بازدید 64436
سه هزار و سی‌ و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایاتی از درگیری لفظی لاریجانی و جلیلی در جلسه مجمع تشخیص/صدیقی: ابتدا وضع پوشش کارکنان دولت را سامان می‌دهیم و بعد به سراغ اصناف و بازار می‌رویم/معاون وزیر نفت: افزایش قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت‌ سوخت آزاد صحت ندارد/ارز پتروشیمی را با التماس ۲۵ هزار تومان می‌فروشیم!

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند «رب گوجه هم برای گرانی آماده می شود؟» / «۸۰۰ تن تخم مرغ از کشور صادر شد» / «رمزارزها به خاک و خون کشیده شدند» / «افت ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در سومین روز هفته» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 13 June 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

 

مدیرمسئول جدید روزنامه اطلاعات: ایران را نمی شود تک صدایی مدیریت کرد

سید عباس صالحی، مدیر مسئول جدید موسسه و روزنامه اطلاعات گفت: مرحوم دعایی با سماجت پیگیر گره گشایی از مردم بود. ایران ویژگی هایی دارد که نمی توان آن را تک حزبی و تک صدایی مدیریت کرد.او در آیین نکوداشت خدمات زنده یاد محمود دعایی گفت: ایران را حزب رستاخیز نمی تواند اداره کند. ایران را یک رسانه یا یک سلیقه رسانه ای نمی تواند اداره کند.هر مقداری رسانه رسمی را تک صدا کنیم رسانه غیر رسمی را رسمی تر می کنیم.رسانه های غیر رسمی سونامی درست می کنند. رسانه های غیر رسمی مرکز نفاق هستند و وقتی در رسانه های رسمی تک صدایی ایجاد کنید حتما به این عرصه میدان می دهید.حکم رهبری می تواند سرفصل یک نگاه عمیق به حکمرانی و رسانه داری باشد که می توان و باید در چهارچوب انقلاب، ادب و اخلاق حرف های متفاوت زد و با یک سلیقه حرکت نکرد. مقام معظم رهبری این مشی مرحوم دعایی را تأیید کردند.ان شاء الله بتوانیم راه این سید جلیل القدر، محبوب الخصایل و کم نظیر را ادامه بدهیم.

فواد حسین ‏وزیر خارجه عراق: تهران حرف‌های جدیدی از بغداد می‌شنود

روابط با ایران از مرحله سکوت وارد مرحله صراحت و بی پرده گویی شده است.سیاست خارجی عراق تابع هیچ کشوری نیست و ریشه در منافع ملی دارد. به تهران گفتیم خواستار همکاری مشترک هستیم اما مساله مداخله در امور داخلی غیر قابل پذیرش است.

فلاحت پیشه : تجربه نشان داده قطعنامه شورای حکام، «ورق پاره» نیست

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده سابق مجلس: تجربه نشان داد این دست از قطعنامه ها نه تنها کاغذپاره نیستند که می تواند ایران را به سمت انزوا سوق دهد . همه کسانی که تحریم ها را کاغذپاره نامیدند، بعدها اقرار کردند مواضع شان بسیار شعاری بوده است. اکنون هم پرونده ایران در درگاه یا لبه پرتگاه بازگشت به فصل هفتم منشور ملل متحد قرار گرفته است و اگر زمانی شورای حکام تصمیم بگیرد ، قطعنامه ای با ضمانت اجرا صادر کند، این می تواند پرونده ایران را دوباره در شورای امنیت سازمان ملل متحد باز کند، مشابه سال ۲۰۰۶ میلادی، که بعد از آن قطعنامه های تحریمی علیه ایران شکل گرفت. اگر چنین تحولی رخ دهد، ایران به نقطه اول بازمی گردد و بسیاری از دستاوردهایی که با برجام به دست آمده بود، از میان می رود و در نهایت اجماع جدیدی علیه ایران شکل می گیرد./خبرآنلاین

تمجید توئیتر فارسی از عملیات ویژه پلیس، فقط ۱۰ درصد!

داده‌کاوی ایرنا از بررسی بیش از ۴۸ هزار توئیت و مقایسه رویکرد کاربران پس از سرقت و پس از بازداشت سارقان، نشان ‌می‌دهد با وجود عملیات پلیس در بازداشت سارقان صندوق‌های امانات بانک ملی، فقط ۱۰ درصد کاربران توئیتر فارسی از این عملیات تمجید کردند و دیگران به این عملیات بی‌اعتماد بودند.مقایسه تولید محتوای توئیتری‌ها قبل و بعد از دستگیری سارقان نشان می‌دهد که حجم تولید محتوا و خبرهای مرتبط با سرقت بانک تقریباً دو برابر تعدادمحتوای آن پس از دستگیری سارقان بوده است. این اتفاق نشان می‌دهد رسانه‌ها و پلیس نتوانست از عملیات ویژه خود به شکل ارزشمندی تصویرسازی کند.بررسی رویکرد کاربران همچنین نشان می‌دهد که رویکرد مخالفت در این موج توئیتری پس از دستگیری سارقان تاحدی کاهش یافته و از ۷۲ درصد به ۶۰ درصد رسیده است. از سوی دیگر، گروهی از کاربران اقدامات نیروی انتظامی را در کشف و دستگیری سارقان را مورد تمجید قرار داده و هشتگ پلیس مقتدر را در توئیتر فارسی ترند کردند.

ونزوئلا روی نفتکش ایرانی اسم یکی از سردارانش را گذاشت

علی زارعی، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با بیان اینکه ونزوئلا روی نفتکش ایرانی اسم یکی از سردارانش را گذاشت، گفت: در منطقه کسی توان ساخت نفتکش غول پیکر ندارد.

عبدالملکی شایعه استعفایش را تکذیب کرد

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب اینستاگرامش شایعه استعفایش را تکذیب کرد، ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم نیز در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین درباره خبر استعفای حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم گفت: عصر روز گذشته ایشان در کمیسیون با ما حضور داشتند و هیچ بحثی در این رابطه مطرح نشد.او در این‌باره تاکید کرد: امروز نیز مطابق صحبت‌های دیروز هم کمیسیون و هم وزیر کار کماکان در حال پیگیری مسائل بازنشستگان هستند. گفتنی است که روز گذشته اخباری درباره استعفای عبدالملکی منتشر شده بود. حواشی اعتراضات اخیر بازنشستگان و نارضایتی نمایندگان مجلس از نحوه عملکرد او، در چند ماه اخیر بارها گمانه استعفا یا استیضای عبدالملکی را بر سر زبان‌ها انداخته است.

کنعانی مقدم: صادرات نفتکش به حیاط خلوت آمریکا، پایان ساختار تحریم‌هاست
کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: صادرات نفتکش به حیاط خلوت آمریکا، پایان و شکست تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران است.حسین کنعانی‌مقدم با اشاره به تولید کشتی‌های نفتکش توسط ایران و صدور آن به ونزوئلا، گفت: تولید کشتی‌های نفتکش در شرایط تحریمی و در شرایطی که ایران توان برطرف کردن نیازهای داخلی خود را ندارد، حامل پیام‌های مهمی برای کشورهای منطقه‌ای و غربی است.این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اولین پیام این اقدام، اقتدار ملت ایران به عرصه بین‌المللی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر توانسته است توان ساخت کشتی‌های غول‌پیکر که در انحصار برخی از کشورهاست را به دست بیاورد. علاوه بر این کشور در تولید نفتکش به مرحله‌ای رسیده که لیسانس تولید آن، قابلیت کشتیرانی بین‌المللی پیدا کرده و این پیام مهم ملت ایران در شرایط تحریمی است.وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌ای از توانمندی داخلی رسیده است از کشورهایی مانند ونزوئلا، سفارش ساخت دو نفتکش میگیرد که یکی از آنها تحویل داده شده و یکی هم در حال ساخت است و این نشانه خودکفایی ایران در صنعت است.

روحانی قصد بازنشستگی سیاسی دارد؟
رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور سابق می‌گوید حسن روحانی قصد بازنشستگی سیاسی ندارد و گفتمان اعتدال هم محدود به اشخاص نیست که بازنشسته شود.رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور سابق گفت : چند ماه ابتدای دولت می‌توانید به گذشته متوسل شوید. پس از اینکه مدت طولانی بگذرد، مردم می‌گویند اگر شما نمی‌توانستید وضع را درست کنید، پس چرا به ما وعده دادید؟ این روش مناسبی نیست که توفیقات در خصوص واکسن و عضویت در شانگهای که همه اقداماتش در دولت قبل شده بود، دستاورد دولت جدید باشد و اتخاذ سیاست‌های غلط و ادامه تحریم‌ها که موجب گرانی شده است، مربوط به دولت قبل باشد.رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور سابق می‌گوید حسن روحانی قصد بازنشستگی سیاسی ندارد و گفتمان اعتدال هم محدود به اشخاص نیست که بازنشسته شود. محمود واعظی در گفت‌وگویی اختصاصی با مجله (شماره ۷، فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) خبر داده که تدوین خاطرات ریاست‌جمهوری روحانی شروع شده و سایت رئیس‌جمهور سابق هم در حال راه‌اندازی است. علاوه بر آن روحانی با وزیرانش جلسه دارد و در مباحث کارشناسی مشورت می‌گیرد. همین‌طور تاکنون چند بار نکاتی را به ابراهیم رئیسی منتقل کرده است.

وزیر علوم: در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه تهران مناسب نبود
وزیر علوم: به هر روی دشمنان اتاق فکر دارند و با حساب و کتاب عمل می‌کنند تا نقاط قوت ما را از جمله بسیج و سپاه مورد هجمه قرار بدهند و یا با هجمه به حجاب و عفاف موجب نافرمانی مدنی و اعتراض اجتماعی شوند. البته خداوند نیز به ما فکر و عقل داده و بر این اساس ما نیز باید منافع ملی و اهداف نظام را پیگیری کنیم و برای دستیابی به موفقیت برنامه ریزی داشته باشیم. وی تصریح کرد: یکی از اشکالات فرهنگی ما این است که در این حوزه به جای اینکه با رویکرد تهاجمی به ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی خود بپردازیم بیشتر حالت تدافعی داریم و همین باعث شده تا بعضا در مقابله هجمه‌های دشمن ضربه بخوریم به هر روی ما باید در کنار ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی خود همچون فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ‌های شایسته دیگر کشور‌ها را جذب و آن‌ها را متناسب با فرهنگ خود بومی سازی کنیم. زلفی گل به وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه تهران وضعیت مناسبی نبود، اما ظرف سه ماه با تلاش‌هایی که صورت گرفت وضعیت عفاف و حجاب در این دانشگاه تغییر کرده و این مسئله‌ای است که نظام باید آن را بداند، چون این دانشگاه‌ها هستند که فرهنگ ایرانی اسلامی را ترویج می‌کنند به هر روی اگر می‌خواهیم حجاب و عفاف را در جامعه ترویج کنیم جای آن در دانشگاه است.

صدیقی: ابتدا وضع پوشش کارکنان دولت را سامان می‌دهیم و بعد به سراغ اصناف و بازار می‌رویم
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: در بحث عفاف و حجاب، ستاد طرحی ارائه داد و اول دولت را مکلف کرد تا وضعیت پوشش کارکنانش را سر و سامان بدهد؛ رئیس جمهور نیز این طرح را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد که براساس آن تمامی دستگاه‌ها باید وضعیت عفاف و حجاب را اصلاح کنند. حجت الاسلام صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جلسه ستاد با معتمدین اصناف و بازار گفت:  امر به معروف و نهی از منکر یک حکم الهی و نص صریح قرآن است که همه باید آن را برپا بدارند و همه ما نسبت به یکدیگر باید احساس مسئولیت داشته باشیم.امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در حال حاضر در بحث عفاف و حجاب، ستاد طرحی ارائه داد و اول دولت را مکلف کرد تا وضعیت پوشش کارکنانش را سر و سامان بدهد و در همین راستا چندین جلسه با وزرا برگزار و به رئیس جمهور نیز این طرح ارائه شد،وی پس از مطالعه، به دستگاه‌ها ابلاغ کردند که براساس آن تمامی دستگاه‌ها باید وضعیت عفاف و حجاب را اصلاح کنند. وی در پایان تاکید کرد: بعد از ادارات، ما به سراغ یکی دیگر از مهم ترین ارکان جامعه یعنی بازار و اصناف می‌آییم و در این زمینه دست یاری به سمت شما عزیزان دراز می‌کنیم تا ما را در حفظ و زنده نگه داشتن این حکم الهی کمک و یاری کنید.

ماجرای یک موتوری که می‌خواست وارد تیم اسکورت رئیس جمهور ونزوئلا شود
از ساعتی پیش فیلمی در برخی کانالها و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی پخش و در آن ادعا می‌شود که یک شخص موتورسوار سعی کرده بود وارد تیم اسکورت رئیس‌جمهور ایران، رئیسی، شود اما با مداخله تیم اسکورت و تصادف با او، این فرد فرار می‌کند.  از ساعتی پیش فیلمی در برخی کانال‌ها و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی پخش و در آن ادعا می‌شود که یک شخص موتورسوار سعی کرده بود وارد تیم اسکورت رئیس‌جمهور کشورمان، آیت‌الله رئیسی، شود اما با مداخله تیم اسکورت و تصادف با او، این فرد فرار می‌کند. پیگیری  حاکی از آن است که این ماجرا در اصل برای تیم اسکورت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا رخ داده است. بر اساس این گزارش، پس از حرکت تیم آقای مادورو از شمال خیابان ولی‌عصر، فرد موتور‌سواری در برهه‌های مختلف سعی در ورود به تیم اسکورت وی داشته است و برای فاصله نسبتاً طولانی این کار را تکرار می‌کند. تیم اسکورت رئیس جمهور ونزوئلا چندین بار به موتورسوار هشدار می‌دهد که رفتار خطرآفرین نکند و از این موقعیت کنار برود با این حال موتورسوار به هشدارها اعتنا نمی‌کند. در پی این بی‌اعتنایی‌ها، تیم اسکورت براساس قواعد حفاظتی عمل و اقدام به متوقف کردن موتور می‌کند اما جالب اینجاست که موتورسوار بعد از تصادف سعی می‌کند از صحنه فرار کند./تسنیم

روایاتی از درگیری لفظی لاریجانی و جلیلی در جلسه مجمع تشخیص
گزارش‌های غیررسمی از جلسه‌ی فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکی از آن است که در این جلسه سعید جلیلی پیشنهاد خروج ایران از ان.پی.تی را داده است و علی لاریجانی و آملی لاریجانی با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند اما روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک خبر رسمی از این جلسه فوق‌العاده خبر داده و نوشته است، جلسه‌ای که سخنران اصلی آن علی شمخانی بوده است. کانال تلگرامی عماریون که از هواداران دولت و سعید جلیلی است در این خصوص نوشت: جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار مهم و حائز اهمیت بود و سیاست‌گذاری جدید و تصمیمات مهمی پس از این جلسه اتخاذ خواهد شد. در این جلسه سعید جلیلی طرح خروج ایران از NPT را به صورت مفصل مطرح کرد که با مخالفت آملی لاریجانی، علی لاریجانی و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی روبه‌رو شد، تا جایی که این بحث به درگیری لفظی بین جلیلی و علی لاریجانی هم ختم شد./سازندگی

واکنشی به یک ادعا درباره جلیلی و جلسه مجمع
یک منبع آگاه گفت: اساسا سعید جلیلی به خروج از NPT اعتقاد ندارد و حتی چند سال پیش و زمانی که محمدجواد ظریف به صورت رسانه‌ای، طرف غربی را تهدید به خروج از این معاهده کرد، نظر کارشناسی خود را مخالف این اقدام عنوان کرد.انتشار غیررسمی برخی روایت‌ها از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که با محوریت بررسی وضعیت برنامه هسته‌ای کشورمان برگزار شد، برخی از اهالی رسانه و همچنین افکار عمومی را با چند شبهه مواجه کرده است. یکی از مهمترین اخباری که درباره‌ی این جلسه منتشر شده، سخنرانی سعید جلیلی برای تاکید بر لزوم خروج ایران از معاهده‌ی NPT است که دستاویز بسیاری از رسانه‌ها نیز قرار گرفته است؛ تا جایی که روزنامه‌ی سازندگی در شماره‌ی امروز خود از درگیری و جدل علی لاریجانی با سعید جلیلی بر سر این مساله خبر داده است.با این حال، یک منبع آگاه در گفتگو با تسنیم اعلام کرد که اساسا چنین مطلبی از سوی جلیلی در این جلسه مطرح نشده و اساسا سعید جلیلی به خروج از NPT اعتقاد ندارد و حتی چند سال پیش و زمانی که محمدجواد ظریف به صورت رسانه‌ای، طرف غربی را تهدید به خروج از این معاهده کرد، نظر کارشناسی خود را مخالف این اقدام عنوان کرد.این منبع آگاه تاکید کرد که خبر سخنرانی جلیلی برای خروج از NPT کاملا دروغ و غیرواقعی است و اساسا چنین مساله‌ای از سوی وی، نه در این جلسه و نه در هیچ جلسه‌ی دیگری بیان نشده است.وی همچنین تاکید کرده که در حال حاضر، حتی خروج دفعی از برجام هم – به دلیل ساختار بسیار دقیق حقوقی و ضدایرانی این توافق - منافع ملی ایران را تامین نمی‌کند و باید رویکردی هوشمندانه نسبت به آن داشت.

واکنش آذری جهرمی به یک مصوبه عجیب
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، در واکنش به مصوبه اخیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی مبنی بر امتیازبندی تأهل و فرزند داشتن و همینطور تقدم متاهلین بر مجردها در صورت برابری امتیازات، نوشت: «هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی (راسا یا به دستور رییس جمهور)، معتقد است داشتن همسر و فرزند باعث صلاحیت بالاتر افراد در کسب کرسی استادی دانشگاه است. با این مدل تصمیم‌ها حضرت عیسی و حضرت یحیی علیهم السلام -که ازدواج نکردند- از صلاحیت عمومی پایین‌تری نسبت به دیگران برخوردار خواهند بود.»

معاون وزیر نفت: افزایش قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت‌ سوخت آزاد صحت ندارد
جلیل سالاری معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر مطلوب بودن ذخیره‌سازی‌های سوخت کشور، گفت: هیچ بحثی درباره افزایش قیمت بنزین در کشور مطرح نیست و آنچه در فضای رسانه‌ای درباره قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت سوخت آزاد به‌صورت غیرواقعی مطرح می‌شود، صحت ندارد.

ارز پتروشیمی را با التماس ۲۵ هزار تومان می‌فروشیم!
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گقت: در حال حاضر پتروشیمی‌ها ارز خود را با التماس ۲۵ هزارتومان می فروشند؛ این نرخهای بازار غیررسمی معلوم نیست از کجا می‌آید؟

رب گوجه هم برای گرانی آماده می شود؟
قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد وضعیت عرضه رب گوجه فرنگی به بازار، اظهار کرد: ۲.۵ برابر مصرف در کشور تولید رب گوجه فرنگی داریم، بنابراین کمبودی در تولید این کالا نداریم منتهی طی روزهای گذشته، عرضه رب گوجه فرنگی به بازار محدود شده است. وی افزود: تولیدکنندگان با این استدلال که هزینه‌های تولید از جمله دستمزد، حمل و نقل، قوطی و … افزایش یافته است، در انتظار تصمیم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای اصلاح قیمت هستند. این وضعیت در حالی است که تا یک ماه پیش و قبل از اصلاح قیمت روغن خوراکی، رب گوجه‌فرنگی به صورت تحمیلی به بنکداران داده می‌شد اما هم اکنون این کالا به صورت محدود و اندک به دست بنکدار می‌رسد.
 
تپسی مسافر بورس شد!
فردا، سه شنبه ۲۴ خرداد ماه ۵ درصد از سهام شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس به روش گشایش در نماد معاملاتی "تپسی" به عنوان نخستین استارتاپ در بازار سرمایه، در فرابورس عرضه می شود.
 
سهام برترین خودروساز جهان سقوط کرد
سهام تویوتا موتور، امروز دوشنبه پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر انتقاد صندوق‌های بازنشستگی اروپایی از این خودروساز به دلیل آنچه که آنها تلاش‌های لابی‌گری در مخالفت با مقررات آب‌وهوایی برای صنعت را نشان می‌دهند، بیش از ۲ درصد کاهش یافت. تویوتا، برترین خودروساز جهان، روز چهارشنبه مجمع سالانه سهامداران خود را برگزار می‌کند.
 
۸۰۰ تن تخم مرغ از کشور صادر شد
ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ از حدود یک هفته قبل آغاز شده است، گفت: این صادرات از مقصد مشهد به افغانستان در حال انجام است. به گفته وی، تاکنون حدود ۸۰۰ تن تخم مرغ از کشور صادر شده است. این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار حذف تعرفه صادراتی تخم مرغ را تصویب کرده اما هنوز این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور به گمرکات ابلاغ نشده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید در داخل کشور، مزیت رقابتی تخم مرغ در بازارهای جهانی از بین رفته و در صورت حذف تعرفه تازه به حالت سر به سر (نه سود و نه زیان) خواهیم رسید و در برخی موارد نیز با زیان تولیدکننده همراه است.


رمزارزها به خاک و خون کشیده شدند
صبح روز دوشنبه، برترین رمزارز جهان، بیت کوین، به زیر ۲۵ هزار دلار در هر توکن سقوط کرد و از حدود قیمت ۴۹ هزار دلار در ماه مارس امسال تاکنون بیش از ۴۳ درصد سقوط کرده است. در ساعت ۱۱:۴۵ به وقت تهران، هر سکه با قیمت ۲۴۸۰۰ دلار معامله شد که ۹.۸ درصد در روز کاهش داشت. نزدیک به ۱۲ هفته متوالی است که قیمت بیت کوین در حال کاهش است و توکن‌های کوچک تر را با خود به پایین می کشاند. اتریوم، دومین رمزارز بزرگ، تقریباً ۸ درصد از قیمت خود را از دست داد و در حدود ۱۳۴۰ دلار معامله شد که پایین‌ترین رقم در ۱۵ ماه گذشته است. دوج کوین، استلار، یونی سواپ، سولانا، پولکادات، پالیگان، کاردانو و لایت‌کوین نیز کاهش یافتند و در ۲۴ ساعت گذشته تا ۱۵ درصد از ارزش خود را ازدست دادند. ارزش بازار جهانی رمزارزها در ۲۴ ساعت بیش از ۸ درصد کاهش یافت و به حدود ۱.۰۸ تریلیون دلار رسید. در نتیجه، شرکت وام دهنده رمزارز سلسیوس مجبور شد برداشت و نقل و انتقالات را با توجه به شرایط حاد بازار متوقف کند. قیمت توکن سلسیوس نیز با این خبر کاهش یافت و با افت ۴۵ درصدی به ۰.۲۱ دلار در هر توکن رسید. تحلیل‌گران رمزارز می‌گویند که این قیمت‌ها از ناپایداری اقتصاد کلان صدمه می‌بینند، در حالی که مردم در ایالات متحده و سایر کشورها زمانی که تورم در حال افزایش است، مشتاق ریسک نیستند. با این حال، برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که زمانی که وضعیت ژئوپلیتیکی تثبیت شود، پذیرش جهانی بیت کوین، رشد خواهد کرد.

نگرانی توکیو از کاهش شدید ارزش ین
سخنگوی ارشد دولت ژاپن هشدار جدیدی به بازارها صادر کرد مبنی بر اینکه توکیو نگران کاهش شدید ین بوده و آماده است در صورت نیاز پاسخ مناسب بدهد. این اظهارات که بیانیه مشترک دولت و بانک مرکزی منتشر شده در روز جمعه را تکرار کرد، پس از آن منتشر شد که ارزش پول ژاپن در برابر دلار به کمترین میزان در ۲۰ سال اخیر در ۱۳۵ ین رسید، زیرا آمارهای داغ تورم ایالات‌متحده باعث افزایش بازدهی خزانه‌داری شد. این مهم است که نرخ ارز به‌طور ثابتی حرکت کند که منعکس‌کننده اصول بنیادی باشد. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت: اما اخیرا کاهش شدید ین وجود داشته است که ما نگران آن هستیم. وی بیان کرد: ما آماده‌ایم تا در صورت نیاز پاسخ مناسبی بدهیم. ماتسونو از اظهارنظر در مورد اینکه آیا توکیو برای جلوگیری از رکود شدید ین مداخله خواهد کرد یا خیر، خودداری کرد.


افت ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در سومین روز هفته
محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه طرح جدید نسبت به روز گذشته خبر داد و گفت: روزهای گذشته بازار طلا هیجانی بود، اما امروز دوباره با اقدامات بانک مرکزی و کاهش نرخ ارز، آرامش به بازار طلا و سکه بازگشت و قیمت‌ها کاهشی شد.
 
مبادلات ۳۰۰ میلیون دلاری ایران و ترکمنستان
سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از یک میلیون و ۱۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بین ایران و ترکمنستان تبادل شد که با رشد ۷۹.۴ درصدی همراه بوده است.
 
دلار آزاد به کانال ۳۲ هزار تومان بازگشت
رییس شورای عالی کانون صرافان از آغاز روند کاهشی قیمت ارز پس از تصمیم اخیر بانک مرکزی خبر داد. کامران سلطانی زاده امروز در یک برنامه تلویزیونی گفت: به دنبال صدور مجوز اخیر بانک مرکزی مبنی بر مجاز شدن خرید ارز صادرکنندگان بر اساس قیمت توافقی از سوی صرافان، بازار به این تصمیم واکنش مثبت نشان داده و روند قیمتی از امروز معکوس شده است. به گفته وی، در ساعات ابتدایی اجرای این طرح، روند صعودی قیمت دلار متوقف شده و این ارز بار دیگر به کانال ۳۲ هزار تومان بازگشته است. همچنین از تعداد متقاضیان خرید ارز کاسته شده و میزان عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۲۵
جذب متاهل ها اولویت داشتن در جذب اهمیتی ندارد چون کلا کسی را جذب نمی کنند مگر از قبل هماهنگ کرده باشند.
با این کارها مجردی که کار نداشته باشد ازدواج نمی کند.
اول کار و بعد ازدواج.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
یک نکته ریز داره:بچه دار شدن پرتاب سه امتیازی محسوب میشه
as
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
یکی به این جهرمی بی سواد بگه متن خبر رو کامل بخون بعد اظهار فضل بفرما . گفته :در صورت برابری امتیازات
واقعا از کارشناسان و حتی مردم باید متعجب بود که چرا اصلا این سوال را مطرح می کنند که چرا ریال دارد بی ارزش می شود! همین دو ماه پیش بود که نیروی انتظامی تبدیل به فرماندهی شد. معنی بودجه ای ان یعنی ایران الان سه ارتش کامل با ردیف بودجه مجزا دارد! در خارج از ایران هم نیروهایی در عراق و افغانستان و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و اخیرا ونزویلا و... مستقیم نگاه به سخاوت ایران دارند. در کنار ان هزینه های وحشتناک برای تخفیف و دور زدن تحریمهای بانکی و.... را ببینید و در کنار ان ریخت و پتشهای دستگاههای دولتی و بانکها و شرکتهای خصولتی را ببینید که هیچکدام هم کوتاه نمی ایند. نمونه ان زدن اردو در جهنم خرداد در قطر چون حق ماموریت و درامد دلاری دارد و در بالای همه انها هزینه های اختلاسهای نجومی و هزینه ارزی زندگی و سرمایه گذاری خانواری چند هزار ژن برتر و ...را که در بهترین سطح گرانترین شهرهای دنیا زندگی می کنند بگذارید و هزینه های نجومی دهها نهاد و.... بلایی سر اقتصاد و سرمایه ملت ایران امده که دهها سال زمان خواهد برد که اثراتش جبران بشود و بدتر از همه اینها حالا بدنه دولت و کارشناسی کشور در دولت جدید بصورت کامل و مطلق افتاده دست محصولات سهمیه ای اساتید و دانشگاههای سهمیه ای و حالا اصلا وارد بحث پوتین و اکراین و فشار او برای عدم نتیجه گیری در کاهش تنش ایران و غرب نمی شویم. با این اوصاف اگر ریال ایران بی ارزش نشود یعنی نیروی جاذبه هم وجود ندارد و کشک است. خلاصه اینکه دتیا را به بها می دهند و نه بهانه و اوهام. اگر غیر از این بود مگر مردم ژاپن و المان بیمار بودند که این همه کار و تلاش کنند
یک پستی به این جلیلی هم میدادید تا مثل اقا محسن و هاشمی و زاکانی و ...پیش مردم ضایع بشن و پروندشون برای همیشه پیش ملت بسته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
آقا محسن؟ مطمئنی پیام دهنده اصلی با همین لفظ گفته یا سانسورچی محترم یه آقا هم چسبونده؟
رییس شورای عالی کانون صرافان از آغاز روند کاهشی قیمت ارز پس از تصمیم اخیر بانک مرکزی خبر داد. ) بله دیگه فقط سیف بدبخت گناهکار بود که برای تنظیم بازار در دوره ترامپ ارز تو بازار تزریق کرد !!!
جلیلی اگر سیاست بلد بود که کشور زیر منشور هفتم نمیبرد تا وارد جنگ بشیم و بعدش یه عالمه هزینه و امتیاز بدیم که از زیر تیغ جنگ خارج بشیم.
دستمریزاد. رسما به بهونه‌ی حجاب و عفاف به مردم اعلام جنگ بدید دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
حجاب و عفاف خواسته ی همه ی انسانهای باشرافت و خانواده دوسته.
حتی بی حجابها برای حجاب احترام قائلند.
واکنش آذری جهرمی به یک مصوبه عجیب) حالا کجاش و دیدی قراره بخشنامه کنن هر استادی در زمان درس دادن در دانشگاه بچه اش را قلم دوش کنه به مقام استاداعظمی نایل بشه و اجازه داشته باشه مشاور ارشد رییسی بشه !!
این حدود ۸۰۰ تن تخم مرغ با چه قیمتی از کشور صادر شده است آیا به قیمت گرانی وتحمیل آن به مردم صادر شده است یا با نرخ بیشتراز خرید مردم صادر شده است چرا قیمت آن را نمی فرمائید.
قدم به قدم محور روسیه و اسراییل از دو طرف با ابزار پیدا و نهان خود دارند پروژه درگیر کردن ایران و امریکا در خاورمیانه را پیش می برند. سود روسیه این خواهد بود که یک معضل جدید یرای امریکا درست کند بلکه بتواند با ان سر اکراین و تحریمهای روسیه چانه زنی کند و البته سود اسراییل هم این خواهد بود که مانند جنگ امریکا و عراق کنار بنشیند و شاهد از بین رفتن بیشتر امکانات ملل خاورمیانه شوو. روسیه د کره شمالی و شرق اسیا هم تلاش کرد که کره شمالی را برای امریکا معضل کند ولی در شرق اسیا رهبران چین انقدر عاقل و مستقل هستند که به روسیه اجازه ندهند برای فرار از بحران اکراین ثبات و اقتصاد و روایط سیاسی چین با غرب را بازیچه امیال پوتین کند
پتروشیمی ها کجا ارزشان را میفروشند برویم بخریم..سر کوچه احمدی نژاد
دلار رو‌ ۲۵۰۰۰ تومن با التماس میفروشی؟ به کی؟ توهم زدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
دروغ که کنتور نداره
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
اینا واسه ریختن توی بازار نیست، واسه واردات مواد و تجهیزاتیه که قبلاً مجوز گرفتن و گرنه اجازه ندارن حتی واسه خودشون هم خرج کنند.
من نمی دونم چرا اقای صدیقی همیشه دوست داره برای هر مسئله از ته به سر برسه.
جلیلی براش مردم مهم نیس، فقط تفکرات اشتباه خودش براش مهمه، یه آدم تند رو
درجواب آقای آذری جهرمی بایدعرض شودکه اگربقول شماحضرت عیسی ویحیی (ع) که درتجردبسرمیبردند وقصدتدریس دردانشگاه داشتندازکارشان ممانعت میشد آیا عمل کفری صورت میگرفت فکرنمیکنم مثلاًاگرآن بزرگواران از پیشکاه خداوندمیخواستند که به آنهااجازه درمان بیماران بدهد آیا خداوندقبول میکردیامیفرمودمابشما ماموریت دیکری دادیم بنابراین مقایسه شما صحیح نیست وفرمایشتان قیاس مع الفارق است
حجاب تنها دغدغه ی مسئولان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
چه دلیلی داره کسی از بی حجابی دفاع کنه؟
جز اینکه قصد دست درازی به خانمها داره؟؟!
می نویسم به امید اینکه تابناک حذفش نکنه.
نمی دونم می خوتن چکار کنن آقایان در مجمع تشخیص ولی تو رو خدا فکر این مردم باشین. بابا ماشین ضدگلوله و ده تا محافظ میرین و میاین.
بابا جرات نمی کنیم بیایم بیرون از پس که جرم و جنایت و خفت گیری زیاد شده.
بابا فکری به حال درآمد و زندگی این مردم بکنید.
آخه ونزویلا شد شریک؟
بخدا نزدیک مردم رو غارت کنن.
آخه این چه وضع مملکت داری هست
"دلار آزاد به کانال ۳۲ هزار تومان بازگشت"
دروغ نگویید.متاسفانه همین حالا دارد بالای 33000تومان معامله میشود و مسئولین خود را به خواب زده اند.
چهار میلیون بالا می برید
۱۰۰ هزار پایین میارید
میگید آرامش برگشت
ابتدا تشکر می کنم از تابناک که نظر مخالفین را هم منعکس می کند.
یکی از دوستان عزیز نسبت به پست قبلی ما واکنش نشون داد گفت اینجا ۹۵ درصد با نظر شما مخالف است بعد نتیجه گرفت ۹۵ درصد دشمن نظام اند.

خوب کاملا برای من روشن است چون میدانم اغلب تابناکی ها از جریان چپ و اصلاح طلب محسوب میشوند لذا طبیعی است با نظر ما مخالف باشند اصلا من با این پیش فرض پست می گذارم که شما مخالفت داشته باشید اگر مخالف نباشید که میشوید کیهان یا طرفداران رائفی پور.
اما پست گذاشتن دلیل داره که حالا نمی‌خوام وارد بشم.

اما این دوست عزیز ناخواسته یک توهین بدتری کرد به شعور ملت و به مثبت و منفی ها نگاه کرد و گفت:
۹۵ درصد دشمن نظام اند(نه منتقد) و ۵ درصد موافق نظام.
اگر این طور باشد که شما می فرمایید پس معنایش این است که ۵ درصد سوار بر ۹۵ درصد اند. و ۹۵ درصد اینقدر بی عرضه اند که زورشون به این ۵ درصد نمی رسد اگر این چنین باشد پس هزار واااااای بر این ملت.
اما دوست عزیز بطور قطع و یقین دارید اشتباه می کنید ، بله مردم و خود ما به شدت منتقد، ناراضی و ناراحت هستیم از اوضاع اقتصادی مملکت اما این به معنی دشمنی نیست . ضمنا الترناتیو به درد بخوری وجود ندارد که بشود به سلامت عبور کرد و به آن حکومت ایده آل شما رسید بطوری که کشور دچار آنارشیسم و تجزیه و هرج و مرج نشود.
خوب است بطور دقیق این سخن حسین مرعشی سیاستمدار مشهور اصلاح طلب را گوش کنیم آنجا که گفت:
در نبود جمهوری اسلامی [فروپاشی] ، ایران در یک سیاه چاله ای خواهد افتاد که اصلا معلوم نیست کی بتواند سر دربیاورد.

و ایضا چه خوب است یکبار دیگر به تشییع بسیار با شکوه شهید سلیمانی عزیز رجوع کنیم سرداری که فدای انقلاب و رهبری بود و می گفت جمهوری اسلامی حرم است اگر این حرم ماند بقیه ی حرم‌ها هم خواهد ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
حق با توست
یه رفراندوم بزارید و به همه ثابت کنید
آقای جلیلی باید بحاطر عملکردش در موضوع هسته ای و به فلاکت انداختن مردم پاسخگو باشد
صدیقی داره میزنه برای ریاست جمهوری بعدی! خخخ
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
نه بابا تو اقتصاد و مدیریت گشور و سیاست خارجی کم که میارن رو میارن به مساعلی که بلدند. دریق از یه جدول ضرب اگر بلد باشند .
نه به حجاب اجباری تا ابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
تنها چیز اجباری توی این مملکت حجاب نیست اجباری های مهم تری هم داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
(از تابناک خواهش داریم حذف نکنند)
نه به عصر هوس ،
نه به بوالهوسان
نه به بی غیرتان تا ابد
اینکه میگیم طرفداران اصلاحات خیلی هاشون پایبند به دستورات الهی نیستند نمونه اش این آقاست
به کرات ما این سستی و سهل انگاری و مخالفت با شرع مقدس را از جانب طرفدارن اصلاح طلبان مشاهده کردیم.
پناه بر خدا از اون زمانی که کل مملکت بدست اینها بیفتد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
بی حجابی
هوس
خیانت
بی مسئولیتی
همه ی اینها هم خانواده اند.
یادمان نرفته آشی که بی حجابها توی انتخابات برامون پختند
کار به کمربند و در اوردن پای مصنوعی و کوبیدن روی میز مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط جلیلی هر وقت رسید خبر بده
خدایا شکرت که دلار۳۴ تومنی ٬شد ۳۲ تومان!!!
استعفاء چیه؟ تا حالا کدام مسئول استعفاء داده؟ مرگ مگر اثر کند.
روزها فکرمن این است و همه شب سخنم
که چطور سیر کنم با این گرانی شکمم
آقای صدیقی ببین عمرت کفاف میده که داری واسه آینده نقشه میکشی
پدر مملکت رو درآوردین برای حفظ محور مقاومت به قول خودتون اینم نتیجه اش و سخنان وزیر خارجه عراق!!!
غرامت جنگ رو ازشون بگیرین البته خرجشونم میدن از مال این مردم.
بابا نمی خواد از این مسیری که رفتین برگردین؟
به فکر این مردم باشین
با ده تا محافظ و بنز ضد گلوله میرین و تا قیامت سرکار هستین و بازنشست نمیشین بعد میگن وضع خوبه!!!!!
باید کار به کجا برسه که سران به تصمیم گیری برسن؟
دزدی و ناامنی و فلکت و بیچارگی و خفت گیری و بدبختی داره بیداد میکنه بعد شما شدین رفیق مادرو داخل ونزوئلا!!!!!!
خدا وکیلی اگه کسی دیگه جریان قالیباف واسش پیش میومد داخل هرکجای عالم صدا و سیما بیچارش میکرد بعد الان از معیشت حرف میزنه!!!!
دلار ۲۴ تومنی شده ۳۳ تومن بعد رئیس جمهور میره سفر استانی!!!!
آقا ما چی بگیم که اوضاع بهتر شه و از این مسر برگردین؟
هروقت مدیریت علمی و تخصصی بر مدیریت جهادی و هیأتی و حسین قلی خانی غلبه کرد شاهد اتفاقات خوب خواهیم بود
جناب صدیقی در هميشه روی یک پاشنه نمی چرخه
بعد از اصناف هم بیا سراغ...
هر قدر فشار گرانی و تورم بیشتر می شه حضرات فشار بر زنان و کنترل لباس و رفتار آنها را بیشتر می کنه
چرا ؟
چه ترسی از زنان دارند !
«کنعانی مقدم: صادرات نفتکش به حیاط خلوت آمریکا، پایان ساختار تحریم‌هاست» ظاهر قضیه این است ولی اگر اندکی از سطح بینش این مسؤول محترم عمیق تر نگاه کنیم می بینیم کشوری که به آن نفت صادر می کنیم خودش بزرگترین ذخایر نفت دنیا را دارد. پس چرا از این سوی جهان با هزار مشکل و دردسر از ما نفت می خرد؟ پاسخ مشخص است: حرکت شعاری و مبارزه ی ظاهری با امریکا بدون داشتن هدفی مشخص اخرش همین است. مشتری ما می شود ونزوئلا و ما می شویم تأمین کننده ی دارنده ی بزرگترین ذخایر نفت جهان.
چگونه است مدتي پيش تخم مرغ از تركيه وارد مي كرديم حالا صادر كننده تخم مرغ شديم ؟
امثال صدیقی هستند که دولتها را دچار مشکل میکنند
سراغ اصناف و بازار می رویم یعنی چی ؟
به مغازه دارها می گویند با بی حجابها برخورد کنند ؟
طرف از بس قدرت خرید مردم پایینه دخلش به خرجش نمی رسه اونوقت بیاد به مشتری های نصفه و نیمه به خاطر حجاب گیر بده ؟
این قرار دادن مردم در مقابل هم چقدر به نفع مردم و اتحاد مردم است ؟
اقای صدیقی فعلا که به جان مردم افتادید.حکم توقیف خودروی من با با یک من ریش و سبیل به علت بدحجابی صادر شده و پیامک امده که مالک با اسناد مالکیت و هویتی به نزدیکترین مقر پلیس اخلاقی مراجعه کند و اما من دو ساله که این ماشین را خریدم و به علت کورونا هنوز سند نزده ام.
کنعانی مقدم: صادرات نفتکش به حیاط خلوت آمریکا، پایان ساختار تحریم‌هاست !!!!!!!

این افراد کجایی هستند قطعا ایرانی نیستند چ
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ساکت.
روابط با ایران از مرحله سکوت وارد مرحله صراحت و بی پرده گویی شده است.سیاست خارجی عراق تابع هیچ کشوری نیست و ریشه در منافع ملی دارد.به تهران گفتیم خواستار همکاری مشترک هستیم اما مساله مداخله در امور داخلی غیر قابل پذیرش است.
با گندهایی که میزنید حتی صدای کشورهای دوست خودتون رو هم درآوردید!! با این وصف عراق قطعا روابطش را با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس وسیعتر و عمیقتر خواهد کرد و از ایران دورتر و دورترو حتی احتمال تیرگی روابط هم خواهد بود!! خطیب جان به جای اینکه از این و اون غلط بگیری به فکر کارهای خودتون باش!!
این اتفاق نشان می‌دهد رسانه‌ها و پلیس نتوانست از عملیات ویژه خود به شکل ارزشمندی تصویرسازی کند.
پدر آمرز بیا تو سطح جامعه ببین چند درصد اصلا حرف پلیس رو باور کردن!! اونقدر ناشیانه و عجولانه داستان پردازی کردن که بعید میدونم خیلی از خود پلیسها هم این داستان سرایی رو باور کرده باشن!!!
مدیرمسئول جدید روزنامه اطلاعات: ایران را نمی شود تک صدایی مدیریت کرد.
فعلا که سالها همینطور مدیریت!!!! شده، الان هم که قطار انقلاب افتاده رو ریل خودش مطمئن باش بدتر هم خواهد شد!! ببین و تماشا کن!!
معاون وزیر نفت: افزایش قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت‌ سوخت آزاد صحت ندارد.
مطمئنا همین امسال قیمت بنزین افزایش پیدا خواهد کرد!!!
اقای رئیسی تو که گفتی فقط چهار قلم کالای اساسی افزایش قیمت دارد پس رب مواد شوینده ودیگر لوازمات زندگی چرا افزایش یافت
ما ملت ایارن حواهان عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور هستیم
دلار ۲۵۰۰۰ تومانی پتروشیمی خریداریم التماس هم نکنید من ملتمسم!!
یعنی تمام مشکل ما وضع پوششه...زندگی مردم رو هواست،خدا ویغمبرشونو بخاطر کارای شما فراموش کردن...
شما اول وضع مالی مردم رو سامان بدید بعد نقش خدا رو بازی کنید !
ارز پتروشیمی را با التماس 25 می‌فروشیم؟
بدید من براتون 32 میفروشم 30 ثانیه هم نمیخواد دنبال مشتری بگردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
امروز ساعت 6 بیا دور میدون شوش میدیمش به تو
اگر نتونیم توی عراق دخالت کنیم کلی آدم بیکار میشن!!!
لازم نیست پتروشیمی برای دلارش دنبال مشتری بگرده کافیه بگه مردم برای خرید دلار به کجا مراجعه کنند
وزیر علوم با مواضعی که می‌گیره بیشتر شبیه وزیر ضدعلمه.
همه دنیا دنبال استخدام باهوش ترین افراد در دانشگاهها هستند در ایران هر کس زن و بچه بیشتری داشت اولویت داره!!!!! با این وضع انتظار چگونه آینده ای برای دانشگاه داریم؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
معیار هامون شده مثل بدوی های افریقایی که هر کی تولید مثل بیشتری بتونه انجام بده با ارزش تره
خدا آخر و عاقبت دانشگاهها رو بخیر کنه با این سیاستهای عجیب وغریب و بی سابقه دولت در استخدام اعضای هیات علمی!!!
معیار های استخدام اعضای هیات علمی نشانگر سطح سواد وزیر علم و رئیس جمهور کشور است!
اینکه سالها کار کنیم تا یک کشتی غول پیکر بسازیم ارزشمنده اما حتی بخش کوچکی از نیاز کشور را هم تامین نمی کند و هیچ خشی هم به ساختار تحریمها وارد نمی کنه میگی نه وایسا ببین!!!
همسایه هامون از ساستهای مداخله گرانه ایران خسته شدن و صدای عراق هم دراومد.
التماس نمی خواد. شما ارز رو بیار من برات یک ساعته همه رو 25001 تومان آب می کنم. اگه راست می گید.
تمام مملکت داره میجوشه از گرانی و تورم و گرفتاری شما صحبت از پوشش و عفاف و حجاب میکنین !؟ میخواهین درست کنین الان اینو ؟!؟!؟!
تازه دارم با رییس جمهور شدن یک بیسواد کنار میام اما وزیر شدن عبدالملکی را نمیشه هضم کرد!
یک مسئول ممکنه بی سواد باشه!
ناکارآمد و نالایق باشه!
دروغگو باشه و حرفهای بی ربط بزنه!
یا چاپلوس و متملق باشه و فقط برای خوشایند بزرگان شعار توخالی بده!
باندباز و رفیق باز باشه!
بی مزه و لوس باشه!
ولی خداییش خیلی عجیبه همه این‌ها با هم باشه!
پتروشیمی لطفا ادرس بده من بیام دلارهاتونو ۳۰هزارتومن بخرم!
احتمالا شما دارید به اقازادها میفروشید،خوب اونها باید با تخفیف بخرند که پول ویلا کاخ براشون بمونه حاجی
"روحانی قصد بازنشستگی سیاسی دارد؟" لطفاً طبق قانون از کجا آوردی، اموال ایشان و خانواده اش را بررسی کنید.
"صدیقی: ابتدا وضع پوشش کارکنان دولت را سامان می‌دهیم و بعد به سراغ اصناف و بازار می‌رویم" آقای صدیقی ابتدا وضعیت عملکرد خودتان و سایر مسئولین را سروسامان بدهید سپس به مردم بپردازید
"رب گوجه هم برای گرانی آماده می شود؟" خجالت بکشند دولت و مسئولین که فقط 10 درصد حقوق ها را افزایش داده اند، این کار حق الناس است که مردم از شما نخواهند گذشت وای بر شما در آخرت
"افت ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در سومین روز هفته" تابناک وقتی قیمت ها افزایش می یابد اعلام نمی کنی ولی وقتی کاهش می یابد اعلام می کنی این رسم خبرنگاری نیست.
خب دیگه حالا که گفتی قیمت بنزین تغییر نمی کنه دیگه خیالمون رات شددددددددددددددد


چقدر بده یک دولت دوزار هم اعتبار نداشته باشه پیش مردمش..... از بس دروغ گفته باشه
البته دولت قبل هم از این دولت بدتر
فرقی نمی کنن با هم
چرا عفاف و حجاب را به هم پیوند می زنید یعنی کسی که حجاب ندارد عفیف نیست؟
به نظرم کلا زنان رو بکنید توی گونی خیالتون راحت بشه
تو که پوشش کارمندان دولت را سامان میدهی یه ذره هم معیشتون رو سامون بده نجومی بگیر بی درد
شغل و کار مفید این صدیقی چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
اشک ریختن
بعدا که برای حجاب سراغ اصناف و بازار رفتی قیمت برنج رو هم ازشون بپرس و فقط خورنده نباش
وزیر کار استعفا داده .
همون که میخواست با ۱ میلیون تومن َشغل ایجاد کنه :-)

# وزیر صمت _ وزیر کشور _ وزیر اقتصاد _ نیز _ هم
ایول عراق
ایول فواد حسین
یکی به ریس جمهور 6 کلاسه ریاضی اموزش بدهد سریع فوری انقلابی
مگر پوشش کارمندان دولت چه عیبی دارد؟ این آقایان برای کسب بودجه و پول، طرح مشکل واهی میکنند ، بعد مدعی حل آن میشوند. توهین به بانوان ایران را بس کنید.
اسم کوچیک لاریجانی کوچیکه آملی هستش که مینویسین علی لاریجانی و آملی لاریجانی؟
اگه مشکل حجاب حل بشه مشکلات کشور هم حل میشه
آذری جهرمی هم كمي از ويرانه هايي كه براي فضاي مجازي درست كرده بگويد.
دبیر صنفی پتروشیمی لطفا ارز را در خیابان فردوسی آورده تا ببیند با چه قیمت مناسبی از ایشون خریداری می کنند .دروغ به این بزرگی نوبره والا
صدیقی: ابتدا وضع پوشش کارکنان دولت را سامان می‌دهیم و بعد به سراغ اصناف و بازار می‌رویم
ظلم ستم اختلاس فقر بدبختی خدایا این دینت برای خودت
لابد منظور اینه که باید کلی التماس کنن که چند دلار به قیمت 25 هزار تومن به خریدار ها بفروشن
نه اینکه تو بازار 25 تومن بدن و کسی نخره

الان اگر راست میگن
من هر چی حقوق تا یک سال دیگه خواهم گرفت رو ضمانت میدم همون 25 هزار تومن خریدار دلارهاشون هستم.
باسلام فقط خواستم بگم همین الان هم تاهل امتیاز در جذب اعضای هیات علمی دارد یعنی از ابتدا داشته است
وقتی کسی بومی منطقه ای باشد متولد آنجا و ساکن آنجا باشد مقداری امیتاز می گیرد ولی وقتی همسر داشته و همسرش هم متولد و ساکن اون منطقه باشد امتیاز کامل را می گیرد البته در جاهای مختلف به داشتن همسر و فرزند امتیاز داده می شود
باسلام فقط خواستم بگم همین الان هم تاهل امتیاز در جذب اعضای هیات علمی دارد یعنی از ابتدا داشته است
وقتی کسی بومی منطقه ای باشد متولد آنجا و ساکن آنجا باشد مقداری امیتاز می گیرد ولی وقتی همسر داشته و همسرش هم متولد و ساکن اون منطقه باشد امتیاز کامل را می گیرد البته در جاهای مختلف به داشتن همسر و فرزند امتیاز داده می شود
اقای اذری جهرمی باید بداند امتیاز فرزند برای هیات علمی فقط 3 امتیاز است که ان هم با زیرکی تمام و با امتیازی که به افراد زیر 35 سال سن داده اند(صرفاً به خاطر جوانی!!!!)، عملاً ان را خنثی کرده اند. به عبارت ساده هیچ اتفاق خاصی نیافتاده جوش نزنید
اقای صدیقی شما بجای توهین به ملت بزرگ ایران بهتره طرز تفکر وحرف زدنت را اصلاح کنی . حداقل به اندازه کوپن خودت حرف بزن . سطح سواد ودرک اجتماعی شما به اندازه ای نیست که بخواهی درمورد پوشش مردم اظهار نظر کنی . شماحتی قادر نیستی یک معادله دومجهولی ساده را حل کنی .
در ادارات دولتی حجاب رعایت می شه. مگه می خواین پتو رو سر کارمندان بگذارید. شورش را درآوردید
ارز پتروشیمی را با التماس ۲۵ هزار تومان می‌فروشیم!
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گقت: در حال حاضر پتروشیمی‌ها ارز خود را با التماس ۲۵ هزارتومان می فروشند؛ این نرخهای بازار غیررسمی معلوم نیست از کجا می‌آید؟

]چرا التماس ؟یه فراخوان بزن هرکس نیاز داشت قانونی از شما 25 هزار تومن بخره دیگه نره دنبال بالای 33 تومنی و التهاب رو از جامعه بگیر .بازاریها رو از رکود در بیار.دغدغه مردم رو کاهش بده.
حضرت آیت الله صدیقی لطفا حاشیه نروید.....متن ماجراهای داغتری دارد...
لطفا اول دغدغه معیشت و رفاه مردم را تامیین کنید بعد بسراغ حجاب بروید شکم گرسنه دین وایمان نمی شناسد.
درگیری لفظی بر اثر تضاد منافع
آقای صدیقی:
یکی میمرد ز درد بینوایی یکی میگفت داداش زردک میخواهی!
مافکر کردیم اول وضع معیشتی کارمندان ومردم وبعد بازار را انجام میدهید
اقای صدیقی . ینی همه مشکلاتمون حل شده فقط مونده پوششمونم درست کنیم؟ برادر عزیز 42 سال از انقلاب گذشته هنوز نفهمیدید برخورد قهری اوضاع رو بدتر میکنه؟ بنده پیشنهاد می کنم بودجه امر بمعروف سالانه صرف معیشت و اقتصاد مردم بشه خودبخود خیلی چیزا حل میشه
شایعه افزایش قیمت بنزین استارت زده شد ، ترفند قدیمی ، بنزین به زودی گران میشود. دروغگو دماغش بسیار بزرگ شده است
صدیقی: ابتدا وضع پوشش کارکنان دولت را سامان می‌دهیم و بعد به سراغ اصناف و بازار می‌رویم

خوبه مرحله بعد بفرمائید منازل مردم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
نصب دوربین مدار بسته داخل منازل
با قیمت ها کاری کردید که نه در داخل کسی میتواند بخرد و نه در خارج توان رقابت دارند .تبریک میگم
شما نگران عفاف و حجاب باشید . در ۴۰ سال گذشته نتیجه عکس داده باز هم همین می‌شود. در حالی که داریم به فروپاشی اقتصادی نزدیک می‌شویم شما نگران روسری هستید
وزیر علوم باید باعث ارتقای علمی و رفاهی اساتید و کارکنان دانشگاه ها و رشد علمی و عملی آنهاگردد ولی ایشون اصلا مثل یه دانشمند صحبت نمی کنند.
متاسفانه تا اینجای کار هم راهبرد آقای جلیلی و همفکران ایشان است که کار را به اینجا کشانده و موچب رنج و فلاکت مردم شده نشون به اون نشون نامه 200 صفحه آقای جلیلی به رهبری در اثنای مذاکرات برجام و استدلالات ایشان دال بر عدم توافق و ادامه تنش با غرب
قلدری بنام حجاب!
لابد تعجب هم می کنند که چرا دانشجویان از ماندن در ایران «بیزارند».
من اگر وارد مغازه بشم و فروشنده به خانواده ام تذکر حجاب بده نه تنها خرید نمی کنم بلکه حسسسابی خدمتش می رسم
دهه شصت که نیست که همه در امورات زندگی همدیگه دخالت کنن
[yektanet.com]
عبدالملکی رسما استعفا داد/ گزینه جایگزین کیست؟
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 803001
عبدالملکی رسما استعفا داد/ گزینه جایگزین کیست؟
به گزارش جهان نيوز، «حجت عبدالملکی» وزیر کار با ارائه نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور رسماً استعفای خود را اعلام کرد.

در نامه آقای عبدالملکی به رئیس‌جمهور آمده است:

باسمه تعالی
حضرت آیت‌الله رئیسی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیات و آرزوی توفیق و عافیت
من تشکر از حسن نظر جنابعالی به اینجانب جهت تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی، به منظور افزایش هماهنگی دولت استعفای خود را از این سمت اعلام می‌نمایم.

اینجانب در طول حدود 300 روز فعالیت در این وزارتخانه، همه تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم عزیز کشور به کار بستم و از همراهی صمیمانه همکاران این وزارتخانه در این مدت تشکر می‌کنم.

خود را سرباز کوچک نظام اسلامی و دولت مردمی می‌دانم و تا پای جان در مسیر تحقق آرمان‌های رفیع آن و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش خواهم کرد و از هیچگونه خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهم کرد ان شاءالله.

با احترام
حجت‌الله عبدالملکی

تسنیم نوشته است: برخی اخبار حاکی است که دولت بنای موافقت با این استعفا را دارد و احتمالاً آقای زاهدی وفا معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور به‌عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی خواهد شد.
منتظر استفای سیاسی خیلی ها هستیم
حل مشکلات رانتخواری, فساد اداری, تحکیم تحریمها و ... با ما و حل مشکل حجاب هم با آقای صدیقی
من عصرها در پارک محل پیاده روی می کنم
خانم ها با بلوز و شلوار و کلاه یا با شال روی شانه یا بلوز و دامن بلند زیاده
هیچ کس هم نگاه نمی کنه
مسئولین ! حضرات ! هیچ کس نگاه و توجه نمی کنه چون عادی شده
مگه مشکل شماها به گناه افتادن مردان نیست ؟
آقا اغلب مردان اصلا براشون مهم نیست
اون یه عده بیمار هم جرات ندارند حرف بزنند یا کاری انجام بدهند
مگه شماها به ترکیه و سوریه و لبنان و امارات و فلسطین و عمان .... سفر نمی کنید ؟
حتی عربستان مهد اسلام هم حجاب اجباری نداره
چرا مردان اونها به گناه نمی افتن ؟
مگه خدا و پیامبر و قران ما مسلمانان یکی نیست ؟ پس چرا اونها این همه بگیر و ببند و هزینه و سختگیری برای سرکوب زنان ندارند ؟
من یکی راضی نیستم که حتی یک ریال برای نگهداشتن روسری بر سر زنان از بیت المال هزینه بشه
چون این هزینه بیهوده است
چون مردم از روسری زنان عبور کرده اند و براشون اصلا مهم نیست
جناب صدیقی ریشه دستگاه اداری کشور را فساد و رشوه مثل موریانه می خورد و زیان ان هم به دنیا و دین مردم می رسد. کاش اینقدر که که به فکر حجاب هستید که وظیفه شرعی است به فکر این فساد هم بودید. باور بفرمایید که رژیم شاهنشاهی را فساد اداری و اقتصادی و بی توجهی به معیشت مردم سرنگون کرد نه بی حجابی . فقر که بیاید دین می رود.
جنایب صدیقی مگر کارکنان ادارت دولتی چطورشونه که میخای پوششون درست کنی... ؟تو و امثال تو از مشکلات اصلی این مملکتید..پوشش ما کارکنان خیلی هم خوبه ..مردم حق پوشش مناسب خود را دارند شما برید فکرای اصلی تر کنید برای رفع مشکلات اقتصادی مردم ..فقر از یک درب وارد شود ایمان از خانه بیرون میرود ...نمیخاد حجاب درست کنیس فقر را حل کن بقیه حل میشه .
در اخبار آمده: نشست‌ مشترک شورای عفاف و حجاب بانک رفاه کارگران با نمایندگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، برگزار شد !
دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در این نشست که در محل این بانک و با هدف تبیین و تشریح طرح جامع عفاف و حجاب برگزار شد، برخی از مهم‌ترین اقدامات اجرایی و برنامه‌های توسعه‌ای در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را تشریح کرد و گفت: جامعه هدف بانک رفاه در این حوزه شامل مخاطب داخلی (همکاران) و بیرونی (مشتریان) می‌شود و سعی کرده‌ایم از ابزارهای مختلف متناسب با روحیات و ادبیات هر گروه، در راستای تحقق اهداف مورد نظر بهره ببریم!
جناب دکتر اوضاع رباخواری در بانگ شما سر و سامان گرفت و خلاصه وام که به مردم پرداخت می کنید دوبله و سوبله پس نمی گیرید ؟؟؟
رباخواری در قران محاربه با خداست ولی در خصوص حجاب فقط به زنان مومن و همسران پیامبر توصیه شده
بغداد فقط پول ایران رو می خواهد. ایکاش مسیولین مملکتی هم یک کم منافع ملی رو در نظر داشتند
در خبر ها آمده روسیه بقدری نفت فروخته که پول جنگ با اکراین را هم کسب کرده. آقای جلیلی دانسته یا ندانسته منافع ایران را فدای روسیه می کند.
تابناک سانسووووووووووووچی!!!!!!!!
سلام واقعا که یک نانوایی را هم نمی توانید اداره کنید قیمت یک رب را نمی توانید کنترل کنید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان