بازدید 4014

روسیه آماده رفع موانع بر سر صادرات غله اوکراین

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: اگر اوکراینی‌ها سواحل خود را مین روبی کنند ما آماده ایجاد مسیر‌های امن برای صدور غلات آن‌ها هستیم.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 11 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: آماده رفع موانع بر سر صادرات غله اوکراین هستیم.

مجری پرسید: شما به عنوان یک دیپلمات ارشد روس این موضوع را تایید می‌کنید که روسیه از موضوع صادرات مواد غذایی به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند؟

نبنزیا گفت: ما از صادرات گندم خود به جهان امتناع نمی‌کنیم. اما موانعی وجود دارد که باید رفع شوند. تحریم‌ها گندم و کود شیمیایی را شامل نمی‌شود. در رابطه موضوع صادرات گندم از اوکراین باید بگویم که آب‌های ساحلی اوکراین به وسیله این کشور مین گذاری شده است. اگر آن‌ها سواحل خود را مین روبی کنند ما آماده ایجاد مسیر‌های امن برای صدور غلات آن‌ها هستیم. آقای لاوروف هم در ترکیه گفت که آماده رفع موانع بر سر صادرات غله اوکراین هستیم. ما از این موضوع به عنوان ابزاری برای فشار بر اوکراین استفاده نمی‌کنیم.

کارشناسان روس: غربی‌ها درباره صادرات غلات اوکراین، هیاهو راه انداخته اند

گروهی از کارشناسان روس، غرب را به هیاهو و بزرگنمایی درباره موضوع صادرات غلات اوکراین، متهم کردند و خواستار برداشته شدن محدودیت‌های مربوط به صادرات غذا و کود روسیه و بلاروس بر اساس توافق میان روسیه و سازمان ملل، شدند.

به گزارش رویترز، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد، روسیه و ترکیه نتوانستند در خصوص موضوع صادرات غلات اوکراین که به مهم‌ترین موضوع در مذاکرات اخیر میان وزرای خارجه روسیه و ترکیه تبدیل شده است، به توافق برسند.

ویکتور نادین رائفسکی، مدیر مؤسسه مطالعات سیاسی و اجتماعی منطقه دریای سیاه-خزر، در میزگردی که روز پنجشنبه توسط ریانووستی برگزار شد، گفت: غرب در خصوص نگرانی‌ها درباره صادرات غلات اوکراین اغراق می‌کند.

وی گفت: بر مبنای داده‌های جمع آوری شده توسط متخصصان، فصل پاییز از اکتبر تا دسامبر مهم‌ترین فصل صادرات برای گندم اوکراین است که بیشتر غلات اوکراین نیز قبلا حمل شده است و این (غلات باقی مانده در اوکراین) فقط در خصوص سه تا چهار میلیون تن غله‌ای است که در داخل اوکراین باقی مانده است و آن هم بیشتر شامل ذخایر بذر می‌شود.

آندره آناتولیویچ، از دانشگاه دولتی مسکو در پاسخ به این سوال که راه برون رفت از بحران جهانی غذا چیست، گفت: مذاکرات میان روسیه و اوکراین در خصوص جنگ باید ازسر گرفته شود و نخستین بحث در این مذاکرات نیز باید صادرات غلات باشد که بخش کشاورزی روسیه را نیز به واسطه تحریم ها، تحت تأثیر قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها