بازدید 11484

ارزانترین و گرانترین مناطق تهران

متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تهران در حال حاضر ۱۹ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان است و این منطقه ارزان ترین منطقه تهران به لحاظ قیمت مسکن محسوب می شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ 03 July 2022

 


به گزارش  تابناک به نقل از همشهری آنلاین، میانگین قیمت مسکن شهر تهران در خردادماه با جهش ۸.۴ درصدی به ۳۹.۴ میلیون تومان رسیده و تعداد معاملات نیز با افزایش ۳۲.۳ درصدی نسبت به ماه قبل مواجه بوده است.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در خردادماه سال ۴۰۱ ، در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۸۱ میلیون و ۹۸ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۱۹ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

ارزانترین و گرانترین مناطق تهران

بعد از منطقه ۱۸ تهران،‌ منطقه ۱۷ تهران از نظر کمترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده قرار گرفته است. متوسط قیمت مسکن در این منطقه نیز در خرداد ماه ۱۴۰۱ حدود ۲۰ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان بوده است. پس از آن منطقه ۲۰ تهران با متوسط قیمت ۲۰ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان برای هر مترمربع زیربنای مسکونی قرار دارد و به این ترتیب ۳ منطقه ۱۸، ۱۷ و ۲۰ تهران رتبه اول تا سوم ارزان قیمت ترین مناطق تهران به لحاظ قیمت مسکن به خود اختصاص داده‌اند.

منطقه ۱۵ تهران با میانگین قیمت ۲۲ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان،‌ منطقه ۱۶ با میانگین قیمت ۲۲ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان و منطقه ۱۹ با میانگین قیمت ۲۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان نیز رتبه های بعدی مناطق ارزان تهران را از نظر قیمت خانه دارند.

همچنین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در ۱۶ منطقه تهران از میانگین قیمت مسکن شهر تهران در خردادماه ماه ۱۴۰۱ کمتر است.

ارزانترین و گرانترین مناطق تهران

۶ منطقه پایتخت نیز متوسط قیمت بالاتری از میانگین قیمت مسکن شهر تهران در خردادماه ماه امسال داشته اند. بعد از منطقه یک تهران با متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۸۱ میلیون و ۹۸ هزار تومان،‌ منطقه ۳ تهران با متوسط قیمت ۷۰ میلیون و ۴۷۱ هزار تومان قرار دارد و پس از آن، رتبه سوم از نظر گرانی مسکن به منطقه ۲ با متوسط قیمت ۵۹ میلیون و ۷۷ هزار تومان می‌رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان