بازدید 3862

ایران، حلقه ارتباطی مهم آسیای مرکزی و آسیای جنوبی

سفیر و معاون نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل بر ظرفیت ها و توانمندی های منحصر به فرد ایران در راستای تقویت همکاری‌ها میان آسیای مرکزی و جنوبی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳ 12 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، سفیر و معاون نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: ایران با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد خود و به عنوان پل و حلقه‌ی ارتباطی مهمی میان آسیای مرکزی و آسیای جنوبی، آمادگی دارد حوزه‌ی اتصال میان دو منطقه را ارتقا بخشد.

زهرا ارشادی، روز دوشنبه به وقت محلی طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل ذیل موضوع اتصال میان آسیای مرکزی و جنوبی طی سخنانی گفت: برای جمهوری اسلامی ایران، موضوع اتصال میان آسیای مرکزی و جنوبی و نیز توسعه جامع و پایدار روابط میان این دو حوزه برمبنای روابط دوستانه‌ی سنتی میان ملت‌های دو منطقه با هدف تقویت ارتباطات تاریخی و فرهنگی موجود، جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد.

ارشادی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو منطقه در همه‌ی ابعاد به ویژه اقتصاد، سرمایه گذاری، انرژی، حمل و نقل و فن آوری‌های نوین، اهمیت اتصال منطقه‌ای و بین منطقه‌ای و نیز اقدامات مشترک در حوزه‌ی توسعه‌ی زیرساخت ها، هم افزایی در سیاست گذاری‌ها و همکاری بدون مانع اقتصادی و مالی را مورد اشاره قرار داد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر نقش سازمان‌های منطقه‌ای نظیر «اکو »در ارتقای اتصال بین منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفت:«موضوع اتصال، نقش بسزایی در ارتقای تجارت، رشد اقتصادی و توسعه‌ی پایدار دارد و با توسعه‌ی همکاری‌های منطقه ای، روابط دوستانه میان کشور‌های همسایه را تقویت می‌نماید».

ارشادی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تداوم و تقویت همکاری‌های میان آسیای مرکزی و جنوبی را از طریق ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتباطات و نیز تقویت کریدور‌های بین المللی که به بازشدن مسیر‌های امن تجاری به بنادر منتهی می‌شود، تشویق می‌کند.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در این خصوص مسیر ترمذ، مزارشریف، هرات، زاهدان و چابهار و نیز خط آهن ازبکستان، ترکمنستان، ایران و پاکستان را نمونه‌های مناسبی به عنوان الگوی چنین اقداماتی دانست.

وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت حمل و نقل چندوجهی برای ارتقای اتصال میان دو منطقه، نقش بسیار مهم بنادری مانند چابهار را در این رابطه یادآور شد.

ارشادی افزود: ایران با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد خود و به عنوان پل و حلقه‌ی ارتباطی مهم میان آسیای مرکزی و آسیای جنوبی، آمادگی دارد تا حوزه‌ی اتصال میان دو منطقه را ارتقاء بخشد.

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پایان، تاثیرات منفی اقدامات یکجانبه‌ی قهرآمیز غیرقانونی ازجمله تحریم‌های نامشروع یکجانبه بر روی موضوع اتصال میان آسیای مرکزی و جنوبی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد در این رابطه باید از سیاسی کردن موضوع مهمی مانند اتصال میان دو منطقه اجتناب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست