق خواهد شد.

عطوان در پایان به سخنی از «تونلی بلر» نخست وزیر اسبق انگلیس اشاره کرد و گفت: «تونلی بلر» نخست وزیر اسبق انگلیس که فردی زیرک هست، گفت که دوره سلطه غرب و آمریکا بر جهان کامل به سرآمده است و ما با واقعیت جدیدی روبرو هستیم... غربی ها به چین و روسیه به عنوان بزرگترین خطر پیش روی خود نگاه می کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۵
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۴۶
هدف روسیه فقط نرسیدن خط لوله گاز ایران به اروپاست .
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
بنظر بنده به عنوان بزرگترین تحلیل گر و نخبه مسایلهای بین الملل و نفت و مسایلهای نظامی باید با توجه به عمق استرانترژیک ایران و قدرت روز افزون در تمامی زمینه های اقتصادی نظامی فرهنگی جغرافیایی که مسلتزم بکارگیری صنایع های فضایی و غذایی در حوزه میادین های مشتر گازی نفتی بازرگانی در مناطق آزاد اقتصادی فرهنگی با تعامل سازنده سایر کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای در حیطه بکارگیری نیروی کار ماهر انسانی و آموزش صحیح که خیلی هم مهم و ارزشمند و تاثیرگزار و راهگشاست لذا ما باید با تعیین پیش شرطهای لازم برای مذاکرات با امریکا و غرب و سایر کشورهای جهان در صادرات فراورده های نفتی و غیر نفتی بخصوص فرش دستباف که از محصولاتهای استراتنژیک لبنیاتی مهم در عرثه بین الملل و منطقه از ورود اجناسهای قاچاق و آسیب به اقتصاد پرهیذ نماییم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
برجسته ترین اثرسفرپوتین اینستکه باوجودیکه قول بیش ارچهل میلیارددلارسرمایه گذاری درصنعت نفت کشورمان داده دلارامروزگرانترشده که ارزانترنشده ولی وقتی فقط نمایندگان کشورمان خبرمیدهندکه میخواهند برای صحبت درباره برجام بروند هنوز چمدان سفرنبسته دلارپائین میآید وپولمان باارزش ترمیشود وامید فرجی بدل هامینشیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
هدف روسیه فلاکت بیشتر برای ملت بزرگ ایران است. حضرت امام خوب شرق و غرب رو شناخته بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
وبالا رفتن ارزش روبل در ایران از فردا باید نگران بالا پایین رفتن روبل هم باشیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
اینو خودت گفتی یا بلغور کردی از شبکه های معاند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
ظاهرا تو بیشتر از همه به اظهار نظرات شبکه های معاند گوش میدی چون تا یکی نظر میده فوری فکر نی کنی از اونا الهام گرفتن !! نه جانم رابطه سودجویانه روسیه با ایران رو حتی یک بچه دبستانی هم متوحه میشه لازم نیست کسی تفسیر کنه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
آفرین نعمت جان موافقم البته اصلا نفهمیدم چی گفتی ولی موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
آخه پُرفسول!
وقتی ما رو همه جوره تحریم کردن و نمی گذارن حتی داروهای سرطانی و بیماران خاص هم به ایران بیاد یا حتی کوچکترین تراکنش بانکی رو با ایران تحت شدید ترین رژیم های جریمه و پیگرد قرار میدن، اگه مقلا ما خط لوله گاز که هیچی، نفت و گاز و سایر منابع طبیعی مون رو با هم بکشیم و ببریم تا دم در پارلمان اروپا خط لوله مستقیم بکشیم، چطور قراره بهشون بفروشیم و چطور باید پولشو بگیریم؟؟!!
اروپایی ها مگه همین الان یه قطره نفت از ما می خرن
که حالا بخواد کسی مانع صادرات گازمون به اروپا بشه؟پس معلومه دنبال توطئه و فتنه می گردی که مثلا جو بدبینی ایجاد بشه خیر سرت ولی کور خوندی و دم خروست از 100 کیلومتری پیداست...
ناخدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
عایدات ایران از حوزه مشترک گازی با قطر در عرض 20 سال گذشته 70 میلیارد دلار بوده است و عایدات قطر 800 میلیارد دلار .... الان که می خواهد فرجی بشود و گاز ایران به اروپا برسد باید از زیر سبیل برادر پوتین رد بشود
روسیه در زمین ایران علیه آمریکا بازی می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
ترکیه در حالیکه اردوغان در تهران بود

نه تنها بازهم به شمال سوریه حمله کرد

بلکه دهوک در شمال عراق را هم بمباران کرد!!!؟؟؟

خیلی خیلی جالبه نه !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
جمع کن بابا...
پس الان یک بیاد توضیح بده با این حساب رئیس جمهور ترکیه این وسط چیکاره ست؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
این از زرنگی اونه ماهم باید یاد بگیریم از اون برای منافع خودمون استفاده کنیم
این عکس گویای آن است که رییس جمهور هم همچون وزیر نفتش با رفتارهای دیپلماتیک آشنا نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
واقعا گریه دارد که روسیه ای که بخاطر تهاجم و اشغال

نظامی اوکراین منزوی و زیر فشار جهانی و بدنام است

و اردوغان که شمال سوریه را اشغال کرده و شمال عراق را زیر بمباران خودش دارد

را رییسی با افتخار و غرور و خوشحالی

دستانشان را بعنوان برنده گان مبارزه !!!!؟؟؟

بالا برده است !!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
شما آشنا هستی؟
کجا آشنا شدی شیطون... راستشو بگو کمکت کنم بهت تخفیف بخوره...
در طول چند هفته قبل اردوغان با نفتالی بنت..بایدن.وبن سلمان.شیخ قطر و امارات. نخست وزیر عراق دیدار کرده و با هر کدام در جهت تضمین منافع ملی ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه قرار دادهای منعقد کرده و حالا اومد تهران تا یک تضمین دیگر بگیرد.
در واقع تبدیل به شریک دزد و رفیق قافله شده.
خیلی خوب کارش بلده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
واضح بفرمائید دزدکیست وقافله چیست آنکه برای رفاه وآسایش مردمش باهمه دنیا تعامل مکند دزداست یاآن همسایه ای که بخاک همسایه شمالی ماحمله میکندوبخشهائی ازخاک انراتصرف میکندووقتی بیرونش میکنندبازهم ادعا دارد مثل ارمنستان وبعضی کشورهای دیگرمتحاوز وقافله چیست لطفاً زبان فارسی رادرست ادافرمائید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
با شش کلاس سواد انتظار دیگری نباید داشت
رفتن یا هستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
رفتند .... ناهار هم به هر دوی اونا دادند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
آب بریز آنجاییکه سوخته
راه درست همینه که همسایه ها با کمک هم از عهده چالشها بر بیان و به کشوری که در یک قاره دیگه قرار داره هیچ ارتباطی نداره که برای کشورهای آسیایی تعیین تکلیف کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
غربگداها چرا منفی میزنن به هر حرف حقی؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
متعجبم چرا این نظر این همه منفی خورده؟؟
حرفشون کاملا منطقی و درسته... خب اگه قراره ما در هر صورت مجبور به سازش هستیم چرا اون قدرت از آسیا نباشه از قاره خودمون... چرا کشوری که بزور 200 الی 300 سال قدمت داره باید سروری دنیا رو بکنه ؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
غربگداها عقل که ندارند ، هرچی کدخدا دستور بده انجام میدهند
اين مادر عيال ما --، كه خدا حفظش كنه -- اهل سياست نيست ! ... آخه سن و سالش هم بالاست و هم اين كه هيچ تحصيلاتي ندارد ، خب ديگه ، ايشان قديميه ! مادر عيال فقط برنامه هاي مذهبي تلويزيون نگاه ميكنه ، اما هر وقت كه تلويزيون اخبار ميگه و اسم « پوتين » مياره ، يك دفعه دو تا چشم داره و دوتا ي ديگه هم قرض ميكنه و زُل ميزنه به صفحه تلويزيون و مثل كسي كه سركه سال سر كشيده باشه ، تمام اسباب صورتش به هم ميكشه و نگاه پوتين ميكنه ! ديشب كه از تلويزيون ديد و شنيد پوتين به ايران اومده ، زير لب با خودش گفت :
-- قلمش پاش خرد ... هزار تكه ... انشا الله كه تن و بدنش بيفته رو تخته مرده شور خونه !!
مطمئنم كه اگر ديشب مي پرسيدم كه چرا ؟ جوابي مي داد كه چند شب پيش گفته بود ! .. آخه چند شب پيش به عيال گفته بود :
-- اين پوتي حارث است ، ... خولي ... شمربن ذوالجوشن ... ابن سعد صحراي كربلا .. يزيد بن معاويه ....خدا نشناسه ..آخه كسي مسلمون باشه ، زن و بچه مردم را آواره ميكنه ؟ ... كشت و كشتار راه ميندازه ؟ ...خونه سوزون ميكنه ؟ ... آخه مردم اوكري چه گناهي دارن ؟ ...خدا فرصتش نده بحق محمد و آل محمد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
امین. لعنت بر هر چی ادمکش و جانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
چقدر زیبا و تاثیر گذار

ایول عالی بود


آرزوی طول عمر با عزت همراه با سلامتی دارم برای سالمندان کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
خدا مادر عیال شما رو حفظ کنه اما بعضی ها که مثل مادر عیال شما فکر می کنن و اهل سیاستن! موقع انتقاد از اسرائیل که میشه می گن به ما چه ربطی داره که اسرائیل چه غلطی با یه مشت ادم از همه جا رونده می کنه .
ما باید به فکر منافع ملی خودمان باشیم حالا مردم ما رو کشته یا نکشته ، بزرگترین انبار بمب اتمی داره یا نداره ، یکی از بزرگترین سازمان های جاسوسی و ترور در دنیا مال اونهاست یا نیست. مهم اینه که ما هر طور شده جلوشون حرفی نزنیم اما وقتی به اوکراین که می رسن که همه دنیا پشت سرشون بودن، حس آزادیخواهیشون گل می کنه و همه رو . خولی و شمر و .. می بینن. خدا مادر عیال شما رو حفظ کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
ادبیتتون عوض شده . احتمالا جیره ی غذاییتون تغییر کرده .‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
آوازه شاهكار پوتين در اوكراين كه به همه دنيا رسيده همه مي دانند كه پوتين داره چه كار ميكنه از پير و جوان و بچه و باسواد و بي سواد و روستايي و شهري ، پير زنان و بير مردان و بچه هاي ده ساله
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
مطمئنی این حرفهای ننه جون خانمتونه ، یا ننه جون مریم رجوی ، که عاشق آمریکاست
برای پاسخ به سئوال فوق بدنیست به روابط روسیه با ایران در10 سال اخیرنگاهی کنیم.1.روسیه قطعنامه های تحریمی علیه ایران در10-12 سال پیش را نه تنها وتو نکرد بلکه حتی رای ممتنع هم نداد.2.نیروگاه بوشهر رابه وسیله ای برای بازی دادن ایران چه ازلحاظ مالی وچه سیاسی تبدیل کردو اکنون بعدازسالهای متمادی نیزکنترل نیروگاه را به ایران نداده ومعلوم هم نیست داردچه میکند.3.ازفروش سلاحهای پیشرفته متعارف درحدضدهوایی اس-400 که به بسیاری کشورها فروخته به ایران خودداری میکند وضدهوایی اس-300 متعلق به 40 سال پیش راکه برای موشکها وهواپیماهای امروزی کاربردی ندارد بعدچندسال بازی دادن به چندبرابرقیمت فروخت4.حق مسلم مارا درخزر علنا بالا کشید5.ازایران به عنوان کارت بازی با غربیها استفاده میکندو..............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
تازه بعد این همه هزینه که سر نیروگاه بوشهر رو دستمون گذاشته می گه هنوز کلی دیگه بابت اون ازما طلبکاره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
اس ۴۰۰را به ترکیه که عضو ناتو هست داد واصلا نگران این نبود که توان نظامی خودش رو در اختیار یک عضو ناتو گذاشته اما نوبت ما که شد اس ۳۰۰رو بعد از کلی اومد ورفت وناز وکرشمه به ما که یعنی متحدش در منطقه هستیم داد! !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
یک دولت بگو که با ما رفتار خوبی داشته...
لابد آمریکا یا سه تا نوچه اروپاییش که صد بار زدن زیر میز مذاکرات. دولتهای محتلفشون هم فرقی با هم ندارند. حتما اونا رو ترجیح میدی وگرنه می گفتی دشمن دشمن من دوست منه ولی مشکلت اونجاست که گدای کرشمه های غرب هستی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
حداقل این یه کاری کرده ، کدخدای اشغال نه تنها از بین برده همه را هم وادار کرده با ایران کار نکنند
باشه ، شاد باشید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
نیازی به نظر شما نبود
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
تو از غصه دق نکن ما خوشیم
تابی عزیز سئوال خوبی پرسیده ای ولی طبق معمول بسیاری ازکامتها منتشرنخواهدشد.البته مردم مشکلات سایت مردمدارتابناک رامیدانند که درهمین حدهم که نظرات مردم رامنعکس میکند واقعا فداکاریست.ولی پیشنهادمیشود درنظرسنجی هایی که میگذاری به جای مسائل نه چندان مهم ازنظرمردم درمورد سیاست خارجی سئوال کنی که آیا مردم ازسیاستهای مسئولان در مورد چین روسیه خاورمیانه مناقشه فلسطین واسرائیل مسئله هسته ای جنگ اوکراین تقابل با غرب و... چقدر راضی هستند وآنهارا درجهت منافع ملی میدانند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
خیالت راحت کامنت های غربگداها حتما منتشر میشه
اندر حكايت نتايج سفر اردوغان و پوتين به تهران !!
-----
-- نظرت چيه آميرزا محمد ؟ ... اي دوستدار پروپا قرص رويدادهاي سياسي از قديم و نديم ... در مورد نتايج سفر اردوغان و پوتين به تهران ؟ ..مخصوصاً نظرتان در مورد تصوير بالا كه جناب رئيسي دست هاي پوتين و اردوغان را بالا برده و به ويژه تبسمي كه بر لبان پوتين نقش بسته ...
-- نظرمن چيه ! ... خدا خيرت بدهد آقا احسان ... اي جوان نازنين ... فقط نظرم ، اين مصرع خواجه حافظ است :
« يادگاري كه در اين گنبد دوار بماند " ! ... براي هميشه ... ثبت در تاريخ ... جهت اطلاع آيندگان !
از نتایج سفر پوتین و اردوغان شکست مفتضحانه سیاه نمایی سفر آنها توسط عمله و نکره آمریکا و غرب و رسانه های فارسی زبان وابسته به آنها بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
شما جماعت فقط ساکت شید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
خیلی دارن میسوزن غربگراهای خودفروخته وطنی
آب بریزین اونجا که میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
بعضی ها چه بی غیرتن هم از طرف آمریکا تحریم باشیم هم روسیه و چین رو خودمون تحریم کنیم؟ چیز دیگه ای نمیخواهید دشمنان ایران؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
فعلا که شما شرقگداها چوب حراج به مملکت زدید وپای این آدمکش را به خاک پاک ایران بازکردید !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
ساندیستو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
شرقگدا چیه دیکه؟
مگه خودتون نمی گید شرق خودش دست به دامان غرب باید باشه و کعبه آمال، آمریکاست؟
شرق که بنر شما از خودش جیزی نداره پس شرقگدا که دیگه باید بی معنی باشه مگر اینکه شرق حرفهایی برای گفتن داشته باشه... نظر شما چیه؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
برای این غربگداها ، حرف زدن بدون تفکر و گرفتن دلار عرعرستانی مهمه و بس ، مملکت کیلویی چنده
نتایج بیشمار پیامها همه بوس و بغل کلا به به و چه چه
عطوان هم تا پولی بهش برسه از این مقاله ها میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
تحلیل گرای مد نظر بی بی سی و ووآ و اینتر نشنال احتمالا نذری محض رضای خدا کار می کنند؟
واقعا ساده این. این ارذوغان تا سوریه را اشغال و ضمیمه نکند دست از تهاجم و کشتار جمعی برنمیدارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
دقیقا پاش برسه ترکیه عملیات ضد سوریه رو شروع می کنه .
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
ایران و روسیه هم میشینن نگاه میکنن؟؟؟ ساده ای برادر...
روبل + ریال = صفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
منظورت چیه غربگدا؟ روبل روسیه که آسیبی ندیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
امپراتوری دلار باید از بین برود. یک کلام. ناراحتی باش. عصبانی هستی، باش و از این عصبانیتت هم بمیر.
ایران اجازه ندارد با غرب صحبت کند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
خیلی هم اهل صحبتند و مهربانی.
یه دفعه می زنند زیر میز و توافق پاره می کنند و تحریم می کنند تا فلجمون کنند. حالا باید بریم صحبت سر چی بکنیم
پوتین چقدر زوق زده شده بود .
خیلی وقته که دیگه کسی توی دنیا تحویلش نمیگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
دنیا؟ یا دیکتاتوری غربی؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
شدیدترین نوسانات ارزش پول در دنیا مربوط به روبله. این آسیب نیست؟
آینده اش هم معلوم است. کافی است یک واحد اقتصاد پاس کرده باشید
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
دوستی که یک واحد اقتصاد پاس کردین میشه پشتوانه دلار رو بگین دقیقا چی هست؟ که در این حد گسترده داره چاپ میشه ؟
ثبات کنونی دلار از غفلت شرق هست... ما که نمیتونیم کاری کنیم ایشالله چین به تنهایی هیمنه دلار رو خواهد شکست
ما باید به روسیه نفت بدیم و به جاش نفت بگیریم
پوتین ۵ ماهه که از پس کشور اوکراین بر نیومده .
ما نباید با ضعفا رفیق شیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
پوتین از پس اوکراین بر نیومده
چی جوری میخواد با آمریکا بجنگه ؟!!!! :-)
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
روسیه نزدیک به هشت ساله آماده جنگ با بلوک غرب مبشه به این سادگی هم نیست که شما فکر میکنین، در ضمن به اکثر اهدافی که در اکراین میخواسته رسیده هر دو طرف از وضعیت کنونی فعلا راضی هستند...
ضعف و حقارت پوتین به وضوح قابل رویت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
فعلا که کدخدا و اروپا به التماس افتادند ، کی بود دیروز به عرعرستان التماس میکرد
اردوغان دیروز توی همین تهران گفت : حمله به مواضع تروریست ها در شمال سوریه ادامه خواهد یافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
ایران !
خسه نباشی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
پس ما به اهدافمون نرسیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
نذاشت یه روز بگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
اردوغان پوتین ِ ضعیف نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
اردوغان کار خودش رو میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
پس مراقب خودت باش
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
اردوغان ۱۰ سال پیش هم با دستور آمریکا یه غلطی کرد و شد خط لجستیک داعش ، بعد به غلط کردن افتاد ، امروز هم دوباره داره گول آمریکا را میخوره
اردوغان توی تهران هیچ کسی رو تحویل نگرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
کسی که در سیاست فقط به یک طرف لم نده همیشه دست بالا رو داره .
در شرایط فعلی با ارتباط نزدیک با روسیه با ید کمر امریکا را شکست . ضمن اینکه غربیها همه جا ..
اجلاس تهران دست آوردی به جز عکس یادگاری و لبخند مصنوعی نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
تو چرا گزارش می دی؟ مگه گزارشگری؟
ملت عقل در سر ندارند و تشخیص نمی دهند که تو بیای براشون کامنت دوزاری بزاری؟
هیچی
ولی کلا اردوغان همچی حالش خوب نبود . حالا چرا ؟ من نفهمیدم >
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
اردوغان چند سالیه بیماره و از راه رفتنش هم مشخصه اما قدرت شیرینی داره که وقتی به دست میاری دیگه ول کن نیستی و می خوای مادام العمر قدرت داشته باشی
بهشون ناهار هم دادند حالا تا اینجا آمده بودند؟
نتایج این سفرها بدبختی بیشتر مردم ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
تو از کجا اینو فهمیدی ناقلا... نکنه منظورت اینه که نگران
مردم ایران شدی بدجنس؟
اونوقت فقط به من بگو چطوری؟
یعنی الان بجای اینها معاون دست سوم بلینکن و مدیرکل دست پنجمی اسبق وزارت خارجه انگلیس بودن نتایجش خوشبختی مردم ایران می شد؟
تابنتک جان، هر وقت نظرم را دادم بعدا مشخص شده بهترین نظر بوده، روسیه دشمن ما نباشه، دوست ما هم نیست، دوست هر کشوری، اقتصاد اون کشور هست، ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
نظر شما صحیحه ولی الان روسیه شرایطی پیش آورده که ایران میتونه از آمریکا امتیاز بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
غیب گفتی؟
با این حساب کدوم کشور با ما دوسته تو دنیا؟
اونی که شما بگی؟
رئیس حمهور ما چرا با یک قاتل و متجاوز اینطور خوش و بش می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
خوش و بش نیست !
ازش سئوال میکنه شما ناهار خوردی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
یعنی واقعا نمیدونی چرا ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
نه ایشون همچین کاری نمی کنه بلکه ارباب بایدن تون داره 2000 کیلومتر اونورتر با قاتل و متجاوز انگشت نمای عالم خوش و بش می کنه
پوتین یک چوب دیگر لای چرخ معیشت مردم گذاشت و رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
چوب را از لای چرخ خارج و حواله پوتین مینمائیم
پوتین و اردوغان هردو ورشکسته سیاسی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
بنظر نمیرسد اردوغان ورشکسته خدایی من هیچ وقت از اردوغان خوشم نیامده اما شما در اشتباه هستید
. بروید دست آوردهای اقتصادی و اخیرا سیاسی او را مطالعه کنید
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
۱۵:۲۵
تورم ۸۰ درصدی ترکیه از دستاوردهاشه بی سواد
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
توی خود ترکیه اردوغان به شدت وجهه پایینی داره با این گند اقتصادی اخیرش هم که تورم بالایی به وجود آورده... یکی از دوستان مقیم ترکیه هستن میگفت همه فحش میدن بهش ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
باشه جالا تو چرا بیانیه می دی؟ بایدن و بن سلمان و اسرائیلی ها تو بورستد؟ یعنی نظرت اینه که الان باید نون رو به نرخ اونا خورد؟
زنده باد پوتین
جای راننده کامیون خالی بود
یا صاحب صبر
روسیه تزاری ،شوروی و روسیه فعلی اقداماتش همیشه و همواره به ضرر کشور ما بوده است ورفتارهای گذشته و حال این کشور نشان میدهد که غیر قابل اعتماد ،فرصت طللب ،زیاده خواه و مداخله گر است. در یک کلام ٌکفتار صفتٌ هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
ارباب ترامپ به مذاقت بیشتر خوش میاد غربگدا؟
زنده باد امپراطوری ایران کنترل سیاست های روسیه هم داره میوفته دست ایران
اردوغان
بفهم یک کرد در هر جای دنیا که باشد؛اول او یک فرد ایرانی است .بعد یک کرد است.احترام آنها را نگه دار .
پاسخ ها
سیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
با افتخار من فقط یک کوردم
بژی کورد
بژی کوردستان بزرگ
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
ایران باید به کردهای سوریه که هم ریشه ما هستند اسلحه بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
۱۶:۵۲
از ایران برو
پوتین این قدر مواظبه که مبادا ایران جرات کنه گازش رو به اروپا صادر کنه که تو ایران اعلام کرد ما به تعهدمان در ارسال گاز به اروپا پایبندیم یعنی آب پاکی رو ریخت رو دست ما !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
اروپا تو هفت لایه تحریم ما رو پیچیده و بعد منتظره ما گاز بهش صادر کنیم؟
تو خوبی؟
یکوقت درازگوشی، حیوان گزنده ای چیزی گازت نگرفته؟
اقای عطوان در لندن چه می کنی؟برگرد وطنت لبنان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
باشه اما تو چرا ناراحتی جای تو رو تنگ می کنه ؟
مراقب ترکیه باشیم.چرا از گذشته درس نمی گیریم.
زنده باد پوتین
با افتحار ایران امروز یکی از چهار قدرت برتر جهانی در تصمیمات جهانیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
جدول رو برعکس گرفتی دوست عزیز
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
احتمالا جهان رو یکی از کوچه های محله تون می دونی
مرگ بر پوتین آدمکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
حتما زنده باد نفتالی و ترامپ و جورج بوش خونخوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
آخی چه احساسات لطیفی!
ولی خدایی همچین گفتی آدمکش فکر کردم خیلی دوست داری این شعارت رو از قول بایدن خطاب به بن سلمان واره مخصوصش این عبارت رو بگی.
-- خب ! ... خب ! ... حالا به هر صورت ... اما محسن خان نگفتي نظرت راجع به عكس بالا چيه ؟
سه رئيس جمهور ، دست در دست هم ، يكي با لبخندي كم رنگ ، ديگري با لبخند پر رنگ !! و سومي هم بدون لبخند !!
-- ميدوني چيه آقا مجتبي ؟ ،... من ميگم اي كاش جناب رئيسي براي چند دقيقه اي كه مي خواستند عكس بگيرند ، استثنائاً در لباس شخصي بود ، عينهو اون دو نفر ديگه !! ... علتش ؟ ... علت معلومه ، چون عملكرد پوتين و اردوغان هر چه باشه ، به پاي دولتشان حساب ميشه ، نتايج ربطي به دين و مذهب شان نداره و با زبان بي زبان خواهند گفت كه ديانت ما از سياست مان جداست !اما در مورد رئيس جمهور ما فرق ميكنه ، نتيجه هر چه باشه ، علاوه بر اين كه به پاي دولت نوشته ميشه ، برخي افراد ، مخصوصاً اغيار و بيگانگان - به پاي دين و مذهب ما هم خواهند نوشت و مخصوصاً خارجي ها در اين مورد اصلاً و ابداً ديانت ما را از سياست مان جدا به حساب نخواهند آورد و اين نكته مهمي است !! ... البته اين عرايضم بيشتر به خاطر حضور پوتين در عكس است ، و گر نه اگر كسي ديگر بود ، چه كار داشتم به اين حرفها !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
کار رو برای خدا خالص کن به بقیش کار نداشته باش.
باباجان بنده ی خدااومده نهاربخوره بره یک نهارکه این همه سروصدانداره شماهم نهارخور؟
بایدن نگو بگو گدای نفت عربستان بزار زمستون بیاد حال شما و اون اروپایی ها دیدن داره از حالا باید برن دنبال جمع اوری هیزم و ذغال ،زمستون سختی در پیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
به قول نویسنده بازی تاج و تخت
" زمستان در راه است"
ای کاش هر چه زودتر خداوند دستور آمدن آقام امام زمان حضرت مهدی عج رو بفرمایند لطفا یک صلوات بفرستید برای پاکی روح خودتان
۱۰ خط تایپ کردم ، نظرم رو منتشر نکردن،
برایت متاسفم سانسورچی، مگه چی نوشته بودم؟؟
واسه بی بی سی و منوتو که راحت میتونم نظر بفرستم ،
پس همینکار رو میکنم تاحالتون جابیاد
گرانی بیشتر
روسیه در زمین ایران علیه آمریکا بازی می کند.
بنده خدا پوتین را کسی جز ایران تحویل نمیگیره
بعضی ها فکر می کنند عقل کل هستند و در جهل خودشان مانده اند قبول نمی کنند که اگر غرب بد است شرق از آنهم بدتر است
اینهایی که به پوتین فحش می دن شرط می بندم یکبار به حرف های این مرد گوش نکرده اند. تنها کسی که بعد این اجلاس ایستاد و سرپا یک ساعت سوال همه خبرنگاران از کشورهای مختلف حتی از اروپا رو با جزییات و احترام و خوشرویی پاسخ داد پوتین بود. در دنیا شبیه این مرد نیست و من می فهمم چرا مردم روسیه و حتی سایر کشورها دوستش دارند.
پیامی نداشت و این سفر سیاسی دکوری بود
باسلام وعرض ادب،این نظرحقیرنیست بلکه نظریکی ازبزرگترین دانشمندان علوم حقوق بین الملل وعلوم سیاسی است ،که میگفتن بهترین راه برای برون رفت ازکلیه مسائل اقتصادی وچالشهای سیاسی مذاکره مستقیم وبی واسطه توسط گروهی باعلم ودانش بالاازمجموعه ای دانشمندان علم سیاست،حقوق،اقتصاد،هسته ای ونظامی و...وحتی فرهنگی بادولتمردان کشورآمریکاست،پرفسورمحمدیوسف ماچیانی یکی ازاسطوره های علمی برترجهانه،که دراکثردانشگاهای معتبرجهان سالهاتدریس وتحلیل ومقالات متعددی ارائه نمودن،ایکاش قرائن دانشمندان دلسوزرامیدانستیم
يك پيام بسيار آموزنده داشت:
درديدار با رهبري آقا به اردوغان فرمودند كه امنيت مرزهاي عراق و سوريه بايد حفظ شود و امنيت مرزهاي اين دو كشور امنيت ايران است.
اردوغان تا برگشت به تركيه دستورداد تا مرزهاي سوريه را گلوله باران كنند و نوبت عراق هم مي رسد.
واما جناب پوتين هنوز اقدامي تلافي جويانه نكرده اند و منتظر فرستند.
ترکیه روباه پر فریب و مکاری است که قابل اتکا نبوده و نیست گاهی با ما و گاهی بر علیه ماست هیچ وفایی در ترکیه نیست روسیه هم متجاوزی است که اوکراین رو در جنگ گرفتار کرده و به اهداف کثیف کمونیستی خود می اندیشد خیالتون راحت هیچکدام قابل وفا نیستند
روسیه هر گلی که بابت نیروگاه بوشهر به سر ما زد در این قرارداد هم همان کار را میکند
چپاول نمودن منابع و پول ما
حاصلش چی بود؟ بدبختی وفلاکت به توان سه !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها