بازدید 4884

افزایش کرونا در انگلیس در پی جشن‌های تاج‌گذاری ملکه

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد شمار مبتلایان به کووید در انگلیس، در مدت یک هفته ۴۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 18 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد شمار مبتلایان به کووید در انگلیس، در مدت یک هفته ۴۰ درصد افزایش یافت و به ۱.۱ میلیون نفر رسید، این زمان پس از برگزاری مراسم جشن هفتادمین سال تاجگذاری ملکه انگلیس بود که بدون رعایت فاصله اجتماعی و تدابیر کرونایی اجرا شد.

براساس گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، در یک هفته منتهی به ۱۰ ماه ژوئن، ۲۰ خرداد ماه، دست کم یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر در این کشور، به ویروس کرونا مبتلا بودند که در مقایسه با هفته پیش از آن، ۴۲ درصد افزایش نشان داد.
اکنون تخمین زده شده از هر ۴۵ نفر در این کشور یک نفر آلوده شده باشد که پیش از این مراسم به ازای هر ۶۵ نفر یک نفر مبتلا بود.

کارشناسان بهداشت می‌گویند صد‌ها هزار نفر بدون ماسک و رعایت ضوابط بهداشتی کرونایی در مراسم جشن‌هایی که در سراسر کشور به مناسبت هفتادمین سالگرد تاج گذاری ملکه برگزار شد گردهم آمدند و به کووید فرصت‌های زیادی برای انتشار دادند.

به گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، این آمار بیش‌ترین افزایش در مدت یک هفته از دسامبر پارسال است که سویه جهش یافته اومیکرون (Omicron) در این کشور شایع شد.

برخی رسانه‌ها در انگلیس نوشتند شمار مبتلایان به کووید در مراکز مراقبت از بیماران، معلولان و کهنسالان در انگلیس رو به افزایش است و شمار مبتلایان بالاتر از ۸۵ سال نیز که به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، بیشتر شده است.

اکنون این نگرانی در انگلیس وجود دارد که موج جدید کووید در راه باشد.

کارا استیل (Kara Steel)، کارشناس مرکز ملی آمار انگلیس به رسانه‌ها گفت: گونه‌های بی ای.۴ (BA.۴) و بی ای.۵ (BA.۵) از گونه جهش یافته اومیکرون، به سرعت در کشور در حال گسترش است و ممکن است به گونه غالب در این کشور مبدل شود.

گفته شده افرادی که پیش‌تر هم به کرونا مبتلا شده بودند با قرار گرفتن در معرض این گونه‌ها بار دیگر مبتلا می‌شوند.
دکتر مری رمزی از مسئولان آژانس امنیت سلامت بریتانیا نیز در این باره گفت: اینکه شاهد افزایش پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه نیستیم، مایه دلگرمی است، اما ما داده‌ها را از نزدیک رصد می‌کنیم و تأثیر احتمالی زیرمجموعه‌های BA.۴ و BA.۵ را ارزیابی می‌کنیم.

کارشناسان بهداشت در انگلیس به مردم یادآوری می‌کنند با گرم شدن هوا خطر‌های کووید را نادیده نگیرند و ضمن رعایت ضوابط بهداشتی در صورت واکسینه نشدن، خود را واکسینه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی