بازدید 27475

چرا فکر می‌کنیم مردم دنیا بهتر از ایران زندگی می‌کنند؟

در روزهای گذشته یکی از دوستان- که از خانواده‌های مذهبی هستند- تعریف می‌کرد که دختر دبستانی او تحت تاثیر برخی همکلاسی‌های خود در مدرسه، به وی گفته است که «شرایط به گونه‌ای است که بهتر است برای زندگی به خارج از ایران سفر کرد»!
کد خبر: ۱۱۲۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 16 June 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه کیهان در مطلبی با عننوان «بخوانید و خودتان قضاوت کنید» به قلم مسعود اکبری نوشت:

۱- به این خبر‌ها توجه کنید: «روزنامه بیلد آلمان: به دلیل افزایش تورم مردم مجبور به کاهش وعده‌های غذایی خود شده‌اند. از هر ۶ آلمانی یک نفر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها یک وعده غذایی خود را حذف می‌کند»؛ «روزنامه لوفیگارو: تورم فرانسه رکورد ۳۷ ساله را شکست. قیمت مسکن، پذیرایی، بیمه، خدمات حمایت اجتماعی، اجاره، آب، جمع‌آوری زباله‌های خانگی و یا حتی قیمت‌های نگهداری و تعمیر خودرو‌های شخصی و محصولات تولیدی همگی در حال افزایش هستند.»؛

«با افزایش بی‌وقفه تورم در کشور‌های غربی، از انگلیس خبر می‌رسد که به‌دلیل وخامت اوضاع، پارلمان این کشور از دولت بوریس جانسون خواسته است تا وزارت فقر غذایی تشکیل بدهد»؛ «جو بایدن: تورم در آمریکا به دلیل حمایت از اوکراین است، مردم باید تحمل کنند.»؛ «قیمت بنزین در آمریکا در بالاترین قیمت تاریخی خود ایستاد». «آمریکا با قریب به ۱۲۰ فوتی در روز، تایوان با حدود ۱۰۹ فوتی در روز، فرانسه با بیش از ۹۰ فوتی در روز، روسیه با ۵۶ فوتی، برزیل با ۵۳ فوتی، ایتالیا با ۴۱ فوتی، آلمان با ۳۰ فوتی و... در جمع ۱۰ کشور نخست جهان در فوتی‌های کویید ۱۹ هستند.»؛ «آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا گزارش داد که از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۱ دی ۱۴۰۰)

تا دوم ژوئن ۲۰۲۲ (۱۲ خرداد ۱۴۰۱) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. همچنین در ۲ هفته گذشته وقوع بیش از ۶۵۰ مورد حادثه تیراندازی در ۴۳ ایالت، به کشته شدن ۷۳۰ نفر در آمریکا منجر شده است.»؛ «پزشک تیم ملی ژیمناستیک آمریکا به جرم بیش از ۹۰ آزار جنسی در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به ۱۷۵ سال حبس محکوم شد»؛ «دونالد ارل کولینز، استاد تاریخ در دانشگاه آمریکایی واشنگتن دی‌سی می‌گوید: در حال حاضر ایالات متحده آمریکا به شرایطی که به جنگ داخلی آن در سال ۱۸۶۱ روی داد بسیار نزدیک شده است و این چیزی است که اکثر آمریکایی‌ها به آن اعتراف می‌کنند».

۲- حالا به این خبر‌ها توجه کنید: «۵ میلیون و ۷۹۲ هزار نفر در ایران تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.»؛ «قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت در سالجاری ۱۳۰ درصد افزایش پیدا کرد»؛ «سازمان جهانی فائو اعلام کرد: پیش‌بینی افزایش ۳۴ درصدی تولید غلات ایران و کاهش ۲۵ درصدی واردات»؛ «تعداد فوتی‌های کرونا در کمتر از یک‌سال از ۷۰۰ نفر در روز به ۱ نفر در روز کاهش یافته و چندین روز نیز رکورد فوتی‌های کرونا به صفر رسید»؛ «تراز تجاری کشور برای دومین ماه متوالی مثبت شد و صادرات غیرنفتی از واردات پیشی گرفت.»؛ «ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز»؛ «شاخص بورس همچنان بر مدار صعود»؛ «رویترز: یک فروند نفتکش ایران حامل یک میلیون بشکه نفت خام وارد آب‌های ونزوئلا شد... ایران در ماه جاری میلادی ۳ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی به ونزوئلا صادر کرده است». «رشد اقتصادی ایران که در سال ۹۹ و نیمه نخست ۱۴۰۰ حدود ۳، ۵ درصد بود، در پاییز سال گذشته به ۴، ۸ و در زمستان هم به ۵، ۷ درصد افزایش یافت. رشد بدون نفت هم در زمستان ۱۴۰۰ به ۶، ۳ درصد رسید.»؛ «در حال حاضر شاهد ترافیک دیدار‌های دیپلماتیک و امضای سند‌های همکاری اقتصادی دوجانبه با ایران هستیم؛ از قطر و ونزوئلا تا ترکمنستان و تاجیکستان»؛ «روزنامه الوطن: دو نفتکش ایرانی بدون هیچ تأخیر و مزاحمتی در سواحل سوریه پهلو گرفتند و این امر اولین نشانه‌های فعال شدن خط اعتبار جدید بین ایران و سوریه است»؛ «سی‌ان‌ان:گزینه‌های آمریکا علیه ایران تمام شده است»؛ «خبرگزاری فرانسه: بایدن یا باید امتیازات بیشتری به ایران بدهد یا مرگ مذاکرات را اعلام کند.»؛

۳- هدف از اشاره به اخبار یادشده، این نیست که بگوییم در داخل ایران همه امور بر وفق مراد است و هیچ مشکلی وجود ندارد و در کشور‌های دیگر اوضاع شدیدا بحرانی و اسفناک است. قطعا مردم عزیز کشورمان با مشکلات ریز و درشت دست به‌گریبان هستند. اما سؤال اینجاست که اخبار دسته اول و اخبار دسته دوم چقدر توسط رسانه‌ها و افکارعمومی در داخل کشور دست به دست شده است؟!
اخباری که توسط برخی رسانه‌های آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی از شرایط فعلی این کشور‌ها در حوزه معیشت، اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی منتشر می‌شود چقدر در داخل ایران بازتاب پیدا می‌کند؟! اخبار مثبت اقدامات دولت، قوه قضائیه، مجلس، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج، کمیته امداد، هلال‌احمر، گروه‌های جهادی و... چطور؟! این اخبار در داخل کشور چقدر در رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا می‌کند؟! واقعیت این است که این اخبار سهم بسیار‌اندک و ناچیزی در رسانه‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی و حتی گپ‌وگفت‌های فامیلی و جمع‌های دوستانه دارد.

۴- در روز‌های گذشته یکی از دوستان- که از خانواده‌های مذهبی هستند- تعریف می‌کرد که دختر دبستانی او تحت تاثیر برخی همکلاسی‌های خود در مدرسه، به وی گفته است که «شرایط به گونه‌ای است که بهتر است برای زندگی به خارج از ایران سفر کرد»! سؤال اینجاست که چرا در داخل ایران این‌گونه تصویر شده است که همه مردم جهان و به‌خصوص مردم در کشور‌های غربی در بهترین شرایط معیشتی و اقتصادی و رفاه به سر می‌برند و فقط مردم ایران هستند که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم کرده و ایران به‌عنوان تنها کشور استثنا در جهان دارای شرایط بغرنج و اسفناک و غیرقابل تحمل است؟!

۵- تصور کنید که اکنون (خدای نکرده) فوتی‌های کرونا در ایران حدود ۱۲۰ نفر در روز و یا ۹۰ نفر در روز بود و کشور‌هایی از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در ماه‌های اخیر چندین بار رکورد صفر فوتی در روز را ثبت کرده و اکنون نیز آمار کمتر از ۳ فوتی را داشتند؛ این تفاوت وضعیت چه مقدار در داخل ایران پرداخته می‌شد؛ بنابر تجربه می‌توان با اطمینان گفت که اگر این وضعیت رخ می‌داد، ما شاهد بمباران رسانه‌ای توسط رسانه‌های معاند فارسی‌زبان و همچنین برخی رسانه‌ها در داخل کشور و شبکه‌های اجتماعی با چاشنی حقارت بودیم. حتما خاطرتان هست که پیش از این رسانه‌های جریان مدعی اصلاحات همسو با رسانه‌های معاند چگونه واکسن‌های تولید داخل را مورد تمسخر و تحقیر قرار داده و با حسرت اعلام می‌کردند که ما ایرانی‌ها شانس تزریق واکسن فایزر و مدرنا و دیگر واکسن‌های آمریکایی را نداریم و...

۶- به‌تازگی اطلاعات ویژه‌ای از یکی از خبرنگاران رویترز مستقر در پاریس به نام «جان آیریش» به شبکه‌های اجتماعی درز پیدا کرده که نشان می‌دهد وی جاسوس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) است.
لنی (اسم مستعار افسر موساد) طی تماس‌های مکرر با جان (خبرنگار رویترز مستقر در پاریس) اطلاعاتی را علیه ایران ارسال می‌کند. در یکی از گفت‌وگوها.

لنی که سعی می‌کند اطلاعات خود را به‌صورت کنترل‌شده در اختیار جان قرار دهد، تاکید می‌کند: «جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌ای رسیده که چه با برجام و چه بدون برجام، توانایی رسیدن به سوخت ۲۰ درصد و بالاتر از آن را هم دارد و این نشان می‌دهد تحریم‌ها و تأثیر آن بر اقتصاد ایران، کارایی قبلی خود را از دست داده، اما باید فضای رسانه‌های بین‌المللی به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران را به این تحلیل برساند که بدون برجام، اقتصاد ایران شکست خواهد خورد.» این جدیدترین سند جنگ رسانه‌ای دشمن با ایران با این دستور کار است که «به ملت ایران و به جوان ایرانی القاء کند که شما نمی‌توانید بدون ارتباط و اتصال با قدرت‌های غربی به جایی برسید.» حالا این دستور کار عملیات روانی و رسانه‌ای سازمان‌های جاسوسی غربی- عبری- عربی را بگذارید کنار اظهارنظر یکی از مدعیان اصلاحات فراری که پیش از این گفته بود: «ما کارمند رسمی بخش پروپاگاندای آمریکا، انگلیس، اسرائیل و سعودی هستیم. وظیفه ما فرو پاشاندن سازمان اجتماعی و کشاندن مردم به خشونت جمعی است... گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی، مدافع حقوق بشر، فمینیست و... هستیم.
نه، ما فقط کارمند پروپاگاندای دولت‌های راست افراطی در غرب هستیم.»

۷- همان‌قدر که ما در رسانه‌ها و افکارعمومی و شبکه‌های اجتماعی نیازمند بیان نقاط ضعف و مطالبه‌گری از دولت و دیگر نهاد‌های حاکمیتی برای بهبود اوضاع هستیم، به همان میزان نیز نیازمند انتشار نقاط قوت، اقدامات مثبت، و پیشرفت‌ها و انتشار «اخبار خوب» هستیم.

یک سؤال؛ در شرایطی که ما شاهد رکورد آمار صفر فوتی در چندین روز بوده‌ایم و حالا نیز آمار فوتی در ایران انگشت‌شمار است، آیا در رسانه‌ها و افکارعمومی و همچنین شبکه‌های اجتماعی از مدافعان سلامت و کادر درمان و وزارت بهداشت و دولت تقدیر و تشکر شده است؟! و این رکورد به‌عنوان یک افتخار ملی ثبت شده است؟! در روز‌های گذشته به همت جوانان متخصص و مهندسین ایرانی و کارگران توانمند کشورمان  دو کشتی غول‌پیکر اقیانوس‌پیمای ایرانی- هرکدام به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار- ساخته و فروخته شد. نکته قابل توجه اینجاست که ۸۰ درصد از تجهیزات و سازه‌های مورد نیاز این نفتکش‌ها از تولیدات داخل تامین شده است و چند سفارش دیگر هم در لیست انتظار است و جوانان توانمند و غیور کشورمان مشغول کار بر روی سفارش‌های بعدی هستند. بخش افتخارآمیز ماجرا اینجاست که فقط چند کشور معدود در جهان از این تکنولوژی برخوردار هستند. آیا ما در رسانه‌ها و افکارعمومی و شبکه‌های اجتماعی از این رویداد بسیار مهم تجلیل کرده‌ایم؟! از جوانان و نخبگان مشغول در این پروژه چطور؟! آیا از آن‌ها تقدیر کرده‌ایم؟! اکنون حدود ۴۳ هزار گروه جهادی در اقصی نقاط کشور در جهت محرومیت‌زدایی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. فعالیت این گروه‌ها چقدر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و افکارعمومی بازخورد داشته است؟!
۸- رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کردند: «پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. آنچه می‌گویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّت‌های عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته ام و برحذر می‌دارم. در طول این چهل سال- و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است.» ایشان در ادامه تصریح کردند: «خبر‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.»

ان شاءالله با همت جوانان مومن و انقلابی و با هم‌افزایی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و پای‌کار آمدن اقشار مختلف مردم، این جهاد بسیار مهم روزبه‌روز فراگیرتر خواهد شد. مردم عزیز کشورمان نباید اجازه دهند که پروژه عملیات روانی و جنگ ترکیبی دشمن بر فعّالیّت‌های ثمربخش در کشورمان غبار نشانده و حس حقارت و ناامیدی و یأس را حکمفرما کند. باید برای این جنگ، خود را بیش از پیش مسلح کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶۶
انتشار یافته: ۳۷
رو كه نيست ، سنگ پا…
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
بی بی سی حدود هشتاد سال و نوه نتیجه هایش چند سالی است که پیوسته زیر گوش مردم ایران می خوانند که اوضاع خراب است . کسی در ناجوری اوضاع شکی ندارد . اما آیا بقیه ی کشورها خوشبخت هستند ؟ البته قبولاندن این موضوع که سایر کشورها هم مردمانشان بدبختی های خودشان را دارند ، به کسانی که پیوسته توسط ماهواره بمب باران می شوند نتنها سخت که غیر ممکن است . از کسانی که از ایران بیرون نرفته اند زیاد انتظاری نیست اما کسانی که سفرهای خارجی دارند و می بینند که چگونه همین بی بی سی در مورد اعتراض های خیابانی و قفسه های خالی فروشگاه ها و تجاوز به زنان و خودکشی دانش آموزان در کشورهای غربی که جلوی چشم اتفاق می افتد ، سکوت می کند ، در عجبم که با خارج ندیده ها تفاوتی ندارند . تویی که منفی می دهی بدان که بی بی سی و فضای رسانه ای در خدمت آنها ، بسیار از تو باهوشترند .
خداوکیلی چطور روتون میشه این خبر رو بزارین؟ بابا من خودم ساکن همین غربی که شما میگین هستم. اصلا از جهت اقتصادی و زندگی مردم قابل قیاس با مردم عزیز ایران نیست. میزان مشکلاتی که مردم ایران در تهیه امور اولیه معیشتی خود هستند در کشورهای غربی حتی مردم تصور نبودنش رو نمیتونن بکنن! اوضاع اقتصادی در ایران فاجعه است. لطفا دلیل نیاورید!
علتش اینه که اونها اخیرا با دیدن تورم 5 درصدی شوکه شدن و ما از شوکه شدن اونها شوکه شدیم ! بی جنبه ها فقط 5 درصده دیگه !
نه دوست عزیز ، نه آقا و خانم محترم ! مردم کیفیت زندگی رو با مقاله 8 بندی و لغت های قلمبه سلمبه درک نمی کنند. مردم قیمت ها رو ، برخورد عصبانی دیگران از مامور و فروشنده و تاکسی و نگهبان و کارمند و ... ر. با پوست و گوشت و استخونشون می فهمند.
حالا شما بیا بگو بمبارون رسانه ایه ، یادت هم بیاد یه روز یکی می گفت نواره و شما می گفتید نوار که پا نداره ...
این روزی نامه و مدیر مسئول آن صرفا دنبال توجیه شرایط مورد نظر خودشان هستند .
خودفریبی کافی است ، برای سنجش رفاه اجتماعی معیارهای استانداردی مانند : درآمد ، دسترسی به بهداشت و آموزش ، حمل و نقل ،تجارت آزاد ، آزادی انتخاب ، شغل ، میزان تورم کشور ، امنیت سیاسی ، اقتصادی و مواردی از این قبیل مطرح است نه عوامل من درآوردی شما .
بله کشوری که ادعای مسلمان بودن کرده و از روز اول شعار اصلاح ساختار دنیا میکنه و خودشو نظام را نظام الهی میدونه چی انتظار دارید؟ دزدی و دروغ مسیولین بی مسیولیت و.... اره اونجا بده ولی نمیدونم چرا بچه هاتون اونجان؟؟ ترویج اسلام؟؟
این کشورا ک اسم بردی یک صدم منابع خدادادی مارو ندارن
تولید نفت چهارم جهان
گاز دوم جهان
مس دوم جهان
استخراج صلا و زغال سنگ و تواید خرما و پسته و خاویار و ... تو جهان تو ده تای اولیم
اونوقت چرا باید مث مردم یمن زندگی کنیم
از اون 5000 انگل زاده و توله های مسئولین بپرس که برای رفتن به امریکا له له میزنن
اونجا هم دلار گرون نمیشه هم اجناس ،اونجا تورم منطقی و به میزان اندک را تجربه می کنند و سپس قیمتها ثابت می ماند. من به چند کشور مسافرت کرده ام و دیده ام که چطور در آرامش فکری زندگی میکنند این گونه اخبار شما برای عادی نشان دادن موضوع خیانت بزرگی در حق خودتان هست
واقعا مقاله به تمام معنا آشغال بود . فقر و بیچارگی هموطنان با تورم 70 درصدی نمی بینی تورم7 درصد آلمان میبینی .
با تشکر از روزنامه کیهان که این مطالب را گفتند. واقعا عجب جایی زندگی می کردیم و خودمون نمی دونستیم. لطفا روزنامه وزین کیهان در مورد مزایای زندگی مردم در سومالی نسبت به آمریکا هم بنویسد. آخه شنیدم آمار مهاجرت از این کشور هم زیاد است.
چون در کشورهای دیگه کیهان ندارن
چون مطمئنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
اشتباهه، ما وقتی تحریم نبودیم وضع زندگی مون از بیشتر کشورهای غربی بهتر بود. و از همه بیشتر آرامش داشتیم.
جناب تابناک لطفابفرماییداولادرقبال این همه الطاف شمادرحق مردم،چقدرازمنابع بویژه درحوزه انرژی ومنابع طبیعی نسبت به کشورهای دیگرجهان دراختیارشماست؟ ثانیامواردی روکه ازکشورهای بلادکفروجورفرمودیدناشی ازجنگ جهانی سوم هست یانیست؟حال آنکه اوضاع ماسالهاست که اینگونه است
چون، فکر می کنیم...
1. ارزیابی همه چیز سیاسی است. نارضایتی از حکومت و سیاست بر ارزیابی ها تأثیر می گذارد. شبکه بهداشت ایران در زمان کووید 19 مورد شدیدترین حملات تبلیغاتی قرار می گرفت، در حالی که امار مرگ و میر از آمریکا هم کمتر بود
2. شبکه های رسانه ای که القای جو منفی و بدبینی و ایجاد تحقیر می کنند بسیار زیاد هستند. منفی ها را بزرگ و مثبت ها را کامل می پوشانند. در عوض مثبت ها را در کشورهای دیگر برجسته می کنند.
3. سواد اجتماعی و اطلاعات ایرانیان از طریق رسانه های جهانی و شبکه های اجتماعی درفضای مجازی تامین می شود
4. داستان مرغ همسایه غازه. در مورد ایرانیان بسیار صدق می کند.
5. منافع ملی فدای منافع حزبی می شود. گروههای سیاسی سعی در نشان دادن نقاط ضعف های رقیب حزبی دارند، بدون توجه به پیامدهای منفی ملی آن. هم در زمان روحانی و هم در زمان رئیسی
6. خود کیهان که اینها را نوشته با موضع گیری های غلط سیاسی و نقد و تخریب همه افراد و جریانات و افکار خارج حزبی خود، یکی از همین عوامل ایجاد تفکر منفی نسبت به ایران است.
یادمه حجت الاسلام علیزاده رئیس دادگستری تهران تو دهه 80 گفت اگه آمار قتل های فقط یک روز تهران رو اعلام کنم هیچکی از خونه اش بیرون نمیاد و فرداش برکنار شد.
شریعتمداری جون دیگه کسی حرفاتو باور نمیکنه...هروقت نشستی جلو مونیتور ایرانی بجای اپل و از سوراخ عافیت و امنیتت اومدی وسط مردم بعد حرف بزن هرکی بتونه فقط از این جهنم فرار می کنه
نمک به زخم مردم نپاشید بگذارید مردم به درد خودشان بمیرند
اولین ادعا رو بررسی میکنم .
«۵ میلیون و ۷۹۲ هزار نفر در ایران تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.»
من سقف بیمه تامین اجتماعی رو پرداخت میکنم یعنی 30 میلیون و از این مقدار 7 درصد مربوط به "درمان جاری" هستش یعنی نفری 1 میلیون بابت "خدمات درمانی جاری" با این پرداختی (که تقریبا 28 سال همین طور بوده ) عملا کمتر از 10 درصد تمامی هزینه های درمانی یک مراجعه به پزشک توسط بیمه پرداخت میشود چون بیشتر داروها رو بیمه قبول ندارد و آنهایی رو هم که قبول دارد با قیمت کمتر در نظر میگیرد . لوازم و هزینه های تزریقات رو هعم قبول ندارد و ...
ما با پرداخت نفری 1 میلیون تومان بابت "هزینه های درمان جاری" همچین خدماتی دریافت میکنیم . حالا "بیمه رایگان" چه جوری هستش ؟
فكر نمي كنيم ،مي بينيم كه همين دنيا براي خيلي ها بهشت است !!!!!
چرا فکر می‌کنیم مردم دنیا بهتر از ایران زندگی می‌کنند؟

چون دهها سال تورم را تجربه میکنیم جنگ را دیدیم و از نظر فرهنگی ضعیفتر و نقطه ی روشنی در مقابل نداریم بلکه صفحه ی تاریک زیادتر میشود و هیچ آینده ی مشخصی متصور نیستیم
مطالب كيهان هيچ ارزش خواندن ندارد
مطلب از کیهان گذاشتی؟ خخخخخخخ
فکر نمیکنیم ما میبینیم.
برید بابا.... امید...امید.. امید....وضع کشور افتضاحه...30 سال طول میکشه عادی بشه....تا یه کشور پیشرفته..
خدایی کیهان دستت درد نکنه من که خیلی لذت بردم از این استدلالها!!!!!!!!!!!!!!! من داشتم میرفتم بلیطم را گرفته بودم بالاخره حاج حسین من را منصرف کرد.
و در پایان اگه این همه خوبه چرا بچه های شما مسوبین وضع موجود رفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا سال 1391 وضع ما در ایران از همه جا بهتر بود، و تا سال 1397 از بیشتر جاهای دنیا بهتر بود. البته تحریم ها واقعا ظلم آشکار به ماست.

الان کانادا 30 درصد قیمت وام خونه را بالا برده، من که پول پیش ندارم برم وام بگیرم، مستاجرم تو کانادا دکتری گرفتم. قیمت خونه هم در دوران کرونا دو برابر شد یعنی هیچ امید نیست برای نسل جوان خونه تو شهرهای خوب کانادا مثل ونکوور و تورنتو بخرند. اینجا یک اپیلیکیشن راه انداختند که می تونی توش جستجو کنید مواد غذایی که فردا فاسد میشه رو بخری 30 درصد زیر قیمت. قبلا اینجوری نبود، وضع همه جای دنیا بعد کرونا وخیمه و بعد جنگ روسیه
وقاحت هم حدی داره
کشورهای دیگه اولا به ما ربطی نداره که چه خبره ثانیا چیزی به نیم قرن از زمان انقلاب نمانده و یک کارنامه موفق اگر میتوانید ارائه دهید که برای پابرهنگانی که صاحبان انقلاب بودند چه کردند ؟ ثانیا دیگر گوش همین ولی نعمتان در طول 44 سال پر شده از وعده وعید عمل کو؟ ثالثا زمانی موفقیت رو احساس خواهیم کرد که سفره هایمان را پهن کرده و لبخند رضایت را در صورت تک تک اعضای خانواده ببینیم . بابا ماه سوم سال گذشت ما هنوز با حقوق سال گذشته در این شرایط داریم زندگی میکنیم هنوز تامین اجتماعی احکام رو نتوانسته صادر کنه مابه التفاوت حقوق خرداد که نگرفته ایم بماند برای دو ماه اول سال رو هم قراره تا نیمه سال پرداخت کنند ؟
آخه تورم اونها موقتی است ولی مال ما مداوم و چند برابری و 40ساله هست
اصلا وقت گرانبها تون را برای اینها نگذارید
شما يه نمونه به نخست وزير انگليس نگاه كن كه چطور افكار عمومي و قانون اونو تا پاي استعفا هم كشوند اونم بخاطر اينكه در دوراني كه مردم در قرنطينه بودند نخست وزير و كاركنانش اين محدوديت رو رعايت نكردندو جشن تولد گرفتند.
خب ايا تو ايران چنين اتفاقي ميفته؟؟؟؟؟؟
نماينده تو گوش سرباز نيروي انتظامي ميزنه آب از آب تكون نميخوره
دختر رئيس مجلس ميره تركيه خريد بازم هيچ عكس العملي از نظام نميبينيم
مامور نيروي انتظامي مردم رو زير مشت و لگد ميزنه . دختر مردم رو در حاليكه لباسش تقريبا از تنش در اومده بغل ميكنه ... ولي باز هيچ مسوولي نه تغيير ميكنه نه محاكمه ميشه
بازم بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خب مردم از اينا رنج ميبرن وگرنه ميدونيم در تمام دنيا گروني و تورم هست كمبود هست ولي در ايران فقط بدبختيا برا مردم عاديه و مسولين در رفاه و ناز و نعمتند
انسان تحت تاثیر دو عامل دچار اظطراب شدید میشه 1 موقیت فعلی را نتواند مدیریت کند 2 اینده نزدیک را نتواند پیش بینی و برنامه ریزی کند . بیخود اینده نگری را از خصلت های نیکو قرار نداده اند
دود بر کشورم
خاک این کشور ارزش داره به صدتا غرب وحشی
بهتر بنویشسید چرا فکر میکنید مسولان ما بهتر از مسولان دیگر کشورها زندگی میکنند
زندگی مردم که مشخصه
اصلا فکر نمیخواهد
فرزندان مسوولین کجا هستند
تمام
اگر اینجا بهشت هست چرا بر نمیگردن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل