بازدید 4030

سومالی با خطر قحطی روبرو است

همزمان با کاهش میزان بارندگی و شدت یافتن خشکسالی و همچنین افزایش سرسام آور قیمت های جهانی غذا، کارشناسان سازمان ملل از خطر بروز قحطی گسترده در کشور سومالی خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 07 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، آژانس های سازمان ملل متحد اعلام کردند که تقریبا یک چهارم از هر یک میلیون نفر در کشور سومالی با گرسنگی شدید روبرو هستند چرا که خشکسالی رو به وخامت گذاشته و قیمت های جهانی غذا نیز صعودی چشمگیر داشته اند.

بر اساس بیانیه برنامه جهانی غذا (WFP)، سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) (FAO)، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) (UNICEF) و همچنین دفتر هماهنگی امور بشردوستانه ملل متحد (OCHA) تقریبا ۲۱۳ هزار نفر در معرض خطر گرسنگی هستند که تقریبا سه برابر بیشتر از سطح مورد انتظار در آوریل است.

سازمان های مذکور همچنین اعلام کرده اند که حدود ۷.۱ میلیون سومالیایی یا به بیانی دیگر نیمی از جمعیت این کشور با مرحله شدید ناامنی غذایی روبرو هستند، به این معنی که به سختی می توانند حداقل کالری مورد نیاز خود را دریافت کنند و ممکن است برای زنده ماندن مجبور به فروش دارایی های خود باشند.

همه این ها در حالی است که فعالیت های گروهک های تروریستی مانند «الشباب» در این کشور نیز به وخامت اوضاع و نابسامانی مردم این کشور افزوده است.

گروهک تروریستی الشباب در سومالی بیش از ۷ سال است برای براندازی دولت این کشور تلاش می‌کند.

همچنین انتخابات ریاست جمهوری در سومالی که طی یک سال و نیم امکان برگزاری نداشت، به اختلافات و درگیری‌های سیاسی در این کشور دامن زده بود که اخیرا انتخاب «حسن شیخ محمود» به عنوان رئیس جمهور جدید سومالی برای یک دوره چهار ساله پایانی بر این وضعیت به حساب می آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل